17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

VZPOMÍNKA: Jaromír Nohavica zapomenutý

Chladné zářijové ráno vyhnalo z orosených spacáků všechny, kteří přenocovali v blízkosti svojšického amfiteátru a nyní se snažili zabrat co nejlepší místo na svahu před pódiem. Jednodenní folkový Letorost byl komornější alternativou megafestifalu Porta a pro příznivce žánru znamenal symbolické zakončení léta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mára 19.11.2009 13:31

Re: Co je na tom relativního?

Máte to těžké, jste ohrožený druh a osobně doufám, že i vbrzku vymřete. Nikdy jsem neměl rád fanatiky, ať na té či oné straně.

brouk 19.11.2009 13:30

Re: Co je na tom relativního?

no jestli vas znal , tak se mu ani nedivim.

čm 19.11.2009 13:30

Re: Co je na tom relativního?

Na chlastu byl Jarek, pokud vim, že jo, bylo mu fuk, že koncerty jdou do háje. Z vás Svazáků všech možnej barev s legitimací i bez ní když už to chcete slyšet.

éolo 19.11.2009 13:29

Re: S rusem domácím? To jako švábem?

 Je vidět ,že tu dobu si nepamatujete a nebo jste byl na druhé straně.Pro nás to byli rusáci ,co nás okupovali a pro vás to byli Sověti. Tolik, k dějinným reáliím.

Mára 19.11.2009 13:27

Re: Nevím jaké "nejlepší věci" složil Jarek Nohavica, když měl "druhý vrchol".

Poslechl jsem si a nemůžu se zbavit dojmu, že vykrádá sám sebe a že to prostě už není ono. Možná, že je to jen můj zapšklý pocit. Vyloučit to nemohu, mám nostalgické vzpomínky z doby mého mládí. ;-D

egoist 19.11.2009 13:24

Re: Jsem znovu a znovu zdesen

To nevadí , to je přirozená reakce. Jen velcí mužové ,nebo třebas i ženy  dokážou  přiznat , že se mýlili.  

Pamětník 2 19.11.2009 13:23

Jaromír Nohavica zapomenutý.

Příspěvky kolem Nohavici se nesou zase v obvyklém duchu.Někdo si na něj vzpoměl a jak je dobrým zvykem,nic jiného nás nezajímá než on.Kolik z diskutujících si všimlo celé řady našich předlistopadových umělců.kteří byli nepochybně daleko aktivnější než Nohavica.To není jen podlézání tehdejším vládcům včetně podepsání Anticharty,ale zvláště patřičný humbuk,kdy  celá řada umělců,která byla hodně viditelná na akcích,kde se mohli zviditelnit ,začala naříkat jak je režim pronásledoval a na základě toho nemohli hrát.Nepochybuji,že takoví,kteří hrát nemohli by měli nárok si stěžovat,ale kupodivu to byli ti,kteří až tak utiskováni nebyli.Nohavica možná chyboval,k čemuž zaujal také stanovisko.Na druhou stranu mi připadalo,že řada jeho kritiků nemohla přenést přes srdce,že má úspěchy i bez naříkání.Dnes už je málo těch,kteří pamatují jedince z dřívější generace herců,kteří žádali tvrdé tresty pro zrádce národa,včetně trestu smrti.Možná bychom se divili kolik slavných to bylo.Ale to už nás až tak nezajímá.Když se někdo cítí ,že mu Nohavica hodně ublížil,má zvolit soudní cestu a ne si vybíjet své pocity jen proto,že to patří k poctivému "češství".

čm 19.11.2009 13:21

Re: Kušujte ? Pr..l? Robespierové ?

Vy musíte mít křišťálovou kouli, člověče!!! Na všechny čtyři jmenované representanty uchlastaného národa skutečně zvysoka seru, jakož i na celý ten dobrý ruský lid. Reciprocita, víte ? Budete se divit, ale oni zase serou na nás. Já radši Okudžavu Vy jeden Sokole jasný

Mára 19.11.2009 13:20

Re: Jsem znovu a znovu zdesen

Vypadá to, že jste byl bezvýznamná šedá myš, o kterou nebyl žádný zájem. Tak už se nezlobte a velkodušně jim odpusťte. I těm nadaným jako je Nohavica. ;-D

éolo 19.11.2009 13:18

Re: Co je na tom relativního?

