28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SVĚT: Od klimatického žalu k vyhlášení klimatické nouze

V horkém létě 2018 se patnáctiletá švédská holčička rozhodla, že místo školy v pátek půjde demonstrovat před parlament. Proti tomu, že je jí teplo. Stala se miláčkem médií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 7.3.2019 17:23

Re: No, jednoho takového pokrokového ateistu znám

Hm, tak já takového neznám. A je dost zvláštní, že ateista tak miluje víru. Jestli on si z vás nakonec nedělá srandu, to by mě ve vašem případě vůbec nepřekvapilo. Já vůbec prakticky žádné ateisty neznám, ale zato znám soudruhy neateisty, co ostatní za ateisty zcela nesmyslně označují. Znáte taky takové? :-D

F. Houžňák 7.3.2019 17:31

No, já ho znám, a to tak dlouho a dobře, že vím,

že si srandu nedělá. On je pokrokový ateista - tedy o sobě tvrdí, že je ateista - a chce tím demonstrovat, jak je tolerantní a pokrokový. Ale vykládal to už tolikrát a bez provokace, že to asi pravda bude. A nejenom mně, ale i jiným. Žádného "soudruha neateistu" (nevím, co vás vede zde používat nadávku "soudruh", domníváte se třeba, že - abych použil historického příměru - Newton a Bach byli soudruzi?), který označuje jiného nesmyslně za ateistu, neznám. Pokud si pamatuju, vy jste to kdysi v dávnověku tady tvrdil, že jste ateista, a od nějaké doby tvrdíte to s tím pohanem. Mohl bych si samozřejmě vytáhnout skriptem všechny vaše commenty, co jste tady kdy pod tímhle pseudonymem udělal, a najít to, ale nestojí mi to za to.

J. Jurax 7.3.2019 15:30

Asi tak. On ale Houžňák je jinak normální, akorát holt nábožensky zatížený. Každej jsme ňákej ... :-)

R. Langer 7.3.2019 17:25

Re:

Bohužel až fanaticky. A jak víra zavelí... :-(

F. Navrátil 7.3.2019 12:13

Zelení spasitelé

Jde o moc a prachy. Klimatický alarmismus je jen prostředek.

M. Šejna 7.3.2019 12:09

vymydlené zelené mozky

pokud jde o vymydlené zelené mozky, tak tady s pane Kremlíkem souhlasím. Tyhle zelené magory nepřesvědčíte. Oni budou furt tvrdit, jak lidstvo likviduje planetu. Tím lidstvem ale myslí ty druhé lidi, nikoli sami sebe.

Tahle sorta vymydlených mozků by strašně ráda nám ostatním nařizovala, jak se máme omezovat, abychom zachránili klima, ale sami se omezovat nehodlají. Na své alarmistické sjezdy létají tryskovými letadly, spotřebu energií mají vyšší, než průměrný člověk a rozhodně se nehodlají nijak omezovat ve svém blahobytu.

Právě tahle neochota omezit vlastní blahobyt je důvodem, proč přes vzletná hesla a přes mezinárodní dohody o omezovaní emisí CO2, nám v atmosfeře CO2 furt přibývá. My totiž tu energeticky náročnou výrobu v našich "vyspělých zemích" vyvážíme do zemí rozvojových, a pak se chlubíme, jak jsme snížili vlastní uhlíkovou stopu.

S. Kneifl 7.3.2019 12:49

Re: vymydlené zelené mozky

Kolik procent domácností podle vás musí spadnout pod hranici energetické chudoby, abyste přestal mluvit o blahobytu dnešní civilizace, pane Šejno? 20? 40? V rámci Evropy jsme zatím na 10 %, takže prostor pro další chudnutí určitě je, že ano?

M. Šejna 7.3.2019 17:26

Re: vymydlené zelené mozky

jste si jistý, že reagujete na to, co jsem napsal?

Nebo to mám chápat jako Vaši obhajobu zelených mozků?

S. Kneifl 8.3.2019 22:58

Re: vymydlené zelené mozky

Máte pravdu, nechal jsem se unést "neochotou omezovat vlastní blahobyt". Omlouvám se. :-)

P. Zinga 7.3.2019 12:02

Zeptejte se té "studentky"*

na pár přírodovědních zákonů, týkajících se "klimaalarmu". Vypustí pouze bubliny.

