20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

DOPRAVA: Opravdu jsou elektromobily tak skvělou alternativou?

Několik nedávných zjištění svědčí o tom, že elektromobily nemusí představovat zdaleka tak skvělou alternativu ke spalovacím motorům, jak se může na první pohled zdát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Nejedlý 14.6.2023 9:35

Dobře. Rozebereme si to. Zdá se že žijete v elektrárně, takže Vám vadí lokální emise.

Ano máte pravdu, že nějaké ty emise jdou i na vrub elektromobilů, ale je jich v polovině, někdy už ve čtvrtině života auta méně.

Rvát do své úvahy politiku? Rvete svůj názor na sílu, více jak EU.

V Číně se hodně za poslední roky změnilo. Že ve městech se začalo dát dýchat je nejznatelnější rozdíl. Donedávna nebylo vidět z okna přes ulici.

Osobně si nemyslím, že zakazovat ropáky je správná cesta. Myslím si, že elektromobil by se rozšířil časem sám a vytlačil je. Ovšem v té době už by evropské automobilky vyhlásili bankrot.

V. Nejedlý 14.6.2023 9:27

Je zhruba tak reálné, jako že do vás uhodí blesk. Ta vaše realita je totiž velmi pokroucená medii.

Reálně hoří mnohem méně, než benzínová auta.

S tím hašením máte sice pravdu, ale opět jen částečně. Nová auta totiž čím dál více používají železofosfátové baterie a ty k vaší smůle nehoří.

Nehledejte atrakci v něčem kde není a raději se v elektromobilu projeďte.

P. Vychodil 14.6.2023 9:18

jelikož e-auta mají výfuk v elektrárně, nejsou to bezemisní dopravní prostředky. Čína začne definovat a vytvářet hodnoty a limity CO2 pro e-auta...a samozřejmě klasická spalovací auta nebude zakazovat...

každý nechť si zhodnotí úroveň tuposti čínských komunistů a euro-komunistů...:-)

P. Diviš 14.6.2023 9:06

Vodík a syntetická paliva jsou a nejspíš i budou (z mnoha technických důvodů) rozhodně dražší alternativa.

J. Vrabec 14.6.2023 9:04

Stačí když bude ropa tak drahá nebo ještě dražší, jak už jednou byla. Pak přejdou na e- mobil všichni dobrovolně.

P. Diviš 14.6.2023 9:02

Ani ti naši, viz třeba Piráti, natož ti z jiných států, navolení tam různými zelenými šílenci.

P. Kubáč 14.6.2023 8:57

Myslím že není potřeba na molekulární úrovni rozebírat výhody a nevýhody elektromobilů.

Stačí kdyby páně autora šéfové v EU nezakazovali motory na benzín a naftu, a tím nechali obyvatelům EU svobodu volby.

M. Pivoda 14.6.2023 8:46

Výslovně: Velmi čistou alternativou je NIC NEKUPOVAT.

Cituji z článku v odkazu: "... „Lidé nekupují, šetří. Bojí se, jsme na třetině toho, co dřív,“ popisuje popuzeně. ... "

M. Kanda 14.6.2023 8:36

V principu souhlas.

Ale ty dvě souběžné infrastruktury vidím spíš jako výhodu. Výpadek jedné z nich pak nezpůsobí celkový kolaps. Je dobré mít v záloze i plán B a nesázet vše na jednu kartu.

M. Kocián 14.6.2023 8:30

V tuto chvíli jsou elektromobily drahou hračkou pro bohaté, ze které se možná časem něco vyklube, ale zatím nevíme, jak to zařídit. I kdyby byla stejně drahá jako auto se spalovacím motorem, což není, nahradí jen zlomek spotřeby ropných derivátů, takže bude třeba udržovat dvě infrastruktury, ropnou a elektrickou. To vše v době hrozících energetických (a surovinových krizí). V principu sice dobrý nápad, ale vývoj se nedá popohnat zákony a nařízeními úřadů. Smutné je, že současná demokracie umožňuje přenesení veškerých nákladů na daňové poplatníky (v době vývoje spalovacích motorů platili vývoj bohatí mecenáši a benzínoví fandové, kteří je zlevnili natolik, že Ford mohl přijít se svým modelem T pro širokou veřejnost. Mimochodem, v době dnešních regulací by k tomu dojít nemohlo, nesměl by ani vyjet z továrny.).

