30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N 14.11.2008 16:24

Re: Myslím,že....

Kolik tisíc sociálních dávek měsíčně bere taková čtyřčlenná rodina? ;-)

I-Worm 14.11.2008 15:35

Taky si říkám

supermarkety plný lidí, hospody plný lidí - a chlapa nenapadne nic jinýho, než si ustlat v kontejneru na komunální odpad (viz včerejší zprávy TV Prima). Když lidi tolik vyhazujou za alkohol a cigarety, proč ksakru nešel do hotelu?

Pepino 14.11.2008 15:41

Re: Taky si říkám

toť otázka krásná vtipná a dokonce provokující.

Ladislav N 14.11.2008 16:37

Re: a chlapa nenapadne nic jinýho, než si ustlat v kontejneru na komunální odpad...

Komunisti by ho zavřeli podle paragrafu 203 T.Z. za tzv. „příživnictví" do kriminálu až by zčernal. ;-P

Roman 14.11.2008 21:52

Re: a chlapa nenapadne nic jinýho, než si ustlat v kontejneru na komunální odpad...

Ladislave, když seš tak chytrej, tak se projdi kolem 18 hodiny hlavním nádražím  v Brně. Bydlíš tam , tak zvedni zadek a běž.  Projdi se okolo těch feťáků a  somráků . Hlasitě si říkej, jak jsou to chudáci.  Vem si je domů !!  Takových chytráků jako seš ty máme hodně - k naší škodě.  Zlatí komouši, ten paragraf 203 byl užitečnej.  

Ladislav N 15.11.2008 2:04

Re: Roman IP: 94.112.148.xxx

A takoví dobráci jako ty budovali drátěné ploty a hnali do nich vysoké napětí, aby z toho opakávaného  komunistického "pořádku" nikdo nemohl utéct. Zkus si zajet na Kubu nebo do severní Koreje, můžeš se jich tam zeptat, jak se podobných existencí - bezdomovců - zbavují...

Magore...

Vilda 14.11.2008 12:04

Co tak kredit 5.000 na začátku roku?

Nemůžu si pomoci, ale veškerá diskuze o poplatcích je pouze o jejich spravedlnosti vůči stávajícímu systému úhrad skrz zdravotní pojištění. Chápu, že pravděpodobně mají regulační smysl, ale způsob zavádění a prezentace jejich smyslu a výsledků v praxi je katastrofální.

Nedělám si nárok na bezchybné řešení, ale možná by stálo, kdyby každý občan dostal na začátku roku kredit 5.000Kč, z kterého by se odečítaly všechny poplatky, které teď musí každý individuálně hradit. Po skončení roku, by příslušná nevyčerpaná částka mohla být k dispozici pro úhradu nadstandartní péče v následujícím roce pro každého jednotlivého z pojištěnců. Prostě co nevyčerpá, tak má k dispozici sám ke vlastnímu uvážení, jak s nimi naloží. Takto by se u každého mohlo nastřádat, za několik let, i úhrada toho co je teď pro mnoho lidí nedostupné.

Tento způsob by měl řadu výhod.                                                                          1) odpadlo by byrokratické papírování u doktora, evidence se vede stejně.       2) regulovalo by to nadužívání péče tak jako teď.                                               3) psychologicky by to nebránilo k návštěvě lékaře preventivně.                       4) každý pojištěnec by byl motivován k péči o své zdraví, na konci roku by totiž ušetřil a tím pádem vydělal.                                                                                5) v případě možnosti čerpání ušetřeného kreditu v rámci rodiny by mohla vzniknout i rodinná solidarita.

Výhod by mohlo být určitě víc a možná by to mělo i své nevýhody, ale regulace nadužívání zdravotní péče by zůstala a přitom by to nevyvolávalo tolik zlé krve.

Samozřejmě je tu i možnost nevyčerpaný kredit dát cash pojištěnci, ale už vidím ten křik, že by zdravotnická zařízení zkrachovaly. To si sice nemyslím, ale budiž. 

Milan 14.11.2008 12:30

Re: Co tak kredit 5.000 na začátku roku?

