14.6.2024 | Svátek má Roland


Diskuse k článku

AFÉRA: Ostře sledovaný děkan Ševčík

Zdaleka nejen akademickým světem již několik týdnů bublá causa děkana Ševčíka. Případ nadto překročil hranice matičky Prahy a zajímá lidi po celé republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čech 4.4.2023 15:55

Právníci a politici, nezapomínejme ovšem na novináře, dokáží udělat paskvil z čehokoliv. Příkladem budiž Ústava ČR. Neříká se mi to snadno, ale pan Ševčík zde pravdu má. Nazývá totiž věci nikoliv politicky korektně, ale jejich pravými jmény. A v tom mu musím dát za pravdu.

O. Kaucký 4.4.2023 16:09

Máte pravdu, žádné referenda, co kdyby se lidi nechali zmanipulovat, jako při referendu o vstupu do EU, a najednou by chtěli z té krásné EU, plné krasoduchů vystoupit. Později je třeba ještě zrušit volby, co kdyby lidi zvolili někoho, kdo by to referendum vyhlásil. Naši demokracii si rozvracet nedáme.

S těmi sankcemi má pravdu, protože zavést vůči nějakému státu sankce, které postihnou nejvíce toho kdo je uvalil, „to prostě nevymyslíš”.

F. Svoboda 4.4.2023 9:49

R^R^R^

K. Filip 4.4.2023 10:36

To je ale totálně blbý názor. Zelený svazaku.

J. Pšenička 4.4.2023 9:02

Autorovi článku unikla jedna zcela zásadní skutečnost, pan děkan Ševčík není policií vyšetřován, ani za napadení, ani za nic jiného. To by bylo nadšeného řevu z kavárny kdyby to bylo naopak, trestně stíhaný Ševčík, nic jiného tihle kreténi neumí. Ještě jedna poznámka. Policie dobře ví jak to bylo, fotka Ševčíka natlačeného na kamenné zábradlí a smečka nadržených fízlů na něj tlačící, která měla dokazovat jak děkan strhává ukráynskou vlayku (!) dokazuje naopak to, že fízlové použili bezdůvodně násilí proti děkanovi. K tomu video kterak si Ševčík žádá velitele zásahu a mnoho dalších "dezinformačních" (podle zločince Rakušana) videí jasně dokazujících jak to před MN skutečně bylo. Navíc pan Ševčík není žádný nešťastný chudák, který by neměl na obhájce. V případě, že by se policie rozhodla pana Ševčíka stíhat, tak by se zcela určitě našla řada advokátů, kteří by mu nabídli pomoc a u soudu by to PČR projela, možná by i došlo na vyvození osobní odpovědnosti fízlů, kteří překročili zákon.

L. Beneš 4.4.2023 9:20

R^

P. Čech 4.4.2023 9:30

U soudů by PČR nic neprojela. Soudy jsou u nás totiž pod přímým vlivem moci politických stran stejně jako i všechny orgány moci zákonodárné a výkonné. To vše v zásadním rozporu s čů. 2, odst.1 ústavy. A Ústavní soud? Ten , jako "garant" ústavnosti v ČR hraje mrtvého brouka a čeká na nějaké podněty.

J. Pšenička 4.4.2023 10:15

Tak to jsem možná přehlédl zase já, soudní systém je děsivý.

V. Mokrý 4.4.2023 10:36

R^!!

K. Filip 4.4.2023 10:38

Tak jest.

V. Církva 4.4.2023 16:53

Nadržený fízl může udělat chybu, ne ale tak velkou jako nadržený putinosexuál.

Tak až budeš mít zase nutkání psát Rusům zvací dopis, tu pilulka proti putinosexualitě musíš brát co 10 minut

T. Novy 4.4.2023 8:57

Je to fakt.

V demokracii má právo na svobodu projevu, i po projevu, každý. Tedy i ma9or, nácek, komunista i prokremelský šváb, co chce strhnout vlajku. Stáhnutí vlajky už je nezákonné neb ničení cizí věci.