L. Písařík 14.6.2023 8:29

Je třeba dodat, že nebezpečí samovznícení baterií je více než reálné a uhašení na vzduchu nemožné, proto se doporučuje negarážovat a mít stání vedle bazénu, kam auto v případě požáru svrhnete.;-Dsamá výhoda.

Z. Lapil 14.6.2023 8:28

A teď mi prozraďte: co mají různé automatické rozjížděče a brzdiče a řídiče co dělat s tím, že obsluhují elektroauto?

O. Vašíček 14.6.2023 8:25

Nemám nic proti elektroautům. A Váš příklad CD vypalovačky je spíše argumentem protistrany. :-) On, totiž, nikdo tu vypalovačku nikomu nenutil. Stále jste si mohl koupit jen CD čtecí mechaniku a drahou vypalovačku si kupovali techničtí nadšenci. A přesně tak, dle Vašich slov, postupoval vývoj čehokoli. NIKDY nebyla nějaká existující technologie zakazována a nová, drahá a nedořešená, nucena. Vždy se to nechalo odladit těmi nadšenci, co měli prostředky a chuť do toho investovat.

Ano, dobíjení doma a nejlépe z vlastní (zadotované) FVE je výhodné a pro majitele obou technologií ideální. (Hlavně, když se na to ostatní složí :-)). Ale od určité saturace to nebude státu libé! Bude přicházet o nemalé částky a určitě vymyslí způsob, jak to danit. Stejně tak, jak se vmyslel způsob, kdy se ceny spalovacích aut blíží cenám elektroaut. Stačilo zdražit spalováky. :-)

Dobíjení ve firmách bude muset řešit zákon. Jedná se o benefit bude muset být zdaněn, jako všechny ostatní benefity.

U obchodních center by to bylo zajímavé, ale znamená to, celé obrovské parkoviště vybavit mnoha dobíjecími stojany a tím i zvětšit rozměr pro parkování. (Což bude asi největší benefit a ubude potlučených aut od dveří vedle parkujících aut.:-)) No a tomu bude muset odpovídat příkon. Pokud má nynější parkoviště cca 300 míst a sníží se na 200. Kolik tam může být dobíjecích stanic? 100? Jaký by musel být příkon pro nabíjení po dobu jednoho nákupu (cca 1h)? Budeme skromní a dáme třeba jen 25kWh/h * 100 = 2,5MW. Samozřejmě jen pokud budou všechny obsazeny. Ale to je snad cílem.

  • reagovat
  • nahlásit příspěvek
  • Z. Lapil 14.6.2023 8:21

    Fajn, ať si kupujou. Ale probůh - proč jim na to mám přispívat?

    M. Pivoda 14.6.2023 8:18

    Předposlední věta: "... Nastal čas začít více přemýšlet také o jiných čistších alternativách, o nichž zatím slýcháme spíše výjimečně. ..."

    Zde je jedna (realistická) alternativa pro křesťana Zdechovského:

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-pod-tihou-rostoucich-hypotek-rodiny-voli-krajni-reseni-pribyva-hadek-232499#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Ostatní

    Doc. Karel Šebesta (utajený jako Prokop Diviš) tvrdil,

    že jsou lidé, kteří toho o ekonomice ví

    jak "o koze, od prdele k noze". U něj je to prý právě naopak.

    On uvažuje o tom, že nezačneme, ale skončíme v bodu P.

    J. Kostelanský 14.6.2023 8:15

    Proč lžete? Cena elektromobilů klesá. Že je vysoká inflace kvůli tomu, že ECB financuje řecké, italské a další dluhy, je jiná věc. Ale stejně ceny klesají. Možná ne nominálně, ale reálně určitě. Mimo jiné tím, že za srovnatelné peníze si teď můžete koupit elektrovůz s podstatně větším dojezdem a výbavou než třeba před 5 lety.

