Pátek 13. června 2025, svátek má Antonín
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

KLIMA: Komu patří baterka

U dveří mého domu zazvonila komise a přinesla si dva kanystry. „Vaši spoluobčané nemají benzín, takže se s nimi musíte podělit,“ prohlásili, odčerpali mi z nádrže 40 litrů a také zaplatili. Zůstalo mi tak sotva na dojezd k nejbližší pumpě.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PB

P91e53t87e 43B80r59i21c20h

21. 10. 2023 11:40

Festival kravin a kravinců neutuchá: zelený vodík, komunitní elektřina, zaplavování a vyčerpávání hlubinných dolů, anebo spouštění a vytahování závaží do šachty, syntetizace tekutých paliv, bateriová úložiště včetně autobaterií ...

Není divu, když hromadné sdělovací kanály dělají relace s experty na energetiku, kteří mnohdy nemají potuchy o čem je Ohmův zákon. Viz např. včera na CNN Prima News jakýsi Chalupa ...!!;-O

0 0
možnosti
VP

V87a58ň98u70r20a 14P82e43t61r

21. 10. 2023 11:44

A hlavně, když pitomí Češi volí Slepenec!

0 0
možnosti
LN

J. Trögl 21.10.2023 9:53 napsal:

"...Spotřeba elektromobilů je ale cca třetinová..."

To je ale klasický ;-O BLUD zelených magorů. K tomu, aby elektromobil tu elektřinu k pohnu měl, musíte ji někde vyrobit. A celý řetězec výroba -> spotřeba už je na tom s účinností hůř, než spalovací motor moderního automobilu. Vás zřejmě fyzika minula velkým obloukem... :-P

0 0
možnosti
JS

A jak jste na tom s fyzikou vy?

Účinnost sebemodernějšího spalovacího auta nepřesáhne 25%.

Pokud elektromobil nabijete elektřinou třeba z jaderného (účinnost nemá smysl řešit), tak jsme někde na 75-80% účinnosti, započítáno i to, co se ztratí při nabíjení. Ztráty při přenosu jsou v jednotkách procent.

Tak šup, oprášit fyziku a pak teprve radit.

0 0
možnosti
JT

J41o90s68e45f 68T46r33ö51g60l

21. 10. 2023 9:53

Evropská auta možná produkují relativně málo světových emisí, ale relativně hodně evropských. Chcete se srovnávat s Čínou nebo arabskými státy? Já ne. Navíc nám to dává technologický náskok. Proč je Německo bohaté? Protože produkuje výrobky technologicky špičkové.

V ČR se spotřebuje cca 60TWh elektřiny a cca 40TWh ropných paliv (bez leteckých). Spotřeba elektromobilů je ale cca třetinová, takže potřebujeme nějakých 10, max. 15 TWh navrch. Ty už teď máme, produkce je cca 75 TWh ročně. Pravda, polovina toho je z uhlí, které by se mělo za 10 let opustit. Momentální přírůstek OZE je cca 1TWh ročně, takže to nás úplně nespasí. Dostavba Temelína a Dukovan (už měla být dávno) má naopak potenciál na nějakých 30 TWh stabilních.

Legislativa ČR už umožňuje dát čase své akumulační kapacity k dispozici pro regulaci sítě, samozřejmě DOBROVOLNĚ, v rozsahu, který akceptujete a za odměnu. A do rozvoje sítí se investuje neustále.

Teoreticky problém by mohl nastat jen tehdy, kdyby všichni chtěli nabíjet rychle a naráz. Ale tak to určitě nebude.

Elektromobilita není jediné alternativní řešení, jen je zatím nejlepší. Těžko předpokládat, že přechod bude nějak radikální, dost lidí bude jezdit svými auty ještě někdy kolem 2045. Nakonec průměrná životnost auta je cca 16 let. A samozřejmě se budou prosazovat i sdílená auta, která provoz ještě zlevní. Už teď jsou trendem v podnikatelské sféře.

Nestrašte a nebojte se.

0 0
možnosti
Foto

Přesně tak.

Ještě v roce 2035 bude možné si koupit nové auto se spalovacím motorem a při průměrném staří 16 let bude ještě v roce 2051 polovina aut se spalovacím motorem

Ale straší nás už teď kolapsem elektrické sítě, jako kdyby měli mít elektromobily už vsichni za 3 roky.

0 0
možnosti
PS

Napadlo mě využít zvířecí sílu. Totiž třeba kůň má dost sil aby utáhl nějaký vozík. Na vozík dáme sedačky možná namontovat nějaký deštník/slunečník aby měla posádka vozíku pohodlí. Kůň vlastně jezdí na trávu nebo na seno takže ekologicky v pořádku. Přemýšlím o tom už několik měsíců a myslím že by to byl ohromný skok dopředu vůči neekologickým autům co spalují benzín/naftu.

