Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Emise u nákladních aut se musí snížit. Do roku 2030 o 30%
Potvrzeno, emise u nákladních aut se musí snížit. Do roku 2030 o 30 procent (Aktualne.cz)
http://jdem.cz/e22pe8
Nazor
Dle meho je cesta využívat nadále benzin nebo naftu, každe ma něco do sebe, učinnost se zlepšuje, i když často na ukor životnosti a složitosti, připadne hybridni technologie si vede v celku dobře i cenově. Eletromobilita jako doplněk, jistě ne tlačit na zdanění, různe super výhody, politicky tlak, to je jenom kroucení trhu. Nějak směrovat poměr ind.doprava a hromadná. Ano někdo si elektromobil chválí, ja ditě sociku jsem vyrustal na motorizmu, spojený se spal. motorem, k tomu i studiu na dopr.prumyslovce.Ale je pravda že mlada generace je aut jako Tesla nadšena. A ti zeleni nemaji vesměs technicke vzdělani, čest výjimkam.
Kto nariadil prechod od koní k autám?
Problémom nie je elektromobil, ten by si žil svojim životom, buď by sa elektromobily rozšírili, alebo by plnili len zvláštne úlohy (napr. rozvoz tovarov v centrách či peších zónach). Skrátka - rozvíjali by sa v súlade s našimi potrebami a ich možnosťami či výhodami. A postupne by sa zdokonaľovali... Problémom je doslova násilný prechod na elektromobily nariaďovaný "zhora". Skrátka - "poručíme vetru, dešti"... Obávam sa, že súdruhovia, ktorí o tom rozhodujú, nie sú schopní pochopiť, že je veľký rozdiel prevádzkovať pár elektromobilov na ukážku, a milióny či stámilióny, vrátane výroby a rozvodu elektrickej energie, budovania "nabíjacích" staníc, likvidácie opotrebovaných akumulátorov a riešenia množstva ďalších problémov... Ani cisára pána, ktorý bol všemohúcim bohom v "mocnárstve", nenapadlo nariadiť zrušenie kočiarov a dostavníkov a nahradiť ich tým nedokonalým, pafkajúcim štvorkolesovým strojom, ktorý čudne páchol spáleným olejom...
Elektromobily nade vše...
Počítejte kapacity "zdrojů". Pak stačí jeden "blackout", a je po "žouželkách". Co, no vypadl "elproud". Ono ani nic neprodáte, nenakoupíte, neb všechny systémy jdou do "hajzlíku". Generátory stacionární ale končí, pokud "něfteprodukt" k nim nebude mít kdo dovézti. Mrazáky i kompy v hajzlu. Nu, a pak se vrátíme k loučím, větrnejm mlejnům, drožkaření (ale pozor Zelení budou držkovat, že tažná zvířata jsou zdrojem CO2 a NH4, což je nepřípustné). Etc. etc. Holt příčinné souvislosti, jejich řetězec a síť si domyslete sami. Buterfly effect. Docela katastrofický scénář, který na nás "dobroseři" rafičí. Můj názor.
Nemecti vedci
Prave nemecti vedci (Leopoldina) zjistili, ze krome skodlivych emisi CO2 a oxidu dusiku jsou nejskodlivejsi vubec prachove castice ve vzduchu. Ty vznikaji hlavne opotrebenim pneumatik a brzdoveho oblozeni. Budouci ekologicka vozidla se tedy budou muset obejit bez pneumatik a brzd. Alternativou zustava zruseni automobilove dopravy vubec.
Re: Nemecti vedci
Elektromobily pane Sinnreichu brzdí převážně elektrodynamickou brzdou a klasickou brzdu s obložením používají pouze k dobrždění.
Tak jsou ty e-mobily dobré a ekologické :-) :-) :-)
Ano.
A pneumatiky nahradit koly bez nich. Trošku by to drncalo a dělalo randál, ale bylo by to ekologicky šetrné.
Re:
Nějaké drncání člověk snese. Kdo by neobětoval trochu toho pohodlí kvůli záchraně planety a vůbec celého všehomíra...
Re:
Ale prdlačku! V té době (to bude v pětiletce páté - ulicí půjdou děti rozesmáté....) už budou dopravu zajišťovat sdílené samořiditelné osobní/nákladní drony vy staromilci :-)
Re: Nemecti vedci
Klasicke automobily brzdi tez prerazovanim na nizsi prevodovy stupen (asi mate automat) a dobrzduji brzdou. Elektromobil pouze elektrodynamickou brzdou rovnez nezastavite. Chtel jsem pouze upozornit na idiocii ekologickych silencu a nezabyvat se technologickymi malickostmi.
Re: Nemecti vedci
Dobržďovat motorem už dnes v autoškolách neznají, takže ho nemohou ani učit.
E-mobil jen pro bohaté.
