5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
clay 2.1.2009 11:09

Re: S nutností zdravotnické reformy, ...

jak to, že "těžko o tom může něco vědět"? Je to na stránkách ministerstva a v připravených návrzích zákonů...že je hlupák Chýla nezná, je jen jeho problém. Nemá psát o něčem, o čem nemá ani potuchy. Co se týká rozesílání účtů - máte snad nožičky...nevím, proč tisknout haldy papírů a ty rozesílat každému pojištěnci...

Vlado Z 2.1.2009 11:09

Re: dokončení

Princip by byl dodržen-lidi by si začali zvykat, že poskytování zdrav.

služeb je spojeno s hmatatelnými penězi - a ta miliarda navíc by v

zdravotnictví zásadně nechyběla. Tady totiž nejde o to, jak ufinancovat zdravotnictví dnes, ale o pět-dest let a dál do budoucna, až populace zestárne.

Rozsah lékařské péče dnes je totiž zcela jiný, samostatný a velmi vážný problém na celospolečenskou diskuzi, které se každý bojí jako čert kříže. Říct lidem: Rozpočet lůžkového oddělení na měsíc je 100 000 Kč, kompletní umělá výživa do žíly stojí na jednoho pacienta 10000/týden.Když z 30 pacientů na oddělení, budou 2 měsíc dostávat tuto umělou výživu, z čeho zaplatíme léčbu zbylých 28? Chcete,lidi, zvýšit pojistné, zvýšit spoluúčast, anebo se raději tiše smíříte s tím, že Vaše maminka bude mít větší riziko úmrtí, než by bylo v silách současné medicíny dosáhnout? Zatím si celá společnost tiše (usilovně si přitom lžouce do kapsy) vybírá možnost číslo 3.

Vydra 2.1.2009 11:06

v tom je ten problém,

pane. Má-li fatální neznalost prof. Chýla, tím spíše ji bude mít veřejnost. To však není chyba veřejnosti. Zdravotnická reforma propadne ne proto, že by byla podvodná nabo špatná, ale proto, že není vhodně presentována. Jsem pravicově zaměřená osoba, ale i já mám pocit, že zdrav. reforma je presentována stylem "je to správný a kdo tomu nevěří, ať si to zjistí". Tato reforma je však velmi výrazné "politikum" a musí se na prvním místě zpracovávat jako taková a ikoli jako odborný problém. ČSSD toto pochopila, ODS asi ne.

vládík 2.1.2009 11:05

Re: Konečně někdo upozornil

Vy se domníváte, že v současném systému ty "veřejné" peníze nejsou tunelovány? Idealisto.

Martin 2.1.2009 11:05

Re: Poplatky

Nesdílím Váš optimismus, kdyby se měla uskutečnit regulace podle Vašeho návrhu, tak by Paroubek a KSČM zase začali řvát, že tahle regulace prý postihne nejvíc ty nejvíce nemocné (podle jejich pohledu ty, kteří chodí často k lékaři).

 I kdyby se MZ vysvětlovalo 25 hodin denně, tak by lidé raději poslouchali Paroubka, který nikdy nebude souhlasit s ničím z dílny trojkoalice.

doktor 2.1.2009 11:05

Pavla B.

zde opakovaně asrgumentuje tím, že jí kvůli nákladné nemoci dítěte Julínkova poplatková (jiná neexistuje) reforma vyhovuje.

Vyzývám další diskutující zde na Psu, aby nás seznámili s bohulibým účinkem Zákona o regulačních poplatcích a 5.000 K limitech plateb (do nichž se nepočítají ty nenákladnější položky: platba za hospitalizaci, za LSPP a za většinu doplatků za léky) na svém osobním příkladu. Zatím je jich údajně (oznámilo prolhané MZ) několik tisíc. Hlaste se, přátelé reformy! Sám ani v rodině, ani mezi mnoha přáteli (nejsou všichni lékaři) nikoho takového neznám.

clay 2.1.2009 11:04

Re: Obvyklé Cikrtovy lži.

vy jste jen sprostý demagog, pane doktore...Rv

vládík 2.1.2009 11:04

Re: Poplatky

Nemyslím, že většina obyvatel by ty bonusy viděla. Jak vidíte, všimli si pouze toho, že šahají do vlastní peněženky.

Mimochodem: o ty bonusy by byl nižší výběr pojstného?

R.J. 2.1.2009 11:02

Re: Je to zbytečné,všechno musí být zadarmo!

