29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SVĚT: Od klimatického žalu k vyhlášení klimatické nouze

V horkém létě 2018 se patnáctiletá švédská holčička rozhodla, že místo školy v pátek půjde demonstrovat před parlament. Proti tomu, že je jí teplo. Stala se miláčkem médií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zinga 7.3.2019 17:41

Re: Nepřesvědčivé hypotézy p. Kremlíka.

Ještě to doplňte vírou v obnovitelnou energii, pane ing. Lukáši.

P. Rada 7.3.2019 18:21

Re: Nepřesvědčivé hypotézy p. Kremlíka.

Pěkně jste pánové předvedli jakýsi stranický klukovský pokřik s tábora popíračů - ale argumenty neuvedlydly žádné.

Tak jen zbývá poděkovat, že mi přes všechny invektivy vlastně fakticky dáváte za pravdu.

L. Novák 7.3.2019 19:23

Re: Bláboly zeleného komunisty a magora Rady

Vjedec Rada má přece vždycky pravdu... :-P

J. Vintr 7.3.2019 19:46

Re: Nepřesvědčivé hypotézy p. Kremlíka.

Znal jste pana bolševika Ransdorfa? Ten taky sypal argumenty z rukávu, hýřil statistikami a čísly - a přesto to byl jen komunistický žvanil. Obdoba pana Rady.

P. Rada 8.3.2019 9:12

Re: Nepřesvědčivé hypotézy p. Kremlíka.

Argumenty "sypu s rukávu" hlavně proto, že se o problematiku dlouhodobě aktivně zajímám. Bylo by i pro mě přínosné, pokud by protiargumentoval někdo podobně věci znalý.

Oponuje-li ale někdo kdo tématu evidentně není schopen porozumět s cílem argumenty za každou cenu znevážit, pak není divu, že si vypomáhá vědomostmi s oblasti která mu je naopak známá - třeba i s bolševické politiky.

Trochu pravdy i v tom přirovnání ale přeci jen tkví. Třeba v tom ohledu, že dnešní projevy klimatu nesou pečet období studené opony, kdy u nás ještě byli u moci hlavě komunisti a kdy byla světová iformatika nedostupná.

Dopady dnešních imisí a dnešních rozhodnutí začnou mít svou odezvu zas někdy za půlstoletí. Neodpovědně-tragické na dnešku ale je, že se takto dál lidstvo činí už ale za stavu informační dostupnosti.

"Klimatická nouze" je proto skutečně na spadnutí.

V. Petr 7.3.2019 21:18

Až na to, že podle těch "kvalitních" předpovědí měl být

New York už dávno pod vodou.

Ostatně pan Rada není kvůli snížení prý "katastrofálních" emisí CO2 ani ochoten přijmout jadernou energetiku. To samo o sobě MLUVÍ ZA VŠE!

I. Hendrych 7.3.2019 15:39

No comment

Další z žáků profesora Klause-Pytlíka....

P. Zinga 7.3.2019 17:43

Re: No comment

A Vy jste žák jakého profesora? Biomasy?

J. Jurax 7.3.2019 15:19

Inu, Einstein pravil, že lidská hloupost a vesmír jsou nekonečné, ale že u vesmíru si tím není zcela jist.

No a ta hysterická, hloupoučká a hlupci navedená švédská holčička je toho důkazem. Žít před tisíci lety, nejspíš by nadšeně organizovala dětskou křižáckou výpravu a když by ji přežila, skončila by v harému. Dnes jí naštěstí hrozí nanejvýš pobyt v šaškecu.

A že blbost je nakažlivá a zejména mladí lidé nemají proti ní protilátky, je obecně známo. Akorát typ blbosti, na níž nadšeně naletí, se v čase proměňuje.

J. Kavalír 7.3.2019 15:31

Re:

Ta holčička není primárně ani hloupoučká ani hysterická - jen "tak trochu" nemocná. A evidentně se to spoustě lidí hodí. Haranti "chodí za školu" manifestovat a Kremlík má o čem psát, když už mu ten konec oteplování tak nějak nevyšel.

