1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

GLOSA: Budoucnost aut, téma k zbláznění

Heslem této dekády je elektromobilita. Na takovém vývoji by nebylo nic působivého ani mimořádného, kdyby ovšem politici leckde na světě, hlavně ale v zemích EU, nevsadili nikoli na technický vývoj a jeho stávající možnosti pro tento druh vozidel, nehodili za hlavu logiku a nerozhodli o přechodu proto, že to prostě je cool a trendy. Kdo je free, cool a in, je prostě frikulín.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 17.4.2019 9:52

Re:

Co vím, tak se staví celkem významné množství nabíječek na firemních parkovištích (jeden pidisloupek na dvě parkovací místa. Nevidím důvod, proč by nemohly být i u supermarketů a třeba i před tím panelákem. Na takových místech nejspíš nebudou významné ani problémy se zadrátováním. Samozřejmě se mě neptejte, čím ty dráty krmit. A raději se neptám ani já, kdo to zaplatí.

J. Jurax 17.4.2019 13:51

No, staví - v našem městečku druhý okresním vznikly dvě na parkovišti u Kauflandu. Tedy vznikly - jsou dosud nefunkční,

nevedou tam dráty, ale na asfaltu je již namalován patřičný symbol dobíjecího místa. Ovšem elektroauta jsem u nás dosud nepotkal.

P. Klíma 17.4.2019 6:28

Podepisuji! Naštěstí pro Zeměkouli blbne jen Západ...

A naneštěstí pro NÁS blbne jen Západ.

Dobíjecí stanice za pár let budou vypadat jako v katastrofických filmech - zarostlé travou a vítr kolem nich bude honit loňské listí...

L. Novák 17.4.2019 5:14

Na vodík zapomeňte, je drahý a nebezpečný

Už se o tom psalo mnohokrát, ale zřejmě zbytečně...

P. Neubauer 17.4.2019 8:26

Re: Na vodík zapomeňte, je drahý a nebezpečný

ne vodík přímo do nádrže, ale vodíkové články jsou budoucnost.

H. Gene 17.4.2019 8:57

Re: Na vodík zapomeňte, je drahý a nebezpečný

Víte vůbec, jak funguje palivový článek?

J. Jurax 17.4.2019 9:03

Detaily se nezatěžujte! Záchrana planety je přednější!

J. Lepka 17.4.2019 11:00

Re: Na vodík zapomeňte, je drahý a nebezpečný

A do toho článku se berou odkud? Že by z nádrže?

J. Jurax 17.4.2019 12:32

No jo, jenže on se vodík průmyslově vyrábí ze zemního plynu. Elektrolýza vody ve velkém přijde dost draho. A potřebuje elektřinu, která se furt vyrábí v nadpoloviční míře z uhlí s plynu.

V. Kolman 17.4.2019 16:11

Re:

Právě na neekonomickou výrobu vodíku elektrolýzou jsou pane Juraxi velmi vhodné "větrníky" a "slunečníky" v čase, když větry mocně dují a svítíčko sluní jak "o závod". Jedná se tak o svého druhu akumulátor, byť s mizernou účinností v době, kdy si s přebytkem el. energie energetici neví rady.

J. Jurax 17.4.2019 19:27

No, možná, nejsem přes to guru. Zkusím se někde poučit.

D. Procházka 17.4.2019 8:33

Re: Na vodík zapomeňte, je drahý a nebezpečný

Cena musí jít stranou, když jde o záchranu planety. U ostatních zelených zdrojů se to už podařilo prosadit, nevidím důvod, proč bychom si (jim) ještě nemohli připlácet i na vodík.

Z. Lapil 17.4.2019 10:00

Re: Na vodík zapomeňte, je drahý a nebezpečný

Ne že bych nesouhlasil a zrovna tak mi neuniká rozdíl mezi autem a vlakem, ale lidi už to vozí: https://zdopravy.cz/vlak-na-vodik-vezl-poprve-cestujici-coradia-ilint-vyjizdi-do-pravidelneho-provozu-16153/.

J. Kovaříček 17.4.2019 4:00

Žádné řešení není snadné

J. Kovaříček 17.4.2019 4:07

Re: Žádné řešení není snadné

Nejlepší řešení by bylo nakázat autíčka šlapací, ta jsou úsporná. Ovšem uživatelé by při jízdě nesměli dýchat ani vypouštět jiné skleníkové plyny. Také častý pohyb by zlepšil fyzickou kondici uživatelů, ti by se dožívali vysokého věku a zruinovali by tak penzijní fondy. Nemají to tedy soudruzi v Bruseli snadné. Hádám, že jejich další nápad bude plošný zákaz vycházení z domu. Potraviny budou dovážet a odpadky odvážet dróny firmy Amazon.

V. Kolman 17.4.2019 0:47

VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

...jak to jenom nežalovatelně a přitom po pravdě napsat???