Ano, komunisti dřeli na stavbách nových nemocnic, ostatní se váleli doma. Jakpak to bylo v roce 48? No povídej, přeháněj. Kolik se toho postavilo? Řekni nám to sladké tajemství, kolik toho bolševik sám postavil. Jsem jedno napjaté ucho. Pověz nám, kolik bylo jen vlaků s penězi ze sovětského svazu , za které soudruzi postavili třeba  ty nemocnice.

vládík 2.1.2009 11:02

Re: Pane Cikrte,

Ovšem Julínka je škoda. První ministr za posledních 15 let, který se pokusil reálně vyřešit problémy zdravotnictví. Ovšem jeho případný odchod je správným krokem - politik musí umět komunikovat (a to Julínek neuměl ani náhodou).

Minutus 2.1.2009 11:01

Konečně někdo upozornil

na to podstatné. Nebezpečnost privatizací velkých celků ve zdravotnictví, pojišťoven a nemocnic. Jedná se o pokus provést ohromný tunel do veřejných peněz a dle mého názoru, pokud něco podobného provede následně Paroubek, bude mít po žížalkách. Topolánkově vládě se to snad už nepodaří.

Vlado Z 2.1.2009 11:01

Re: dokončení

V Pramidě se diskutovalo o připravovaných zákonech, ne o doplatcích. Na ty tam nebyl ani prostor. 2. Ilustrujete to, co panu ministrovi nejvíc vytýkám-to je diplomatická a komunikační neschopnost. Protože o těch,kterým poplatky zasáhnou vážně do rozpočtu se vůbec nemluvilo a tato skupina byla bagatelizována jako nevýznamná. Kdo by mal veřejnosti radit, jak takovou situaci řešit, když to nedělá ministerstvo, které s poplatky přišlo???

3. v rámci sociálních dávek existuje "Mimořádná okamžitá pomoc" ,ovšem žádné pokyny, které by usnadnili její vyřízení ještě během hospitalizace pacienta nebyly vydány. Když ji dostane za měsíc, tak mu to je na nic, navíc často není natolik mobilní, aby mohl opakovaně docházet na sociální obor.

4. solidarita a pomoc v rámci rodiny je základ společnosti. Bohužel, alespoň v Praze je významné procento starých lidí,kteří žádnˇé žijící příbuzné nemají, případně se jim toulají po světě bůhvíkde. Mnohem větší problém, na který narážíte a v kterém s Vámi souhlasím, je devalvace tradičních vztahů a taky kompromitace známé pravdy, že každý se musí v první řadě o sebe postarat sám, za předchozího režimu. Mnoho lidí si zvyklo nosit masku naučené bezmocnosti a čekat, že o všechno "má být postaráno". A to je špatně. Jenže opět se dostáváme k politickému realizmu-protože převratnou změnu v myšlení lidí nelze učinit naráz, ale pouze postupně, obzvláště ve vládě s tak vratkou pozicí ve Sněmovně jako byla od začátku tato. Ministr Julínek přecenil svoje síly a výsledek bude, že nakonec nezrealizuje ani to co mohl. Právě pod heslem "vše nebo nic" spějě k nic. A to je to, co mu vytýkám především. Protože například právě ty poplatky jsou z celé reformy ještě nejméně významné a on kvůli ním obětoval celou reformu. Jen kvůli vlastní tvrdohlavosti a hádání se o každou prkotinu, místo toho, aby si vytýčil a prosazoval věci podstatné. Kdyby v dubnu nechal jen poplatky za pohotovost a lékařské vyšetření, jak by to reformě uškodilo?

vládík 2.1.2009 11:00

Re: Obvyklé Cikrtovy lži.

Kulatý stůl jako diskuze odborníků a koaliční jednání jsou dvě významně odlišné věci. Zapomněl jste, že není lží, že se ČSSD odmítla jakýchkoliv komisí (již na začátku - nemohla znát přístup MZd).

Je potřeba rozlišovat - kraje neprivatizovaly fakultní nemocnice a už vůbec ne podle zvláštního zákona.  Kdy nevíte - nekecejte: samozřejmě, že má právo kontrolovat - valná hromada (zástupci kraje) a dozorčí rada. Že selhaly je jiná věc. Stát samozřejmě ne - jedná se o majetek krajů.  Vy máte dojem, že kontrola v neziskových organizacích či přímo státem vlastněných nemocnic je kvalitnější? Nezlobte se, pak jste ekonomický hňup (prosím, neberte to jako nadávku, ale jako fakt; opravdu u těchto právních forem jsou příležitosti k tunelování přnejmenším stejné, ne-li vyšší).

Pavla B. 2.1.2009 11:00

Re: S prací ministerstva zdravotnictví jsem spokojená

Nezlobte se, ale ve své situaci mám úplně jiné starosti než bazírovat na slovíčkách. A nevšimla jsme si, že by dceři někdo nadával do darebáků a simulantů. Informací o tom, jak je moderní medicína drahá, je všude dost a dost - stačí chtít to vidět....

