Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: Opravdu jsou elektromobily tak skvělou alternativou?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L. Novák 14.6.2023 20:57Meleš kraviny, šašku! |
J. Rejzek 14.6.2023 20:07Pane L.Nováku, tady jste, to jsem se vás nahledal. Pod tímto článkem jsem vás opravdu nečekal, jste odborník na vše. Ale vo co de. V hospodě mi nevěří, že jsem největší russkej dezinformátor. Já jsem si ten váš seznam vlastizrádců neuložil a voni mi nevěří. Buďte vod tý lásky a otiskněte ho ještě jednou. Děkuji. |
M. Pivoda 14.6.2023 20:03Bude trvat celá desetiletí, než uvidíme velká osobní letadla na baterie. V blízké budoucnosti se vodík stále více jeví jako životaschopná náhrada za fosilní paliva. It will be decades before we see big battery-powered passenger aircraft. In the near term, hydrogen increasingly seems like a viable replacement for the fossil fuels we currently put in planes. Rolls-Royce and easyJet successfully tested a hydrogen-powered jet engine, the world’s first, last year. |
J. Jurax 14.6.2023 20:01Ale kuš ... Vaše snaha o škatulkování podle původního vzdělání např. nasvědčuje primitivní víře, že po absolvování základů už se nikdo nikdy nic nemůže naučit, poučit se v jakémkoli směru, pravíte. Mýlíte se jako obvykle. Diskutovaný se po absolvování základů poučil hojně, jak patrno z výčtu škol, na nichž se poučoval. Akorát zaměření jeho vzdělání je technice i přírodním vědám, jak možná i sám uznáte, poněkud vzdáleno. Je samozřejmě možné, že má fyziku jako koníčka, ale dovoluji si o tom pochybovat. |
L. Novák 14.6.2023 19:34Rozhoduje majitel pozemku. Zelení debilové mu do toho nemají co kecat. |
P. Rada 14.6.2023 19:29Můžete se s podmínkou fyzikálních základů dost mýlit. Vaše snaha o škatulkování podle původního vzdělání např. nasvědčuje primitivní víře, že po absolvování základů už se nikdo nikdy nic nemůže naučit, poučit se v jakémkoli směru. Autor se takto zřejmě nenaučil nechat si od někoho odbornějšího článek zkorigovat, zrecenzovat... Třeba mu či někomu ale jde jen o počet kliknutí na stránku, kde působí mimo jiné reklama... Nebo ho někdo požádal at prodejně napíše cokoliv - hlavně at přitom plivne na elektromobilitu...? Vždyt to kouká už s názvu. |
L. Novák 14.6.2023 19:27Že měl na gymnáziu fyziku, už je pro něj totéž, jako by ji nikdy neměl. |
P. Rada 14.6.2023 19:19Nejspíše jste přehlédl, že jsem uvedl odkaz na kterém se konkrétně ukazuje, že to jde a bez "donucení". Naopak se ukazuje rostoucí zájem: ..."Čtvrť je koncipována jako „město krátkých vzdáleností“, s výraznou podporou pěší a cyklistické dopravy a promyšleným mixem městských domů s podporou drobného podnikání v parteru."... https://www.fbadvokati.cz/cs/clanky/8316-videnska-ctvrt-aspern-seestadt-inspiruje-durazem-na-zivotni-prostredi-a-energetiku Faktem na kterým bychom se snad tedy mohli shodnout je, že pokud by urbanistická studie neexistovala a takto se umožnilo komukoli stavět/bourat... cokoli kdekoli - šlo by o anarchii která ba společnost vykolejila. Proto má např Praha ze tzv. Metropolitní plán ... ale i čtvrtě s dopravními problémy. |
J. Jurax 14.6.2023 19:131 kWh = 3 600 000 J. Joule je kilogrammetr na druhou za sekundu na druhou. Autor to možná ví, těžko ríct. Podle Wiki vystudoval gymnázium v Ledči nad Sázavou a poté už jen magisterské obory pastoračně sociální asistent a pedagog volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Vedle toho absolvoval i bakalářský obor politická komunikace na Papežské salesiánské univerzitě v Římě a magisterský obor mediální studia a žurnalistika na Masarykově univerzitě v Brně. Ale na tom gymplu před téměř čtvrstoletím fyziku mít musel. |
J. Jurax 14.6.2023 19:04Jistě. Ale mají jednu zásadní vadu. Jsou to elektromobily. A drahé ... :-) |
