30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N 14.11.2008 2:46

Pane Cikrte, díky za racionální popis problému.

Ten Hvížďalův text je už na první čtení krajně podezřelý a vypovídá cosi i o autorovi samotném. Viz včerejší komentáře k jeho článku....

Doktor 14.11.2008 3:23

Re: Pane Cikrte, díky za racionální popis problému.

Ladislave, vemte už na vědomí, že se od Julínka odvracejí i skalní ideologové modré cesty. Mimochodem, když jsem si přečetl diskusi k včerejšímu článku, tak jsem nevěděl jestli se mám smát, nebo plakat. Obzvláště vy jste projevil tak dokonalou absenci jakýchkoliv faktů, že byste mohl od hodiny pracovat jako poradce ministra.

Proč si stále myslíte, že se v problematice orientujete lépe než někdo, kdo měl tu možnost sledovat  ( v klidu, z povzdálí, ale trvale v kontaktu) co se dělo v pozadí za poslední dva roky.

Ladislav N 14.11.2008 4:01

Re: Pane Cikrte, díky za racionální popis problému.

Já někde tvrdím, že se v problematice zdravotnictví orientuji jako profesionál? Mně stačí jenom posoudit kvalitu argumentace, její racionalitu a logické návaznosti zástupců jedné i druhé strany a pokud jedna strana plácá evidentní nesmysly nebo se uchyluje ke lžím a populismu, mám jasno.

U vás je typický nedostatek jakýchkoli seriózních srovnatelných údajů, což je pro mě důvodem k vážným pochybnostem podobně, jako když zde před časem v kauze "lékárnické marže" jistý  nick  "doktor" nedokázal správně zacházet s procenty a jejich výpočtem (samozřejmě kromě Dr. Ratha, u něhož totéž lze považovat za záměrné matení veřejnosti a předem připravenou demagogii). No a většina výstřelů proti Julínkovi v komentářích, (typicky známý místní komunista Ivan) jsou jenom bláboly a sprostota, stejně jako vaše pochybné uhýbání od kvalifikované argumentace k věci  (což je od lékaře napováženou) k poukazování na "nevoli" vůči Julínkovi v jakýchsi zveřejněných textech. Nepůsobíte důvěryhodně. A to je pro mě podstatné. Cikrt je proti vám kvalitou uváděných informací o dvě třídy výš.

KLAUS 14.11.2008 9:25

Re: Pane Cikrte, díky za racionální popis problému.

Co je to za blbce, ten Ladislav N ?? Hodně tady čtu o Julínkově potřebné reformě, nějak mi uniká co to je. Mimo poplatků a tunelování nemocnic nic nevidím-----pardon, pacient bude klientem.

Tom 14.11.2008 2:17

Dřív zdechneme, než bude ve zdravotnictví systém

Předesílám: ODS je parta parchantů, nemlich stejná jako ČSSD. Při televzních i jiných debatách před minulými volbami do Sněmovny, jsem si říkal, že Rath je vůl, ale aspoň má tah na branku. To Julínek je vůl bez tahu. Dnes se mu za to pokorně omlouvám: Rath je pořád vůl a Julínek je po téměř dvaceti letech první ministr zdravotnictví, který se do toho chaosu snaží zavést systém. Jistě lze diskutovat o jednotlivostech, ale celkově to táhne dobrým směrem. Škoda, že Rathovi, který svou kariéru v LOK začal výroky typu: Pacienti budou muset platit, Musí reformy pocítit apod., je bližší soudružské Paroubkovo korýtko než obecný prospěch. Ti dva dohromady a s myšlenkou na nás pacienty - a ne své krátkodobé sobecké cíle - by mohli dokázat, abychom se dožili funkčního zdravotnického systému. Jenže to asi dřív zdechneme, než se něčeho podbného dočkáme.

NumLock 14.11.2008 1:12

Děkuji pane Cikrte,

že jste mi připomněl proč ODS nevolit. Tohle je vývoj platu mé manželky 2003 78% průměrné mzdy, 2004 78%, 2005 76%, 2006 78% 2007 71%, 2008 67%. Kolik bude činit avizované "zvýšení" platu sester?

Vasekpasek 14.11.2008 1:24

Re: Děkuji pane Cikrte,

Samozřejmě, pokud volíte podle platu své manželky, je to Vaše právo a nikdo Vám v tom nebrání. Stejně jako mně nikdo nebrání si o tom myslet své.

Nicméně jistý pokles v tomto platu jsem zaregistroval již v roce 2005 a to u vlády ODS nebyla. Otázkou tedy je, zda by tento pokles i nadále nepokračoval i za vlády jiných stran.

No a taky je veselým faktem, že nikdo Vaši manželku nenutí dělat zdravotní sestru, ty časy jsou naštěstí již dávno pryč. Má-li pocit, že jinde dostane víc, šup tam.

