17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

VZPOMÍNKA: Jaromír Nohavica zapomenutý

Chladné zářijové ráno vyhnalo z orosených spacáků všechny, kteří přenocovali v blízkosti svojšického amfiteátru a nyní se snažili zabrat co nejlepší místo na svahu před pódiem. Jednodenní folkový Letorost byl komornější alternativou megafestifalu Porta a pro příznivce žánru znamenal symbolické zakončení léta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
těchňik 19.11.2009 23:30

Jak najít příspěvky Většího vlastenece?

Stačí formulovat vyhledávací dotaz do google.cz takto:

site:neviditelnypes.lidovky.cz Větší vlastenec

a vypadne několik stovek odkazů na příspěvky Větších vlasteneců. Pozor: mezi slovy site: a neviditelnypes.lidovky.cz to je bez mezery, mezi neviditelnypes.lidovky.cz a Větší vlastenec naopak mezera být musí!

kacir 19.11.2009 22:34

Re: Moc dobře napsáno

Hutka si lebedil v Holandsku ... :-D

řiká ti něco akce Asanace, chytráku ;-P

kacir 19.11.2009 22:31

Re: No, za sebe mohu říct,

aha, takže každý kdo někoho kritizuje, třeba i na základě jasných faktů (a Nohavica práskal, to je jasný fakt), tak je to automaticky závistivec ... logika jak řemen :-P

Jarka 19.11.2009 22:25

Moc dobře napsáno

Zcela souhlasím, jezdili jsme na koncerty Jarka Nohavici, byl tribunem lidu po celou dobu. Ať se jde pan Hutka vycpat, sálá z jeho obvinění závist, co je od něho známé, kromě těch asi 3 stále opakovaných písniček. Kdy byl schopen uspořádat nějaký koncert? kdo by na něj šel? Pan Nohavica byl za doby bolševika pan někdo a nějaký Hutka, který si po celou dobu lebedil v Holandsku a sotva se vrátil, myslel, že mu bude národ ležet u nohou. Těžko se posuzuje práce STB, měli své metody, kdo víme, co se tenkrát stalo, jestli opravdu byl pan Nohavica k něčemu donucen. Byla bych zvědavá, co by dělal pan Hutka, kdyby zde žil, jak by se zachoval? Teď dělá hrdinu, když je dobojováno.

Solfatary 19.11.2009 21:48

Re: No, za sebe mohu říct,

Jak? No přeci závist.

kacir 19.11.2009 21:41

Re: No, za sebe mohu říct,

zas jedna kýčovitá reakce blba s nickem Ivan ...

jakmile někdo řekne nelichotivý názor, hned se objeví člověk, kterej začne plkat o talentu a schopnostech druhých.... OMG, jak to s tím souvisí? ... 

Tomáš X. 19.11.2009 21:34

Nádherně napsáno,

úplně přesně takhle to vnímám. 

Jarek Nohavica s Ivo Jahelkou a Karlem Plíhalem vyrobili svobodu na Portě pro 22 000 lidí už v červenci, 4 měsíce před 17. listopadem 1989. Prvně jsem viděl policajty se bát!!!! A roky předtím. Kdo jiný oslovil tolik lidí? A kolik procent z nás üdělalo víc proti bolševikům, abychom mohli soudit jeho obranu proti zničení života, kterým mu hrozila StB? Nikdo nevěděl jistě, jestli to za pár let praskne. 99,99% národa se nechtělo obětovat. Jarek nakonec taky ne, on tím podpisem StB jen částečně vynuloval své zásluhy, ale rozhodně se nedostal níž, než většina z nás.

WWW 19.11.2009 21:23

Re: No, za sebe mohu říct,

Valento, ty musis bejt ryzej karakter a jiste velkym bojovnikem proti totalite !

Han 19.11.2009 21:22

Re: No, za sebe mohu říct,

A nestačilo by ho brát tak jak je?

Ivan 19.11.2009 21:15

Re: No, za sebe mohu říct,

Zase jeden bez talentu a schopností se ozval.

