Diskuse
KLIMA: Komu patří baterka
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P91e53t87e 43B80r59i21c20h
Festival kravin a kravinců neutuchá: zelený vodík, komunitní elektřina, zaplavování a vyčerpávání hlubinných dolů, anebo spouštění a vytahování závaží do šachty, syntetizace tekutých paliv, bateriová úložiště včetně autobaterií ...
Není divu, když hromadné sdělovací kanály dělají relace s experty na energetiku, kteří mnohdy nemají potuchy o čem je Ohmův zákon. Viz např. včera na CNN Prima News jakýsi Chalupa ...
V87a58ň98u70r20a 14P82e43t61r
A hlavně, když pitomí Češi volí Slepenec!
L77a54d37i39s43l79a16v 69N82o97v90á30k
J. Trögl 21.10.2023 9:53 napsal:
"...Spotřeba elektromobilů je ale cca třetinová..."
To je ale klasický BLUD zelených magorů. K tomu, aby elektromobil tu elektřinu k pohnu měl, musíte ji někde vyrobit. A celý řetězec výroba -> spotřeba už je na tom s účinností hůř, než spalovací motor moderního automobilu. Vás zřejmě fyzika minula velkým obloukem...
J73i78r28k84a 80S36v34e72j97k66o30v69s60k94ý
A jak jste na tom s fyzikou vy?
Účinnost sebemodernějšího spalovacího auta nepřesáhne 25%.
Pokud elektromobil nabijete elektřinou třeba z jaderného (účinnost nemá smysl řešit), tak jsme někde na 75-80% účinnosti, započítáno i to, co se ztratí při nabíjení. Ztráty při přenosu jsou v jednotkách procent.
Tak šup, oprášit fyziku a pak teprve radit.
J41o90s68e45f 68T46r33ö51g60l
Evropská auta možná produkují relativně málo světových emisí, ale relativně hodně evropských. Chcete se srovnávat s Čínou nebo arabskými státy? Já ne. Navíc nám to dává technologický náskok. Proč je Německo bohaté? Protože produkuje výrobky technologicky špičkové.
V ČR se spotřebuje cca 60TWh elektřiny a cca 40TWh ropných paliv (bez leteckých). Spotřeba elektromobilů je ale cca třetinová, takže potřebujeme nějakých 10, max. 15 TWh navrch. Ty už teď máme, produkce je cca 75 TWh ročně. Pravda, polovina toho je z uhlí, které by se mělo za 10 let opustit. Momentální přírůstek OZE je cca 1TWh ročně, takže to nás úplně nespasí. Dostavba Temelína a Dukovan (už měla být dávno) má naopak potenciál na nějakých 30 TWh stabilních.
Legislativa ČR už umožňuje dát čase své akumulační kapacity k dispozici pro regulaci sítě, samozřejmě DOBROVOLNĚ, v rozsahu, který akceptujete a za odměnu. A do rozvoje sítí se investuje neustále.
Teoreticky problém by mohl nastat jen tehdy, kdyby všichni chtěli nabíjet rychle a naráz. Ale tak to určitě nebude.
Elektromobilita není jediné alternativní řešení, jen je zatím nejlepší. Těžko předpokládat, že přechod bude nějak radikální, dost lidí bude jezdit svými auty ještě někdy kolem 2045. Nakonec průměrná životnost auta je cca 16 let. A samozřejmě se budou prosazovat i sdílená auta, která provoz ještě zlevní. Už teď jsou trendem v podnikatelské sféře.
Nestrašte a nebojte se.

M19i68r98o57s73l81a72v 97Š60e30j89n23a
Přesně tak.
Ještě v roce 2035 bude možné si koupit nové auto se spalovacím motorem a při průměrném staří 16 let bude ještě v roce 2051 polovina aut se spalovacím motorem
Ale straší nás už teď kolapsem elektrické sítě, jako kdyby měli mít elektromobily už vsichni za 3 roky.
P79e79t85r 39S76k57ř70i63v21a33n
Napadlo mě využít zvířecí sílu. Totiž třeba kůň má dost sil aby utáhl nějaký vozík. Na vozík dáme sedačky možná namontovat nějaký deštník/slunečník aby měla posádka vozíku pohodlí. Kůň vlastně jezdí na trávu nebo na seno takže ekologicky v pořádku. Přemýšlím o tom už několik měsíců a myslím že by to byl ohromný skok dopředu vůči neekologickým autům co spalují benzín/naftu.
R66a77d47o47s24l10a46v 38N53e96š32p27ů19r25e80k
No jo.
Ale normální auto má kolem 100 koní. Kde budete brát tolik sena ?
R78a60d90o34s67l68a49v 70N80e61š20p82ů16r90e88k
Čistě hypoteticky, když bych před cca 15-ti lety přišel s tímto nápadem :
“Převedu automobily na elektřinu. Sice nemám dost elektřiny, ale budu se snažit, abych ji měl ze stabilních zdrojů co nejméně. Škodlivé emise CO2 snížím o 0,06% za cenu toho, že způsobím nemalé otřesy ve společnosti. Zvednu nezaměstnanost, bude to stát miliardy a miliardy - čehokoliv, je to fuk.
A ještě, milá komise, nemám ani vyřešeny ty baterie. Jsou těžké, drahé a nemám na ně ani suroviny a stanu se tak naprosto závislým na cizích zemích ...
Co by následovalo :
a) frenetický potlesk komise ve stoje a nadšené provolávání slávy, nebo
b) svěrací kazajka a odvoz do léčebného zařízení

