Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Pontiac
Pane, mluvíte mi z duše. Sám mám tři stará auta Pontiac. Opečovávám je a spolu s kamarády, stejně postiženýmy. Koukáme zděšeně jaké ohavnosti dokázali američané v poslední době vyrábět. Pak se člověk nemůže divit, že se pokoušejí re-inkarnovat starého Mustanga, Camaro a Chargera. Bohužel, asi už je pozdě. Bohužel starého Firebirda už nikdo nevzkřísí. Ale top manager si nechá vyplatit zlatý padák a půjde ničit zase další firmu.
Dost jsem se zděsil, když Obama prohlásil, že
Chrysler bude zachráněn Fiatem. Problém Chrysleru je přece v nadměrných mzdových nákladech, které dosahují cca. 70 dolarů na hodinu!! To je asi o 30dolarů víc, než mají Japonci nebo Němci. A Fiat nemá co je naučit, oni dělají i malá auta a podstatně kvalitněji než Fiat. Jediní Italové, kteří to můžou vyřešit, jsou jejich mafiáni, kteří nenažrané americké odborové předáky zlikvidují.
Re: Dost jsem se zděsil, když Obama prohlásil, že
No podívejte, někdo tu kupu hoven koupit musel. Že to byl Fiat jenom ukazuje, že ostatní nad tim jen ohrnuli nos. Ostatně Chrysler si nemoh vybírat ani posledně ani předposledně, tohle je jenom další fáze sešupu do zapomnění, který trvá už delší dobu.
Božíčku, pane Neumanne, rovnou si toho Pontiaca kupte, nečekejte!
Tím toho Bursíka s Al Gorem nejvíce potrestáte!
Re: Božíčku, pane Neumanne, rovnou si toho Pontiaca kupte, nečekejte!
Motor Ecotec 2,4 litru od Opla...
Re: Božíčku, pane Neumanne, rovnou si toho Pontiaca kupte, nečekejte!
...to je motor, který GM vyvinul asi před deseti lety a montuje se do řady moelů po celém světě. V USA jím byl jako první vybaven Saturn. Solstice s tímhle motorem rozhodně nechci . když už tak model GPX s přeplňovaným dvoulitrem (260HP).
Cena v odkazu uvedeného modelu 800,000Kč, je poněkud vysoká. Stejný vůz i s daní stojí tady v přepočtu 590,000. Zásadně nekupuji nová auta - vyhozené peníze.
pro Ruda Norník
tak jsem ušetřil jednu fiktivní láhev CabSauv od spřáteleného vinaře a vyřadil jednoho internetového opraváře aut z evidence.
Manuál CORSA C praví na straně 194/195 toto:
F5 (20A) Elektrické ovládání oken VLEVO, F19 (20A) Elektrické ovládání oken VPRAVO. Takže než otevřete pojistkovou skříňku, nebo než poskytnete "nezištnou" radu, koukněte občas do papírů!
Re: pro Ruda Norník
On Marat psal, že má Opla Corsu? Ještě, že jste se nedíval do manuýlu od Čezety. To byste z toho byl už úplně divokej.
Re: pro Ruda Norník
kouknou na můj příspěvek na který reagovali v 04.05.2009 14:31. Opla Corsu a Astru mám v rukách nejčastěji. A důvodně pochybuju, že by jiní výrobci dávali 3 okna (motory) na jednu pojistku a čtvrté na další. Ale internetovému mudrci asi nemá cenu něco vysvětlovat, že?
Re: pro Ruda Norník
Voni honzaku jsou strašně chtrej. Nebudou voni nakonec lampasák?
Re: pro Ruda Norník
právě ses zařadil do sorty "Zimovo brácha". Blahopřeji "automechaniku"!
Re: pro Ruda Norník
jo jo, nadporučík Jan Kuchař opět projevil svoji inteligenci. Zdavim deciBele. Vlastně ne, Nepper je lepší.
Pontiac
byl jedním z hlavních fórů ve slavnostech sněženek. dnes to už málokdo pochopí, jaká byla za komunistů bída.
Re: Pontiac
V Hrabala povídce to je ojetý FORD, který synové z USA poslali otci . . . . ve filmu zřejmě Barandov použil co měli při ruce . . . starý PONTIAC . . . .
Hnidopišský detail
Pane Neumanne, ty ručkové měřáky na Vašem magnetofonu nejsou voltmetry, to by musely mít stupnici ve voltech a bylo by tam napsáno V. (Kolik voltů vám ukazují? 125 V?) Je tam napsáno nic-a-všeříkající LEVEL a stupnice je poměrná, v decibelech, ale bez označení jednotek.
(Kdyby tam bylo napsáno VU, ale to Sony u tohoto typu neudělal, aspoň myslím, že na Vašem přístroji to není, tak to by znamenalo Volume Unit. Nahoře by byla stupnice jako v decibelech a ještě dolní v procentech, ale nemělo by se tomu říkat decibely, ale dílky VU. Tedy kdyby to byl opravdu VU-metr, odpovídající normě, která je tak podrobná, že předepisuje i barvu stupnice. I když mnozí výrobci podřadné spotřební elektroniky psali VU bez skrupulí na kdejaký měřák.)
