10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

POLICISTA: Stydím se za ministra vnitra i policejního prezidenta

Sloužím už prakticky 14 let na obvodním oddělení a za tu dobu jsem viděl a zažil opravdu leccos, takže nováčkem bez špetky zkušeností opravdu nejsem. Před pár měsící na Babišově „rozhodně ne prezidentská kampaň tour“ jeden školák ukradl při Babišově projevu reproduktor a následně byl zpacifikován policisty v civilu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Špička 16.11.2022 9:51

Dokonce i vy jste povinen v rámci svých možností zabránit trestnému činu. Policajti to mají přímo v náplni svého povolání.

J. Vorlický 16.11.2022 10:26

Ano. Je dodám. Policisté to mají jako povinnost, za kterou jsou placeni. To civilista za to placen není.

J. Jurax 16.11.2022 17:54

Není. Přesto je povinen, pokud při tom nezpůsobí ohrožení sobě nebo svým blízkým.

P. Krešňák 16.11.2022 9:22

Pane Azamedo, větší slint jsem již dlouho nečetl. Ze všeho co jste napsal, čiší Vaše naprostá nadřazenost nad občany a vše co dělá policie je podle Vás bezchybné. Mýlíte se, to že Vaši kolegové řekli (GIBS a nějaký orgán policie), že se nic nestalo je jen výsměch (zloděj křičí chyťte zloděje). Přesně jak píšete, většina policistů se chová jak dobytek. Krešňák

A. Renjascu 16.11.2022 9:56

1)

Evidentně toho moc o práci policie ČR a dalších bezpečnostních složek moc nevíte. Třeba zrovna zmiňovaný GIBS totiž místo trestné činnosti - což by bylo pochopitelné a správné - se snaží postihovat víceméně přestupky či dokonce pouhé opomenutí, které v běžném životě nikdo neřeší a za tyto opomenutí se snaží dostat příslušníky bezpečnostních sborů do tepláků. Klasickým příkladem s kterým jsem se setkal, bylo když nějaký příslušník reagoval na agresivní útok pachatele a při podrobném sepisování protokolu o události opomenul, že do něj i strčil (ten příslušník na rozdíl od GIBSu neměl k dispozici kamerový záznam, aby si vše mohl v klidu prohlédnout a zapsal, ale byl odkázán jen na svou paměť). Po prohlídce kamer se tato skutečnost odhalila a GIBS se snažil tohoto příslušníka dostat před soud a do tepláků. Výsledkem je, že dnes se tento příslušník již často kouká jinam. Mnozí byli vystaveni dlouhodobým soudním tahanicím, které je stály statisíce a museli i kvůli naprostým prkotinam - které navíc několik svědků již od prvního stání vyvrátilo svým svědectvím - absolvovat deset i více soudních jednání, která trvala třeba i dva roky či i více.

A. Renjascu 16.11.2022 9:57

2)Na vině je samozřejmě gumový zákon o použití donucovacích prostředků a dokonce i gumový zákon o použití střelné zbraně, který se samozřejmě tolik nevyužívá. Je to napsané tak, že když zasáhnete, tak to může být špatně a když nezasáhnete, tak také. Záleží na tom, který typ organizace, právníka či pracovníka GIBS si na vás rozhodne udělat kariéru, ale jelikož menší průšvih je, když nezasáhnete, kdy vám hrozí většinou jen vyhazov, tak velká část se raději tváří, že nevidí a nezasáhne (pokud nejde o medializovanou či politickou akci), protože pokud někdo "prokáže" neoprávněný zásah, tak vám hrozí nejen vyhazov, ale především to, že půjdete do tepláků mezi ty co jste stíhal či hlídal. Tož asi tak. A to, že by zaměstnanci GIBS byli nějakými kamarády příslušníků silových složek nemůže být řeč ani náhodou-možná u nějakého jedince z vedení - zkuste se zeptat policisty či dozorce, ... co si o nich myslí a najdete jen nenávist a opovržení. A důvodem není právě to vyšetřování trestných činů, kde to většina naprosto chápe, ale snaha za každou cenu dostat vyšetřovaného do tepláků i za banální či mnohdy neexistující přestupek. Veřejnost i politici si musí vybrat, buď chtějí policii, která se nebude bát v případě problémů zasáhnou a nebo jen informovanou "hradní stráž" pro parádu, která se bude zabývat právě a jen těmi pokutami za špatné parkování či překročenou rychlost (víte vůbec, že některé složky policie mají příkaz kolik musí vybrat na pokutách?)

