29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SVĚT: Od klimatického žalu k vyhlášení klimatické nouze

V horkém létě 2018 se patnáctiletá švédská holčička rozhodla, že místo školy v pátek půjde demonstrovat před parlament. Proti tomu, že je jí teplo. Stala se miláčkem médií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 7.3.2019 5:03

Naprostý souhlas s p. Kremlíkem. Zelený komunismus

a totalita, kterým je nutno se bránit všemi dostupnými metodami. Stačí se podívat na místního zeleného podvodníka a magora "Rada", jak vypadá chorý a propagandou či zeleným náboženstvím vypláchnutý mozek...

Zelená propaganda a její metody jsou k nerozlišení od propagandy komunistické, a v některých aspektech je až neuvěřitelné, jak se podobají. Mediální masáž, která systematicky zaplavuje svět, totální idiocie některých "novinářů", zveřejňujících naprosté bludy jenom proto, že to teď "letí"...

No a korunu tomu dávají děti, které veřejně s podporou zelené mafie vyzývají k rychlému zásahu do přirozených změn klimatu... To už je snad problém pro psychiatry, kteří jej dokáží analyzovat a přesně popsat.

Včera jsem si s úsměvem přečetl článek v Lidovkách: "Dítě je to nejhorší, co může někdo provést životnímu prostředí, tvrdí německá autorka"... no ano, má pravdu, člověk je přemnožený a výzvy k dalšímu populačnímu růstu, "aby měl kdo vydělávat na důchody" (v průběžném, socialisty zmršeném systému), jsou ohrožením pro přírodu, jak ji známe z předešlých století... Jenomže ta dáma si takto racionalizovala svůj stav, kdy z nějakých nevyřčených důvodů děti nechce. Feministka... http://jdem.cz/evzhq3

P. Rada 7.3.2019 7:46

Re: Naprostý souhlas s p. Kremlíkem?

Na afektivity reagovat nemíním. Na přiznaném naprostém souhlasu s Kremlíkem lze ale ukázat jak se duševně zabarikádovaní lidé stávají také spolunositeli mylných informací.

Kremlík např za skutečnost označuje to co se píše ve ScienceDaily a s toho vyzdvihuje: ..."„chladné počasí zabíjí 20krát více lidí než teplé počasí“....

Evidentně ale nedomýšlí i takové jevy jako je klimaticky navozené vlnění polárního víru (https://www.in-pocasi.cz/clanky/vyznacne/polarni-vortex-20.2.2018/) které letos přineslo arktidské teploty do USA a naopak o desítku stupnů teplejší zimu za polárním kruhem. Nepostihuje ani úmrtí s nedostatku výživy v oblastch kde lidé závisejí živobytím na místních produkci potravin a za ně vydávají na rozdíl od nás naprostou většinu svých příjmů. takovéto vyumělkované postoje nezohlednují s GW rostoucí ničivé síly a odlišné dráhy hurikánů nebo dokonce dopady válek navozených změnou klimatických pásem atd.

K. Drábek 7.3.2019 8:16

Re: Naprostý souhlas s p. Kremlíkem?

Pokud vím, tak válku Kanadě chtěl kvůli zvyšujícím výnosům pšenice vyhlásit pod vedením OSN Tim Flannery. Klimatický poradce v Austrálii a ukázkový klimaalarmista.

S. Kneifl 7.3.2019 9:36

Re: Naprostý souhlas s p. Kremlíkem?

Zvlněný polární vír tu byl i před globálním oteplováním a bude tu i po něm. Přímá souvislost ještě nebyla prokázána, jako ostatně u většiny extrémních projevů počasí.

V. Petr 7.3.2019 10:09

Tam, kde lidé vydávají za potraviny většinu svých

příjmů se ale množí jako králící! V minulosti by tam už dávno vypukl hladomor!

R. Langer 7.3.2019 10:12

Re: Naprostý souhlas s p. Kremlíkem?

Hurikány jsou stejné jako byli dřív, Zelený sedmilháři, žádný vliv GW na ně se dosud neprokázal, pokud je mi známo. O válkách souvisejících s GW ani nemluvě, hlupáku.

P. Rada 7.3.2019 3:20

Bagatelizace problému přes obchod se strachem.

..."bezzubé snižování emisí uhlíku. Které na klima nemá skoro vliv"...

