15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

FEJETON: Pontiac

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Eva D. 4.5.2009 18:30

Re: Hezký článek ale trochu mimo.

krmiči, R^:-D

Hipik - pravicovy recidivista 4.5.2009 23:37

Re: Hezký článek ale trochu mimo.

teda REXi, vy si to predstavujete jako Hurvajs valku. Paklize rozumim dobre, co jste tu psal a jste jednim z tech, co jsou za Cesko zodpovedni, zacnete nejdrive u sebe. Za prve je potreba striktne odmitnout LS a za druhe je trebe striktne odmitnout budouci Emisni povolenky a vsechny regulace. Jak si predstavujete toho sedlaka, co rozdeli svou polnost na polnustky ? Jak tam bude jezdit ? REX si rekne, no dobra, poridim si par volu. Prileti letadelko Kane, nafilmuje, vyhodnoti - a hele REX ma dva voly nad povolenku. Voli prdi, rihaji a mozna, ze jeste maj koule. Tak to bude mastna pokuticka. A ze to tak nefunguje ? Jdete se presvedcit do terenu. Jestli jsem Vas odhadl dobre, tak vina je na Vasi strane a tudiz zacnete u sebe. Zacnete zrusenim regulaci a uvidite, jak se to projevi.

jana 4.5.2009 10:43

Hezké

Hezké, milé. Autům nerozumím, ale dýchla na mě pohoda a to, že nejsem sama, kdo někdy tomuhle světu nerozumí.

Alois Podhajsky 4.5.2009 10:42

Píšete silně výběrově.

Fanda do aut nejsem, ale vím, že existoval jistý Ralph Nader, který lidem odhalil životanebezpečnost US aut a jejich nekvalitu v porovnání se zahraniční konkurencí. Pak teprve US výrobci byli nuceni "konat". Bezpečnost a kvalita se skutečně zlepšila. Jenže o tom s čím přišel Nader nepíšete. P.S. Mám dojem, nejsem ale expert, že US auta importovaná legálně do EU se musí stále upravovat, brydový szstém tuším.

certik 4.5.2009 11:26

Re: Píšete silně výběrově.

Prosimvás to nemusel nikomu odhalovat žádný Nader. Osobní auta GM, Chrysler a Ford dlouhá léta v USA platily za otřesné šunky v porovnání s konkurencí.  Svádět neúspěch na trhu na odbory, to dokáže i ten nejpitomější CEO, teď je jen otázka, kdo mu to bude žrát, že.

Kolombo 4.5.2009 12:58

Re: Píšete silně výběrově.

Rozumím tomu dobře, démone, tak, že z rukou dělníků odborově organizovaných vycházely vždy kusy bezvadné, zatímco neorganizovaný ksindl produkoval šmejd, čímž položil US automobilový průmysl?

certik 4.5.2009 13:50

Re: Píšete silně výběrově.

Ja myslim že tomu rozumíte úplně blbě.

Alois Podhajsky 4.5.2009 14:17

Re: Píšete silně výběrově.

TO: čertík. Pokud vím, tak šlo primárně o konstrukční chyby, alespoˇn dle Naderova Report. Takže největší díl zodpovědnosti asi nesli tehdy právě manažeři. Btw. vygooglete si jak byl zachráněn FIAT. Zajímavý moment bylo i to, že dělníci propouštěni nebyli, zato velká část managerů ano.

lary 4.5.2009 12:06

Re: Píšete silně výběrově.

Ve vašem příspěvku je pravdivá jediná věc a to, že nejste expert. Ralph Nader proslul právě svým bojem proti dovozu malých evropských aut o kterých celkem správně tvrdil, že při srážce s americkým velkým vozem nedávají šánci na přežití jejich posádce. O brouku VW říkal, že posádka při nehodě z něj vyteče jako zubní pasta z tuby.

Ruda Norník 4.5.2009 12:26

Re: Píšete silně výběrově.