Stádní myšlení: superindividulisté, snažící se být stále "in", což lze pouze ve stádu.. Po ruce neustále mozkovou protézu-iPod.

Jsou to vlastní chybou neinformována zblbla: jinak by se museli dočíst, že IPCC navýšila kontigent CO2 o 500 gigatun k dnešním cca 500. To znamená, že se může vypustit do vzduchu jednou tolik "jedovatého plynu",než bude Země "spálená".

*student je od studovat, což zřejmě tomuto teleti nedošlo. Na jakou školu vůbec chodí?

P. Zinga 7.3.2019 12:28

Re: Zeptejte se té "studentky"*

Pro informaci: současné roční světové emise činí 36 milard tun. Aby nebyl překročen limit 1,5°C oteplení, dává IPCC

k dispozici celkem cca 1 000 000 000 000 000 tun CO2

roční emise 36 000 000 000 tun CO2

I kdyby měli pravdu zastánci hypotézy skleníkového efektu...

P. Rada 7.3.2019 14:13

Re: Zeptejte se té "studentky"* ?

Ano CO2 to tvoří antropogenní činnost kolem 36 gigatun ročnš což je něco přse 10Gt uhlíku. A tnyní si představte že k sestavení celé biosféry je využito zhruba 550GT uhlíku.

Přsto, že se doposud část vstebává v oceánech tak to naovídá, že takový přísun nemůže biosféra dlouhodobě zvládnout. Na bíledni je proto riziko jejího kolapsu a to už c celé řady příčin. Bilance v cyklu nejen uhlíku ale už u dalších havních biogenních prvků (P,N,..) je totiž rozvrácena.

https://www.google.com/search?client=firefox-b&q=trnka+bilance+uhl%C3%ADku

P. Zinga 7.3.2019 17:38

Re: Zeptejte se té "studentky"*

Sakra, s nulami mám problémy:

1 tisíc Gt je tolik:1 000 000 000 000 tun

a roční emise tolik 36 000 000 000 tun

A teďpozor: klimalarmisté spolu s IPCC vycházejí z toho, že jednou vypuštěný CO2 do atmosféry tam zůstane na věky, což není pravda. Z 36 vědeckých studií, zabývajících se "Residence Time" of Atmosferic CO2 vychází průmer 6 roků. To by znamenalo, že se každých 6 let obměňuje": CO2 vypuštěný letos tam v nebi po 6 letech již nebude, bude nahrazen novým.

To pro ty, co věří, že CO2 zapříčiňuje oteplování. Takže klídek.

M. Šejna 7.3.2019 12:01

Pan Kremlík konečně prozřel

Pan Kremlík konečně prozřel a připustil, že se globálně otepluje. Ale stále tu máme hromadu ignorantů, kteří si pletou počasí s klimatem. Stále tu máme ignoranty, kteří bagatelizuji růst průměrné teploty o 2°C jako něco nezajímavého, protože při změnách počasí jsou teplotní skoky mnohem větší.

Těmto ignorantům nevysvětlíte, že v době ledové byly průměrné teploty v Česku jen asi o 12°C nižší, než v současnosti. Výsledkem byla doba ledová. Přitom počasí dokáže takovéto změny teplot zvádnout během jednoho dne a mnohdy i během pár hodin.

A v tom je ten rozdíl mezi počasím a klimatem. A proto je změna průměrné roční teploty v Česku o 2°C dost zásadní. To je totiž rozdíl mezi klimatem v Praze a klimatem v Miláně. Tedy rozdíl mezi mírným klimatem a středomořským klimatem.

S. Kneifl 7.3.2019 12:51

Re: Pan Kremlík konečně prozřel

Kdysi jsem si hledal rozdíl průměrných teplot mezi Českem a Toskánskem a vyšlo mi 6 °C, odkud prosím máte ty dva stupně do Milána?

S. Kneifl 7.3.2019 13:57

Re: Pan Kremlík konečně prozřel

wolframalpha.com:

average temperature in prague, czech republic in 2017 = 10 °C

average temperature in pisa, italy in 2017 = 15 °C

P. Lenc 7.3.2019 10:37

Každá totalita

se snažila vymydlit především mládeži hlavu.A ta zelená v tom jenom pokračuje.A ano, novodobí fašouni na různých školách a univerzitách se prostě činí.Smutnou legrací je, že to dělají za peníze občanů, kteří mají často strach se ozvat, tak jako za komunistů nebo nacistů.