K. Krumlovský 16.11.2022 10:46

Nevím jste li policista, nebo příslušník jiné silové složky, která je dohlížena GIBS, ale naprosto převědčivě jste se postavil do role, kterou druhým vyčítáte.

Věřte tomu, že nikdo z GIBS si nechce dělat kariéru na nikom z bezpečnostních sborů. Stejně jako Vaše práce je dohlížena a hodnocena, je dohlížena a hodnocena i práce pracovníků GIBS, možná mnohem přísněji, a vybočení z litery zákona je nepřijatelné.

Horujete proti černobílému pohledu a sám vidíte černobíle. Zkuste o tom přemýšlet.

A. Renjascu 16.11.2022 11:03

Žel napsal bych vám podrobnosti i spoustu jmen postižených příslušníků, kteří byli i roky popotahováni po soudech se všemi negativy, které to přináší, ale mohu. O tom, jak se GIBS k těmto příslušníkům chová ani nemluvě, žel pro GIBS je důležitější dosáhnout soudního jednání a tak vykázat činnost... Není to tak sice ve 100% , ale velmi často ano... Zkuste si sám dohledat diskuze, kde se vyjadřují ti co tímto mlýnkem prošli

A. Renjascu 16.11.2022 11:08

...ale nemohu :-)...

K. Filip 16.11.2022 10:37

Nick pod názvem Kresnak by patrně chtěl, aby pořádek na ulicích hlídala Antifa.

V. Novak 16.11.2022 10:58

K těm, kdo jsou dobytek, Křešňáku.

L. Harvánek 16.11.2022 11:42

Vy toho o práci policie nějak moc víte. Zřejmě z Vás mluví zkušenost a asi musíte být pěkné kvítko.

P. Kmoníček 16.11.2022 9:06

...a ministr vlády, které fandím, pověsí na vládní budovu "obraz" grázla, který ohrožuje celý svět a nevidí, že přece jen rozdíl je kam se Putin pověsí. Jinak si myslím, že text by si měl ministr vnitra v klidu několikrát přečíst a dost věcí z něho si pečlivě zapamatovat.

F. Korecký 16.11.2022 8:55

Naprosto souhlasím - bohužel neschopnost z neznalosti ministrů se netýká jen policistů, ale i normálních občanů.

J. Kasenčák 16.11.2022 8:44

Za pochybení policie odstupuje někdy i ministr vnitra. Radši infatílní kecy ministra před médiami jak vyvození zodpovědnosti.Politici obecně před kamerou i kdyby byla průmyslová myslí ,že jde o tlačovku.:-).

V. Mokrý 16.11.2022 9:00

Na což velmi rádi upozorňovali ti z 5kolky, když byli v opozici.

Rakušan sám neodstoupí - bohužel !

M. Malovec 16.11.2022 8:40

Stačilo by, aby se genitální ministr podíval na seriál První oddělení a věděl by co každý plebejec, co je operativec. A nemusel by být s vykulenými kukadly za hovádko Boží.

V. Lukeš 16.11.2022 16:27

Seriál První oddělení jsem nikdy neviděl, ale jestli je standartní chování operativců jako případě 15.letého kluka, tak se máme na co těšit. Ministr nemá čas se dívat na stupidní seriály.

J. Jurax 16.11.2022 17:51

Tak se na ten seriál podívejte. Teď běží každé pondělí na ČT1 druhá řada.

J. Hruška 16.11.2022 8:36

Autor, údajný "policista" v postavení pozorovatele (šmíráka) vyhodnocovatele, soudce, vykonavatele (kata) v jedné osobě. Asi je to správně, že. Tohoto "policistu" bych nechtěl potkat ani na vlastním pohřbu.

