30.5.2024 | Svátek má Ferdinand


Diskuse k článku

KLIMA: Diskuse pokračuje

Minulý článek o rychlosti klimatických změn se dočkal odpovědi. od Radima Tolasze, českého zástupce v Mezivládním panelu pro klimatické změny. Opravdu jsou emise oxidu uhličitého v kontextu jiných problémů tak klíčové?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zinga 28.12.2020 19:47

P. Rada 28.12.2020 18:55

„ Vy se zde přeci jak idiot snažíte lobovat za rozvoj konzumu pro konzum at to stojí svět co to stojí... „

To jste, pane Rado přehnal! Můžete mě někde citovat, kde bojuji za konzum ať to stojí, co to stojí?

Mezí tím, co mi vkládáte do huby a tím, co já zastávám, je nebeský rozdíl. Ale jste to Vy, kdo nepochopil, „vo co gou“ a medíte si v idiotismu.

P. Zinga 28.12.2020 19:38

V "zeleném" Štutgartu se kamna na dřevo se již při smogu vypínají jako první

L. Novák 28.12.2020 19:28

Přispějte "Radovi" na Imodium, spolehlivý prostředek proti průjmu. Užívat po přečtení článků s problematikou, která u něj průjem vyvolává... :-P

P. Zinga 28.12.2020 18:25

Podle všech těch klimaalarmistických teorií je přirozená teplota Země 15°C. Já vím, teď to šroubují trochu dolů, ale před pár lety to bylo 15. The Earth's Temperature Currently: 57.23°F/14.02°C Deviation: 0.03°F/0.02°C Stations processed last hour: 51618 Last station processed: Montevideo, Uruguay Update time: 2020-12-28 17:08:07 UTC

Tak kde je problém?!

P. Rada 28.12.2020 19:00

Pokud Vás zajímá kde je klimatický problém nejvíce vidět - pak se spíše jak na Vám nic neříkající čísla, zadívejte na vývoj severní polární čepičky a zkuste odhadnout co asi její letní rozpad v polovině tohoto století navodí právě u nás?

https://nsidc.org/arcticseaicenews/charctic-interactive-sea-ice-graph/

P. Zinga 28.12.2020 19:40

Jaká polární čepička? Vy tam nějakou vidíte? No to je ale zajímavé, prorože podle předpově+dí klimaalarmistů už tam neměla být. I s medvědy zkrátka fuč!

P. Milan 28.12.2020 20:42

Počasí na koupání?

K. Salajka 28.12.2020 21:46

A jakpak si stojí polární prdelka ?

P. Zinga 28.12.2020 18:02

P. Rada 28.12.2020 13:28:Pane Zingo zvažoval jste KOLIK má kdo "platu" a od koho? To je totiž skutečně příznačná okolnost zásadně ovlivnující klima pro všechny.https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/bohata-elita-ma-podle-osn-na-svedomi-vetsi-emise-nez-polovina-lidstva/1975229

Pane Rado, uhodil jste hřebík na hlavičku! Ale vysvětlete mi, proč tato elita financuje užitečné idioty jako FFF nebo ty rebely z Anglie? A že otcové klimaalrmismu jsou miliardáři a milionáři, včetně All Gora?

P. Rada 28.12.2020 18:55

Pane Zingo to, že nejbohatší bývají nejmarnotratnější neplatí přeci absolutně pro všechny z nich. Takový W. M. Kecka je třeba mým favoritem ve filantropii astronomických dalekohledů - a tedy mistr lidského nadhledu.

I All Gor sice neměl úplnou pravdu s ledními medvědy - ale to neznamená, že se mýlil ve všem a relativněvíce jak jiní. Jeho pozitivum je přeci už to, že na myšlenky změn klimatu a nepohodlných pravd přivedl i Vás. Daleko to ale žel nedotáhl protože je Vám stále ještě nepohodlný - že?