Ano,přesně tak by to mělo vypadat a fungovat. ale do těch 5000.-by se mělo započítávat mnohem větší počet léků,jinak to lidé chápou jakoCikrtův podvod.!!

JaS 14.11.2008 13:16

Re: Co tak kredit 5.000 na začátku roku?

Vypadá to, jako když žijete na podpoře jako cikáni (a poslanci a státní úředníci) a vůbec vás nezajímá, kde se ty peníze vzaly - že napřed musel někdo pracovat a za trest, že pracoval, za to musel zaplatit daně.

Vilda 14.11.2008 13:25

Re: Co tak kredit 5.000 na začátku roku?

Ale vůbec ne, vydělávám si sám, k doktorovi jdu tak 1x za rok, takže upravdu jen sypu a sypu. Než začnete kádrovat, tak přemýšlejte!

realysta 14.11.2008 13:16

Re: Co tak kredit 5.000 na začátku roku?

Pokud někdo obdrží virtuální kredit - nedrží hotové peníze, utrácí snáz, než když předává z ručky do ručky reálné peníze. NAvíc by tento kredit měly zřejmě vytvořit pojišťovny. A tím by ale odtekly ze systému peníze, které tam nyní cash platby přidávají navíc....

Vilda 14.11.2008 13:31

Re: Co tak kredit 5.000 na začátku roku?

Když ty virtuální peníze dostanu po skončení roku k dispozici, tak to jsou velice reálné peníze. A že by ze systému utekly? Úplný nesmysl, stačí si pořádně přečíst co jsem napsal. Btw.: Peněz do systému, který nemá jakékoliv kontrolní mechanismy, nebude nikdy dost. A nejlepší kontrolní mechanismum je od toho kdo platí! Tak to vždycky bylo a bude i dále.

Ladislav N 14.11.2008 13:55

Re: Co tak kredit 5.000 na začátku roku?

Proč si myslíte, že neustále někdo nabízí zboží na úvěr, různé platební karty apod.? Protože je dostatečně ověřeno, že pokud člověk neplatí hotovost bankovkami z vlastní kapsy, utrácí peníze mnohem snadněji. O vytváření dluhů ani nemluvě.

Tak nám tady nevykládejte o platebních kartách, které dostatečně silnou zpětnou vaznu nevytvoří, navíc je jejich používání drahé.

Vilda 14.11.2008 14:07

Re: Co tak kredit 5.000 na začátku roku?

O platební kartě jsem neřekl ani slovo. Opakuji, evidence se vede stejně a pochybuji, že současný systém pokladních stvrzenek je příkladem ekonomičnosti. A jestli se někdo nechá nachytat na marketinkové lákání je jen jeho problém. Tak ty peníze utratí po 30-ti korunách ve zdravotnictví a nebude mít nic. Nebojte, český člověk velice rychle pochopí, že když na tom soused vydělal, že on mohl taky. Podstatné je mít tu šanci nějak to ovlivnit  a ne že za mě někdo sype z mojí kapsy!

Ladislav N 14.11.2008 14:12

Re: Co tak kredit 5.000 na začátku roku?

Zopakuji znovu a stručně. Peníze, které člověk nemá u sebe v peněžence, fungují psychologicky jinak, než peníze "kredit někde na účtu" přidělené. Co je to ta zpětná vazba už si vygooglujte.

Vilda 14.11.2008 14:30

Re: Co tak kredit 5.000 na začátku roku?

Chápu moc dobře. Ale nemám chuť se hádat. Prostě jsem řekl svůj názor a dle mého mínění možné řešení. Nejsem tak naivní, žesi mysím, že je můj návrh geniální, ale furt je to lepší, než jak tu spousta lidí nadává a toho kdo jim odporuje, tak se snaží ukřičet. Argument neargument. Prostě jsem řekl svůj názor a zatím jsi mě nepřesvědčil, že když na konci roku dostanu virtuální peníze, za které můžu mít NEVIRTUÁLNÍ  PROSPĚCH tak že nad tím mávnu rukou. Konec konců současný odvod zdravotního pojištění ze mzdy, je názornou negativní ukázkou.

Ladislav N :-))) 14.11.2008 14:43

Re: Co tak kredit 5.000 na začátku roku? ...když na konci roku dostanu virtuální peníze

Současný systém je založen ne na principu "rozdávání peněz zadarmo", ale na principu symbolické a velmi omezené spoluúčasti (navíc z vlastní kapsy do 5000,- ročně). Jestli v tomto nevidíte ZÁSADNÍ rozdíl, tak nemá smysl pokračovat v diskusi.

Vilda 14.11.2008 15:03

Re: Co tak kredit 5.000 na začátku roku? ...když na konci roku dostanu virtuální peníze

1) Šmankote, těch 5000,- vážu na čerpání zdravotní péče i třeba v souvislosti se započítáváním rudého hadru (30Kč). 

2) Zadarmo?! Zbytečně utracené peníze v nadužívání zdravotní peníze jsou ztráta. Když nebudou tak je to zisk. Zisk zadarmo, jasný?

3) Symbolická a velmi omezená spoluúčast do 5.000,-Kč byla prostě špatně mediálně prodána. Nedělejte si iluze, že socialisti nejsou rádi, že se aspoň něco zavádí. Při jejich zbabělosti by to oni nikdy nezavedli, ale jako klacek na modré je to pro ně dobré.

Btw.Já proti zavedeným poplatkům nic nemám, jen si myslím, že způsob zavedení a náklady s tím spojené jsou zcela nesmyslné.

Jinak stále jste mě nepřesvědčil, tak se tím netrapte, asi to fakt nemá smysl:-/. Jdu si raděj protáhnou tělo.R^

Minutus 14.11.2008 21:52

Nemá cenu hazet perly

sviním. Napadlo mě totéž už dřív, je to nosná myšlenka, jsem zvědav, jestli to nepoužije ČSSD. Dosáhla by svého slibu "zrušit poplatky" a zároveň zachránila regulaci. Ale je možné, že jsou ještě tupější ..

Vilda 15.11.2008 8:52

Re: Nemá cenu hazet perly

Možná, ale třeba se ČSSD časem zbaví těch největších křiklounů a karieristů. Před pár lety jsem pro min.zdravotnictví zpracovával materiál, který byl použit pro vyhlášku zveřejněnou ve věstníku ministerstva. Ministrem byl v té době sociální demokrat. A přestože byli u moci tenkrát Zemanovi socdemáci, pomohlo to slušným podnikatelům proti zlatokopům. Takže uvidíme, kdo nakonec bude u vesla. Barva, vyjma rudé a hnědé, není důležitá, důležitější jsou výsledky!.

Minutus 14.11.2008 21:48

Ladislav N IP: 83.240.52.xxx - pan neomylný

Ale to je jen vaše tvrzení. Já souhlasím s Vildou. Už při první výplatě v lednu by se lidi poškrábali za ušima - sakra mám 500 a on 5000 - musel jsem tam chodit tak často? Ani u té banky si káždý nebere hned kredit, jen ti nejhloupější. Halt, mohli modří ptáci nejen zařídit regulaci, ale možná i vyhrát krajské volby.. ale vy stejně víte vše nejlíp, že? S vámi to teda vyhráli. :-D:-D:-D

Ivan 14.11.2008 17:35

Re: Co tak kredit 5.000 na začátku roku?

Platební karty jsou ovšem drahé ze zcela jiných důvodů. jejich výrobní cena a cena provozu je minimální, ovšem banka si naúčtuje několik tisíc procent zisku¨v poplatcích.

Ladislav N 14.11.2008 17:59

Re: komunista Ivan IP: 78.102.174.xxx

Jasně, systém snímání přenosu dat z karet a jeho provozní režie nic nestojí, že? ;-P

'Vilda 14.11.2008 19:20

Re: komunista Ivan IP: 78.102.174.xxx

No nerad to říkám, ale tentokrát je odpověď dost mimo mísu. Obchodník musí zaplatit obvykle 3-7% z transakce. Za prodané zboží míň dostane. Samozřejmě obchodník s velkým obratem a lokty má obvykle 3%, malý obchodníček přijde o těch 7%. V Belgii v hotelu jsem se dokonce setkal s případy, kdy za noc platbou cash to bylo za 100Euro, při platbě kartou 110Euro.

