26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

KLIMA: Experiment CO2

Tento text je lapidárním výtahem (‚pro blondýny‘) ze dvou podkapitol rozsáhlejší rozpracované kritické studie na téma „Fosilní paliva, energetika, externality a Green New Deal“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mertan 21.5.2021 22:23

V Ordovicu bola Veľká doba ľadová (tzv. Saharské zaľadnenie) pri 20 násobnom obsahu CO2 oproti dnešnému. To nám dostatočne zodpovie otázku nasledujúcej ľadovej doby pri koncetrácii 450 až 600 PPM.

M. Pecka 24.5.2021 0:35

Tak za tuhle hloupost by sis mělo, ty hloupé Šejno nafackovat před zrcadlem. Abys z toho něco měl. Psát tady takovéto nehorázné nesmysly, to už chce opravdu hodně nízké IQ. Jak si asi představuješ, že v atmosféře naprosto marginální plyn, jehož účinnost záchytu tepla je značně omezena jen na určité frekvenční pásmo, by mohl zabránit něčemu tak monstróznímu, jako je skutečná doba ledová? Kde máš ty oteplovací úchyle k tomuto diletantskému tvrzení data? Jdi se s tím alarmismem konečně vycpat! Exhibuješ tu už dlouho a jsi stále zoufalejší. Omíláš tu pořád dokola ty samé nesmysly, které jsi plkal už pod článkem pana Zemánka. Jsi trapný.

M. Pecka 24.5.2021 0:37

Tento příspěvek patřil sem:

M. Šejna 21.5.2021 14:21

Pokud se CO2 udrží kolem 450 az 600 ppm, pak se dobami ledovými rozlučte.

Ale skočil mi na úplný konec diskuse. Tak pro úplnost.

R. Langer 21.5.2021 14:22

Jo, ale ZEMĚ NENÍ SKLENÍK. ;-D

Z. Lapil 22.5.2021 9:05

Je. Kdyby nebyla, máme tu o pár desítek Kelvinů míň. Venuše by taky mohla vyprávět.

M. Pecka 22.5.2021 0:52

Nemůže mě urazit takové jedno hloupé, alarmistické Šejno. A váš blábol? K smíchu nebo k pláči. Zoufalče!

M. Pivoda 21.5.2021 12:54

Klimatu nerozumím, takže je třeba vybrat důvěryhodnou osobu, která dovede přečíst dostupná klimatická data a nabízí důvěryhodnou interpretaci.

Existují ale zajímavé spekulace, ke kterým neexistují žádná data. Například, zda výskyt Covid-19 na planetě Zemi souvisí s předchodzím průletem vesmírného objektu Oumuamua kolem Země.

Přidám některé své osobní postřehy, až se zde bude diskutovat téma tzv. umělé inteligence a jeho dopady na lidskou společnost. Byl jsem kdysi u toho, a od té doby to téma dlouhodobě sleduji.

L. Novák 21.5.2021 13:04

Nic sem nepřidávej, stejně to bude dementní kravina jako od tvého soudruha "Rada".Rv

R. Langer 21.5.2021 14:26

U tebe to opravdu nevypadá na to, že bys kdy byla v blízkosti jakékoliv inteligence, ať už umělé, nebo přirozené, o vlastní raději ani nemluvě, ty naše malá hloupoučká UI. ;-D

M. Boháček 21.5.2021 12:51

Ako som písal už minule. O tom, že na otepľovanie a ochladzovanie klímy má vplyv veľa faktorov, ktoré ani nepoznáme, nás učí i nedávna história Európy. Stavať všetko na CO2 je absurdné a v rozpore s realitou. Ovšem, mať zisky zo "zelených" technológií, možno by som reagoval inak. ;-D

Dlhšie trvanie malo osídlene Grónska. Grónsku kolóniu založil Erik Červený (otec Leifa Eriksona) a novoobjavenú krajinu pomenoval Zelená krajina, čiastočne ako reklamu na prilákanie ďalších prisťahovalcov (áno, s Vinlandom to bolo podobne) a čiastočne preto, že to, prekvapivo, nebolo ďaleko od pravdy. Zem v tom čase prechádzala tzv. teplým stredovekým obdobím a Grónsko ponúkalo vhodné podnebie pre škandinávskych usadlíkov.Environmentálne problémy boli umocnené skončením teplého obdobia, po ktorom udrela tzv. malá doba ľadová, ktorá ovplyvnila chod dejín na celom svete [2], a o to viac v Grónsku. Kratšie a chladnejšie letá znamenali menej času pre dobytok na paši a zhoršenie obnovy vegetácie. Takisto plavba z Európy do Grónska sa stala náročnejšou, čo znížilo frekvenciu obchodných plavieb a obmedzilo prísun surovín.