Pokud jde o "užitečné idioty" tak to je spíše právě Vaše parketa. Vy se zde přeci jak idiot snažíte lobovat za rozvoj konzumu pro konzum at to stojí svět co to stojí... - ze kterého však dál prosperuje zejména ona úzská skupina superbohatých - ke které jsem dal odkaz. Nebo se pletu patříte mezi miliardáře?

Nevím ale jakému jednání Vy říkáte klimaalarmismus. Já mám za to, že spíše už jde o sporadické spozdilé reakce včasného varování či výčitek svědomí na rozběhlé a nevratné procesy - které ale fosilně zdrogované společnosti, zmagořené reklamou a žijící s plejády okamžitých požitků.... mnohdy nic neříkají a takto se většinově míjejí účinkem. Viz vývoj Keelingovi křivky.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Keelingova_k%C5%99ivka

Považte, do jaké míry, se i Keel... celoživotní usilovnou prací podařilo "zalarmovat" (informovat o nepohodlné pravdě) alespon vědeckou obec či profesionály v oborech blízkých, když nyní po více jak půlstoletí pan Šálek navzdory jednoznačným datům a průpravě meteorologa... rok od roku zas a zas prohrává sázky s fyzikem Hollanem.

Považte zda nejsme všichni v podobné situaci a neprohráváme svou mylně optimistickou sázku na snadnost vývoje inteligentního života. Vždyt za ty předešlé miliardy let už by ho i podle Fermiho měl být vesmír plný!

P. Han 28.12.2020 19:39

Prosím, pane Rado, než něco zveřejníte, napište si to nanečisto a nechte si opravit gramatické, pravopisné a typografické chyby. Pak si nechte opravit chyby věcné. Poté si to přečtěte a máte-li aspoň zbytek rozumu, zahoďte to.

W. M. Kecka neexistuje, kecka jste vy. Rovněž neexistuje žádná filantropie astronomických dalekohledů, nastudujte si, co je to filantropie. W. M. Keck v roce 1921 založil The Superior Oil Company, tedy ropnou společnost, to by se vám asi nelíbilo. V roce 1954, když už tedy měl dost nahrabáno, založil W. M. Keck Foundation, nadaci na podporu vědy a výzkumu. A zhruba 30 let po jeho smrti byla na sopce Mauna Kea za "krvavé ropné peníze" vybudována observatoř. Tolik tedy o souvislosti ropného magnáta a vědeckého výzkumu.

"All Gor" se jmenuje Al Gore a nejen, že neměl pravdu s ledními medvědy, ale lhal prakticky ve všem. Včetně své "uhlíkové neutrality", kde tvrdil, že jeho osobní spotřeba elektřiny, srovnatelná s menším městem, je vyvážena jeho přednáškami o tom, jak mají ostatní šetřit. Na které pochopitelně létal soukromým letadlem. Jediné, v čem máte pravdu, je to, že jeho lži přivedly jiné lidi k zamyšlení.

P. Zinga 28.12.2020 19:43

Al Gore to především dotáhl mezi milionáře a k baráku u moře (nějakých 10-15 mil. doláčů). U toho moře, které mu ten barák brzy zaplaví. Anebo ví on něco, co třeba Vy ne?

K. Tejkal 28.12.2020 17:46

Peníze vynaložené na boj proti počasí bych raději věnoval na řešení problémů kolem hospodaření s odpady a na rozvoj jaderných technologií. Soudím, že boj proti počasí může snadno skončit nedozírnými ekonomickými, sociálními i ekologickými škodami.

P. Milan 28.12.2020 17:49

To máte pravdu, ale ten boj přináší těm správným nedozírné zisky.

P. Rada 28.12.2020 19:22

S počasím se snaží bojovat zejména Čína - ale s pochybnými výsledky.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cina-odhalila-plany-do-peti-let-bude-ovladat-pocasi-132424

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/400-rek-zalilo-cinu-nicive-povodne-povodne-suzuji-temer-cely-stat-112240

Nechcete sám zkusit "zabojovat" na znalosti rozdílů mezi klimatem a počasím?