Re: Hnidopišský detail
mezi námi, spíš to budou voltmetry (vysoký vstupní odpor) než ampermetry (malý vstupní odpor), abych byl ještě větší hnidopich. Ony jsou to decibelmetry (logaritmický průběh stupnice), vztažené (patrně) k 1 mW na 600 Ohm. A důležité je to červené pole, kdy už systém zkresluje více, než je v kraji zdrávo.
Re: Hnidopišský detail
Stupnice určuje, co se měří a tedy jak máme přístroji říkat! Uvnitř je to samozřejmě systém s otočnou cívkou (Deprézský), jehož konstrukční charakteristikou je proudová citlivost - kolik mikroampérů na plnou výchylku. Přístroje ve spotřební elektronice nejsou k ničemu vztaženy, měří zpravidla napětí (ano, to je pravda) v nějakém bodě vnitřního zapojení, o impedanci ani ránu. U tohoto magnetofonu není stupnice logaritmická (stejně jako u "genuine" VU-metru není). Ano, je rozdělena na dílky po decibelech, ale dB tam, pokud se pamatuji, není napsáno. A když už hnidopich, tak důkladně: slovo decibelmetr žádná jazyková norma nezná, ačkoliv by to bylo logické. Když, tak měřič úrovně.
Re: Hnidopišský detail
Jo kdyby melpořádnej Sonet Duo s magickym okem, neměli byste se o co hádat. A Technics tam má napsáno peak level.
Re: Hnidopišský detail
Ano, honzaku, když je takový indikátor jako samostatný přístroj, tak samozřejmě ta úroveň (a někdy výjimečně i impedance) je definována. Ale tohle je spotřební elektronika a měří se jenom NĚCO uvnitř.
Re: Hnidopišský detail
To, že to měří odvozenou jednotku ještě neznamená, že to není voltmetr. Pokud voltmetrem budete měřit třeba přes potenciometr a plovák hladinu, můžete tomu přístroji se stupnicí v cm říkat hladinometr. To ale nic nezmění na tom, že to primárně měří volty nebo ampéry a je to tedy voltmetr nebo ampérmetr.
Re: Hnidopišský detail
Mám kdesi na půdě kotoučák Revox A77 a ten měl VU metr s rozsahem 50 nebo 500 uA. Už nevím přesně.
Re: Hnidopišský detail
Ano, Revox A77 měl na indikátorech napsáno VU. U Revoxu B77 už vypadaly opravdu jako Vu-metry (větší). Ale rozsah vlastního přístroje vám může být jako uživateli putna, zase to měří jenom napětí někde uvnitř, žádnou normalizovanou hodnotu. Kdybyste tam zamontoval nějaký jiný měřák (což je ovšem prakticky skoro vyloučeno), tak byste si nastavil trimrem požadovanou výchylku.
Re: Hnidopišský detail
Nemůžete mu říkat voltmetr, protože jako BFU nevíte, kolik těch voltů tam někde uvnitř je. V tom je ten vtip! Vy snad víte, kolik voltů měří ten indikátor v magnetofonu Sony TC377, když ukazuje řekněme do půli stupnice? Nevíte.
Re: Hnidopišský detail
Nemaje TC377 opravdu nevím kde a co měří. Solidní přístroj (s linkovým výstupem) by definici 0 dB měl ctít. Něco mi říká, že cívkové stroje měly ekvivalent "diodového" výstupu radiopřijímačů, pak by se musela 0 dB přepočítat na jeho charakteristickou impenadnci v řádu deítek kiloohmů. Zcela bez záruky, nejméně 20 let jsem magič neopravoval.
Re: Hnidopišský detail
Já myslím, že to neměří vůbec nic, protože je tam elektronika, která se snaží imitovat nelineární logaritmický průběh a navíc je tam tou elektronikou zvýšena citlivost na krátkodobé špičky proti trvalému signálu. Prostě je to jen indikátor s nelineárním průběhem a s velmi malou přesností.
Re: Hnidopišský detail
že se dokážete vyblbnout ... TC 377 je stará poctivá práce, nastavení zisku jak "line" tak "microphone" jsou manuální...a měřáček skutečně meří napětí, pouze stupnice je kalibrována v db Koupil jsem totiž ještě dva další, abych měl součástky na příštích 20 let, co tu ještě hodlám strašit.
Re: Hnidopišský detail
Jó Sony TC-377 to byla třída!
Měli ho v Tuzexu za asi 30 měsíčních platů a my (bylo mi tenkrát 18 let) ho nábožně obcházeli. Prodavači se tvářili jako pánibozi.
A když přišel kolem roku 1976 první kazetový Grundig s 3 zelenými a 2 rudými LED no to byl převrat techniky.
Jsem taky staromilec. Minulý týden jsem si ve Škoda Foto za 2 000 Kč koupil nepoužívanou kinofilmovou zrcadlovku Nikon F-80. Ještě v roce 2002 stál 21 500 Kč.
Kupoval jsem loni nové auto!
Testoval jsem chevrolet,piksla,škatule šunka!Tak jsem koupil suzuki jimny!Spokojenost!