7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

KLIMA: Alarmisté vsadili na jedinou kartu

V posledních letech se na podporu klimatických změn udává, že na rozdíl od minulosti se dnes mění teplota na Zemi v řádu desetiletí a jednoznačně za tuto změnu může lidská aktivita produkující kysličník uhličitý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Boháček 18.8.2021 13:12

Teplice - Od teplých pramenů je odvozen i název města.

O. Istvanfy 18.8.2021 11:31

Zariadenie na uchovávanie ľadu vyťaženého v zime je známe od rímskych čias.

J. Pavelka 18.8.2021 11:50

V Římě ovšem ani v zimě toho ledu moc neměli...

O. Istvanfy 18.8.2021 22:36

Dosť na to, aby si vyrábali zmrzlinu.

P. Trojan 18.8.2021 12:15

Tvrzení, že si Vikingové příznivé klima vymysleli, aby nalákali osadníky, neobstojí. Je mnoho dokladů, že před tisíci lety a ještě i v následujících staletích, bylo na Islandu i v Grónsku mnohem tepleji, než později v tzv. Malé době ledové, kdy se v Grónsku populace evropských seveřanů pro množství sněhu a ledu a kruté zimy neudržela

L. Metelka 18.8.2021 12:18

Lokální záležitost, související se změnami intenzity a trajektorie Golfského proudu.

M. Boháček 18.8.2021 13:10

Čo viete o zmenách intenzity Golfského prúdu a jeho trajektórii 1000 rokov späť? Na základe akých meraní?

L. Metelka 18.8.2021 13:11

Třeba oceánické sedimenty.

M. Boháček 18.8.2021 13:19

Takže korigujete svoj ironický komentár?

L. Metelka 18.8.2021 10:46

Greenland? To je ten ostrov kousek od Ice-landu?

A teda súhlasíte, že jeho názov súvisí s tým, že bol zelený, Podobne skorigujete aj svoju iróniu k pomenovaniu mesta Teplice, či Lednice?

:-)

L. Metelka 18.8.2021 13:21

Ne, jen jsem tím chtěl ukázat, že odvozovat klima z názvu je blbost.

M. Boháček 18.8.2021 13:24

Sa mi zdá, že aj vám odpoveď hodilo mimo vlákno -

L. Metelka 18.8.2021 12:23

To s těmi himalájskými ledovci nebylo......

Táto mala byť asi pod G. Onionom, naňho ste asi reagoval?

Mne to dnes blbne fest.

M. Boháček 18.8.2021 13:12

Pán Šejna, tieto vaše prihlúple poznámky sme tu už riešili. Zjavne ste sa nepoučil a celkovo ste nevzdelaný, keď neviete, prečo Indiáni

India - Kolumbus si myslel, že objavil Indiu, preto domorodcov nazval Indiáni.- - vaša hanba, M. Šejna.

Turecko - Türkiye Cumhuriyeti, Turečtina je turkický jazyk - - čiže akí moriaci? Názov Turecko vychádza z ich jazyka, nie z anglického.

Lednice - pôvod názvu - Na začátek vysvětlení názvu "Lednice". Poprvé se jméno Lednice v latinizující podobě "Izgruobi" objevuje v písemných pramenech k roku 1222.

Oficiální německý název "Eisgrub", který byl používán i za první republiky a za okupace, trval do roku 1945, v tomto roce byla obec přejmenována na "Lednice" a tento název trvá až do dnešní doby.

Původní latinský název "Izgruobi", německý název "Eisgrub" i současný název obce "Lednice" označují místo, které je propadlé a kde je zima. Tyto názvy je možno přeložit do češtiny jako "ledová díra", "ledová jáma" či "ledová propadlina". Vlastní obec Lednice se nachází na vyvýšené plošině, ale velká část zámeckého areálu (tedy historická část) se skutečně nachází v proláklině u řeky Dyje, která zde tvoří četná ramena a na které je vystavěn velký Zámecký rybník. V Lednici je zvláště na jaře a na podzim o něco chladněji (několik stupňů) než v okolí. Je to způsobeno jednak místním klimatickou anomálií, jednak tím, že v proláklině je voda a vlhko a tento vlhký vzduch nestoupá, drží se v proláklině a tím pádem drží teplotu níže.

A teda - Grónsko je Greenland preto, lebo bolo zelené a bolo tam pred tisíc rokmi teplejšie, ako dnes. Aj bez emisií CO2 zo spaľovacích motorov.

J. Jurax 18.8.2021 15:58

Jo, a někde u Hrušan byla ves s názvem Popudlivá Močidla (Jan Procházka, Přestřelka)

L. Beneš 18.8.2021 13:43

Nechtěl jste napsat jourista?

O. Karen 18.8.2021 11:11

Nejsmutnější je, že vy, autor článku a statisíce vědců se vážně zabývají tím nesmyslem zvaným klimatická změna (proč už ne globáolní oteplování?). Maří zbytečně svůj čas nad neexistujícím problémem, když by mohli vymyslet třeba něco užitečného.

L. Metelka 18.8.2021 11:13

Změna klimatu je obecný pojem, změna klimatu má spoustu různých projevů a jedním z nich je globální oteplování.