K. Tejkal 28.12.2020 20:07

Rozdíl mezi počasím a klimatem spočívá v tom, že počasí se dá předvídat nejvýše dva týdny dopředu, kdežto klima predikujeme na desítky let.

J. Šrajer 28.12.2020 17:35

Milý pane Šejno

Jste vedle jak ta jedle. Nikdo nepopírá, že se momentálně otepluje. Jde spíše o to, zdali za to může člověk, potažmo CO2. Já říkám, že lidská činnost je proti kosmologickým vlivům jako kapka v moři. A ta argumentace s CO2 je jeden velký podvod. Za pár let, či desetiletí se bude zase ochlazovat.

P. Rada 28.12.2020 19:16

Proč odchylky kosmologických vlivů v porovnání s lidskými neuvádíte?

To lidé do systému planetární biosféry která sestává s 550GtC ročně dál pumpují 10GtC už desítky let. Kolik tam přidává kosmos?

Toto antropogenní vede dostatečně k rozvratu uhlíkového cyklu a podobné cesty i k rozvratu dusíkového, fosforečného .... a dokonce vše dohromady i k rozvratu klimatu celé planety - která totiž donedávna byla klimaticky vrelativně labilním stavu.

Geohistorie desítek milionů let nás navíc učí, že se planeta Země se při koncentracích CO2 větších jak 300ppm nikdy nedostala do zalednění. Dnes už jsme přitom někde na 420ppm a tak během století směřujeme do situace třetihor ve které nikdy planeta nezamrzla a to navíc pomalinku ale průběžně a za desetimiliony let už výrazně roste sluneční aktivita.

Jestli zde tedy někdo někoho jaksi "podvádí" tak takto (vzhledem k absenci argumentů) nejspíše činíte Vy ostatním i sám sobě sobě.

L. Novák 28.12.2020 16:20

Ach jo, tady je zase na**áno od místního plakátujícího agenta Greenpeace "Rada", takže to ani nemá smysl číst... Rv

P. Rada 28.12.2020 17:27

Zkuste si tedy ve volné chvilce alespon někde jinde dostudovat základy přenosu energie elektromagnetickým polem. S analogických důvodů se nakonec i Země otepluje či ochlazuje a tak se můžete dostat do obrazu.

Chápu, že tací kteří takovýto přenos nerespektují, pochopitelně snadno uvěří v neměnnost klimatu a v jeho antropogenní neovlivnitelnost.

(L. Novák 25.12.2020 21:52)

L. Novák 28.12.2020 19:24

Greténe hloupej natvrdlej, o elektromagnetickém poli a jeho fyzice toho vím rozhodně víc než ty. A pokud se týče souvislosti s Nikolou Teslou a jeho ukončenými pokusy s přenosem elektrické energie bezdrátově, o kterém tady byla řeč, byla to slepá ulička (nejenom jeho) bádání. Takže opakuji pro blbce jako ty, že dálkový bezdrátový přenos elektrické energie elmg. polem z řady důvodů pro praktické využití není možný a proto se ani nepoužívá. Radiotechnika je výjimkou, kde nejde o velké množství přenesené energie z vysílače na přijímač, ale o přenos informace na dálku. A taky pracuje na řádově mnohem vyšších kmitočtech, než byl v té době schopen vygenerovat Tesla.

Takže dostudovat si běž ty napřed češtinu, a pak se podívej na tvůj oblíbený zdroj Wikipedii, jak to vlastně s Tím Teslou bylo. Osle!