:Elektromobilita nemusí být jen současný módní trend prosazovaný nezodpovědnými politiky čí profesními diletanty , ale možná i záměr bohatých, jak řešit přehuštěný automobilový provoz a parkování. Elektromobily jsou a lze předpokládat , že i budou v delším časovém horizontu pro většinovou nebohatou klientelu nedostupné , což povede ke zlepšení komfortu osobní dopravy a parkování bohatých, kteří na to budou mít.. Většina ostatních, co na to nemají, budou muset jezdit autobusy. Bohatí příslušníci "cool a trendy" jezdit autobusy opovrhuje, protože dle jejich názoru v nich převážně jezdí jen "socky."
Re: E-mobil jen pro bohaté.
Poddaní mají makat a ne trajdat někde po světě!
Re:
A to jenom na robotu a zpět! Ještě tak na školení/kázání njakého prověřeného školitele/kazatele.
Už je to tady
Fiat začátkem dubna oznámil, že se dohodl s americkou automobilkou Tesla, že bude prodávat její vozy. Deník Financial Times odhadl, že italská automobilka za toto spojení zaplatila stovky milionů eur. Přestože to je obrovský výdaj, je to pořád menší částka než pokuty, které by Fiatu hrozily v roce 2021. Italové tímto krokem v podstatě přiznali, že nejsou připraveni emisní cíl splnit, a museli rychle najít jiné řešení. Evropský průmysl tím nic nezískal, jen oddálil pád jedné tradiční značky.
Re: Už je to tady
Na místě jest otázka, co padne dřív Fiat nebo EU?
Re: Už je to tady
To je dobře, že už to skončilo.
Nebo po třičtvrtě na jedenáct nebyla příležitost trollit?
Re: Už je to tady
K vám ta poznámka došla až v půl jedné? Máte asi bohaté rodiče.
Re: Už je to tady
Elon je génius. Postavi továrnu na e-auta a má současně továrnu na odpustky.
Kdo je Elon Musk? - pro českého diskutujícího T. Hraj
Elon Musk je hlavně workoholik. To lze říci s jistotou.
Druhá jistota ohledně Elona Muska spočívá v tom, že kdyby se Elon býval byl snad řídil ekonomickými modely (zejména těmi, které přivedly Česko do stavu montovny), pak by do vesmíru nikdy nevzlétla žádná jeho raketa a ani elektromobily Tesla by nikdy nevyjely.
Re: Kdo je Elon Musk? - pro českého diskutujícího T. Hraj
Pro ekonomicky negramotného komunistu Pivodu samozřejmě ekonomické principy neplatí. A z čeho to tedy ten Elon Musk vlastně platí? Má snad zlatý důl utajený někde v Africe? :-P
Re: Kdo je Elon Musk? - pro českého diskutujícího T. Hraj
Workoholik asi je a rakety dělá dobře. Všechna čest. Ale jeho e-auta jezdí už 10 let na dotace. A nově i na odpustky.
Scifi
Praha, sídliště, dejme tomu Jižní město rok 2030. Pro lepší počítání zaokrouhlím počet bytů na 20000.
Polovina vlastní elektromobil, tj 10000 elektromobilů. 20% z nich tj. 2000 potřebuje večer nabít. Větčina není garážovaných, běžně parkují na ulici před domy.
Asi je absurdní spouštět kabely třeba z desátého patra. Proto hurá k nabíjecí stanici. Jedno nabití za 10 minut. To je 20000 minut a den má 1440 minut. Za domácí úkol si spočítejte kolik minut budou ti poslední čekat ve frontě třeba při pěti nebo i deseti zásuvkách v nabíjecí stanici.
Re: Scifi
Ještě bych k tomu přidal vyjádření energetika. A otázky se vrší: kde bude stát ta nová nutná elektrárna, co ji bude krmit, kudy, jak a za co se postaví nové VVN + nutné trafostanice, co bude stát rozkopání a následná oprava silnic pod kterými ty dráty povedou? No a pak tu máme daňové zatížení. Pohonné hmoty jsou zatíženy několika daněmi, z nich by se měla budovat a opravovat silniční struktura, jak by to mělo být ošetřeno u dobíjení ? U veřejných dobíječek řekněme to není problém, ale co ti, co budou dobíjet domy v garáži? To jim bude zdražen proud i do ledničky nebo TV o spotřební daň?
Samá bagatelizovaná témata, jen aby se každý rozněžnil nad dokonalou elektromobilizací bez CO2.
Maturitu z fyziky a chemie povinnou pro každého aktivistu !!!
Re:
Zdražení elektřiny by bylo nutno souběžně doplnit o SPECIÁLNÍ DAŇ Z FOTOVOLTAIKY NA STŘEŠE DOMU - odstupňovanou podle výkonu.
Ježíš-Maria, co jsem to napsal!!! Ještě se toho nějaký "písk" chytí a zavede to do praxe :-)) :-)) :-))
Nebojte se, i na to dojde ... zejména když rozvojem elektromobility začne klesat vejvar ze spotřební daně z benzínu. Stát se někde hojit bude muset a chlast a kuřáci výpadek nepokryjí ...