J. Krásenský 7.3.2019 17:30

Velká kniha o klimatu Zemí koruny české

Z dlouhodobých meteorologických a klimatologických řad je možné vyčíst i pravděpodobnost opakování určitých klimatických cyklů. Zimy se například velmi pravděpodobně mění v tzv. devadesátiletém cyklu. Co to znamená? Prvních 45 - 50 roků převažují zimy teplé. Pak dojde ke změně a dalších 40 - 50 roků je v zimě znát ochlazení a srážky se přesouvají do jiného období v roce. Podle autorů knihy bychom se nyní mohli nacházet na konci padesátiletého období teplejších zim.

M. Šejna 7.3.2019 17:41

pane Krásenský

autory té knihy jsou pánové Svoboda a Cílek. Oba pánové považují antropogenní oteplování za prokázanou věc a vůbec ji nezpochybňují. Ta kniha popisuje určité klimatické cykly, které se opakují. Jedná se ale o střídání cyklů kontinentálního a oceánického klimatu v českých zemích. Tyhle cykly nemají vliv na růst nebo pokles průměrných ročních teplot.

Oceánické klima se u nás vyznačuje teplými vlhkými zimami a chladnějšími vlhkými léty. Kontinentální klima má u nás mrazivé suché zimy a horká suchá léta.

J. Vintr 7.3.2019 18:44

Re: pane Krásenský

Cílek je sice dobrý vypravěč, ale to neznamená, že ví všechno. Pokud jeho "víra" v GO, způsobené člověkem není jen úlitba panstvu, aby ho nechali publikovat, tak to dokazuje, že s tou chytrostí to u něj nebude moc slavné.

L. Novák 7.3.2019 19:28

Re: pane Krásenský

Přesně! Cílek je "lidový vypravěč"... v médiích je po něm velká poptávka a pro něj to bude nejspíš mnohem výnosnější činnost, než geologie a věda. :-)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Václav_Cílek

Václav Cílek spolupracoval na zhruba třiceti knižních titulech, své texty publikuje v řadě časopisů, např. Vesmír , Respekt atd. Spolupracuje též s Českým rozhlasem a s Českou televizí .

T. Kočí 7.3.2019 15:11

A co takhle

A co takhle ji poslat s nahou p..... na sibiř?

J. Jurax 7.3.2019 15:23

No, v létě by se tam s nahou perdelí nachladila a v zimě přes veškeré globální teplení a její svatou víru v ně prostě zmrzla.

I. Schlägel 7.3.2019 14:53

Ano,

strach je účinná obchodní pobídka. To je stará vesta.

K. Janyška 7.3.2019 14:46

Lidstvo se zbláznilo. Je to tím, že si neví rady. Platné

informace o lidském světě, tedy kompozitivní teorie, nejsou k mání, neboť je společnými silami všemožní rudí se všemožnými černými zablokovali ve školských systémech světa. Naházely je totiž do jednoho zločineckého pytle.

A pak to dopadá i tak, jak píše autor... Dzp.

P. Zinga 7.3.2019 14:40

Promiňte, že zase já,

ale jako na potvoru jsem před chvíli otevřel toto:

https://wattsupwiththat.com/2019/03/03/anthropogenic-global-warming-agw-a-tangled-web-strangling-its-creators-and-proponents/

"Zmatená síť škrtí své tvůrce a příznivce".O fixlování v klimaalarmismu na nejvyšších mmístecha o tom, že časem vypluje všechna špína na povrch.

Přesně k mému předchozímu příspěvku.

https://www.eike-klima-energie.eu/2019/03/07/agw-ein-verworrenes-netz-stranguliert-seine-schoepfer-und-befuerworter/

P. Rada 7.3.2019 14:49

Re: Promiňte, že zase já,

Dokazujete jen, že cílené vyhledávání iluzí je možné.

Zkuste raději udělat predikci vývoje teplot, zalednění oceánů, příchodu jara.... a časem ji porovnat s realitou.

V. Petr 7.3.2019 14:59

A zaplavení pobřežních měst, které už MĚLO NASTAT...

P. Zinga 7.3.2019 15:13

Re: Promiňte, že zase já,

Co kdybyste si přečetl, co tam píší?