0 0
možnosti
RN

No jo.

Ale normální auto má kolem 100 koní. Kde budete brát tolik sena ? ;-D

0 0
možnosti
RN

Čistě hypoteticky, když bych před cca 15-ti lety přišel s tímto nápadem :

“Převedu automobily na elektřinu. Sice nemám dost elektřiny, ale budu se snažit, abych ji měl ze stabilních zdrojů co nejméně. Škodlivé emise CO2 snížím o 0,06% za cenu toho, že způsobím nemalé otřesy ve společnosti. Zvednu nezaměstnanost, bude to stát miliardy a miliardy - čehokoliv, je to fuk.

A ještě, milá komise, nemám ani vyřešeny ty baterie. Jsou těžké, drahé a nemám na ně ani suroviny a stanu se tak naprosto závislým na cizích zemích ...

Co by následovalo :

a) frenetický potlesk komise ve stoje a nadšené provolávání slávy, nebo

b) svěrací kazajka a odvoz do léčebného zařízení

;-D

0 0
možnosti
Foto

Já tedy nevím kde se bere ta zafixovaná představa, že baterie jsou strašně těžké.

Můj turbodiesel Kia Stinger váží 2 tuny a má dojezd 880 km. Stejnou hmotnost má elektrický KIA EV6 s odjezdem 600 km.

0 0
možnosti
LH

Mám vlastní minipivovar. Letos jsem pokryl 90% spotřeby na chlazení piva solární elektrárnou, postavenou na 20ti použitých solárních panelech 85W. Panely mají plnou kapacitu i po 12letech baronování a stály 100Kč za kus. U mého piva jsem 2 hodiny diskutoval s člověkem, který se před 11 lety odpojil od ČEZu úplně. Jako ideální ostrovní systém vychází solár s dobrou baterkou, doplněný benzinovou centrálou krmenou vyvíječem dřevoplynu. Prostě, když nesvítí slunce, vylezete z postele a zatopíte dřevem pod kotlem. Jako dobrá rezerva vychází také soused. Od pantáty si natáhnete 3 dráty, na každém wattmetr za 220Kč a dohodnete se na ceně za kWh. Já jsem se domluvil rychle: za jedno pivo Mikeš 11 dostanu 3 kWh státem předražené energie. Tak levnou elektriku jsem neměl ani za komunistů!

0 0
možnosti
VK

Pokud to, co tvrdíte pane Hančare není "alternativní pravda", nebo vtip, tak ode mě R^R^R^!!!!!!

0 0
možnosti
RL

6000 cyklů? Běžné Li-Pol mají cca 500 cyklů. Ty v elektromobilech jsou nějaké speciální? ;-D

0 0
možnosti
Foto

Nejspíš jiné jsou. KIA zaručuje u svých elektromobilů 80-procentni kapacitu do 3000 cyklů. Na baterii dává záruku 7 let bez omezení km.

0 0
možnosti
RN

A co mě nejvíce s*ere, že tohle všechno ti pitomci dělají pro 0,06% (!!!) ;-O snížení emisí CO2.

Pro 0,06% snížení emisí rozeserou celou Evropu. ;-O Desetitisíce lidí přijdou o práci. A další desetitisíce v navázaných oborech - zasahujících až ke školství ... ;-O

Hovada ... ;-O

0 0
možnosti
VK

No vidíte pane Nešpůrku,

A ke snížení obsahu CO2 v atmosféře planety Mars. kde je toho zlořečeného "sodovkového plynu" celých 97%!!!!!! nedělají ti "moudří zelení lidé" vůbec nic. Kupodivu, na Marsu žádnej třeskutej hic zatím není;-D;-D;-D

0 0
možnosti
FN

Brusel se řídí Leninovým heslem: Sověty plus elektrifikace rovná se komunismus!

0 0
možnosti
RL

Brusel se řídí PUTINEM. V tom je ten vtip. ;-)

0 0
možnosti

J13a42n 86Č76e64r96n50ý

21. 10. 2023 7:47

Mičurinové v Bruselu jedou ! Ale u nás elektroauta budou dlouho majetkem excentrických boháčů.

Zajímavé je že EU vůbec neřeší emise kamionové dopravy, která vozí náklad po Evropě sem a tam

0 0
možnosti
RN

No to ani řešit nejde. ;-D

Půlka kamionu budou muset být baterie a dobíjet budou muset přijet přímo k elektrárně ... ;-D

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz