15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

FEJETON: Pontiac

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 4.5.2009 6:38

Re: ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo...

v sobotu mě předjela prodloužená verze "hamru". Čuměl jsem jako puk, bylo to asi 3x delší!

dr Turnowski 4.5.2009 6:51

Re: ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo...

Je to chlapské auto....tedy až na H3...ta se prostě nepovedla.

dneu 4.5.2009 7:00

Re: ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo...

H3 má s Hummerem společné jen jméno a hranatě vypadající karoserii, Zbytek je Chevy Tahoe

Pche, hamr:) 4.5.2009 12:02

Re: ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo...

There is only one!

pedro 4.5.2009 3:15

Taky jsem nechal Tatru 52

 v Rakousku na podzim 1968. Stalo by to $ 300 nechat ji prevezt do Kanady. Kde bych je tenkrat vzal a mel jsem jine starosti. Byla jako nova a taky se mi po ni styska. Pracoval jsem ve GM 26 let, z toho deset ve slevarne, nebyla to lehka prace. Za tu dobu pamatuji 7 smrtelnych pracovnich urazu v mem blizkem okoli. Ted jen doufam, ze mi z te penze neco zustane.

V 4.5.2009 7:06

Re: Taky jsem nechal Tatru 52

ta vymena autorovy tatry za letenku do Ameriky bylo teda terno pro toho nemce, mel to auto za hubicku.

R 4.5.2009 9:52

Re: Taky jsem nechal Tatru 52

jestli to nebyla spíše dobročinnost, v té době trh s veterány, jak ho známe dnes, neexistoval a takové staré auto mělo cenu jen o něco vyšší než cena odpovídajícího šrotu.

exulant 4.5.2009 3:02

hezke,

az na to, ze Plymouth ani Studebaker nemely nic spolecneho s AMC. Studebaker dodychal v Kanade na ubyte a Plymouth patril a patri Chryslerum.

dneu 4.5.2009 3:55

Re: hezke,

máte pravdu, uteklo mi to při editaci, když jsem článek krátil a do jedné věty spatlal fuzi Studebaker - Packard a Chrysler - Dodge - Plymouth akvizici AMC. Omlouvám se.

jezevec 4.5.2009 1:58

takové bez fantazie

to bych snad radši corvetu

Paul Sulc 4.5.2009 1:20

Proc nekrachuji v Americe japonske automobilky?

ASi proto, ze nemaji vyderacske odbory, silne preplacene delniky a  nenazrane sefy, kteri berou desetimilionove ''odmeny''. A maji dobre sluzby. Americka nenazranost je asi nekvetsi problem, vyderacske odbory polozily nejednu firmu, pred par lety slavnou nozirskou firmu Cammilus ve state NY. Za druhe valky zdaleka nejvetsi vyrobce nozu a bayonetu pro US ozbrojene slozky, vsechny.

Borek@exil 4.5.2009 2:27

Re: Proc nekrachuji v Americe japonske automobilky?

V Americe je zravotní pojištění v hlavní míře poskytováno zaměstnavatelem (bez ohledu na obor). Pojištění přidává něco kolem $1,řéé k nákladům na výrobu jednoho auta. Odbory vyhnaly platy dělníků v automobilovém průmyslu do nesmyslné výše. Hodinový náklad na jednoho dělníka ve výši $56 je prostě neudržitelný. Dělník na montážní lince prostě nemůže vydělávat víc než odborník s diplomem, který si pak to auto kvůli ceně ani nemůže koupit a dá přednost stejně dobrému japonskému. 

Borek@exil 4.5.2009 2:28

Re: Oprava: Pojištění přidává něco kolem $1,řéé = $1,500

dneu 4.5.2009 3:28

Re: výdaje na dělníka a hodinu

UAW organizovaní zaměstnanci GM představují hodinový výdaj 76 USD, zatímco dělníci v v US Toyotě 47 USD. (údaje se dnes mohou lišit o několik dollarů

R 4.5.2009 7:56

Re: výdaje na dělníka a hodinu

Dneska už je to historie, je to nějak více než půl roku, automobilky ještě za Bushe  připravovaly reorganizaci a racionalizaci  vlastními silami, to znamená z peněz svých akcionářů, nechtěli, aby jim do toho kafrala americká vláda. Podmínkou bylo, aby platy  zaměstnanců klesly na úroveň platů konkurence - zaměstnanců azijských automobilek  v továrnách postavených v USA, tedy přímé konkurence tradičních amerických automobilek. Dohodu tehdy zničily odbory, všechno ostatní už podle zpráv bylo dogodnuto.

Paul Sulc 4.5.2009 17:39

Re: Proc nekrachuji v Americe japonske automobilky?

Zdravotni pojisteni: ja si musel priplacet tejdne 75 doll, a to jsem single, delal jsem az do ledna, ted sem nezamestnanej. Auto delnici odmitalo si priplacet mnohem mensi castku, tusim ze to bylo 25 doll tydne. Takze jestli je vsechny vyhazi , pakaz nenazranou, je to dobre.

mol 4.5.2009 0:49

No, vkus je individuální

mě se zrovna Solstice moc nelíbí

mamina 4.5.2009 0:39

Tak to je absolutně ono!

Od knihovny na důchod až po starej dobrej pontiac! R^

sergeant 4.5.2009 0:36

A....

...dobre udelate, pane Neumanne:-)

qwerty 4.5.2009 0:26

Hezke cteni

ale smutne.  Americka auta uz nejsou to co byla a asi uz tezko budou.

Mam zrovna venku za barakem  rozebranej CJ7 z roku 86 - vymena ramu a tub po bouracce a stim spojena frame up restaurace - a doufam, ze bude jezdit dalsich 23 let bez vetsich prestaveb.

Kanuk 4.5.2009 0:25

Záchrana Chryslera

Před lety, když Chrysler byl nahnutej, přišel p. Iacoca a zachránil situaci tím, že začal montovat japonské motory Mitsubishi. Mohlo by se stát, že přijde p. Iacoca č. 2 a začne montovat motory čínské.

Honza 4.5.2009 3:03

Re: Záchrana Chryslera

Pontiac Torrent a Chevrolet Equinox maji motory vyrobene v Cine.  Manzelka ma Equinox a jezdi dobre.

R 4.5.2009 9:48

Re: Záchrana Chryslera

No motory byla jen změna, která vplynula z podstaty. Podstata byla změna vnitřní organizace firmy, omlazení firmy směrem k vyšší obratnosti a flexibilitě firmy. Totéž čeká současné velké automobilky, jinak padnou.