Ostrov nazval Grønland (Zelená krajina), aby prilákal ďalších osadníkov. Erik nemusel byť s názvom ďaleko od pravdy, pretože klíma v stredoveku bola výrazne teplejšia a zhoršovať sa začala až od 13. storočia. Erik založil v Grónsku tri osady.

Najjednoduchšia teória vysvetľuje zánik nórskej populácie v Grónsku zmenou klímy. Podľa archeologických nálezov, ale aj podľa analýzy klimatických zmien vieme, že v 10. – 12. storočí bola v Grónsku oveľa miernejšia klíma ako dnes. Výrazné klimatické zmeny a chladnejšie podnebie tzv. malej doby ľadovej nastali na začiatku 15. storočia, keď končia aj vikingské osady v Grónsku.

Na tieto klimatické zmeny nebol nutný CO2 z uhlia.

https://historyweb.dennikn.sk/clanky/detail/co-znicilo-vikingov-v-gronsku

https://vedator.space/vikingovia-v-grons

J. Fráňa 21.5.2021 12:40

Těším se co vymyslí, až padne teorie s CO2. To se pobavíme.;-D Jo a "Zakažme tužky! Je prokázáno, že zanechávají výraznou uhlíkovou stopu!".

M. Boháček 21.5.2021 13:19

;-D

M. Šejna 21.5.2021 14:18

Těším se, co vymyslí, až padne teorie, že 1+1=2.

Zakážete kalkulacky?

R. Langer 21.5.2021 14:31

Ta padne tehdy, až si ti vaši oteplovači, odhlasují, že 1+1=3, a nějakou matematikou se se při tom rozhodně nenechají zmást. To je totiž jejich běžná činnost. :-P

M. Šejna 21.5.2021 15:13

Tak v tom případě jste vrchním oteplovačem vy.

Vy se pravidelně nenecháváte zmást žádnou pavědou typu matematika, fyzika, chemie. Vy uznávané jen sebrané spisy vrchniho klimatologa Kremlíka

J. John 21.5.2021 12:23

Souhlasím, že alarmisté jednají šíleně, voluntaristicky, draze, nevidí tisíce jiných veličin a zpětných vazeb, které klima ovlivňují, ale nějaký pravdivý základ pro zelenou ideologii lze na Zemi najít.

Aktivity by se měly zaměřit na výzkum, vývoj a produkci v malých testovacích sériích a s masovou velkovýrobou počkat až do doby, kdy budou elektromobily, větrné turbíny i solární panely technicky vyvinuté a bude je možné užívat bez dotací.

Bylo by chyba čekat do doby, kdy bude vytěžena polední tuna uhlí a pak teprve začít přemýšlet, jak se zahřát a jak udržet funkční civilizaci.

Nicméně empiricky si můžete vliv člověka na klima odhadnout. Na území ČR spálíme za rok tolik fosilních paliv, že to odpovídá dvěma dnům energie, která na plochu ČR dopadne ze Slunce za dva dny. To je dost velká změna, která může zapříčinit i další změny.

https://johnjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=724909

https://johnjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=764945

https://johnjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=727324

J. Fráňa 21.5.2021 12:35

Píši vám to podruhé, nemáme tolik uhlí, aby jsme vyautovali slunce. Jestli slunce sníží svou aktivitu, tak to nevytopíme. Fakt ne. A jestli svou aktivitu slunce razantně zvýší, tak nám nepomůže nic. Je pátek, pojďte na pivo dokud svítí tak akorát.;-D

J. John 21.5.2021 12:45

Vaší odpovědi "od piva ze 4. cenové" chybí logika. Hodila by se na ideologické školení někam k "panu profesorovi Klausovi". Proč si nepřečtete odkazy na konci a neodpovíte věcně?