M. Šejna 7.3.2019 17:16

pane Zingo

ono stačí, že v tom článku je odkaz na měření CO2 před zahájením měření na Mauna Loa a dalších certifikovaných stanicích. Jakmile se začalo certifikovaně měřit (zhruba od poloviny 20.století), tak CO2 přibýval (ubýval) tak nějak pravidelně, zatímco předtím lítaly hodnaty z jednoho extremu ke druhému.

Tonny Wattsovi tohle nepřipadá divné a dokazuje tím, že v 19.století bylo CO2 víc. A Vy mu tyhle bludy žerete i s navijákem.

S. Kneifl 7.3.2019 20:50

Re: pane Zingo

Tonymu Wattsovi to samozřejmě připadá divné, nedočetl jste do konce:

NOTE: In my opinion, I do not give the work of Ernst-Georg Beck in Figure 8 any credence for accuracy, because the chemical procedure is prone to error and the locations of the data measurements (mostly in cities at ground level) have highly variable CO2 levels. Note how highly variable the data is. – Anthony

P. Zinga 7.3.2019 13:51

Když už jsem v tom.

Z maturitní písemky z ekonomie jsem dostal za tři, protože mi nebyl uznán jeden správný výsledek: profesor neuznal metodu, jak jsem k němu přišel. Jednoduše: z empírie jsem věděl, jaký výsledek můžu očekávat a ve svém postupu jsem dosazoval činitele tak, aby mi to vyšlo.Těch postupů jsem použil několik a všechny se vracely +/- k tomuto číslu a tak jsem vybral metodu ve středu.

A tak to dělají dnešní klimaalarmističtí programátoři: vědí výsledek, tedy vědí, spíše lze mluvit o touženém výsledku a podle toho vkládají data. Kolik smetí vrazíš do počítače, tolik ti vyjde. Ale o klima nejde, jde o moc a prachy. Akurát užiteční idioti jdou na barikády, ale prd, žádné barikády, ono neriskují ani iPod, natož život.

P. Rada 7.3.2019 14:35

Re: Když už jsem v tom.

Váš problém pane Zingo ,ůže být sebe-střednost a podezíravost ostatních ze stejného vybavení. Váš profesor zřejmě správně usoudil, že nejste schopen systematicky pracovat ale zřejmě měl i kus pochopení pro intuitivnost která občas také vede ke správnému výsledku.

Podstatné na přístupu k vědění na rozdíl od víry ale obecně bývá co možná věrohodné předpovídání. Právě v tom ale nyní prokazujete systematické selhávání. Možná se tím sebeobelháváním dokonce bavíte. Jiní to používají jako únik před vzdálenou realitou. Občas to může mít i pozitivní dopad. např všichni víme, že jsme smrtelníci ale daeko pragmatičtější je na to nemyslet.

Když už je ale celá desetiletí zřejmé jaký trend má globální teplota a toto odpovídá předpokladům vědního poznání za poslední století - pak mám za povážlivé zahodit za hlavu veškeré dosavadní zkušenosti generací před námi a pokoušet se hledat docela jiné vysvětlení světa.

M. Prokop 7.3.2019 14:40

Re: Když už jsem v tom.

Melouni zatím neprokázali nic, natož věrohodně.

J. Kavalír 7.3.2019 14:57

Re: Když už jsem v tom.

Zkuste kouknout sem:

https://magazin.gnosis.cz/rok-2018-byl-v-globale-ctvrty-nejteplejsi-v-novodobe-historii-v-evrope-byl-rekordne-teply/

P. Zinga 7.3.2019 15:15

Re: Když už jsem v tom.

Ano, v novodobé historii. A co v ne novodobé?

Historie klimatu nezačíná rokem 1850.

J. Kavalír 7.3.2019 15:36

Re: Když už jsem v tom.

To sice nezačíná, ale evidentně se něco v posledních desetiletích změnilo. Sluneční aktivita už 70 let klesá a ty potvory teploty stále rostou. Pokud vás napadá jiná příčina než skleníkový efekt, tak to bude třeba na nobelovku. :-)))