20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

DOPRAVA: Opravdu jsou elektromobily tak skvělou alternativou?

Několik nedávných zjištění svědčí o tom, že elektromobily nemusí představovat zdaleka tak skvělou alternativu ke spalovacím motorům, jak se může na první pohled zdát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 14.6.2023 20:57

;-O Meleš kraviny, šašku! Rv!!

J. Rejzek 14.6.2023 20:07

Pane L.Nováku, tady jste, to jsem se vás nahledal. Pod tímto článkem jsem vás opravdu nečekal, jste odborník na vše. Ale vo co de. V hospodě mi nevěří, že jsem největší russkej dezinformátor. Já jsem si ten váš seznam vlastizrádců neuložil a voni mi nevěří. Buďte vod tý lásky a otiskněte ho ještě jednou. Děkuji.

M. Pivoda 14.6.2023 20:03

Bude trvat celá desetiletí, než uvidíme velká osobní letadla na baterie. V blízké budoucnosti se vodík stále více jeví jako životaschopná náhrada za fosilní paliva.

It will be decades before we see big battery-powered passenger aircraft. In the near term, hydrogen increasingly seems like a viable replacement for the fossil fuels we currently put in planes. Rolls-Royce and easyJet successfully tested a hydrogen-powered jet engine, the world’s first, last year.

J. Jurax 14.6.2023 20:01

Ale kuš ... Vaše snaha o škatulkování podle původního vzdělání např. nasvědčuje primitivní víře, že po absolvování základů už se nikdo nikdy nic nemůže naučit, poučit se v jakémkoli směru, pravíte.

Mýlíte se jako obvykle. Diskutovaný se po absolvování základů poučil hojně, jak patrno z výčtu škol, na nichž se poučoval. Akorát zaměření jeho vzdělání je technice i přírodním vědám, jak možná i sám uznáte, poněkud vzdáleno. Je samozřejmě možné, že má fyziku jako koníčka, ale dovoluji si o tom pochybovat.

L. Novák 14.6.2023 19:34

Rozhoduje majitel pozemku. Zelení debilové mu do toho nemají co kecat.

P. Rada 14.6.2023 19:29

Můžete se s podmínkou fyzikálních základů dost mýlit. Vaše snaha o škatulkování podle původního vzdělání např. nasvědčuje primitivní víře, že po absolvování základů už se nikdo nikdy nic nemůže naučit, poučit se v jakémkoli směru.

Autor se takto zřejmě nenaučil nechat si od někoho odbornějšího článek zkorigovat, zrecenzovat...

Třeba mu či někomu ale jde jen o počet kliknutí na stránku, kde působí mimo jiné reklama... Nebo ho někdo požádal at prodejně napíše cokoliv - hlavně at přitom plivne na elektromobilitu...? Vždyt to kouká už s názvu.

L. Novák 14.6.2023 19:27

Že měl na gymnáziu fyziku, už je pro něj totéž, jako by ji nikdy neměl. :-P

P. Rada 14.6.2023 19:19

Nejspíše jste přehlédl, že jsem uvedl odkaz na kterém se konkrétně ukazuje, že to jde a bez "donucení". Naopak se ukazuje rostoucí zájem:

..."Čtvrť je koncipována jako „město krátkých vzdáleností“, s výraznou podporou pěší a cyklistické dopravy a promyšleným mixem městských domů s podporou drobného podnikání v parteru."...

https://www.fbadvokati.cz/cs/clanky/8316-videnska-ctvrt-aspern-seestadt-inspiruje-durazem-na-zivotni-prostredi-a-energetiku

Faktem na kterým bychom se snad tedy mohli shodnout je, že pokud by urbanistická studie neexistovala a takto se umožnilo komukoli stavět/bourat... cokoli kdekoli - šlo by o anarchii která ba společnost vykolejila. Proto má např Praha ze tzv. Metropolitní plán ... ale i čtvrtě s dopravními problémy.

J. Jurax 14.6.2023 19:13

1 kWh = 3 600 000 J.

Joule je kilogrammetr na druhou za sekundu na druhou.

Autor to možná ví, těžko ríct. Podle Wiki vystudoval gymnázium v Ledči nad Sázavou a poté už jen magisterské obory pastoračně sociální asistent a pedagog volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Vedle toho absolvoval i bakalářský obor politická komunikace na Papežské salesiánské univerzitě v Římě a magisterský obor mediální studia a žurnalistika na Masarykově univerzitě v Brně.

Ale na tom gymplu před téměř čtvrstoletím fyziku mít musel.

J. Jurax 14.6.2023 19:04

Jistě.

