Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
FEJETON: Pontiac
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
honzak 4.5.2009 6:38Re: ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo... v sobotu mě předjela prodloužená verze "hamru". Čuměl jsem jako puk, bylo to asi 3x delší! |
dr Turnowski 4.5.2009 6:51Re: ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo... Je to chlapské auto....tedy až na H3...ta se prostě nepovedla. |
dneu 4.5.2009 7:00Re: ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo... H3 má s Hummerem společné jen jméno a hranatě vypadající karoserii, Zbytek je Chevy Tahoe |
Pche, hamr:) 4.5.2009 12:02Re: ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo... There is only one! |
pedro 4.5.2009 3:15Taky jsem nechal Tatru 52 v Rakousku na podzim 1968. Stalo by to $ 300 nechat ji prevezt do Kanady. Kde bych je tenkrat vzal a mel jsem jine starosti. Byla jako nova a taky se mi po ni styska. Pracoval jsem ve GM 26 let, z toho deset ve slevarne, nebyla to lehka prace. Za tu dobu pamatuji 7 smrtelnych pracovnich urazu v mem blizkem okoli. Ted jen doufam, ze mi z te penze neco zustane. |
V 4.5.2009 7:06Re: Taky jsem nechal Tatru 52 ta vymena autorovy tatry za letenku do Ameriky bylo teda terno pro toho nemce, mel to auto za hubicku. |
R 4.5.2009 9:52Re: Taky jsem nechal Tatru 52 jestli to nebyla spíše dobročinnost, v té době trh s veterány, jak ho známe dnes, neexistoval a takové staré auto mělo cenu jen o něco vyšší než cena odpovídajícího šrotu. |
exulant 4.5.2009 3:02hezke, az na to, ze Plymouth ani Studebaker nemely nic spolecneho s AMC. Studebaker dodychal v Kanade na ubyte a Plymouth patril a patri Chryslerum. |
dneu 4.5.2009 3:55Re: hezke, máte pravdu, uteklo mi to při editaci, když jsem článek krátil a do jedné věty spatlal fuzi Studebaker - Packard a Chrysler - Dodge - Plymouth akvizici AMC. Omlouvám se. |
jezevec 4.5.2009 1:58takové bez fantazie to bych snad radši corvetu |
Paul Sulc 4.5.2009 1:20Proc nekrachuji v Americe japonske automobilky? ASi proto, ze nemaji vyderacske odbory, silne preplacene delniky a nenazrane sefy, kteri berou desetimilionove ''odmeny''. A maji dobre sluzby. Americka nenazranost je asi nekvetsi problem, vyderacske odbory polozily nejednu firmu, pred par lety slavnou nozirskou firmu Cammilus ve state NY. Za druhe valky zdaleka nejvetsi vyrobce nozu a bayonetu pro US ozbrojene slozky, vsechny. |
Borek@exil 4.5.2009 2:27Re: Proc nekrachuji v Americe japonske automobilky? V Americe je zravotní pojištění v hlavní míře poskytováno zaměstnavatelem (bez ohledu na obor). Pojištění přidává něco kolem $1,řéé k nákladům na výrobu jednoho auta. Odbory vyhnaly platy dělníků v automobilovém průmyslu do nesmyslné výše. Hodinový náklad na jednoho dělníka ve výši $56 je prostě neudržitelný. Dělník na montážní lince prostě nemůže vydělávat víc než odborník s diplomem, který si pak to auto kvůli ceně ani nemůže koupit a dá přednost stejně dobrému japonskému. |
Borek@exil 4.5.2009 2:28Re: Oprava: Pojištění přidává něco kolem $1,řéé = $1,500 |
dneu 4.5.2009 3:28Re: výdaje na dělníka a hodinu UAW organizovaní zaměstnanci GM představují hodinový výdaj 76 USD, zatímco dělníci v v US Toyotě 47 USD. (údaje se dnes mohou lišit o několik dollarů |
R 4.5.2009 7:56Re: výdaje na dělníka a hodinu Dneska už je to historie, je to nějak více než půl roku, automobilky ještě za Bushe připravovaly reorganizaci a racionalizaci vlastními silami, to znamená z peněz svých akcionářů, nechtěli, aby jim do toho kafrala americká vláda. Podmínkou bylo, aby platy zaměstnanců klesly na úroveň platů konkurence - zaměstnanců azijských automobilek v továrnách postavených v USA, tedy přímé konkurence tradičních amerických automobilek. Dohodu tehdy zničily odbory, všechno ostatní už podle zpráv bylo dogodnuto. |
Paul Sulc 4.5.2009 17:39Re: Proc nekrachuji v Americe japonske automobilky? Zdravotni pojisteni: ja si musel priplacet tejdne 75 doll, a to jsem single, delal jsem az do ledna, ted sem nezamestnanej. Auto delnici odmitalo si priplacet mnohem mensi castku, tusim ze to bylo 25 doll tydne. Takze jestli je vsechny vyhazi , pakaz nenazranou, je to dobre. |
mol 4.5.2009 0:49No, vkus je individuální mě se zrovna Solstice moc nelíbí |
mamina 4.5.2009 0:39Tak to je absolutně ono! Od knihovny na důchod až po starej dobrej pontiac! |
sergeant 4.5.2009 0:36A.... ...dobre udelate, pane Neumanne |
qwerty 4.5.2009 0:26Hezke cteni ale smutne. Americka auta uz nejsou to co byla a asi uz tezko budou. Mam zrovna venku za barakem rozebranej CJ7 z roku 86 - vymena ramu a tub po bouracce a stim spojena frame up restaurace - a doufam, ze bude jezdit dalsich 23 let bez vetsich prestaveb. |
Kanuk 4.5.2009 0:25Záchrana Chryslera Před lety, když Chrysler byl nahnutej, přišel p. Iacoca a zachránil situaci tím, že začal montovat japonské motory Mitsubishi. Mohlo by se stát, že přijde p. Iacoca č. 2 a začne montovat motory čínské. |
Honza 4.5.2009 3:03Re: Záchrana Chryslera Pontiac Torrent a Chevrolet Equinox maji motory vyrobene v Cine. Manzelka ma Equinox a jezdi dobre. |
R 4.5.2009 9:48Re: Záchrana Chryslera No motory byla jen změna, která vplynula z podstaty. Podstata byla změna vnitřní organizace firmy, omlazení firmy směrem k vyšší obratnosti a flexibilitě firmy. Totéž čeká současné velké automobilky, jinak padnou. |