M62i87r48o84s12l31a19v 36Š66e72j61n32a
Já tedy nevím kde se bere ta zafixovaná představa, že baterie jsou strašně těžké.
Můj turbodiesel Kia Stinger váží 2 tuny a má dojezd 880 km. Stejnou hmotnost má elektrický KIA EV6 s odjezdem 600 km.
L75i91b89o61r 70H70a57n97č95a78r
Mám vlastní minipivovar. Letos jsem pokryl 90% spotřeby na chlazení piva solární elektrárnou, postavenou na 20ti použitých solárních panelech 85W. Panely mají plnou kapacitu i po 12letech baronování a stály 100Kč za kus. U mého piva jsem 2 hodiny diskutoval s člověkem, který se před 11 lety odpojil od ČEZu úplně. Jako ideální ostrovní systém vychází solár s dobrou baterkou, doplněný benzinovou centrálou krmenou vyvíječem dřevoplynu. Prostě, když nesvítí slunce, vylezete z postele a zatopíte dřevem pod kotlem. Jako dobrá rezerva vychází také soused. Od pantáty si natáhnete 3 dráty, na každém wattmetr za 220Kč a dohodnete se na ceně za kWh. Já jsem se domluvil rychle: za jedno pivo Mikeš 11 dostanu 3 kWh státem předražené energie. Tak levnou elektriku jsem neměl ani za komunistů!
V38l53a63d26i16s66l84a14v 27K40o47l64m43a44n
Pokud to, co tvrdíte pane Hančare není "alternativní pravda", nebo vtip, tak ode mě
R78o33m23a59n 68L34a33n61g15e46r
6000 cyklů? Běžné Li-Pol mají cca 500 cyklů. Ty v elektromobilech jsou nějaké speciální?

M72i78r89o10s48l22a57v 91Š91e82j58n94a
Nejspíš jiné jsou. KIA zaručuje u svých elektromobilů 80-procentni kapacitu do 3000 cyklů. Na baterii dává záruku 7 let bez omezení km.
R30a84d24o52s50l61a55v 30N84e21š58p55ů82r46e56k
A co mě nejvíce s*ere, že tohle všechno ti pitomci dělají pro 0,06% (!!!) snížení emisí CO2.
Pro 0,06% snížení emisí rozeserou celou Evropu. Desetitisíce lidí přijdou o práci. A další desetitisíce v navázaných oborech - zasahujících až ke školství ...
Hovada ...
V97l39a71d54i75s47l27a52v 37K75o84l64m14a82n
No vidíte pane Nešpůrku,
A ke snížení obsahu CO2 v atmosféře planety Mars. kde je toho zlořečeného "sodovkového plynu" celých 97% nedělají ti "moudří zelení lidé" vůbec nic. Kupodivu, na Marsu žádnej třeskutej hic zatím není
F54r72a60n84t82i13š37e44k 25N83a71v16r84á61t61i29l
Brusel se řídí Leninovým heslem: Sověty plus elektrifikace rovná se komunismus!
R44o26m12a64n 58L62a30n37g82e57r
Brusel se řídí PUTINEM. V tom je ten vtip.
J13a42n 86Č76e64r96n50ý
Mičurinové v Bruselu jedou ! Ale u nás elektroauta budou dlouho majetkem excentrických boháčů.
Zajímavé je že EU vůbec neřeší emise kamionové dopravy, která vozí náklad po Evropě sem a tam
R47a39d48o96s69l98a43v 29N62e24š86p82ů69r62e64k
No to ani řešit nejde.
Půlka kamionu budou muset být baterie a dobíjet budou muset přijet přímo k elektrárně ...
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz