20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

KLIMA: Komu patří baterka

U dveří mého domu zazvonila komise a přinesla si dva kanystry. „Vaši spoluobčané nemají benzín, takže se s nimi musíte podělit,“ prohlásili, odčerpali mi z nádrže 40 litrů a také zaplatili. Zůstalo mi tak sotva na dojezd k nejbližší pumpě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 21.10.2023 12:07

Hovada jsou ti, co toto volí!

J. Joudová 21.10.2023 18:59

Skoro se mi nechce věřit, že volby do europarlamentu nejsou zmanipulované. To přece není možné, aby takoví fanatici měli ve skutečnosti (z hlediska skutečného rozložení mínění voličstva) většinu. Jestli jo, tak nám asi bohužel není pomoci. :-(

F. Navrátil 21.10.2023 7:58

Brusel se řídí Leninovým heslem: Sověty plus elektrifikace rovná se komunismus!

R. Langer 21.10.2023 8:23

Brusel se řídí PUTINEM. V tom je ten vtip. ;-)

J. Černý 21.10.2023 7:47

Mičurinové v Bruselu jedou ! Ale u nás elektroauta budou dlouho majetkem excentrických boháčů.

Zajímavé je že EU vůbec neřeší emise kamionové dopravy, která vozí náklad po Evropě sem a tam

R. Nešpůrek 21.10.2023 7:51

No to ani řešit nejde. ;-D

Půlka kamionu budou muset být baterie a dobíjet budou muset přijet přímo k elektrárně ... ;-D

R. Nešpůrek 21.10.2023 7:46

Jen dvě otázky, takové bezvýznamné, jaksi stranou :

1) Jak silný bude muset být kabel, vedoucí do sídliště, aby si jeho obyvatelé mohli nabít svá elektroauta ?

2) Kde se na tyto kabely vezme měď ?

8-o8-o8-o

M. Šejna 21.10.2023 8:27

Správná otázka č.1.

A taky se autora článku zeptejte, jak budete na sídlišti muset dodávat ze svého elektromobilu elektřinu do sítě, když tam nebude ten silný kabel.

Mědi je relativně dost.

R. Nešpůrek 21.10.2023 8:28

Ale levná určitě není ... ;-)

V. Kolman 21.10.2023 8:31

Proč zrovna používat na ty (gargantuovské proudy vedoucí kabely) měď, když stříbro je LEPŠÍM!! vodičem elektřiny, nežli měď???

Roztavit zásoby stříbra, uložené v trezorech banky a přetvořit je na kabely...........;-D;-D;-D

Pokud by toto řešení připadalo někomu příliš neskutečné, tak zrovna tímto způsobem údajně vyřešili Američané nedostatek mědi pro výrobu elektromagnetů, NEZBYTNĚ!! potřebných při vývoji atomové bomby.

R. Nešpůrek 21.10.2023 8:53

To by se u každého sídliště musela zřídit sběrna odpadových surovin. Aby to někteří spoluobčané neměli příliš daleko ... ;-D

V. Kolman 21.10.2023 7:46

Žijeme přece v kapitalistické společnosti, kde vše má svojí TRHEM DANOU HODNOTU - CENU!!

Je tedy zcestné nabíjení/vybíjení SOUKROMÝCH!!!!!! AUTOMOBILOVÝCH AKUMULÁTORŮ mocí-mermo "hloupým a nesvépravným ovčanům" zdeouředně nařizovat.

Proč nepoužít logické a osvědčené řešení: Nabíjím ne zrovna levnou elektrickou energiií SVŮJ akumulátor. Vy (státe, ČEZe...) máte momentálně nedostatek el. energie a chtěli byste ji odebrat ode mě? Proč ne, ale bude to za MNOU!!!!!! URČENOU CENU!!!!!!, aby se mi to vyplatilo a to i po započtení snížené životnosti MÉHO akumulátoru ve voze a snížení MÉHO komfortu, co se dojezdu týká. Pak nebude potřeba lautr nic zdeouředně nařizovat a vše bude na základě dobrovolnosti.