J. Jurax 18.8.2021 16:10

Anebo spíš že to oteplování je takové nejisté, nechtělo se teplit tak rychle jak se na IPCC odhlasovalo a nakonec může se i ochladit. A pak mají klimagoři problém a lidí se jim smějou. A vzpomínají přísně vědeckých prognóz Římského klubu, podle níž se mělo razantně ochladit už někdy před dvaceti lety.

Kdežto s pojmem změna nelze narazit, neboť klima i počasí se mění imrvére furt.

Takže už se globálně neteplíme, ale nověji a lépe se globálně měníme.

P. Trojan 18.8.2021 12:09

Zde souhlasím.

P. Trojan 18.8.2021 12:10

Souhlasím.

M. Šejna 18.8.2021 10:07

Třetí blud pana Bartoně:

o tom, že vodní pára je nejsilněji působící skleníkový plyn v pozemské atmosfeře, klimatologové moc dobře vědí.

Narozdíl od Bartoně ale klimatologové vědí, že pokud globální oteplování způsobují skleníkové plyny, pak to mohou být jen takové plyny, jejichž objem v atmosfeře roste.

Vodní páry v atmosfeře nepřibývá, přibývá ale CO2 a metan. Ozón (jeden z nejsilnějších skleníkových plynů) dokonce v atmosfeře ubyl.

M. Šejna 18.8.2021 10:23

Čtvrtý blud pana Bartoně:

Teorie klimatické změny způsobené činnosti člověka prý ignoruje přirozené cykly vývoje klimatu.

Tohle je Bartoňuv blud extrémní hodnoty, protože klimatologové přirozené cykly nikdy neignorovali.

Přirozené cykly vývoje klimatu jsou cykly Milankovičovy. Tyto cykly by si měl pan Bartoň pečlivě nastudovat.

Precese, změna excentricity oběžné dráhy země, změna sklonu zemské osy...

Ani jedden z uvedených parametrů se nemění v řádu desítek let, ale v řádu tisíců let, přičemž nejkratší cyklus má precese (26 tisíc let).

Milankovičovy cykly jsou aktuálně už asi 8 tisíc let ve fázi "ochlazovací". A přesto se otepluje.

P. Novotný 18.8.2021 10:46

Pane Šejna, a co kdyby jste svá tvrzení podpořil nějakými argumenty? Vaše pojednání o bludech pana Bartoně je typický příklad právě těch vyznavačů lidského vlivu na oteplování - bez důkazů, ohýbáním faktů, o prznění vědy nemluvě. Opravdoví klimatologové se ke slovu nedostanou, protože je ti pseudovědci jednoduše dehonestují.

M. Šejna 18.8.2021 11:05

Argumetů jsem napsal dost. To jen vy ty argumety nechápete.

Pro začátek si nastudujte něco o pojmech: Milankovičův cyklus, solární aktivita, Mladší Dryas.

P. Novotný 18.8.2021 11:40

Začínáte mi připomínat pavědce Radu - samé odkazy, vlastní názor není?

J. Pavelka 18.8.2021 11:51

Ono těžko přijít s něčím novým...

M. Šejna 18.8.2021 13:35

Jaké odkazy?

Pokud netušíte nic o solární aktivitě, Milankovicově cyklu, Mladším Dryasu a skleníkových vlastnostech plynů, tak nelezte do této diskuze.

Pak totiž nevypadate ani jako pavědec, ale rovnou jako idiot.

P. Novotný 18.8.2021 14:49

Á demokraticky jste mě vyloučil z diskuze? To je opravdu pádný argument! Jen pro Vaší informaci - jsem geolog, takže tyto věci znám. A proto mohu s klidem prohlásit, že jste demagog. Musíte to ovšem správně chápat, ne si to jen přečíst. Můžete se navzájem s Metelkou plácat po zádech, jak jste dobří - nikdo to za vás neudělá;-D

M. Šejna 18.8.2021 16:25

Já vás z diskuze nevylučuji. Jen vás upozorńuji, že tady ze sebe dobrovolně děláte idiota, který ignoruje přírodní zákony.

Předpokládam, že vy se svým chápaním reality jste po dostudování geologie zjistil, že Země vznikla před 6000 tisíci lety Božím stvořením a že geologické éry jsou jen pavědeckou naukou.

;-D

P. Novotný 18.8.2021 23:44

Řekl bych, že někoho nazvat idiotem je celkem jednoduché. Jak pravil Forest Gump: pro hlupáka každý hloupý.

J. Ganaur 18.8.2021 9:49

Klimatické změny jsou způsobeny cyklicky proměnným tokem geotermální energie!Pro představu, jak vypadá planeta, na které žijeme, vezměte jablko, rozpulte jej.Ta slupka odpovídá zemské kůře a ta dužnina odpovídá žhavému (1-6kK) a tekutému vnitřku planety!A protože v jádru planety je tepelná energie neustále produkována rozpadem radioaktivních látek, je zřejmé, že musí pryč a jinou cestu, než přes povrch (kůru) nemá!A ten tepelný tok kolísá kolem nějaké (pro nás blahodárné) hodnoty.:-)