 Ale nejsem. Nevím z čeho se Vám chtělo zvracet? To už tehdy jste" věděl?". No ,některým se ,už tehdá, chtělo,.. většinou z chlastu. Koncentrace charakterů mého druhu doufám,že ustojí koncentraci kádrováků Vašeho druhu.

luboš 19.11.2009 13:14

Re: Nevím jaké "nejlepší věci" složil Jarek Nohavica, když měl "druhý vrchol".

Poslechni si CD Ikarus a pár dost slušných kousků najdeš;-)

éolo 19.11.2009 13:11

Re: Kušujte ? Pr..l? Robespierové ?

Tu jemnou nuanci ,kdy si vybral texty Vysockého Vy nemůžete pochopit. Myslím, že  Vám dělá problém rozlišit jemné rozdíly mezi Lysenkem ,Solženicynem,Kosyginem a Sacharovem. Toť.

rudi koutek 19.11.2009 13:10

Jsem znovu a znovu zdesen

Tak mam pocit, ze je pro spoustu lidi  Nohavica neco jako buh. Poprve jsem ho videl nekdy v roce 1982 kde nas na koncerte bylo asi 10. Uz tenkrat se mi zdal takovy nejaky falesny. Jeho pozdejsi popularita mi byla zahadou. To dnesni, poslouchal jsem Nohavicu byl jsem proti rezimu... Jak Nohavica a jeho fanousci byli proti rezimu nechapu. Byla tady spusta jinych, kdyz uz mluvime o folku, kteri otevrene zpivali a aktivne se angazovali proti komunistum. Aha, asi neumeli tak pekne basnit, nechteli mit s komunisty nic spolecneho a nikam se nedrali.

Co se tyka vyslechu, par jsem jich zazil, ano malem jsem se s prominutim posral strachy, ale vubec jsem se s nimi nebavil (Cibulkova skola - s komunisty se musi jednat z pozice sily a vubec se s nimi nebavit). Ne vsichni se tim ridili, ale znam konkretne dva priklady kdy clovek mel strach a mluvil, ale potom prisel hned za mnou a oznamil mi, ze byl na vyslechu a rekl jim moje jmeno. Jeden kamarad byl po jedne akci kontrolovan pozdeji pozvan na vyslech a na otazku odkud o te akci vedel, jim rekl, ze ode me. Hned ten den me vyhledal  a omluvil se mi, ze mel strach. Druhy pripad, je zrovna podpisova akce za propusteni V. Havla v roce 1989, ta stejna kde se vyznamenal Nohavica. Jiny kamarad byl kvuli svemu podpisu na vyslechu a na otazku, kdo mu tu petici dal k podpisu, jim rekl moje jmeno. Jeste par tydnu se mi omlouval, ze mel strach. Presto, ze me ti dva "praskli" tak jsem s tim problem nikdy nemel a dal jsem byl s nimi ve styku. Mimochodem v mem pripade, prestoze jsem byl od zacatku 80. let aktivni v undergroundu a disentu, mi nikdy spoluprace nabidnuta nebyla. Proc asi?

čm 19.11.2009 13:10

Re: Co je na tom relativního?

Ano, z atmosféry koncertů Jarka Nohavici se mi chtělo zvracet a hodně jsem přemýšlel proč. Ty písničky totiž tak špatný nebyly a můžu je dodnes. Je to dobrej řemeslník. Asi fakt lepší než Hutka. Teď je mi to jasný, bylo to kvůli velké koncentraci charakterů vašeho druhu. Jste chudák;-( 

čm 19.11.2009 13:03

Re: Kušujte ? Pr..l? Robespierové ?

No, příteli, jak to vypadá, výsledky Jarkovy cesty ke svobodě a k obyčejné lidské slušnosti jsou opravdu zvláštní. Sluníčko v temnotě, Jaromír Jasný....safra safra, jestli to ten Jarek s tou sympatií k ruskému jazyku nepřehnal 

Mára 19.11.2009 13:03

Co je na tom relativního?