Rozumné by bylo (to bych ale chtěl po EU i našich "frikulínech" moc), nechat žít souběžně benziňáky, nafťáky, plyňáky i elektromobily pospolu a svobodným a svéprávným občanům nic necpat a nevnucovat. Ať si sami vyberou. On takový e-mobil (ovšem za jinou nežli současnou cenu) do města na kratší pojížďky, nebo pro kratší cesty do/ze zaměstnání vůbec není špatným řešením.

ŠPATNÝM ŘEŠENÍM JE ALE DOBROTRUSNÝ BEFEL PLEBSU!!!

P. Dvořák 17.4.2019 1:00

Re: VNUCOVAT E-AUTA i to, co mám říkat BEFELEM, JE ....

Takže bych v rámci úniku před sebevražednou korektností pořád říkal dobroserové.

Strašné, strašné!!! slovo "dobrotrus". Poprvé jsem o slyšel před pár lety od tehdejšího starosty Teplic Kubery a málem mi zaskočilo, i když jsem nejedl.

J. Huml 17.4.2019 4:26

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

No pane Kolmane, ono to dopadne s elektrickymi auty jako s LED svitidly. Blbci prskali, a chytraci si poridili a hodne usetrili. Dnes uz se o zarovkach ale vubec neprska. V nasi rodine mame elektricka auta dve, a je to opravdu podstatna uspora. Treba prijde neco lepsiho, treba vodik, ale zatim je to opravdu dobry.

Z. Rychlý 17.4.2019 5:10

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

:-)))))

J. Anděl 17.4.2019 6:15

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Jestli to tak dopadne, je otázka (vždy, u všeho), ale máte pravdu, že to tak dopadnout může.

Jestli máte dvě, to je skvělá zkušenost, hned se vás zeptám: jak nabíjíte? Máte dům a garáž a nabíjíte doma? V bytovém domě uprostřed města mi to zatím vrtá hlavou.

V. Kotas 17.4.2019 6:23

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Jak to dopadne ? Zřejmě budeme mít i nadále nejstarší vozový park - auta na benzín/naftu do doby, než je ti chytrolíni začnou úplně zakazovat. Někde už na tom pracují.

V. Kotas 17.4.2019 6:26

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Přesto, že auta na baterie/elektriku jsou i v současnosti, při všech nejmodernějších technologiích, zatím stále slepou uličkou.

R. Lávička 17.4.2019 7:20

A kilowatty trháte v sadu jako jablka? Ta energie se také musí vyrobit.

O. Uživatel 17.4.2019 7:42

Uživatel požádal o vymazání
M. Klas 17.4.2019 8:04

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Pane Humle, v čem tkví ta úspora, když pořizovací cena je dost vysoká? Jezdíte i delší trasy? Bydlíte v domku nebo na sídlišti? Nabíjíte ze sítě doma?

V. Kolman 17.4.2019 8:18

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Máte, i nemáte pane Humle pravdu. Když se jakž takž použitelná LEDka vůbec poprvé objevila na českém trhu, stála 1600,-Kč!!! Za tuto cenu by si jí kupoval jenom blázen, miliardář, nebo bezmezný nadšenec. V současnosti je její cena "rozumná" a klasickou žárovku se žhaveným vláknem si už kupuje jen málokdo.

Stejně tak se v současnosti ukazuje, že různé modifikace zářivek, byť v moderním provedení se závitem, s vysokofrekvenčním předřadníkem, byla "Cimrmanovým" úkrokem stranou. Měly různé neduhy (vadilo jim například časté rozsvěcení/zhasínání), které LEDky už nemají a i jejich životnost silně pokulhávala za životností deklarovanou. To jsem se ale na hony vzdálil od elektromobilů.

U e-automobilů je teď "míč" na straně výrobců akumulátorů. V současnosti mají akumulátory nedostatečnou kapacitu a neúměrně vysokou cenu. Nabíjení elektromobilů je sice velkým problémem, nikoli ale neřešitelným.

J. Lepka 17.4.2019 11:11

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Dovolím si oponovat s vaší poslední větou. Je to velký problém a zatím neřešený a zelenými MAŠÍBLy záměrně ignorovaný. Není na to připravena ani infrastruktura ani výroba elektřiny, navíc sebevražedné tendence EU naznačují, že se o nich ani neuvažuje.

J. Vrzal 17.4.2019 8:38

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Tehdy neslo o LEDky vs zarovky. Slo o usporky vs. zarovky.

Dnes uz po usporkach ani pes nestekne. Prisly LEDky, prisly rychle

a zadnou uredni pobidku nepotrebovaly.

M. Prokop 17.4.2019 8:49

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Nebojte. Až jiná auta nebudou, tak vám i ta vaše zdaní a úspory budou v prdeli.

Zatím spoříte na neoprávněných výhodách.

J. Lepka 17.4.2019 11:07

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Jasně, chápeme milý Humle, jsme blbci, že jsme si nepořídili vych caně auto na elektriku, ze které se zatím neplatí spotřební daň a ani silniční. To je vskutku úspora, ta jistě více než nahradí cca troj až čtyřnásobnou pořizovací cenu nového vozidla.