6.6.2024 | Svátek má Norbert


Diskuse k článku

OZE: Efektivita energetického parku klesá

Zavedení obnovitelných zdrojů závislých na počasí do elektroenergetiky Německa, Francie a Británie zhoršilo celkovou produktivitu celého jejich energetického sektoru s následujícími výsledky: Německo: celková produktivita elektroenergetického výrobního parku se snížila na 30 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 18.8.2023 9:24

P. Skřivan je místní zelený ;-O magor a asi má nějakou "schízu". ;-D Uprostřed diskuse vystupuje proti Green Dealu, pak si počká, až článek zmizí z nabídky a do komentářů na první místo pak vylepí nějakou zelenou kravinu...

P. Skřivan 18.8.2023 11:30

Vy budete asi mentálně postižený že? Už několikrát jsem vás upozornil že tu mám jmenovce. Vždy to dopadne tak že se omluvíte a za týden se opět "spletete". Ale každý s IQ nad hranicí debility z obsahu příspěvku asi pozná na které straně barikády stojím.

L. Novák 18.8.2023 12:35

A ten druhý je taky "P. Skřivan" ? ;-)

P. Skřivan 18.8.2023 12:44

Ano už jsem to vysvětloval. A znova opravdu se vám můj příspěvek jeví jako že miluji greendeal?

L. Novák 18.8.2023 13:10

Ne, právě proto jsem psal o "schíze", tedy jakémsi rozdvojení osobnosti, která jednou píše normálně "P. Skřivan" jako každý v oboru orientovaný člověk, a pak nakonec přijde "P. Skřivan" zelený magor, který píše zelené bludy na závěr diskuse... Připadá mi zvláštní, že by systém registrace připustil dva stejné nickname dvěma na sobě nezávislým registrovaným uživatelům. S tím jsem se ještě nesetkal.

Druhá možnost je, že vám někdo "hacknul" přístupová data s heslem a v době, kdy máte "vypnuto", se přihlásí a mele kraviny. Takže bych doporučoval změnit si heslo a nenechávat zapnuté přihlášení v počítači, k němuž má přístup někdo další... ;-)

J. Jurax 18.8.2023 19:13

Víte, první písmeno zde zobrazovaného nicku je zkratka křestního jména. A protože Lidovky mají software udělaný debilně, tak v databázi mají jako klíč jméno a příjmení (v případě shody obého patrně doplněné číslem, které se tu pokud se dobře pamatuju i zobrazovalo, aby byl každý jednojednoznačné identifikován), ale v diskuzích zobrazují jen to první písmeno. Takže Ludvík Novák, Lubomír Novák a Laďa Novák se tu všichni budou prezentovat jako L.Novák. Diskutující lid bude zmaten, pokud dotyční pánové budou mít výrazněji odlišné názory.

Mimochodem když Vám přes mail přijde odpověď na Váš příspěvek, bude tam celé jméno. Tedy J.Jurax bude uveden plným nom de guerre Jura Jurax.

L. Novák 18.8.2023 20:45

Mně tam při registraci nastrčili ještě číslo (zobrazuje se jen pod článkem v odkazech na komentáře). V komentířích se nezobrazuje. Admin je neschopný trouba... Tuhle jsem v textu citoval článek Placáka, a dementní systém mi to nepustil kvůli ostřejším výrazům použitým v textu. ;-D

V. Kučer 18.8.2023 21:40

Řešením je si křesní jméno změnit, například na Xaver.

M. Hušák 18.8.2023 7:31

Velice dobrá analýza. Sám jsem investoval do FVE na domě, ale je mi jasné, že bez JE v zimě umrznu. Nemám nic proti OZE - ve smyslu že v létě dovolí provozní odstávky JE ... A v zimě pojedou JE a majitele FVE zadotují energií, třeba formou virtuální baterie ....

P. Rada 18.8.2023 7:59

S letmé "analýzy" Vaší reakce je zřejmé že jste nezainvestoval rozumně. Máte nejspíše špatně zaizolovaný dům. Pasivní domy totiž promrznout prakticky nemohou. Teprve jako posilující nadstavba zateplení... se může hodit adekvátní míra využití FV.

https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-energeticka-narocnost-ceske-ekonomiky.html

https://www.pasivnidomy.cz/co-je-pasivni-dum/t2

M. Kocián 18.8.2023 8:49

A co když se mi v té moderní zemljance, kde si člověk ani nemůže vyvětrat, aby se mu nezbláznila tepelná bilance, bydlet nechce - zvlášť při pohledu na prosklené úřední budovy, které si topí za moje daně?