Pepino 2.1.2009 11:00

Re: Poplatky nemají smysl pro bohaté a zdravé

Milý Martine,možná máte pravdu ale já nejsem ani mladý ani zdravý.Přesto si myslím,že jsem měl v životě štěstí protož vím že jsem se dožil.A Vám přeju abyste měl toho štěstí alespoň tolik co já.

F..A.Kekule 2.1.2009 10:57

Re: Je to zbytečné,všechno musí být zadarmo!

Pracujete? Opravdu? To by mě zajímalo, co děláte. Asi něco pro lidstvo velice potřebného a důležitého, když platíte takové daně.

H.K. 2.1.2009 10:57

Re: Ćhválabohu za ty poplatky - demaskovaly zcela zmatečnou a okrádací úroveň celé reformy....

....okrádací úroveň celé reformy....Koho okradla?

1 Jak by měl být nahrazen výpadek financí po zrušení tzv. regulačních poplatků?

2/ Souhlasíte se zvyšování dluhu? Dnes ročně platí stát 50 miliard úroků z dluhů.

3 /Máte nějakou představu o financování zdravotní péče?

 

Minutus 2.1.2009 10:56

Poplatky

Znám tu problematiku z obou stran. Lékaři z nich měli rozporuplný pocit, protože jim snížili hodnotu bodu, tedy platby od pojišťoven, a místo toho dali poplatky. Přibyl jim další nemedicinský administrativní úkol spojený navíc s nevybíravými kecy pacientů. Finančně si SNAD někteří mírně polepšili, protože pojišťovny jim ty body stejně neproplácejí v plné výši, ale 25-30% práce jim klidně neuznají. Nedovolí jim ovšem také zavřít na týden v měsíci ordinace, takže je nutí jako v otrokářském režimu dělat týden v měsíci zdarma. Alespoň já o takových případech vím.

Pacienti vycítili snahu v budoucnu zpoplatnit ve zdravotnictví více a více úkonů - onu snahu udělat z poplatků odvykací kůru na bezplatné zdravotnictví. A zachvátila je panika. Pokud by se Julínek soustředil pouze na regulační funkci poplatků, udělal by to jinak. Zavedl by osobní účty s finančním bonusem závislým na počtu návštěv u lékaře (nepřímá úměra, pokud by někdo měl pochybnosti). Regulaci by to uskutečnilo, lidi nenaštvalo. ODS by sbírala dnes plody uvážlivé regulace.

Pavla B. 2.1.2009 10:56

re

Hm, tak v původním příspěvku jste nepsal, o které poplatky jde - čili jaké (ne)pozorozumění psanému slovu máte na mysli? Některé se započítavají a jiné nezapočítavají, spokojen?

Frustrován mi připadáte spíš vy8-o

Kylchap 2.1.2009 10:56

Pane Cikrte,

už máte sbaleno? V pondělí totiž končíte.

Hrad 2.1.2009 10:55

Re: Poplatky nemají smysl pro bohaté a zdravé

Správný postřeh. Jen nevím, kdo platil ty kulisy pro skoro 2 mld lidí (OSN - současná situace ve světě a prý se zhoršuje)? http://www.gapminder.org/category/downloads/flash-presentations/

doktor 2.1.2009 10:48

Obvyklé Cikrtovy lži.

"Kulatý stůl" je zastírací manévr JUlínkova týmu. Jak se můžete mnohonásobně dočíst na stránkách ČLK, ČSSD nebo koaliční KDU-ČSL, buď tyto organizace nebyly na žádné jednání zvány, nebo nebylo před vyhláčením zákona ani na jedinou jejich připomínku přihlédnuto. Odmítání jakékoliv diskuse a protlačování zákonů silou (nepatrné většiny) je "demokratická" pracovní metoda současného ministerstva zdravotnictví, a hlavní důvod, proč ODS prohrála senátní a krajské volby. Nesmyslnost Cikrtovy (Julínek toho není schopen) obhajoby "zvláštních" akciových společností ve zdravotním pojišťovnictví a školství  se nedávno prokázala při odhalení "zlatých padáků" v Bendlových středočeských nemocnicích - akciových společnostech. Nikdo neměl a nemá právo kontrolovat výsledky jednání jejich vedoucích orgánů nebo jejich hospodaření - ani stát. Ten může nejvýš kontrolovat, zda platí daně. O jejich existenci se přece postará "trh". Tahle Klausovská poohádka by už měla být jednou zařazena, kam patří: mezi býchorky o skřítcích a čarodějích. V Topolánkově vládě lžou všichni, včetně předsedy, ale na MZ jsou ve lhaní skutečnými mistry.

OMar 2.1.2009 10:47

S nutností zdravotnické reformy, ...

....regulačních poplatků atd, bezvýhrady souhlasím, proti privatizaci nemocnic taky nemám nic, a prohlašují že ministr Julinek je první, kdo alespoň s nějakou reformou začal. 

Přesto nemůžu zcela souhlasit z Vaší argumentací a zejméne s termínem "fatální neznalost"  Body 3-5 Vaší argumentace odkazují vesměs na něco, co je teprve připravováno čili těžko o tom člověk mimo MZ může něco vědět (ještě to neexistuje). Ostatně i termín "pracuje se na tom" je poměrně diskutabilní.  Bod 1 odkazuje na práci komise, jejíž výstup mi po 18 zasedaních (alespoň podle údaju na jejich oficiální vebové stránce) nepřijde příliš signifikatní (kromě jakési souhrnné zprávy) a její zápisy ze schůzí mi výrazně připomíná legendární projevy soudruha Jakeše (posuďte sami např.  http://www.kulatystul.cz/cs/system/files/Zapis_z_16_jednani_OT_OM.pdf) . A co se týče bodu dva, pokud skutečně každý máme svůj individuální účet v pojištovně, je škoda že nám ho např. VZP aktivně svým pojištěncům na konci roku nerozeslala (např. místo časopisu VZP, které automaticky většina lidí zahazuje) alespoň z psychologických důvodů- přinejmenším by to bořilo mýtus zdravotnictví "zdarma"  

Nomen 2.1.2009 10:46

Tak proč se započítávají ty třicetikoruny a šedesátikoruny za doktora a lékárnu započítávají do 5000

Chtělo by to porozumět psanému slovu....jinak hezký den bez frustrací z debaklu Julikrtů....;-D;-D;-D

Martin 2.1.2009 10:46

Re: Poplatky nemají smysl pro bohaté a zdravé

Bolestínské pindy. Já měl na VŠ pěkně hluboko do kapsy - a stejně jsem si dokázal každý rok ušetřit dostatek peněz na cestování. A moc nerozumím tomu, proč by to samé neměl dokázat zdravý a pracující člověk.

Kylchap 2.1.2009 10:43

Re: S prací ministerstva zdravotnictví jsem spokojená

Madam,

kdyby panstvo na ministeriu řeklo, že je třeba zvýšit spoluúčast protože léčení je stále dražší, tak prosím. Ale panáci se lid obecný obrátili s filosofií: "Jste darebáci a simulanti a proto budete platit".

Chápete ten rozdíl? A Topolánek teprve nyní mluví o komunikaci. Kapírujete?

Martin 2.1.2009 10:43

Re: Volební program ODS

Ano, čeština je krásný a logický jazyk. Spoluúčast by například byla situace, kdyby si pacient musel sám zaplatit část nákladů na léčbu.

Minutus 2.1.2009 10:43

Re: No, já nevím, pane Cikrte

Pokud ty poplatky měly být něco jiného, než regulační, je to celé ptákovina. Dnes už ví všichni, vyjma snad 5% nejblbějších, že odvádějí zdravotní pojištění a lékařská péče není zadarmo. Trh je trh a politika je trh idejí. Pokud volby (dle vašeho přesvědčení) rozhodly poplatky, zřejmě je to proto, že nebyl dostatečně vysvětlen jejich účel. Já je bral jako regulační a v podstatě je schvaloval, koneckonců na nich neprodělávám a principy regulace jsou mi jasné asi víc, než většině politiků. Jenže realizovány byly skutečně jako jakási "přivykací kůra" k platbám u lékaře a lidi to vycítili. A tento druhý jaksi "utajený" účel vzbudil ten odpor. Mi osobně spíše vadí snaha o privatizaci pojišťoven a velkých nemocnic. Nevidím žádný racionální důvod pro tyto kroky a neslyšel ani nějaké rozumné zdůvodnění. A nelíbí se mi představa, že se z pojiš´toven stanou neřízené střely lobbující v parlamentu za zákony jak se to jejich vlastníkům hodí.

Hrad 2.1.2009 10:42

Re: Ad: Regulační poplatek není spoluúčast, ale regulační poplatek

A proč Cikrt s Julínkem nenosí paruku? Tolik proč.....? Ta trapná nejistota. :-/!!

Pepino 2.1.2009 10:37

Re: Poplatky nemají smysl pro bohaté a zdravé

Ale to je jen  pohled filmového štábu,kerý točil na objednávku za velké peníze.