L. Novák 28.12.2020 21:58

https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/rozhovor-energetika-je-v-tunelu.A201224_122548_p_ekonomika_wag/diskuse

M. Šejna 28.12.2020 14:21

A další rána pro popírače oteplování:

Letošní rok bude globálně společně s rokem 2016 absolutně nejteplejší od roku 1850. Rozdíl je v tom, že zatímco rok 2016 byl nejteplejší díky extrémnímu ElNiňo, tak letos žádné ElNiňo není.

Letošní odchylka od průměru 20.století bude okolo +0,96°C (rok 2016 měl odchylku +0,95°C).

Ještě připoměnu, že slavný extrémně teplý rok 1998, od kterého se prý podle popíračů přestalo oteplovat, měl odchylku +0,63°C.

V. Mertan 28.12.2020 14:36

No ak by nebol najteplejší, znamenalo by to, že sa začína ochladzovať. Prečítajte si článok z roku 1974, je to v buletine čo vydala NOAA, ale už ho vymazala zo svojej histórie. Vďaka špeciálnej stránke predsa zostal zachovaný. Píšu aký blahodárny vplyv malo oteplenie od roku 1900 so 1950 na výnosy aj poľnohospodárskych plodín aj na zníženie frekvencie sucha v Indii. Článok vyjadruje strach nad príchodom ochladenia ktoré bolo v sedemdesiatych rokoch a následkov pre ľudstvo. https://web.archive.org/web/20160630234737/http://docs.lib.noaa.gov/rescue/journals/noaa/QC851U461974oct.pdf

P. Rada 28.12.2020 14:53

Začátek ochlazování/oteplování se podle MWO stanovuje na základě 30letého průěru.

V sedumdesátých létech došlo jak k růstu imisí CO2 tak k růstu ochlazujících imisí síry, prachu s množících se neodpopílkovaných a neodsířených uhelek... dat bylo málo... také k několika výkyvům chladu např. v USA kde rozhodující už tehdy byla masmédia. Popsal to i Cílek:

http://media.rozhlas.cz/_audio/00699039.mp3

L. Novák 28.12.2020 16:16

Blbe ;-O, když neumíš český pravopis, zapni si jej alespoň v počítači!

M. Šejna 28.12.2020 15:09

Tak jinak, pane Mertane. Zde jsou pětileté průměry, abyste se náhodou nechytal jednoho mimořádného roku:

2016-2020 +0,88°C

2011-2015 +0,68°C

2006-2010 +0,61°C

2001-2005 +0,59°C

1996-2000 +0,45°C

1991-1995 +0,32°C

J. Jurax 28.12.2020 17:29

No hurá, bude tepleji ... ještě bych přitopil, mám rád teplo!

V. Mertan 28.12.2020 17:47

Čo tým chcete povedať? Kto vlastne povedal, že sa globálna teplota musí pohybovať v nejakom priemere a že odchýlky môžu byť iba také, alebo onaké? Nežijeme v priemere, žijeme v reálnych podmienkach. Celé to strašenie je vlastne veľmi Stále žijeme v relatívne chladnom období a koncetrácia CO2 je jedna z najnižších v histórii. Globálne žijeme v čase interglaciálu a musíme sa obávať najbližšej doby ľadovej, ktorá nepochybne príde. Je známe, že v minulosti bola Veľká doba ľadová pri 20x násobnej koncetrácii CO2 ako je dnes. Už tento fakt vyvracia celú tú nezmyselnú teóriu čo nám tu stále predkladáte. Celá história svedčí proti CO2 teórii. Za obdobie holocénu to dobre napísal prof. Kutílek https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2012/cislo-5/klima-holocenu-proti-sklenikove-hypoteze.html Inak vedeli ste, že pred 8000 rokmi v čase Klimatického optima holocénu rástli v vo Vysokých Tatrách duby?

V. Mertan 28.12.2020 14:45

https://vanovcan.blog.sme.sk/c/389271/vedecky-konsenzus-revisited-vi.html Niečo o tom ako sa zisťuje ktorý rok bol najteplejší.