J. Fráňa 21.5.2021 13:01

Na to se nedá argumentovat věcně, protože je to kravina od podstaty. Zkuste se věnovat něčemu rozumnému. Zkuste třeba zahradničit jako já, naučíte se spoustu věcí o přírodě a jejím fungování. A jestli vám to přeci jen nedá, tak si hold ty buřty na ohníčku nedělejte.;-D

L. Novák 21.5.2021 13:06

;-D R^ V

R. Langer 21.5.2021 14:33

Přesně! R^

M. Šejna 21.5.2021 14:24

Pane Fráňo,

jak byste si představoval vyautovat Slunce?

Jeho činnost je totiž téměř konstantní a v řádu stovek milionů let jeho aktivita dokonce roste.

R. Langer 21.5.2021 14:36

Ano, a přesně to pan Fráňa píše. ;-D

M. Hanko 21.5.2021 11:57

Další argument: Před cca 2,5 miliony let nastal výrazný globální pokles teplot, který trvá až dodnes. Provázejí ho v průměru 100 tisíc let trvající doby ledové, přerušované mnohem kratšími (cca 10 tisíc let) dobami meziledovými. Na konci jedné takové se nacházíme právě dnes. Náš interglaciál začal před 12.000 lety, tj. jsme již 2.000 let po průměrném konci takového meziledového období.

Víme, že nástup doby ledové může být velmi rychlý - třeba v řádu několika (deseti) let.

KDO může říci, že ke zlomu do začátku příští doby ledové nedojde třeba ještě letos? Příští rok? Za pět let, za deset, za padesát? Za sto? CO KDYŽ nás současné zvýšené hladiny CO2 před příchodem nového glaciálu uchrání? Co když nás neuchrání, ale oddálí ho? Co když ho alespoň zmírní? Nebudou se nám proklatě hodit prošustrované peníze na boj s "oteplováním" na boj proti krutým mrazům? Kdo to ví?

Nevíme v zásadě nic. Je za těchto okolností rozumné dávat astronomické prostředky a úsilí do boje s jednou z řady často protichůdných možností, kudy se vývoj může ubírat?

P. Rada 21.5.2021 12:10

Nevíme? - Nebo spíše nevíte v zásadě nic o vývoji teplot a souvislostech s koncentrací skleníkových plynů...?

https://faktaoklimatu.cz/infografiky/teplota-22000-let

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/All_palaeotemps.svg

https://cs.wikipedia.org/wiki/Klimatick%C3%A1_zm%C4%9Bna

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_oteplov%C3%A1n%C3%AD

L. Novák 21.5.2021 13:09

Zelený google-magor "Rada" ví fšecko. Stačí zadat klíčové slovo do Google a ani nemusí vědět, co na těch odkazech napsali... ;-D

M. Boháček 21.5.2021 13:53

Ako táto zmena klímy v stredoveku súvisí so skleníkovými plynmi?

...pretože klíma v stredoveku bola výrazne teplejšia a zhoršovať sa začala až od 13. storočia. Erik založil v Grónsku tri osady.

Najjednoduchšia teória vysvetľuje zánik nórskej populácie v Grónsku zmenou klímy. Podľa archeologických nálezov, ale aj podľa analýzy klimatických zmien vieme, že v 10. – 12. storočí bola v Grónsku oveľa miernejšia klíma ako dnes. Výrazné klimatické zmeny a chladnejšie podnebie tzv. malej doby ľadovej nastali na začiatku 15. storočia, keď končia aj vikingské osady v Grónsku.

?

M. Pivoda 21.5.2021 11:57

Četl jste článek?

Ne nečetl. Proč? Jsou totiž mnohem zajímavější informační zdroje.

Ale nejpočetnější diskuze jsou právě pod těmi slabými články. To je ten paradox. Nebo jen pravidlo standardního chování?

Nedivím se Elonovi Muskovi, že chce opustit planetu Zemi a riskantně zkusit osídlovat planetu Mars.

P. Han 21.5.2021 12:01

Nechce vás vzít s sebou? Odborníka na AI by mohl potřebovat.

L. Novák 21.5.2021 13:10

Pivoda je tak leda odborník na bolševickou propagandu. Na Rudé planetě by se mu mohla hodit. ;-D