Ano pokud není prakticky nikdo postižen za své externality kterými omezují život širokého okolí, jde o jakousi bezzubost. V realitě jediného celosvětověji přijatého dokumentu v Paříži došlo právě tak akorát na "bezzubé" formulace a i to se kremlíkům nelíbilo. Státy se sice zavázaly k výměně informací ale závazky ke snižování zůstaly ve formě prakticky nevymahatelného příslibu, že každý udělá co může... a tak imise uhlíku celosvětově dál přes všechny proklamace rostou:

http://www.esrl.noaa.gov/gmd/webdata/ccgg/trends/co2_weekly_mlo_since1800.png

Děti které se zajímají o svět a mají k tomu své dětské komentáře a takovéto jevy pana Kremlíka naopak zřejmě iritují natolik, že k tomu napíše článek a použije i dětskosti k propagaci své knihy. Na druhou stranu daleko vážnější aspekty jako sucho a všeobecné obavy o vodu ve studních či katastrofický stav našich lesů pan Kremlík zřejmě kupodivu nevnímá. S takovéhoto vývoje už jdou obavy napříč společností a to nejen dětské ale reálně ekonomické, které by se mu k presentaci knihy už zřejmě vůbec nehodily a to přesto, že zatím jsou dopady u nás relativně malé. Zatím jsme ale také jen na počátku minimálně několika set letého vývoje. Jinde ve světě ale klimatické změny spolunavozují podstatně větší škody až války - ale za takové informace bych mohl být označován jako alarmista a obchodník se strachem. Tak raději umírněná informace jen s domova:

https://www.irozhlas.cz/ekonomika/dopady-sucho-ceny-zemedelci-potraviny_1808272114_jak

L. Novák 7.3.2019 4:41

Re: Zelený blb Rada a jeho obchod se strachem...

Zelený komunista "Rada" samozřejmě nezklamal a za*ral komentáře svými fantasmagoriemi...

V. Šťastný 7.3.2019 6:30

Re: Bagatelizace problému přes obchod se strachem.

....Děti které se zajímají o svět a mají k tomu své dětské komentáře....Jenže kecy nemají žádnou cenu, jako příčetnou reakci bych očekával úklid přilehlého lesa a pankejtů ve městě a protestní výsadbu 100 000 stromků.

Demonstrace, rádoby hlubokomyslné žvásty v dětském podání a absence činů, budou vždycky k smíchu a pohrdání.

O. Uživatel 7.3.2019 6:46

Uživatel požádal o vymazání
O. Roldán 7.3.2019 1:26

A jaký je současný stav vědecké debaty?

Už dlouho jsem nezakopl o nějaké stručnější shrnutí seriózních vědeckých debat na toto téma. Pane Kremlíku, můžete sem dát nějaké odkazy (i cizojazyčné)?

P. Rada 7.3.2019 3:31

Re: A jaký je současný stav vědecké debaty?

Pokud by vám pan Kremlík neodpověděl a jestli jsou Vám souhrné často citované opakovaně vydávané zprávy na bázi celosvětově politicko-vědní IPCC málo vědecké - pak lze zkusit vybrat si s jednotlivých témat. Nezajímala by Vás třeba odpolitizovaná prognoza jak bude vypadat klima planety za 10tis let?

https://www.nature.com/articles/nclimate2923

L. Novák 7.3.2019 4:43

Re: Bludy zelené obludy Rada

Blbe "Rado", a co klima za miliardu let, to už přece taky víme, ne? :-P

R. Langer 7.3.2019 5:50

Re: Bludy zelené obludy Rada

Tak tak. Jenom nevíme, jaké bude počasí za tři dny. Zato klima za 10000 let, to je přece brnkačka. Novodobí obchodníci s deštěm to jsou, nic jiného, ale kromě peněz jim jde ještě o MOC. Zelení sedmilháři, zloději a brzy zřejmě i vrazi - praví komouši.

P. Rada 7.3.2019 7:25

Re: Bludy zelené obludy Rada?

Lidé kteří nedokáží odlišit význam pojmů počasí a klima pochopitelně nechápou co je v jakém případě možné.

Pokud je ovzduší planety plněno plynem který zvyšuje skleníkový efekt a přitom není adekvátně intenzivně odstranován nutně to vede k zvýšení celkové teploty na příslušné období. Paleoklimatologie takovéto mechanismy ovlivnování klimatu dokládá řadou metod i na daleko delší časové úseky jak 10tisíc let.

Tomuto klimatickému procesu závislému na bilanci dopadajícího a odcházejícího záření je zcela lhostejno jak dalece neznalý či afektivní kdo je či není.

Na takovýchto příkladech alze ale naopak ukázat jaké bludy může navozovat lidská hloupost.

R. Langer 7.3.2019 8:35

Re: Bludy zelené obludy Rada?

Ano, jistě, předpovědět lokální počasí na tři dny dopředu je nepřekonatelný problém a zcela něco jiného, než změny globálního klimatu na celé planetě probíhající miliardy let, o kterých dodnes ani pořádně nevíme, co je vlastně způsobuje, ale bezvadně je předpovíme na stovky let dopředu. Jenom nám už jaksi nejde ověřit, jestli ta předpověď není asi tak stejně spolehlivá, jako u toho počasí, že?

Tohle je ukázkový příklad tuposti Zeleného sedmilháře (a jemu podobných), kteří nejsou schopni nad tímhle paradoxem o své víře ani zapochybovat, natož tak aby se nad tím vůbec zamysleli. Jsou to prostě z principu lháři a podvodníci, proto vám budou bez ostychu a svědomí předkládat vylhané předpovědi vytažené z klobouku a vydávat je za jedinou pravdu.

Člověk používající kritické myšlení se tomu může jenom smát, protože jediný, kdo nechápe, co je v jakém případě možné, jsou ti naivní Zelení idioti bez vlastního mozku, řízení centrálním dogmatem.

Na takovýchto příkladech lze typicky ukázat, jaké bludy může navozovat lidská hloupost.

R. Langer 7.3.2019 8:41

Re: Bludy zelené obludy Rada?

Jo, a kromě toho, i kdyby ta předpověď globálního klimatu byla náhodou správná, tak nikde není psáno, že taková nemá být, protože je naprosto PŘIROZENÁ. A znáte to, i slepé kuře občas najde zrno. ;-)

R. Langer 7.3.2019 8:56

Re: Bludy zelené obludy Rada?

S čímž nakonec souvisí ta nejzásadnější otázka pro Zeleného sedmilháře: "Jaké klima je na planetě Zemi to správné, a kdo ho vlastně určuje?". Jakmile dostanu fundovanou odpověď na tuto otázku uznám, že tomu nerozumím, a přestanu se k dané problematice naprosto vyjadřovat.

K. Drábek 7.3.2019 7:44

Re: Bludy zelené obludy Rada

Prognóza není důkazem, ale pouze odhadem na základě známých skutečností. Takže odhadnout klima za 10000 let si může každý. Záleží jen na tom, čemu věří. Pokud vezmeme jako analogii stav, který se cyklicky opakoval (doby ledové a meziledové) bude klima výrazně chladnější a sušší. Prohlédněte si profily spraší a systém teras u vodních toků.

Pokud podle bible je datum stvoření světa 23. říjen roku 4004 př. n. l (Usher), můžete třeba i věřit na katastrofu způsobenou CO2.

F. Houžňák 7.3.2019 8:33

Akorát že ta církev katolická nás s poukazem

na stvoření světa neokrádá, zatímco CO2-církev ano.

I. Širůček 7.3.2019 9:00

Re: Akorát že ta církev katolická nás s poukazem

Dejte jí moc, a budete koukat! Okrádala dost dlouho, i vraždila...

F. Houžňák 7.3.2019 9:18

Ale kdyby seděl,

stejně by nepustil, gauner.

P. Rada 7.3.2019 7:11

Re: Bludy zelené obludy Rada?

Blbové žijí často zúženým pohledem až okamžikem a tak jim chybí nadhled a s ním jak ukazuje pan L.N. 475 i běžně známé astronomické informace o životě hvězd.

Proto např nevědí, že sluneční záření jakoli je dnes a ještě miliony let bude prakticky stabilí, tak s ubýváním jaderného paliva v nitru paradoxně v měřítku právě zmíněných MILIARD let už se může značně měnit. Slunce nejprve čeká značný nárůst - pak pád. Ten nárůst zářivého výkonu ale i rozměrů za zhruba desítku miliard povede dokonce k tomu, že nejen život ale celá planeta Země shoří ve žhavém slunečním kotouči.

Hvězdný vývoj má prostě svá fyzikální pravidla která ignorunjí afektivní výroky jednotlivých hlupáků. Civilizačně je ale stupidní už dnes, tato rizika podcenovat a drancovat neobnovitelná zdroje planety tak intenzivně, že až to bude opravdu nutné, už nemusí být možné planetu opustit cestováním k jiným hvězdám pro nedostatek surovin na stavbu kosmických plavidel.