Ale mají jednu zásadní vadu. Jsou to elektromobily. A drahé ... :-)

P. Han 14.6.2023 19:03

Frontex je ta cestovka? ;-)

D. Polanský 14.6.2023 18:56

Je zajímavé, že lidé s humanitním vzděláním píši o technice. Proč tohle nenechají technikům, a oni ať se starají o rozvoj humanitních věd, o něž je pochopitelně pramalý zájem. Ví autor vůbec co je to kWh?

J. Jurax 14.6.2023 18:55

Svoboda volby? To jsou v EU sprostá slova. Poslouchat se bude! EU ví, co je pro nás lepší!

J. Jurax 14.6.2023 18:50

Nepřejdou. Leda v hodně vzdálené budoucnosti a/nebo po technologickém zlomu, jenž by řádově zvýšil hustotu energie v akumulátorech a zároveň je řádově zlevnil. A zároveň když by se významně zvýšila výroba elektřiny, aniž by tato neúnosně podražila.

J. Jurax 14.6.2023 18:43

Alternativou dnes nejsou a stěží kdy budou.

J. Jurax 14.6.2023 18:41

Příliš bazírujete na technických detailech a přírodních zákonech. Vězte, že europoslanec takto přemýšlet nemůže, není na to ustrojen; kdyby byl, nemohl by zasedat v putovním cirkuse.

J. Jurax 14.6.2023 18:36

Netřeba převýchovy, když můžeme přikazovat, zakazovat a trestat.

V. Církva 14.6.2023 18:35

Tak jasně že se dá těch 20km denně zvládnout pěšky. Hlavně když se lidi nastěhují do králíkáren na minimálním prostor a továrny budou jen v Číně.

Ne ne, elektrická trakce železnice a tramvaje je zvládnutá záležitost. Není důvod držet lidi v pěší vzdálenosti a nechat vesnici s větrákama a soláram živit tuto většinu.

J. Jurax 14.6.2023 18:32

No, dělá dobrou práci. Pečuje o to, aby se nelegální migranti bez problémů dostali k evropským břehům.

J. Jurax 14.6.2023 18:29

To nelze. Technici myslí racionálně.

Je potřeba myslet politicky! Přímo europoliticky!

P. Dvořák 14.6.2023 18:26

Já bych tohle nechal technikům, politici už v energetice a se vším, co s tím souvisí, udělali bordel dost velký.

J. Jurax 14.6.2023 18:25

... podobný ... :-)

M. Pivoda 14.6.2023 18:18

Problém energetiky neřeší jeden jediný zdroj. Existuje proto energetický mix. Netřeba vysvětlovat.

Podobně můžete uvažovat i o ekologickém/klimatickém mixu, kde elektromobilita je jen jednou jedinou komponentou v tzv. ekologickém/klimatickém mixu.

Pokud vše funguje na elektřinu, zjednodušuje se tím systém řízení v elektromobilu, jakož i při jeho výrobě. Takže z dlouhodobého hlediska se tento přístup určitě prosadí jako tzv. dominantní design v odvětví dopravy. JENŽE!

Jenže dnes není možné přesně sdělit, jak dlouho takový vývoj bude trvat.

J. Jurax 14.6.2023 18:15

Přednášel MUDr. Plzákova ... jakým jazykem píšete? Je dost podobný češtině ... :-)

V. Církva 14.6.2023 18:15

Tak to jsem na FRONTEX moc zvědav.

J. Jurax 14.6.2023 18:10

... vyčítá vozům ...

J. Jurax 14.6.2023 18:09

Ano, elektrauta jsou funkčně horší, zato dražší. Proto se musí tlačit násilně - legislativou, zákazy, dotacemi.

A nelze vytvořit malý elektromobil, jenž by bez dotací cenou i užitností mohl konkurovat malým rodinným vozům za cca 300 000 Kč pro sprostný lid - třeba Fabii, než narostla a podražila - když samotný akumulátor je zhruba taky za tolik. Přitom právě malá elektroauta pro městský provoz by jako jediná snad dávala smysl.

R. Walker 14.6.2023 17:59

Vaše technické znalosti jsou zřejmě na úrovni Vaší gramatiky. Proč mne to nepřekvapuje?

Ale jinak to by byli VŽDY jen bláboly a odkazy na kdejaké "experty".

J. Jurax 14.6.2023 17:55

Oprava - nevypnul jsem automatické opravy :-)

No, můžete i současně bydlet v blízkosti škol, obchodů, rekreace i zaměstnání, zejména vhodné jsou ocelárny nebo velkovepřín či chemička.

Ale je dost obtížné tohle realizovat a donutit lidi, aby se rekreovali vedle fabriky.

J. Jurax 14.6.2023 17:52

No, můžete i zároveň bydlet v blízkosti škol, obchodů, rekreace i zaměstnání, zejména vhodné jsou ocelárny nebo velkovepřín. Ale je dost obtížně tohle vše realizovat a donutit lidi, aby se rekreovali vedle fabriky.