NumLock 14.11.2008 1:39

Re: Děkuji pane Cikrte,

V tom vývoji je skryt i přestup do vyššího tarifu v roce 2006. Školu platila nemocnice. V dubnu končí manželce závazek a pak uvidíme.

Vasekpasek 14.11.2008 1:44

Re: Děkuji pane Cikrte,

No vidíte, jak jste šikovní. Od dubna to bude už jen lepší!

Ladislav N 14.11.2008 2:36

Re: NumLock IP: 88.102.211.xxx

Neměl byste používat spíš nickname BrainLock? ;-)

Ladislav N 14.11.2008 2:39

Re: NumLock IP: 88.102.211.xxx

P.S.: Zajímalo by mě, zda jste sám zaplatil na zdravotním pojištění meziročně alespoň o tolik více, kolik byste chtěl (procentní) přírustek mzdy vaší ženy....  když jej porovnáváte  s  růstem  průměrného příjmu  (nebo platu?). ;-P

NumLock 14.11.2008 1:25

Re: Děkuji pane Cikrte,

Jo mimochodem, ODS tím ztratila 3 hlasy. Můj, manželky a tchána.

68 14.11.2008 1:31

Re: Děkuji pane Cikrte,

To je lidské. Volte ty, co vám pak přidaj. Každé procento je dobré, bude víc na doktora.

Jenda 14.11.2008 1:40

Re: Děkuji pane Cikrte,

Tak tak, zavist je hezka vlastnost a je treba ji vsemozne podporovat! Ne ze by vas zajimalo kolik si toho muze manzelka koupit, vas zajima kolik maji ostatni.

Nomen 14.11.2008 4:03

Mýlíte se, Julínek jasně pravil, že díky poplatkům se v tomto roce poprvé zvýšily platy sester..

Všimněte si, jakmile začnete kakadům argumentovat jsnými čísly a zahájí protiofenzivu

a) mlžením a relativizací      b) nadáváním do komunistů, Rathových pohrobků atd   c) sdělením, že čísla jsou sice správná a vytržená z kontextu

  

68 14.11.2008 4:16

Re: Mýlíte se, Julínek jasně pravil, že díky poplatkům se v tomto roce poprvé zvýšily platy sester..

Zasloužíte si všimné za tu všímavost.

Babča 14.11.2008 8:30

Re: Děkuji pane Cikrte,

No, mohu Vás ujistit, že ani vysokoškolák, přírodovědec, pracující v Praze na prestižním pracovišti (bohužel státním) po 22 letech praxe nebere pražský průměr... Průměr je zapeklitá věc. (Ne že by sestry neměly dostat víc - jako my všichni). Ale hlavně by měly dělat jen práci sestry - kvalifikovanou. A na stlaní, úklid, jídlo a podobně mít pomocnice. Např. ve Francii je to celá hiearchie - sestry (či personál) v modrém, růžovém, zeleném - každý dělá jen to své a sestry jsou partnery lékařů, vysoce kvalifikované.

Doktor 14.11.2008 1:05

Není to pravda, co Cikrt píše 2

4. Zmizí li definice první pomoci, pak je ustanovení o trestnosti neposkytnutí první pomoci v trestním zákoníku na nic. Jak může být někdo stíhán za neprovedení něčeho, o čem se oficiálně neví co to je?

5. Tohle je velmi rafinovaná záležitost. ČLK je ze zákona pověřena kontrolní činností v oblasti poskytování zdravotní péče. Je to agenda velmi obsáhlá. V okamžiku, kdy příslušné kontrolní orgány nebudou mít přístup ke všem potřebným podkladům, je jejich činnost zcela paralyzována. Vedoucí právního oddělení ČLK JUDr. Mach  k tomu měl vypracovánu přehlednou prezentaci, ale když ji přednesl, byl už Julínek v trapu.

6. V neděli na sjezdu ČLK vy\stoupil ing. Fiala (ekonom, odborný poradce lidové strany pro oblast zdravotnicví). Ekonomikou zdravotnictví se zabývá již léta. Jeho vystoupení bylo krátké, ale stran vývoje rezerv na účtech zdravotního pojištění říkal věci zcela opačné. S panem ing. Fialou jsem se setkal několikrát a měl jsem možnost porovnat jeho prohlášení s tím, co se pak ukázalo jako skutečnost - tenhle pán nikdy nelhal a mýlil se jen velmi zřídka a v maličkostech.

68 14.11.2008 1:37

Re: Není to pravda, co Cikrt píše 2

Takové lidi jako Mach a Fiala tedy potřebujem jako sůl. Pravda už jednou musí zvítězit. A lež má krátké nohy.

Ladislav N 14.11.2008 3:01

Re: Doktor IP: 195.113.79.xxx

Tak jste měl na jeho slova odkázat a nebo citovat. Takhle je to "jeden pán povídal..."