Politici nemají právo zasahovat do akademických svobod, i kdyby nechali přednášet p.Tomia.

Tak je demokracie nastavená. Je to právo si říci svoje a povinnost nechat mluvit ostatní.

Z. Koutecký 4.4.2023 9:39

Jo, pane Novy, jenže teorie je jedna věc, praxe druhá.

M. Grundmann 4.4.2023 9:55

Na západních vysokých školách žádná demokracie není, vládne tam tvrdá totalita a komunistické pořádky. Naštěstí se z nich dá snadno uniknout.

V. Mokrý 4.4.2023 10:37

:-)

M. Grundmann 4.4.2023 10:39

Někdy mám pocit, že se na vysokých školách soustřeďují lidé, kteří si v totalitních praktikách libují ...

J. Novák 4.4.2023 8:51

Z policie se stala nedůvěryhodná parta sloužící režimu bez ohledu na Ústavu. V této zemi není, bohužel, porušování Ústavy trestným činem, a tak si s ní každý může ...

T. Novy 4.4.2023 8:58

Důkaz?

Nebo jen tak melete pantem?

P. Diviš 4.4.2023 9:31

Porušování zákonů, založených na ústavě, je trestným činem.

V. Církva 4.4.2023 16:56

To je pravda, úplně z toho mrazí. Píšete to z Ruska, že?

L. Žaloudek 4.4.2023 8:40

Zaujal mě příspěvek jakési studentky, členky akademického senātu, že mnozí její spolužáci prý kvůli Ševčíkovi raději přešli na jiný obor.

L. Beneš 4.4.2023 8:43

Fakulta národohospodářská vychovává národní hospodáře. Tak proto to s tím národním hospodářstvím jde do kytek, když Ševčík studenty od toho významného oboru odrazuje.

P. Dvořák 4.4.2023 8:49

Možná po nich chtěl, aby se učili.

V. Církva 4.4.2023 17:02

Určitě ano, aby se učili lhát o majáčku na rolbu s kterým se jezdí za sanitkou, o chození kolem demonstrací, lezení Číně a Rusku do zadku a dalších ha...ovinách.

T. Novy 4.4.2023 8:51

Hahah, to je příspěvek do diskuze.

No, pane kolego, sdělím vám tajemství.

Žádná fakulta na VŠ nikoho nevychovává. Vychovávají rodiče, a to děti. Studenti jsou dospělí, na výchovu je pozdě.

VŠ poskytuje (více či méně) znalosti s použitím vlastního vzdělávacího procesu.

L. Beneš 4.4.2023 9:01

No, pane kolego, sdělím vám tajemství. V daném případě je míněn proces nazývaný v cizích jazycích (např. ve francouzštině) éducation. To slovo je ovšem do češtiny překládáno poměrně široce: vzdělání, vzdělávání, školení, vychování či vychovávání atp. Podobné významy vidíme u tohoto slova i v jeho anglické podobě.

T. Novy 4.4.2023 9:03

V češtině jsou dvě slova: výchova a vzdělání s rozdílným významem.

To je jako byste zaměňoval omluvu a výmluvu s odkazem na AJ. Takto čeština nefunguje.

L. Beneš 4.4.2023 9:18

A přesto se v popisu činnosti VŠE a jejích fakult mluví o edukaci.

T. Novy 4.4.2023 9:31

Protože “odporné termity” jsou “in”. Přece nepoužijí přízemní české slovo. Nicméně i zde se domnívám, že se o výchovu nejedná.

S tím vzděláváním bych to moc nepřeháněl, předkládání znalostí k osvojení se dá nazvat vzděláváním pouze za předpokladu součinnosti druhé strany, tedy studenta.

Moc pěkná akademická debata.

Mně osobně se slovo edukace ekluje.

R. Langer 4.4.2023 11:43

Ano, tak to je, když se nerozumí cizím slovům. ;-D