R. Tichý 18.8.2023 9:19

Zeleny hlupaku. V zime treba 3 mesice nesviti. I zaizolovany dum vystydne, kdyz nebude mit neOZE energii!

Meles pate pres devate, stale dokola zanedbavas vstupni naklady OZE a jejich celkovou neefektivitu a spolehani se na pocasi.

V. Chrastina 18.8.2023 10:11

Člověk by si mohl snadno odvodit z příspěvků do diskuze údajného Rady, že je za tím honosně dotovaná zelená neziskovka. Jeden pisatel by se nemohl dopouštět takových přehmatů, na to je třeba celá horda asociálů. :-P

J. Jurax 18.8.2023 12:16

Mohl.

I jen jeden jediný lidský mozek je schopen neuvěřitelných blbostí.

Je arciť pravdou, že sejde-li se takových mozků víc, blbost se nesčítá, nýbrž násobí. Obecně známým příkladem tohoto jevu je EK.

R. Tichý 18.8.2023 14:09

Osobne myslim, ze Rada kolektiv je. V jeho psani se stridaji nejmene 3 postavy. Dve ezotericke, operujici zkazou planety a 1 "vedectejsi", ktera sdili datovy shitstorm.

K. Dvořák 18.8.2023 9:58

Takže všechno zbořit a znovu postavit vše v pasivním standardu?

Upřímně řečeno, myslím si, že ani pasivní dům nemůže fungovat jen s energií z OZE, kterou si sám vyprodukuje. (Nemluvě o spotřebě materiálů a energie při výstavbě.) Pokud existuje příklad takového řešení, které není jen v hlavě nějakého fantasty, ale reálně aspoň několik let funguje, sem s ním.

M. Kocián 19.8.2023 8:52

V tom případě, proč stát nezačne se svými budovami, u kterých to udělat může?

B. Pavel 18.8.2023 6:31

„Priaznivci jadra často argumentujú nízkou cenou vyrobenej energie, čo je však zavádzajúce tvrdenie. Skutočná cena energie totiž nie je len to, za koľko elektráreň energiu vyrobí, ale mala by zohľadňovať aj celý životný cyklus zariadenia, od výstavby, cez prevádzku až po likvidáciu. A tu sa zrazu ukazuje, že jadro vôbec nie je lacné, keďže priemerné náklady na výstavbu jadrového zdroja sa v EÚ pohybujú v rozmedzí 8 – 10 miliárd eur na jeden nový blok. Cena takto vyrobenej elektriny je podľa medzinárodných porovnaní a analýz až dvojnásobne vyššia ako v prípade energie vyrobenej zo slnka či vetra,“ približuje Ján Karaba, riaditeľ Slovenskej asociácie fotovoltického priemyslu a OZE.

R. Langer 18.8.2023 7:10

Ano, ten člověk lže úplně stejně jako Zelený bolševik Rada.

NENÍ to pravda. Už jenom z toho důvodu, že tak nesmyslně vysoké náklady na JE jsou tady JEDINĚ kvůli tomu slavnému Green Dealu. Ve skutečnosti postavit jaderný blok není nic složitého. Pokud jsme to v minulém století skoro před 50 lety zvládli za 7 let, při použití dnešních moderních technologií to musí být mnohem jednodušší a LEVNĚJŠÍ. Na tu údajně tak "vysokou" cenu mají vliv jedině Zelená bolševická politická rozhodnutí v energetice. ;-€

M. Kocián 18.8.2023 8:51

Vlastně první reaktor postavil na chicagském stadioně Fewrmi se svými studenty. Nemluvě o přírodních reaktorech, které vytvořila jen tak mimochodem sama příroda.

E. Tocháček 18.8.2023 7:11

No to jo, "riaditeľ Slovenskej asociácie fotovoltického priemyslu a OZE", to bude ten pravý zdroj kvalitních a především nestranných informací.