Pro mě jako pacienta je třeba zásadní zjištění, že konečně bude možné zaplatit (při použití "nadstandardu") pouze rozdíl mezi výší úhrady pojišťovny a skutečnou cenou zákroku, a ne zákrok celý, jak svého času prosadila jedna soudružka z ČSSD.... ;-)

Doktor 14.11.2008 3:27

Re: Doktor IP: 195.113.79.xxx

Sranda je v tom Ladislave, že to tak prostě nebude. Přečtěte si návrh zákona.

Připojištění na nadstandard je to, co chtějí všichni - lékařská komora v první řadě. Julínkovy zákony odmítá i proto, že toto vůbec nezaručují - přesto že veřejnosti se tvrdí opak.

Analogie chování ministerstva je asi taková - neustále přesvědčovat daltonisty o tom, že obloha je fialová.

Ladislav N 14.11.2008 4:06

Re: Doktor IP: 195.113.79.xxx

Bez uvádění konkrétních paragrafů zákona tohle plácání nemá žádný smysl. Citujte, odkazujte, nachytejte ministra zdravotníctví či jeho náměstka při lži. Zatím jsem vždy viděl opak - že o ni nachytali při lži Rathův rudý spolek. ;-)

Doktor 14.11.2008 0:53

Není to pravda, co Cikrt píše

Pan Cikrt stále sází na to, že víc jak 99% populace prostě netuší, o čem ty zákony jsou. Dají se najít např. na http://www.mzcr.cz/Odbornik/Categories/717-paragrafova-zneni-navrhu-zakonu-k-reforme-zdravotnictvi-a-duvodove-zpravy.html

Bod po bodu: 1. Na sjezdu jsem byl, Cikrt ne. Po vystoupení ministra bylo v plánu přednést připomínky které vedení komory mělo a stále nebyly vypořádány a pak o tom diskutovat. Ministr o tom nechtěl ani slyšet a Kubek mu vyhověl v tom, že dal o změně programu hlasovat. Většina delegátů byla pro diskusi až po přednesení připomínek - neměli totiž dosud šanci připomínky v ucelené formě vyslechnout. Ministr pak nakvap opustil sál - ve věcné debatě by totiž neměl šanci. 2. Komora reprezentuje všech 46000 českých lékařů úplně stejně, jako reprezentuje Parlament všech asi 8 milonů oprávněných voličů. Na sjezdu komory mezi delegáty dominují zejména soukromí lékaři - ambulantní specialisté a praktičtí lékaři, lékařů zaměstnanců je mezi delegáty asi čtvrtina. Nejde tedy o nějakou záležitost odborů.

3. Julínkovy zákony nedefinují standardy zdravotní péče špatně, ony ji totiž nedefinují vůbec. Jediná zmínka je tato:

"(1)   Prováděcí právní předpis stanoví katalog zdravotních služeb, ve kterém upraví seznam, popis a obsah zdravotních výkonů odborné zdravotní péče a jiných zdravotních služeb, v návaznosti na druhy a formy zdravotních služeb a dále stanoví další požadavky na jejich personální zabezpečení a na věcné a technické vybavení zdravotnického zařízení, v němž budou poskytovány, pokud požadavky na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb a na minimální technické a věcné vybavení zdravotnických zařízení budou pro tyto zdravotní výkony nebo činnosti nedostatečné.

Sám Julínek přiznal přímo na sjezdu, že definování standardů bude trvat několik let.  

68 14.11.2008 1:45

Re: Není to pravda, co Cikrt píše

Proč mu ty definice hned nedat, když jsou hotové, a to čekání zkrátit. Třeba ani neví, že už je dávno máte.

Ladislav N 14.11.2008 2:33

Re: Třeba ani neví, že už je dávno máte.

 ;-P

Doktor 14.11.2008 2:33

Re: Není to pravda, co Cikrt píše

Ale ony hotové nejsou. ČLK pouze vydává závazné postupy k některým případům (např. postup u pacinta s cévní mozkovou příhodou, atp) Standardy jsou ale něco jiného a rozhodně je nemůže definovat pouze komora. Samozřejmě existuje řešení - porozhlédnout se v okolí, přijmout standardy nějaké země kde už je definovali a pak je pozvolna upravovat na české podmínky.

Tohle ale určitě nebude u nás - my na všechno vytváříme svojí cestu. Chyba není jen na ministerstvu, svoji roli také hrají odborné  společnosti, řada z nich se utápí v malichernostech a v jejich vedení jsou často ješitní nadutci, přesvědčení o tom, že všechno znají nejlíp. Přitom bez odborných společností to prostě nejde.  

Jerry 14.11.2008 5:22

Re: Není to pravda, co Cikrt píše

Díky za přesnou a jasnou definici ČLK  (ve druhém odstavci).

Doktor 14.11.2008 9:36

Re: Není to pravda, co Cikrt píše

Pozor - nezaměňujte ČLK a odborné společnosti. Je v tom veliký rozdíl.

Kuchl 14.11.2008 11:06

Re: Není to pravda, co Cikrt píše

Pro laika doktor jako doktor . Lékaře reprezentují Rath a Kubek , to je tedy vizitka lékářského stavu k veřejnosti ..:-)