Hutka zbaběle utekl a kdo ví, co by ten netalentovaný zoufalec dělal, kdyby zůstal.

dědek 19.11.2009 13:02

Re: Mám Nohavicu rád,

přesně tak, (a dnes je tak snadné soudit....)

mag 19.11.2009 13:00

kvalitní text

" Málo nebo prakticky vůbec se nemluví o roli, kterou sehrál v osmdesátých letech při destrukci komunismu. Jeho drzé a troufalé písničky jako Haleluja, Blues o malých bytech, buřičská Mávátka, anarchistická Na jedné lodi plujem a svobodou vonící Divoké koně měly daleko větší dopad na probouzející se sebevědomí lidí, než prohlášení Charty 77, která se běžnému člověku nikdy nedostala do ruky. "

TAK TO PODPISUJI. MAG

éolo 19.11.2009 12:59

Re: Mu he he tak to jo...

 Ale pozastaví. Na rozdíl od Nohavici jsem měl možnost Hutku poznat osobně . Před listopadem ,při něm i posléze. Mohu říci pouze jediné. Lidsky nesahá Jarkovi ani po kotníky. Závistivý ,neschopný a samolibý hlupák.Jeho Udavač z Ostravy je vizitka jeho charakteru. Divím se, že nejste schopni vidět Karla Gotta na tribuně ND a celé auditorium lidí ,kterých si též vážím, Kemr, Werich ,radši nebudu dál jmenovat aby mne nebolelo srdce. To jejich prohřešek nevidíte? Nesoudím, avšak Nohavicu tam nevidím?To jste si nevšimli, nebo vás tak se.e jeho nepoddajnost dodnes? Včil mudrujte, vy jedinní spravedliví.

Mára 19.11.2009 12:57

S rusem domácím? To jako švábem?

Horší by byla kolaborace se Sověty. ;-D

Mára 19.11.2009 12:54

Nevím jaké "nejlepší věci" složil Jarek Nohavica, když měl "druhý vrchol".

Ovšem své nejlepší písničky složil jednoznačně za komunistické éry. Po revoluci je to už jen stín tehdejšího barda.

čm 19.11.2009 12:49

Re: Mu he he tak to jo...

A zrelativizovat za tím účelem osud Jaroslava Hutky je už obyčejná prasárna. Je příznačné, že se nad tím nikdo z Jarkovejch milovníků ani nepozastaví.

Sid 19.11.2009 12:43

Re: Nezlobte se,

A kdo jsi ty? Do jake kategorie se radis?

cca 19.11.2009 12:42

sežeňte

si bulletin z letošního Trutnova a porovnejte si články ohledně stb agenta ;-)

JaS 19.11.2009 12:39

Re: Díky za hezký článek

R^

JaS 19.11.2009 12:39

Re: Jarek byl sluníčko.

R^

Viking 19.11.2009 12:33

Re: rád by ale ne

Ano, přesně tak to taky cítím.

Lubajs 19.11.2009 12:31

Re: Méně pathosu by možná bylo více.

... od většiny prvoplánových předrevolučních písničkářů... gratuluju, nevíte nic.

Marat 19.11.2009 12:31

Re: pro káju

Nemám nic proti Nohavicovi, ale neřády kteří dělají z Nohavici jednoho z Blanických rytířu, ty nesnáším. Morální koderx platí pro každého stejně. Jak pro kmány tak pro pány. Nohavica tak jak nesčetná stády jiných se před estebáky podělal. Jenže ti estebáci se zase podělávali před jnými a ti všichni tvořili ten hnusný réžím. I Nohavica měl možnost se živit slušným způsobem a nemuselo to být zrovna zpěvem. A Ten Hutka, tohoho nesnáším totálně. To je podle vzhledu pěstitel vší, blech a filcek a za ty jeho písničky a zpívání by měl být potrestán doživotní prácí v kamenolomu.Kdyby NOhavica byl osobnost a charakter, tak by nedonášel estebé.

Suger, oni ti hajzlíci kteří zavírali, tak ti si museli dávat bacha i před svými donašeči. Také jen dělali to aby se nemuseli živit rukami, tedy nebyli o nic horší jak ti umělci a sportovci  všeho druhu. Ani oni nemohli žít bez udavaču.

rudi koutek 19.11.2009 12:25

Re: pro káju

Takze abych tomu rozumel, ten kdo udaval je nevinny, protoze udaval neco co uz STB diky jinym udavacum uz davno vedela. Nestacim se divit. To je logika. Nohavica a charakter? Pokud by udelal, to co udelali jini - podepsat pod natlakem (metody byly ruzne) a potom vsem kamaradum a znamym rict, ze podepsali, to je charakter. Nohavica po provaleni mlzil a lhal. To je ve vasich ocich charakter?