P. Pilík 7.3.2019 8:45

Re: Bludy zelené obludy Rada?

Milý pane Rado,

když tak umíte hledat na internetu, najděte si graf, který ukazuje jaké části slunečního spektra absorbují jednotlivé plyny atmosféry. Zatímco CO2 absorbuje hlavně část spektra u ultrafialového konce, tedy zvyšuje hlavně opalování, v infračerveném konci - tepelná část - absorbuje hlavně kyslík - O2, tedy hlavním plynem skleníkového efektu je kyslík. Tento graf je velmi utajený, našel jsem ho až po dlouhém hledání, bohužel odkaz na něj již nemám.

K. Salajka 7.3.2019 9:19

Re: Bludy zelené obludy Rada?

Dobrý den,

nedávno jsem na you tube zachytil přednášku Frauke Petry z doby, kdy ještě vedla AfD. Ne jejich setkání přišla zelená mládež - Frauke jim předala mikrofon a ptala se jich jestli těch imigrantů má být jeden tisíc nebo miliony /povídali, že bez omezení/ a pak se vyjádřila k záležitosti s CO2. Vystudovala totiž chemii a tak si myslím že i u nás musí být dost chemiků, kteří jsou schopni rozlišit zda je ve věci CO2 něco prokázáno - např. to, zda se koncentrace zvyšuje, zda tomu tak nebylo v minulosti a jaká je korelace mezi činností člověka, průmyslovými zplodinami, prděním krav a produkcí CO2, zejména zda je prokázaný vztah mezi oteplováním a výskytem CO2.

F. Houžňák 7.3.2019 9:27

To se nedivím, že je tak utajený,

protože je to úplná blbost. Ty neutajené grafy, jako třeba Modest: Radiative heat transfer, Fig.1-3, str. 6 (vydání 2003) nám říkají, že v UV absorbuje O3 (ozón), ve viditelném O3, O2, H2O, kyslík i trošku na začátku IR, ale v IR absorbuje pouze voda a až na konci trošičku CO2 (okolo 2.6 mikrometrů). Nepopletl jste si ta chemická písmenka?

J. Ticháček 7.3.2019 19:13

Re: Bludy zelené obludy Rada?

Na stavbu kosmických plavidel? Jakých? A už jste někdy přemyšlel, jak se s takovými plavidly někam dostat? A kam se dostat? Co třeba fyzika z osmé třídy? Nebo z praváků na střední? A co se tak zamyslet nad prostým faktem, že Vámi zmíněné problémy se Sluncem přijdou až v natolik vzdálené budoucnosti, že nemá cenu nad nimi přemýšlet?

Mimochodem, nebude to za deset miliard let, spíše tak za polovinu té doby. A po pravdě řečeno, jen naprostý blázen by si troufl předpokládat, že v té době bude na naší planetě existovat jakýkoliv živočišný druh, který by se podobal nějakému současnému.

Ono je mnohem pravděpodobnější, že se za tu dobu staneme buď jednobuněčnou formou, nebo šestinohým kopitníkem, který spásá hlubokomořské řasy, nežli že se jako lidský druh vypravíme osídlovat galaxii.

J. Kavalír 7.3.2019 11:35

Re: Bludy zelené obludy Rada

Za blba jste vy, protože to už také víme, ale nikoli od klimatologů ale od astrofyziků. Výkon Slunce vzroste o dalších cca 10%, takže Země bude neobyvatelná.

L. Novák 7.3.2019 16:09

Re: Bludy zelené obludy Rada

A proč asi myslíte, že jsem tu miliardu let a prognózu, co bude, zmínil? :-)

J. Berger 7.3.2019 7:11

Re: A jaký je současný stav vědecké debaty?

Ty prognozy jsou vždy na dvě věci.Operovat s nimi je "písk". Počkáme si raději těch 10 let, to není tak dlouho, Politici ovšem vždy dělají ukvapené závěry podle toho "co je in" (z jejich kapes to nejde), hlavě když to přinese hlasy (zářný příklad je zákaz teploměrů, neboť obsahují "vysoce nebečpečnou rťuť" .- . kovová má nepatrnou tenzi par, tedy je téměř nulově nebezpečná, zatímco doporučili úsporky, v nichž jsou opravdu nebezpečné sloučeiny Hg) atd,