J. Urban 16.11.2022 8:47

asi tak:-(

P. Rada 16.11.2022 8:16

Přijde mi paradoxní, že údajný policista sice místy věcně presentuje roli policisty jako ... "psychicky těžká záležitost" ... kdy "musíte správně na základě dostupných faktů vyhodnotit stav věcí a vyhodnotit správný postup jak vykonat zákrok s tím, abyste jej dotáhli do konce a současně přiměřenými metodami"...

S nadpisu článku a dalšího textu je však naopak také znát, že právě u pisatele dochází dokonce i mimo aktuální stresovou situaci při výkonu služby o příliš "psychicky těžkou záležitost".

To prostě proto, že i v relativním klidu s odstupem času si nedokáže odpustit afektivní komentování. Má např. za to, že at udělá cokoli nikdy se nezavděčí... - a zároven to veřejně presentuje jako všeobecnou výčitku právě těm, kterým má obecně pomáhat a které má předně chránit. Svšdčí o tom jednostrannost postoje:

...."policajt ať už zachrání kohokoliv nebo chytí lumpa co by někoho zabil, zmrzačil, okradl, atd. pro veřejnost se NIKDY NEZAVDĚČÍ NIČÍM a vždy bude v jejich očích lumpem co jim dává pokutu za rychlost nebo parkování"...

Jak se pak asi konkrétně tento člověk v roli už vyloženě zákonné moci zachová v opravdu stresové situaci?

Na jeho místě bych se nestyděl za ministra... ale za takto zpracovanou úvahu.

J. Vorlický 16.11.2022 8:31

Dobrá analýza a s panem Radou souhlasím.

J. Urban 16.11.2022 8:47

R^

A. Renjascu 16.11.2022 10:02

To byste musel pracovat u policie, abyste pochopil jaké "sracky" se na ně každý den valí, proč je jich setrvalý nedostatek a proč mnozí z nich navzdory možnosti pobírat po patnácti letech rentu ve výši 20% platu přesto odchází ... Pak možná uvidíte věci, které za klávesnici nejsou vidět.

R. Langer 16.11.2022 10:39

Tak ať tam NEPRACUJÍ, pokud je to pro ně příliš náročné. :-P

A. Renjascu 16.11.2022 11:03

Vždyť píšu, že mnohdy končí

R. Langer 16.11.2022 12:45

Ano, a tak je to v pořádku, NIKDO by neměl pod tlakem dělat práci, na kterou fyzicky nebo psychicky nestačí, obzvláště u státních silových složek. Jsou z toho potom jedině problémy, většinou pro ty kolem něj. ;-)

A. Renjascu 16.11.2022 13:58

Ani smajlík nezakryje, že píšete nesmysly a vyjadřujete se k něčemu o čem nemáte ani páru. Nechte se s dnešními zákony a vedením silových složek zaměstnat u některých z těchto složek a pak nám můžete dávat knížecí rady. Zákony jsou od počátku špatně psané (gumové zákony), ale dokud mělo vedení silových složek a ministerstev jasno o tom co od nich chtějí, tak to šlo. Problém je, že již delší dobu nejde o to co mají tyto složky dělat, ale o aktuální mediální obraz a tlak různých neziskových organizací či na ně napojených novinářů. Pro řadové příslušníky to pak znamená, že musí prvotně uvažovat o jakou akci jde, z jaké strany je větší podpora či odpor, kdo všechno je natáčí a nahrává (aby pak poskytl jen žádoucí výseč a nikoliv celý průběh) a jakým směrem se bude vyvíjet případná podpora či naopak kritika. To vede k velkému vnitřnímu napětí a většinou snaze nezasáhnout, ale samozřejmě někdy po delší době může dojít ke zkratu. Zákrok v onom medializovaném případě byl mezi policisty jasný od počátku a přesto byli vystaveni ohromné nejistotě. Žel situace je taková, že kdyby k podobné situaci došlo na demonstraci nějakého mediálního politického oblíbence, tak by se o stejném zákroku psalo jako o profesionální práci policie ČR.

R. Langer 16.11.2022 17:30

Ne, nepíšu nesmysly, a nevyjadřuji se k něčemu, co neznám. A vy to nijak neokecávejte, máte smůlu.

Když na takovou práci nemáte, NEMÁTE JI DĚLAT. :-P