Ostatně, podobně to již funguje s "obousměrnými" elektroměry a s cenou prodeje/výkupu el. energie, vyrobené soukromými FV panely na domech.

Je na této úvaze něco špatného a zavrženíhodného

  • reagovat
  • nahlásit příspěvek
  • R. Langer 21.10.2023 8:24

    Ano, je. Třeba hned první věta není pravda. :-(

    J. Joudová 21.10.2023 17:31

    R^

    J. Lukavsky 21.10.2023 7:35

    "právě v situacích nedostatku proudu, když nefouká a nesvítí slunce, sloužit jako zdroj stabilizace sítě" no ale řešení je tak jednoduché: v době přebytku elektřiny se tato bude pytlovat a skladovat na půdě... a pak se opět nasype do drátů.... že tohle ještě nikoho v EU komisi nenapadlo? PS: a ty pytle se budou fasovat zadarmo! J.L. end

    V. Kolman 21.10.2023 8:42

    R^R^R^

    L. Novák 21.10.2023 7:34

    Takhle to vypadá, když vzplanou akumulátory "bezemisních" elektro-autobusů:

    https://www.youtube.com/watch?v=T71cVhxG_v4

    https://www.youtube.com/watch?v=5r-yN8SugWM

    https://www.youtube.com/watch?v=mIIdMkwKLp4

    L. Novák 21.10.2023 7:37

    https://www.youtube.com/watch?v=1YoBiNhjMPg

    V. Kolman 21.10.2023 8:16

    Ve fosilních palivech je na objem/váhu uloženo mnohem více energie, nežli v akumulátorech elektromobilů!!

    Takže - ani požár "spalováku" není žádná sranda. Problémem je - odlišný způsob hašení elektromobilů. Ten ještě není "tak dobře zvládnutý", jako u spalováků;-D;-D;-D

    P.S. - Nejsem fanatickým zastáncem e-mobilů, ale ani jejich fanatickým odpůrcem!!!

    R. Langer 21.10.2023 8:26

    A kdypak bude ten proces hašení zvládnutý? Zase "na svatýho Dyndy"? :-P

    V. Kolman 21.10.2023 8:41

    Nebuďte pane Langere přílišný optimista;-D;-D;-D

    J. Joudová 21.10.2023 17:27

    Taky je třeba vzít v úvahu, jak často dojde k samovznícení normálních aut v porovnání s elektromobily. Sice nevím, ale odhaduji, že elektromobily dost vedou.

    L. Novák 21.10.2023 7:21

    Solární panely odcházejí překvapivě rychle a záruky nefungují, říká expert (24. září 2023)

    Solární boom může za pár let přinést majitelům fotovoltaických elektráren nepříjemné překvapení. Životnost solárních panelů totiž může být mnohem kratší, než kolik výrobci udávají. V rozhovoru pro iDNES.cz na předčasné závady elektráren upozorňuje šéf společnosti Solarmonitoring Václav Beránek.

    „Zájemci o solární elektrárny, ať už velké, nebo třeba na rodinných domech, se nechají uchlácholit obecnými frázemi o půlprocentním snížení výkonu za rok a o pětadvacetileté záruce. Reálně však mohou počítat nanejvýš s poloviční životností,“ vysvětluje Václav Beránek, který se podílel na výzkumu, který spolu s jeho společností prováděla Česká zemědělská univerzita.

    Opravdu je životnost solárních panelů tak krátká?

    Opravdu je. Ukazují to naše data: máme přehled přes víc než milion panelů, které provozují naši klienti. Ty panely byly instalovány v letech 2009-2010, po roce 2011 se v Česku téměř nic nestavělo, když nepočítám to zanedbatelné množství panelů na rodinných domech. Jenom zhruba 30 procent z těch panelů je v pořádku. Ostatní musí – většinou už musely – být vyřazeny. Je ale fakt, že k některým elektrárnám jsme se dostali až když jejich provozovatelé potřebovali řešit problémy, takže statistika přes celý trh bude o něco méně tristní. Odhaduji, že patnácti let se nedožije asi třetina panelů.