    Co se týče Německa. Kdyby se Evropská unie dobrovolně neodpojila od ruského plynu, mohlo mít Německo energie na rozdávání. Vlastně ono ji i mělo - až do doby, kdy naši "spojenci" zničili Nord Stream-y. Německo bylo schopno energii zásobovat nejen sebe, ale i Polsko, Česko, Německo, Rakousko... Energii ve formě plynu.

    Co má s politikou společné technologie?

    J. Kostelanský 14.6.2023 8:10

    Nějaké výpočty jsem tady uváděl já. Ale jinak to by byli VŽDY jen bláboly a odkazy na kdejaké "experty". Jako např. že Česká republika bude potřebovat 7 nových Temelínů... ;-D;-D;-D

    Přitom situace je taková, že Česká republika dnes vyrábí tolik elektřiny navíc, kterou teď vyváží, že by byla schopna okamžitě uživit několik miliónů elektrovozů. Myslím tím jenom vyrobené kilowatthodiny, ne infrastrukturu.

    Ale ono je to zbytečné vyprávět lidem, co si neumí spočítat ani to, kolik elektřiny průměrný elektromobil spotřebuje za rok... 😂😂😂

    R. Dubravský 14.6.2023 8:07

    Ale o to přece jde. Znemožnit lidem obživu, vzdělání, lékařskou péči...

    R. Dubravský 14.6.2023 8:06

    Tak to vypadá, když se automobil ze špičkového strojírenského výrobku stane produktem spotřební elektroniky. S důrazem na slovo "spotřební".

    R. Langer 14.6.2023 7:34

    Přesně tak. Evidentně je to zelenej magor, co věří, že elektřina vzniká mezi zásuvkami ze slunečního světla, a šíří se vzduchem, jenom poslední metr jsou tam ty dráty. ;-D

    R. Langer 14.6.2023 7:32

    ... pardon, patří pod zeleného magora Kostelanského...

    R. Langer 14.6.2023 7:31

    Těch výpočtů už tady bylo dost. Pokud jste je dodnes nepochopil, je evidentně zbytečné s vámi jako s věřícím jakkoliv diskutovat. :-P

    R. Langer 14.6.2023 7:29

    NIC NEKLESÁ. Naopak kvůli vzácným kovům a dalším prvkům v akumulátorech budou ceny STOUPAT. Stejně jako cena elektřiny. Takže LŽETE. :-P

    R. Langer 14.6.2023 7:26

    Trochu pozdě, ne? :-(

    R. Nešpůrek 14.6.2023 7:26

    Pane Zdechovský, toto říkejte hlavně v Bruselu. Až se tak stane, tak vám lidi třeba začnou věřit. Rv

    V. Špička 14.6.2023 7:23

    Zdechovský, co jste dělal léta v Europarlamentu? Probudil a "prozřel" jste se na konci svého bytí tam a chcete tam znovu? Stačilo jen naslouchat vox populi a ne lobování ekošílenců, kteří vytyčí cíl, ale řešení musí najít někdo jiný, protože je nezajímá. Tak takové jste podporoval.

    F. Navrátil 14.6.2023 7:03

    V médiích provádí Zdechovský líbivou politiku a bouří proti euronesmyslům. V europarlamentu však v souladu s politikou svého klubu zvedá pracku pro všechna bruselská zvěrstva. Přece se nepřipraví o platy, náhrady, cestovné a další benefity.

    J. Karza 14.6.2023 6:46

    A jednoho krásného dne, poté, co členské země poplatky za členství v EU nezaplatí, vypukne v Bruselu panika. Do týdne tam nezůstane ani noha, jen ze zdí budou trčet vytrhané dráty. Olé!

    J. Šamalík 14.6.2023 6:30

    Kdo ty nesmysly v EP prohlasuje, když jsou všichni evropští poslanci proti? 🤔

    V. Mokrý 14.6.2023 5:49

    R^!