J. Vintr 7.3.2019 10:41

Re: Každá totalita

je to tak, že vymydlenou hlavu mají často už rodiče, takže to ani nemá kdo té mladší generaci vymluvit.

P. Lenc 7.3.2019 10:59

Re: Každá totalita

Souhlasím že jsou i takoví rodiče, ale tvrdím, že největší podíl má škola.

J. Vintr 7.3.2019 11:08

Re: Každá totalita

Jasně, jenže ta škola to do mládeže tluče už několik destiletí, takže ty účinky jsou skoro nevratné. Až vymřeme my staří blbci, kteří ještě pamatujeme normální svět (a kterým už dnes ti mladí stejně nevěří), tak nebude nikdo, kdo by ty bludy vyvracel.

R. Langer 7.3.2019 11:11

Re: Každá totalita

Problém je v tom, že za komančů ten "normální svět" taky moc nefungoval. Ale kdo ho zažil, tak právě velice dobře vidí ten rozdíl. Který dnešní mladí už ani nepostřehnou.

V. Braun 7.3.2019 11:21

Re: Každá totalita

Tak ten starý svět (míněno před pár desítkami let) si pamatuji a z pohledu životního prostředí nic moc, včetně například kompletně odlesněných Krušných hor, Jizerek a z větší části i Krkonoš. Tehdy byly důvody v podstatě lokální, max by se daly označit za regionální - zejména uhelné elektrárny v Polsku a NDR. Dnes se k odlesňování schyluje zase, prakticky v celoevropském měřítku, byl jsem tuším před dvěma lety v Bělorusku a to tam už kůrovcová kalamita řádila. Lesy v Jizerkách se podařilo obnovit snížením emisí a následně imisí, jak se podaří odstranit příčiny současného stavu jsem osobně zvědavý.

J. Vintr 7.3.2019 11:23

Re: Každá totalita

Proti tomu, co se na nás chystá, byly všechny tyhle lapálie jen neviné banality.

V. Braun 7.3.2019 11:25

Re: Každá totalita

Tak v tom se shodneme. Na tom, co je příčinou a jak to řešit bohužel zřejmě ne, takže se neudělá nic nebo ne dost. Budoucnost bude ještě zajímavá.

J. Vintr 7.3.2019 11:33

Re: Každá totalita

Ten pád do průseru není spontánní proces, to někdo řídí. Viz třeba to školství, které na to lidi zpracovává.

V. Braun 7.3.2019 11:36

Re: Každá totalita

Janě, řídí to buď Janyška nebo jeho spontánní řád. Případně ........, dosaďte dle svého přesvědčení.

V. Petr 7.3.2019 15:16

Dalo by se to udělat pověšením zelených na větrníky

Pak by kůrovewc přestal být chráněným druhem a mohl by se začít konečně likvidovat!

J. Kovaříček 7.3.2019 11:52

Re: Každá totalita

Naprosto souhlasím s panem, VIntrem, správná poznámka.

M. Prokop 7.3.2019 10:25

Jen doplněk

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/93601/marek-stonis-hloupost-kvete-zelene-nestavkujte-proti-nesmyslum-a-bezte-radeji-za-skolu-lemplove.html

J. Šrámek 7.3.2019 10:09

Jsou dva zpěvy.

Jeden začíná:,,Poručíme větru,dešti",druhý zase:,,Zapalte bludy zelené obludy"!Všechny verze mají svoje obhájce a vyznavače,všichni se honosí akademickými tituly,nebo jen po nich touží.Kůrovcová kalamita může mít počátek u přivazujících se ,,ochránců" ke stromům na Šumavě,stejně tak ve zvýšení celkové teploty ovzduší.Převažují u nás větry ve směru západ-východ.Tak se šíří i kůrovec.Podobnost určitě náhodná.Není to tak dávno,kdy lesníci soudili,že jedle u nás vyhyne.Nevyhynula,jen to přešlo na smrky.Tak si laikové svobodně vyberte,co je větší pravdou.Jen se potvrzuje,že stát,jako většinový vlastník nejen lesů,je mizerný hospodář.Ne pro nízké znalosti,ale příliš mu trvá dlouho něco rozhodnout.Navíc podléhá různým lobistům(křiklounům),jako jsou ti výše jmenovaní ,,ochránci",alias ,,zelení".