A.Valenta 19.11.2009 21:08

Re: No, za sebe mohu říct,

Tím spíš, že je chytrý a inteligentní, jsem mu neodpustil.

Zůstává jen jedním z těch grázlů, kteří se ohnuli před minulým režimem a škodili jiným.

mueller 19.11.2009 20:52

Jo, rozumime, jasne,

bezte se zase podivat do toho zrcadla. Und wer ist die Schönste im ganzen Land ?

Vasekpasek 19.11.2009 20:38

Re: ...

Jasně, jenže článek nebyl o talentu, ale o tom, kdo se nechal semlít a kdo ne. A Hutka se prostě semlít nenechal! Příspěvky pod mým původním považuji za mimózní, Nohavica se k práskání sám přiznal, takže není co řešit.

rudi koutek 19.11.2009 19:54

Re: Jsem znovu a znovu zdesen

Priznam se, ze vubec nerozumim na co jsem nemel. Mate na mysli ty me dva semestry mediciny? Pokud ano, tak je i me jasne, ze jsem na to nemel. Nadanemu a oblibenemu Jarkovy nezavidim. Velikemu Jarkovi nezavidim, spis me nezajima, ale nechapu to zbozsteni jeho osoby. Mam pocit, ze i kdyby byl veliky Jarek masovym vrahem, tak by to jeho obdivovatelum nevadilo. Vzdyt on preci pise tak krasne pisnicky, ktere pohladi u srdicka, to nase slunicko.

Nevim kde jste prisel na tom, ze se trapim. Mozna se budete divit, ale jsou oblasti ve kterych jsem uspesny. Musim se priznat, ze jsem sam ze sebou spokojeny a hlavne se muzu na sebe podivat do zrcadla. Snad rozumite tomu jak to myslim.

Pavel Kořenský - eurosabotér 19.11.2009 19:43

No, za sebe mohu říct,

že Nohavica je asi jediný práskač StB, kterému jsem to po těch letech prostě odpustil.

vita 19.11.2009 19:18

Re: Nohavica

Děkuji. Mně ten článek připadal poněkud nabubřelý a přesentimentělý, ale to je můj problém, jsemť suchar.

Jen bych připomněl, že takový Villon byl lupič, organizovaný gangster a k smrti odsouzený vrah. Dvojnásobný. Za kamaráda bych ho nemusel - ale ty básně, které mě provázely pubertou... Stejně jako Jarkovy písničky vojnou.

vita 19.11.2009 19:14

Re: rád by ale ne

No tak to jste ale úplně vedle.

Kryl má s Nohavicou společné to, že oba jsou básníci. Skoro bych napsal Básníci. Tam ti další jsou prostě písničkáři, na které se chodilo protože se to nesmělo.

Kryl i Nohavica mají co říct i když už se smí. Nemusí halekat "vraťte mi nepřítele", protože jejich poesie má přesah - není na jedno použití.

A to je podle mě mnohem významnější, než kecy o morálce. Villon byl lupič a odsouzený vrah - ale psal Poesii.

vita 19.11.2009 19:09

Re: Nohavica

A kdo mluví o lidské kvalitě? Já mluvím o umělecké - a měl jsem dojem, že vy taky. Hutka je možná morálník se svatozáří - ale JE neschopný muzikant, o básnění nemluvě. Tak ať předvádí svoji svatozář. Já si půjdu zase na Nohavicu - ne protože je morálky futrál, ale protože je básník, zpěvák a muzikant - prostě Pan Písničkář.

A Hutka si může morálkou vycpat štrozok.

Ivan 19.11.2009 18:21

Nohavica je stále zpěvákem číslo jedna.

Ondráčkovsko - Gottovská mafie v zábavním průmyslu se stará o to, aby se na obrazovku TV nedostávali zpěváci jako Nohavica. To ovšem neznamená, že by byl Nohavica zapomenutý.  Na jeho koncerty chodí desetitisíce.  Ani závistivé útoky typu Huťka, který si hojí svou uměleckou neschopnost nadáváním na Nohavicu, na tom nic nezmění.

Nohavicovy písně jsou stále současné a to dráždí taky současnou mocenskou elitu. Nohavica reflektuje to, co lidi skutečně zajímá a tíží. Na ODS dýcháncích jeho písně jistě nezpívají.

Janula 19.11.2009 17:59

Re: Naprosto přesné,výstižné

Nohavica je bard a neotírejte se o něho! VV

tatina 19.11.2009 17:52

Naprosto přesné,výstižné

a tak to cítím i já.Měl jsem tu čest se Jarkem setkat a popovídat si.Jeho upřímnost byla až nakažlivá,jeho lidskost ještě větší.Po celé dva dny jsem se cítil tak nějak v bezpečí a úplně jako bych byl na jiné planetě.Za ty dva dny jsem se jej naučil chápat a hlavně se dívat na svět jinak,než jsem byl naučen.Děkuji jeho rodičům,že zplodili takovou silnou osobnost.Ti lidé,kteří mu vyčítají spolupráci s STBáky neví o čem mluví.Nikdo z nich nevěděl,jak moc tím Jarek ve skrytu duše trpí.Jak jej to dere za živa,ale nikdy to nedával najevo,aby tím nestáhl taky i druhé lidi.Navodit blbou náladu dovede každý,ale trpět a přitom bavit druhé je největší umění a v tom je,a snad i dlouho bude Jarek jedinečný.Díky Jarku.

Lapil 19.11.2009 17:32

Re: Zase přeháníte.

Kde se stala chyba? Že jste zapomněl, že váhy mají dvě misky. Možná kdyby Mengele skrze svoji hovadnost objevil co já vím lék proti rakovině, asi by stálo odpuštění za úvahu. Nevynalezl nic, nedal nic. Nohavica na jedné čáře těžce selhal, na druhé mi dal víc, než naprostá většina jiných. První mě tíží, za druhé děkuju.

žibřid 19.11.2009 17:22

Re: Jsem znovu a znovu zdesen

Soudit a odsoudit ty, kdo spolupracovali (nemíním zrovna Nohavicu) je nezadatelné právo. Nesoudit komunisty znamená přitakat jim.

Mára 19.11.2009 17:19

Re: Zase přeháníte.

Škoda slov.

žibřid 19.11.2009 17:16

Re: Nohavica

Asi se autor už nudil?:-)

Talián 19.11.2009 16:57

Re: Nohavica

V době zrání doby měly písně folkařů svoji nezastupitelnou roli. Měli schopnost budit touhu po svobodě a inspirovat k činům. Tvář a skutky jejich tvůrců a interpretů jsou podružné. Ostatně Fracois Villon také není "kádrován" za své minusy. Stejně jako B. Němcová za osobní debakly. Staré vinyly z té doby mám pečlivě uloženy a ve vhodných chvílích bývají vloženy na plotnu gramofonu, který je rovněž nutno šetřit, protože náhradní vložky s jehlou už na trhu nejsou. Obsah který se tak stane slyšitelným, neztrácí časem na ceně. Ba právě naopak.

Habakuk 19.11.2009 16:41

Hoď kamenem

Jste tu všichni hrozně stateční a spravedliví. A víte vůbec, o čem mluvíte? Nohavica nikoho neudával. Vyprávěl estébákům o Karlu Krylovi částečně blbosti a částečně věci, které každý věděl. Karlovi nemohl ublížit, ani co by se za nehet vešlo.

čm 19.11.2009 16:37

Re: jasně

Máro na něj, trhej !!!;-D;-D

čm 19.11.2009 16:31

Re: ... nicku čm

Já to zkusim napravit,jo? Tohle je výzva. Pudu na nejbližší Jarkovo koncert kuknout, jak tam frankofil éolo s českym malonáckem Márou sborově pasou Divoký koně. To by bylo, aby mi konečně nebylo všechno jasný;-D;-D

ferda 19.11.2009 16:23

jasně

Musíme tolerovat udavače když tak pěkně brumendujou dnes je to ok vždyt kdo v národě byl jinej - chartu a ty další psy musíme rychle zapomenout vždyt to dělali pro peníze. Zaprodanci-Největší odboj vedl Klaus a šedá udávající zona