26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zcr 18.9.2006 11:29

Hm, cim to,

ze se nejak neprojevuje ta kulturnost cestujicich v doprave "soukrome".

Indian 18.9.2006 15:42

Re: Zamyšlení na článkem a diskuzí

Tak to zijete na nejake jine planete, nebo aspon v jinem state. Konkretne v Praze je v automobilovem provotu spousta "kulturnich idiotu". A to rikam jako ridic i uzivatel MHD a casty chodec. Kulturnost nema se zpusobem dopravy po meste a do prace nic spolecneho.

A pokud budu hnusny, tak Vas zarid ke kulturnim idiotum co jezdi na cervenou, 70-tkou kolem nastupniho ostruvju tram, nebrzdi pred prechodama ... libi ? Ne ? Tak hloupe neplacejte.

subik 18.9.2006 10:41

Úplně žasnu nad tím,

jaká diskuse se tu rozpoutala! Pokud jsem to pochopil, jde pouze o slušnost. Pokud je dopravní prostředek plný, tak je slušnost vůči ostatním cestujícím ten baťoh sundat - a to se dnes opravdu neděje! Jde jen o to, aby byl člověk ohleduplný k ostatním - a to se dnes také neděje, bohužel. A jak jsem zjistil, nezáleží ani na věku ani na baťohu. Někdy by taky stačilo, aby se lidi trochu umyli, protože toho potu je po ránu taky až až!

Marcela 18.9.2006 11:13

Re: Úplně žasnu nad tím,

Souhlasím.Minulý týden, v horkém dni,jsem jela v tramvaji s bezdomovcem, sice bez baťůžku, ale zato svlečeným do půl těla, sedícím v polstrované sedačce. Zpocený, neustále se drbající ve vlasech, v podpaží a na zádech.Vlasy jednu propocenou koudel. A řidič jakoby nic neviděl. To jsou chuťovky. Potom už je asi lepší chodit pěšky.

Vocílka 18.9.2006 12:36

Re: Re: Úplně žasnu nad tím,

Ten ovšem neměl problém s místem.Určitě se na něj nikdo natlačil.

cid 18.9.2006 10:40

Batoh nosim k obleku

kvuli problemum se zadama ty YNTELIGENTE. Tvoje generalizace je zhruba na urovni prumerneho veku volice KSCM, coz doufam ses.

yrtrtry 18.9.2006 11:37

Re: Batoh nosim k obleku

Ja doufam, ze neni.

Marťa 18.9.2006 10:39

ANO, ANO - nejlepším argumentem je rána, že

- aspoň dle autora. Což takhle zdvořile upozornit překážejího, že překáží ? To by chtělo jen trochu dobré vůle a trpělivosti, a ty se pravda v určitém věku již nedostavují /je tpo problém autora?/. Ale stálo by to za pokus - za ránu totiž můžete čekat větší ránu; za zdvořilé upozornění vám málokdy někdo jednu vrazí. Ale z vlastní zkušenosti doporučuji - nadýchnout, spolknout vztek a s úsměvem upozornit. Většinou následuje omluva, též úsměv a náprava - a den je zase o něco hezčí.;-)

hornet 18.9.2006 11:43

Re: ANO, ANO - nejlepším argumentem je rána, že

Jistě, zejména když se upozornění bude týkat party rozeřvaných puberťáků, permanentně naštvaných na celý svět. Už vidím ty omluvy a úsměvy. Zkuste se taky někdy projet tramvají a potom raďte.

Marťa 19.9.2006 15:13

představte si že i na puberťáky to platí,

mám vyzkoušeno. A navíc je vždycky lepší to aspoň zkusit, ne?

dedamraz 18.9.2006 10:33

Tezkej zivot

Teda takovej zapsklik musi mit ale tezkej zivot...

Vocílka 18.9.2006 10:32

Nechápu lidi,kteří cestují hromadnou dopravou za pouhých 10 až 15 Kč a ještě si stěžují

Daleko lepší je pro cesty,kam se špatně dostanu vozem, použít taxi. Je to o něco nákladnější,ale neskonale pohodlnější.

dedamraz 18.9.2006 10:30

Tezkej zivot

Teda takovej zapsklik musi mit ale tezkej zivot...

fool 18.9.2006 10:29

:(

no, me zase zarazi ze se nekdo potrebuje mermomoci rozcilovat nad kazdou hovadinou - uzijte si to, ale uvedomte si prosim, ze kdyby nebyli batuzkari, vytacelo by vas zas neco (cokoliv) uplne jineho... takto na me vase skuhrani pusobi, malo platny. je mi samozrejme jasny, ze vy jste byli uplne jina mladez nez ty dnesni nesnesitelni parchanti, jen doufam ze az zestarnu, nesklouznu taky do tohohle stereotypu.

Sch.baťůžkář 18.9.2006 9:58

Baťůžky jsou príma i když....

chápu nějaké výrady cestující veřejnosti. Ovšem jsou praktické a zdravé. Hlavně pro mladé, ti staří už mají páteře pokřivené až běda. Baťůžku jsou i v "byznys" provedení pro notebook a další potřebnosti. Ale autor by si měl uvědomit, že feudalismus skončil a že veškerá pravomoc fimy končí jejími vraty. Do toho jak a v čem se jeho zaměstnanci dopravují, mu lautr nic není. Rozhodující je jejich výkon a ne póza. Taková firma by rychle skončila.  Výjimkou jsou případy, kdy prodejním artiklem je specifický image (ksicht) nezbytný pro specifické zákazníky. Tam součástí užitné hodnoty zboží je i nebo především jeho cena a firma si onen image nechá zaplatit. Mít luxusní limuzínu s livrejovaným řidičem, asi bych se bez baťůžku obešel. Ovšem ne každý prodává Rollse. Kdo rozhoduje podle rychlopříruček pro rychlomanagory, je blb.

Marek Prchal 18.9.2006 9:54

Pane kolego...

...jednani, ktere pranyrujete, mne irituje take. Jsem ovsem take batuzkar a nekdy batoh nesundavam. Je to samozrejme me minus. Jinak vicemene souhlasim i s Vasimi tezemi o upravenem zevnejsku. O to se snazim i ja. Nekdy se to nepovede. Napr. dnes rano jsem oe zanedbal. Hanba mi.

Vice ale, co je mnohem horsim jevem? Lide s nadvahou, kteri cestuji hromadnou dopravou a batoh ani nepotrebuji, vystaci si v pohode s rozsahem sve fyziognomie. Neb sve nedostatky nemohou napravit, napr. sejmutim batohu, navrhuji zanest do prepravniho radu jejich okamzitou popravu, bez soudu.

Sch.antisakař 18.9.2006 10:20

Souhlas.

Nejhorší jsou  baťůžkáři s permanentním baťůžkem před sebou. Neurvalí, funící, supící, upocení a leckdy i zapáchající. Pak zamračené a otrávené ksichty. Cesta MHD tak většinou připomíná hromadný zájezd do krematoria. Pokud nenastoupí rozsvícené  mládí předvádějící, že i neformální oblečení může mít eleganci a šmrnc. Ale, nedá se nic dělat, do něho musíte vypadat. Otázka je, co znamená upravený zevnějšek. Já oblek nenosím jako to jen jde, když nemusím. Jen tv nezbytnosti tam kde se to ode mě v rámci "konvencí" očekává. Většinou jako montérky. Chápu, že jeho uniformní oblíbenost  přetrvává i proto, že skryje leckteré tělesné nedostatky. Mám rád trika, mikiny,  svetry. Samozřejmě bez obřích nápisů ADIDAS, fajfkou před celá záda nebo s nápisem POBORSKÝ. I "sportovní" oblečení může vypadat elegantně. Jde jen o výběr materiálů a o střih. Samozřejmě ve stylu obchodu pro skejťáky eleganci nečekejme. Přijde někdo s alernativou ke klasickému obleku ? Připomínám, že vedle senátorů starého Říma by někdo tahle vymóděný vypadal jako křupan. I kdyby ho měl od Versaceho.

pixla 18.9.2006 9:47

Batůžkáři¨......

Kdyby Paroubek jezdil MHD,určitě by jezdil s batohem(vzadu!)

A.D. 18.9.2006 11:36

Re: Batůžkáři¨......

No jo, ale to kvůli rovnováze, aby nepřepadával :-)

Karel H. 18.9.2006 9:41

V jedné větě s autorem souhlasím!

Článek asi vyzní jako skuhrání nesnášenlivého pitomce!

horduch 18.9.2006 9:45

Re: V jedné větě s autorem souhlasím!

až by ti někdo přeskou u batohu málem vypíchnul oko ,tak tě sranda přejde

Flasi 18.9.2006 9:40

Co?

Kde jsou k videni ti manazeri v oblecich s batuzky? Neco takoveho vidim naprosto zridka. Bud u manazera, ktery vychazi z fitcentra a nese si batoh (v naproste vetsine ovsem tasku prez rameno) celych 50 metru na parkoviste k autu. Nebo kdyz se jedna o notebookovy batuzek, kterych je ovsem ve srovnani s taskami pres rameno opet naproste minimum.

Oblek a batoh je ovsem velmi casto k videni u studentu, zejmena pokud je zrovna zkouskove obdobi (coz mi pripomina, ze na prazske technice zkouskove prave probiha a takto vymodenych studentu se ted asi v Praze pohybuje vice nez obvykle).

Nezamenil autor studenty a manazery?

terra 18.9.2006 10:26

Re: Co?

Tak to bych trochu oponoval. Pohybuju se v místech s vysokou koncentrací bank, obchodních a auditorských společností a pod. - z toho plyne i četný výskyt mladých, dynamických a dobře oblečených lidiček a musím říct, že a) pokládám nošení břemen na zádech za docela zdravé a pohodlné, b) nevadí mi zavazadla "uhlazená", decentně barevná a designově zajímavá u pána v obleku či dámy v kostýmku, c) u řečených dam a pánů živelně nesnáším batohy sportovní, barevně upravené tak, aby dotyčného našli v lavině. Naštěstí není oblek v mé profesi povinný, ale stejně jedno takové decentní zavazadlo vlastním. Oranžovo černý batoh neurčitého tvaru k obleku od Armaniho fakt nemusím...

Flasi 18.9.2006 10:32

Re: Re: Co?

Tak oponujte. Moje pointa je ta, ze manazeri v naproste vetsine batohy nenosi. Napsal jste a), b), c), pisete, ze batuzek k obleku nemusi byt nevkusny (to jsem nikde nepopiral) a moji pointe jste nikde neodporoval.

Studenty s batuzky jsem nazval vymodene jenom proto, ze prave oni nosi k obleku sportovni batuzky jako do laviny.

Cat. 18.9.2006 10:43

Re: Re: Re: Co?

Jj, to byly ty stereotypy, které autor použil - muž v obleku=manažer, upravená žena v kostýmku=zaměstnankyně v kanclu ev. úřednice, které by měl nějaký pan vedoucí vyčinit, Toničko, jak jen to proboha chodíte :-).

Nekuřák 18.9.2006 11:50

Re: Re: Co?

Ještě že mne osobně živí obsah mé hlavy a na oblek od Armaniho se můžu vykašlat...Přesto se myji a chodím čistě oblečen....Víte, co vadí mně ? Vzorný Yapík v obleku od Armaniho a bez barevného sportovního batohu (takový by se Vám líbil), který chrchlá a smrdí jako tchoř, poněvadž hulí...:-)

Nekuřák 18.9.2006 11:53

Re: Re: Re: Co?

to bylo pro "terra" s tím Armanim

terra 19.9.2006 10:30

Re: Re: Re: Re: Co?

Jo, beru. Ale vy běžně potkáváte páchnoucí, chrchlající a smrduté dobře oblečené lidi? Já moc ne... Ale vadí mi vždycky, když je potkám, a to bez ohledu na oblečení a funkci. Jen pro klid vašeho ega: oblek od Armaniho nevlastním a nepotřebuji, a jsem odjakživotní nekuřák.

Tomas 18.9.2006 9:39

Pane Wagnere, to je přesně ten problém, kvůli kterému byste měl vstoupit do politiky

Určitě by bylo vhodné se pak zasadit třeba na magistrátu o přidělení dotace na osvětovou kampaň - třeba pod heslem:  "Batoh na vašich zádech vážně škodí vašemu okolí". A máte program na celé volební období. Na jeho konci můžete vylepit plakáty s textem: "Počet baťůžkářů v tramvajích snížen o 20%" – stejně to nikdo nemá jak zkontrolovat.

Přeji vám hodně zdaru při eliminaci tohoto "společenského nešvaru".

Bench 18.9.2006 9:38

Reakce

Vážený pane. Také nosím batůžek a slušně jsem jej odkládal na zem až do doby, kdy podobný člověk jako Vy (až na to, že jemu pro změnu vadily batůžky na zemi) mi jej pošlapal a pokopal (úmyslně a za hrubých nadávek). Přišel jsem díky němu o poměrně drahý notebook. Teď mám notebook nový a nechci o něj přijít. Tašku na notebook nepoužívám od té doby, co se moje výpočetní technika rozrostla a nosím sebou i malou tiskárnu, externí disk, atd. a na trhu neexistuje taška, kde by se to všechno vešlo. To ovšem Vás určitě nezajímá. Už Vás slyším: "Tak to sebou nemáte tahat!" Jenže mě počítače živí a vzhledem k časové vytíženosti jsem rád, když urvu každou chvilku (cesta vlakem, čekárna u doktora, dokonce i v hospodě). Vy si odpracujete svých 8,5 a víc Vás nezajímá. Ale existuje spousta lidí, kteří pracují v podstatě neustále.

Abyste neměl pocit, že je to filosofie mladých - je mi 48 a pracuji jako systémový správce pro jednu zahraniční firmu.