    "Bohužel, ukázalo se, že všichni čínští výrobci panely šidí nejen proto, aby ušetřili náklady – ale že jim to tak vyhovuje. Vyhlídka na opravdu trvanlivé zapouzdření je vyděsila a o žádnou takovou technologii nemají zájem."... (pokračování jen pro předplatitele)

    https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/zivotnost-solarni-panely-fotovoltaika-solarmonitoring-vaclav-beranek.A230918_161945_ekonomika_ven

    R. Langer 21.10.2023 8:27

    To je známá věc, ovšem ne u technických analfabetů... :-(

    P. Rada 21.10.2023 6:57

    Autorův úplný závěr: ..."Řidiči jsou přece také voliči!"... Svědčí převaze fantazijnosti naivně vedoucí k idealizaci problematiky - jen aby se hned nemuselo začít podstatně lépe hospodařit - že?!

    Nad realitou typu: .... -" Kde nic není ani smrt nebere"- ... přeci nelze dlouhodobě vyzrát dětinským škemrám, žadoněním, vztekáním se... a ve zdánlivé dospělosti pak pomluvami či politicko-volebním vydíráním.

    I v náhledu o větu dříve: ...-"...stále zůstane možnost fyzické práce na poli. A tam většina lidí bez nutnosti dojíždět někam dále za prací nakonec fakt dojde i pěšky."... - se pan Smutný pro podobnou idealizaci "fakt" může mýlit a navíc tuplovaně nebezpečně.

    Podobně jak je doprava dnes převážně závislá na neobnovitelných zásobách fosilního uhlíku - tak je totiž dnešní produktivita intenzivního zemědělství vázána na průmyslové hnojení (NPK) a takto na ještě relativně útlejších zásobách organicko-fosilně koncentrovaného fosforu, jehož ložiska se ale celosvětově tenčí ještě rychleji.

    L. Novák 21.10.2023 7:09

    Musíš chodit §rát na zahrádku nebo do květináče na balkon. Potíž je, že ZELENÝM MAGORŮM, k nimž nepochybně svou blbostí patříš, už vadí i hnojení polí chlévskou mrvou. Idiotovi Timmermansovi se v Holandsku vzbouřili zemědělci, tak se raději rychle vzdal teplého a královsky placeného křesla místopředsedy EK, aby nakonec neskončil defenestrací. ;-D

    V. Kolman 21.10.2023 8:49

    Aniž bych chtěl pane Rado zpochybňovat vámi napsané, vzal jste do úvahy, že počet lidstva se za poslední tisíciletí cca ZDVACETINÁSOBIL!!!!!!?

    Bylo by na Zemi dost orné půdy na zemědělská pole? A neumlátili by se na těch polích pracující zemědělci (před tím ouředníci;-D) motykami navzájem???

    B. Pavel 21.10.2023 5:52

    Vážení diskutující. Na internetu je k nalezení seriál ČT "Dodejme si energii". V díle 11 - Digitalizace se mimo jiné mluví o odebírání energie z elektromobilů. Tento odběr samozřejmě má být nejen dobrovolný ale také zaplacený.

    Zkuste se podívat nejen na tento díl, ale případně na celý seriál. Tento seriál je více než zajímavý!

    J. Strakoš 21.10.2023 6:17

    Rozdíl mezi dobrovolností a povinností je velmi tenký.

    Navíc může být podmíněn třeba tarifem pro elektro auto apod. - cest se najde dost, až zelené ideologii poteče do bot.

    Nejlepší by bylo problémům nechodit naproti a nemuset je řešit. Například finance, za které se bude posilovat síť kvůli mnoha připojeným FVE, věnovat na nový Temelín, o dotacích na FVE ani nemluvě.

    P. Rada 21.10.2023 7:05

    Ten příklad s novým Temelínem nejspíše svědčí o ekonomicko- technologické nedomyšlenosti.

    Dnešní typy jaderných elektráren 3+ generace sice už vykazují podstatně vyšší provozní bezpečnost - ale pro růst nákladovosti (pokles EROEI) se zároven pravidelně stávají civilizačně neekonomické.