Systém snímání dat z karty a provozní režie jako náklad je zanedbatelná položka. Mnohem víc si z transakce nechá banka a kartová společnost.  Obchodník má výhodu v tomu, že nemá náklady s převozem hotovosti a vůbec pohodlí s bezhotovostním převodem.

Jinak se divím Ladislave N., že se tak necháš vytáčet. Můžu chápat, že s rudými a jejich argumenty je to někdy o nervy. Ale mě by to na Tvém místě nestálo, stejně je nepřesvědčíš. Musí se holt spálit sami.

Mojmir Prusa 14.11.2008 12:03

Pan Cikrt poskytuje svym predstavenym medvedi sluzbu

Protoze bud dela svoji praci spatne a spatne vysvetluje dobrou praci ministerstva, nebo potvrzuje neschopnost ministerstva reformu zdravotnictvi pripravit.  To co tu predvadi je blabol, silna slova a neschopnost naslouchat.

Priklad prvni: Lekarska komora je proste nejdulezitejsim representantem lekaru, at se to nekomu libi nebo ne. Zatim jiny neni. Leda ze by byla nejaka konkurencni instituce a ta by presentovala zcela jine nazory. Jinak kecy o nevyznamnosti komory jsou jen kecy.

Priklad druhy. Prvni pomoc by rozhodne v zakladnim  zakone o zdravotnicke peci byt definovana mela. A neni-li, je to vazna chyba, protoze to je jeden z nejdulezitejsich ukonu, ktere se pacientu tyka.

Navic odkaz na trestni zakon nesvedci o nicem jinem, nez o pane Cikrtove nizkem pravnim vedomu (proste hlouposti).  Prvni pomoc nemuze byt v trestnim zakone zakotvena. Tam jsou jen trestne ciny a co se stane, kdyz nekdo jedna v tomto zakone definovanym zpusobem. I kdybychom to brali jako neprimy podnet k nejakemu jednani, trestni zakon zasadne rozlisuje mezi povinnosti obecnou a povinnosti zakotvenou pro nekoho v nejakem specialnim  zakone. Takze i z hlediska trestni odpovednosti muze byt podstatny rozdil ve stejnem jednani, ktere je nejak upraveno nejakym zakonem a jednanim, ktere zadny zakon neupravuje (i kdyz jde o stejne jednani, dusledky mohou byt hodne odlisne....).    

A tak by se dalo pokracovat. Pokud ministerstvo takto VYPORADAVA vsechny pripominky,           " potez nas Panbuh. "

Ladislav N 14.11.2008 13:49

Re: Mojmir Prusa IP: 80.188.113.xxx

Mně zase připadá, že jste četl jiný text od pana Cikrta, než ten, co zde čtu já. ;-)

P.S.: Chcete, aby vás pámbů potěžil a nebo potěšil?

Mojmir Prusa 14.11.2008 14:24

Re: Mojmir Prusa IP: 80.188.113.xxx

"Samozřejmě že povinnost poskytnout první pomoc je v našem právním řádu dále zachována a to prostřednictvím trestního zákona."  je v tom textu pane Cikrta.

"Reprezentuje Česká lékařská komora všech "46 000" lékařů v naší republice? " je v tom textu pane Cikrta.

Co jste cetl Vy?

Ladislav N 14.11.2008 14:48

Re: Mojmir Prusa IP: 80.188.113.xxx

Ale já reagoval na VÁŠ komentář a jeho vyznění, ne na to, co (v jistých souvislostech, bez vytržení z kontextu) napsal Cikrt.;-P

Vít 14.11.2008 16:38

Re: Mojmir Prusa IP: 80.188.113.xxx

Trestným činem je neposkytnutí první pomoci, pane Průšo... Pan Cikrt má pravdu.

Kolombo 14.11.2008 11:47

A propos, pane Nomene

proč by něli komorníci nahlížet bez mého svolení do mé zdravotní dokumentace, nejsou-li žádáni? Toto je jasný příklad vrchnostenského přístupu k pacientovi ze strany lékařů, jejich "komora" hájí jen jejich zájmy proti zbytku populace.