Mimochodem, stále jste se cíliti ukřivdění a utlačovaní, pořád jste toužili mít svoji vlastní republiku, tak si věci státní energetické politiky laskavě diskutujte na Slovensku. Tady v Čechách to nechte na nás. My vám do vašich záležitostí taky nestrkáme nos, že?

L. Novák 18.8.2023 9:08

"B. Pavel" je ZELENÝ ;-O MAGOR podobný entitě "Rada"... :-)

P. Rada 18.8.2023 7:20

Souhlas i když neargumentujete nedořešením problémů jaderného odpadu. Na výstavbu úložiště totiž dnes u nás nikdo nemá prostředky pro ekonomickou recesi a tedy ztrátovost peněz na jaderném účtu.

Výstavba takového úložiště přitom přijde na pětinásobek dřívějších nákladů JETE:

https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/uloziste-jaderneho-odpadu-za-510-mld-kc-ma-vyrust-pouhe-2-km-od-nemeckych-hranic

R. Langer 18.8.2023 7:31

Nelži zase, prolhaný Zelený bolševiku, lžeš, jako když Rudé právo tiskne. ;-€

P. Rada 18.8.2023 8:03

"Lživost"/pravdivost nákladovosti dnešních realizací JE lze vyvodit s reality:

https://www.newstream.cz/zpravy-z-firem/projekt-nejvetsi-jaderne-elektrarny-v-usa-je-pred-dokoncenim-sedm-let-po-planovanem-terminu

R. Tichý 18.8.2023 8:02

Zase lzes. Vzhledem k velikosti odpadu je pro ČR snadne to uloziste vybudovat. V tuto chvili je v Temeline po 30 letech provozu 50 m bazen. Jenze to by se stat a hlavne politici nesmeli bat zelenych teroristu, kteri z buhvijakeho duvodu maji snadny pristup do mainstreamu.

T. Hraj 18.8.2023 8:55

Vysoké náklady na vybudování jaderného úložiště nemají ekonomické důvody, ale čistě politicko-ideologické. Jednoduše řečeno je to poplatnost tlaku takových lidí, jako jste například vy, pane Rado. Děkujeme!

L. Písařík 18.8.2023 8:03

Kdykoliv mě přepadne chuť zřídit si fotovoltaické panely na střeše, jdu vystřízlivět na zahradu k malé fotovoltaické fontánce zakoupené před dvěma lety. Když na ni dopadá sluneční světlo plnou silou, nádherně stříká až do výšky 30 cm, ale sotva přejde mráček, sníží se výkon asi na polovinu až čtvtinu a při zatažené obloze už nejede souvisle ale vystřikuje sloupec do 5 cm přerušovaně, proto se jmenuje Mobby dick. Navečer už nejede vůbec. Předpokládám, že takto fungují všechny solární panely. Co s el. proudem v době, kdy většina populace doma není. Snad by to bylo vhodné pro důchodce a ženy v domácnosti, ale ti obvykle nemají prostředky na pořízení. Počkám na supravodivé baterie, na Korejce, až to dotáhnou do konce - pokud se dožiji.:-/já skeptik

L. Novák 18.8.2023 9:13

;-D R^

O. Vašíček 18.8.2023 11:06

No ony ty náklady na energii ze Slunce a větru taky nejsou zanedbatelné. A to je tu ještě taková nepříjemnost, že nevyrábí vždy, kdy je potřeba a je nutné k nim mít i tu "zlou" energii z jádra nebo fosilů.

A tady vždy dávám jednoduchou otázku, kterou mi ještě nikdo nezodpověděl. Kolik stojí energie z FVE v noci? Kolik OZE kapacity musím mít nainstalováno v noci a bezvětří?

Prosím o relevantní odpověď. Odpověď typu: "V noci nestojí energie nic, protože nevyrábí." není relevantní. Ta energie je potřeba, tak se někde vzít musí. A mám nějakou instalovanou kapacitu za nějaké investice, tak čekám, že nějakou energii vyrobí. A pokud ne, tak někde musím mít nainstalovánu nějakou jinou kapacitu za nějaké investice, která mi tu potřebnou energii dodá. A to je ta cena té "noční" energie z FVE! ;-)