P. Han 14.6.2023 19:03Frontex je ta cestovka? |
D. Polanský 14.6.2023 18:56Je zajímavé, že lidé s humanitním vzděláním píši o technice. Proč tohle nenechají technikům, a oni ať se starají o rozvoj humanitních věd, o něž je pochopitelně pramalý zájem. Ví autor vůbec co je to kWh? |
J. Jurax 14.6.2023 18:55Svoboda volby? To jsou v EU sprostá slova. Poslouchat se bude! EU ví, co je pro nás lepší! |
J. Jurax 14.6.2023 18:50Nepřejdou. Leda v hodně vzdálené budoucnosti a/nebo po technologickém zlomu, jenž by řádově zvýšil hustotu energie v akumulátorech a zároveň je řádově zlevnil. A zároveň když by se významně zvýšila výroba elektřiny, aniž by tato neúnosně podražila. |
J. Jurax 14.6.2023 18:43Alternativou dnes nejsou a stěží kdy budou. |
J. Jurax 14.6.2023 18:41Příliš bazírujete na technických detailech a přírodních zákonech. Vězte, že europoslanec takto přemýšlet nemůže, není na to ustrojen; kdyby byl, nemohl by zasedat v putovním cirkuse. |
J. Jurax 14.6.2023 18:36Netřeba převýchovy, když můžeme přikazovat, zakazovat a trestat. |
V. Církva 14.6.2023 18:35Tak jasně že se dá těch 20km denně zvládnout pěšky. Hlavně když se lidi nastěhují do králíkáren na minimálním prostor a továrny budou jen v Číně. Ne ne, elektrická trakce železnice a tramvaje je zvládnutá záležitost. Není důvod držet lidi v pěší vzdálenosti a nechat vesnici s větrákama a soláram živit tuto většinu. |
J. Jurax 14.6.2023 18:32No, dělá dobrou práci. Pečuje o to, aby se nelegální migranti bez problémů dostali k evropským břehům. |
J. Jurax 14.6.2023 18:29To nelze. Technici myslí racionálně. Je potřeba myslet politicky! Přímo europoliticky! |
P. Dvořák 14.6.2023 18:26Já bych tohle nechal technikům, politici už v energetice a se vším, co s tím souvisí, udělali bordel dost velký. |
J. Jurax 14.6.2023 18:25... podobný ... :-) |
M. Pivoda 14.6.2023 18:18Problém energetiky neřeší jeden jediný zdroj. Existuje proto energetický mix. Netřeba vysvětlovat. Podobně můžete uvažovat i o ekologickém/klimatickém mixu, kde elektromobilita je jen jednou jedinou komponentou v tzv. ekologickém/klimatickém mixu. Pokud vše funguje na elektřinu, zjednodušuje se tím systém řízení v elektromobilu, jakož i při jeho výrobě. Takže z dlouhodobého hlediska se tento přístup určitě prosadí jako tzv. dominantní design v odvětví dopravy. JENŽE! Jenže dnes není možné přesně sdělit, jak dlouho takový vývoj bude trvat. |
J. Jurax 14.6.2023 18:15Přednášel MUDr. Plzákova ... jakým jazykem píšete? Je dost podobný češtině ... :-) |
V. Církva 14.6.2023 18:15Tak to jsem na FRONTEX moc zvědav. |
J. Jurax 14.6.2023 18:10... vyčítá vozům ... |
J. Jurax 14.6.2023 18:09Ano, elektrauta jsou funkčně horší, zato dražší. Proto se musí tlačit násilně - legislativou, zákazy, dotacemi. A nelze vytvořit malý elektromobil, jenž by bez dotací cenou i užitností mohl konkurovat malým rodinným vozům za cca 300 000 Kč pro sprostný lid - třeba Fabii, než narostla a podražila - když samotný akumulátor je zhruba taky za tolik. Přitom právě malá elektroauta pro městský provoz by jako jediná snad dávala smysl. |
R. Walker 14.6.2023 17:59Vaše technické znalosti jsou zřejmě na úrovni Vaší gramatiky. Proč mne to nepřekvapuje? Ale jinak to by byli VŽDY jen bláboly a odkazy na kdejaké "experty". |
J. Jurax 14.6.2023 17:55Oprava - nevypnul jsem automatické opravy :-) No, můžete i současně bydlet v blízkosti škol, obchodů, rekreace i zaměstnání, zejména vhodné jsou ocelárny nebo velkovepřín či chemička. Ale je dost obtížné tohle realizovat a donutit lidi, aby se rekreovali vedle fabriky. |
J. Jurax 14.6.2023 17:52No, můžete i zároveň bydlet v blízkosti škol, obchodů, rekreace i zaměstnání, zejména vhodné jsou ocelárny nebo velkovepřín. Ale je dost obtížně tohle vše realizovat a donutit lidi, aby se rekreovali vedle fabriky. |