Nějak to máte popletené. Zkuste zadat googlovi Ralph Nader, a dozvite se, že iniciatorem jeho aktivit na ochranu spotřebitelů byl vůz FORD EDSEL, ve kterém se díky jeho konstrukci zabila spousta lidi. Jinak budete mít asi o bezpečnosti aut vedomosti absolventa mateřske školky.  Zkuste si přečíst testy new fiat 500. Posádce amerického křižnéku bych nedoporučoval kolizi s ním.

Vy možná budete expert, ale buď na lži, nebo demagogii. O autech toho asi moc vědět nebudete.

i.h. 4.5.2009 9:48

Jak jsem se docetl v sobotu v nemeckych novinach,

budou po tech ruznych statnich kouzlech s Chryslerem ted hlavnim veritelem (53 % nebo tak) a tudiz i jaksi majitelem chryslerovske odbory, resp. penzijni fond Chrysleru, ktery patri prave odborum. Je to pravda ? Pokud ano, tak to bude sranda (tedy zvenku, pro zamestnance asi moc ne), protoze odbory chteji platit do penzijniho fondu co nejvic a zaroven co nejmin.

certik 4.5.2009 11:34

Re: Jak jsem se docetl v sobotu v nemeckych novinach,

No tak to přesně je. Vono to snad ani nemohlo jinak dopadnout při tom, jak ohromné závazky Chrysler k tomu penzijnímu fondu měl--nepřepočítával jsem poslední dobou, ale ty závazky činily mnohonásobek tržní kapitalizace.

Jo kdyby USA měly rozsáhlou výrobní základnu, tak by prostě ty automobilky poslali do háje. Takhle má ale každý bobky že jde o rozklad posledních zbylých amerických výrobních kapacit, a vodtud ty různé záchranné křeče.

Papouch 4.5.2009 11:50

Re: Jak jsem se docetl v sobotu v nemeckych novinach,

jeden namet k samostudiu: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_exports

kdyz se v USA nic nevyrabi, proc je objem exportu srovnatelny s cinskym?

certik 4.5.2009 12:10

Re: Jak jsem se docetl v sobotu v nemeckych novinach,

Pozor na argumenty, které přesně popírají to co chcete říct. Zde,

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_exports_per_capita

ten samý seznam přepočítaný na obyvatele.

Paul Sulc 4.5.2009 18:06

Re: Jak jsem se docetl v sobotu v nemeckych novinach,

zemedelstvi,,,,,,vyvazi se zradlo, hlavne do rozvojovych zemi, kdysi do Delnickeho raje. Taky se vyvazi military technika, ale jen nekam, Videl jste ale nekdy v Evrope americkej sroubovak ci kleste nebo holici strojek?? Ty uz nejsou ani v Americe, ale pred 25 lety byly.

certik 4.5.2009 20:56

Re: Jak jsem se docetl v sobotu v nemeckych novinach,

Taky se vyváží služby, asi finanční a IT, dělá to asi třetinu amerického exportu, u jiných zemí obvykle méně než pětinu.

Neumannovo svedomi 4.5.2009 9:08

Ty ses jeste neobesil Dusane?

Dusan "Goebbels" Neumann vehementne obhajoval Bushovy valecne zlociny, vrazdeni a muceni v Iraku. Ted, kdyz i diky jeho propagande trpi statisice nevinnych deti, tak Neumann se zabyva tim jake auto si koupi. I to neco vypovida o povaze tohoto lidskeho zmetka. RvRvRv

honzak 4.5.2009 9:20

Re: Ty ses jeste neobesil Dusane?

teprve 4. a už se ozval blb měsíce května! Neuvěřitelné se stalo skutkem!

Hacker Rudolf 4.5.2009 9:57

Re: Ty ses jeste neobesil Dusane?

:-DR^

Jakub Roth 4.5.2009 9:26

Re: Ty ses jeste neobesil Dusane?

Lehni, Frištenský!(Y)

liberal shark 4.5.2009 11:32

Re: Ty ses jeste neobesil Dusane?

To je ale hnus. Tento příspěvek porušuje veškerá pravidla pro internetová fóra i nejzákladnější pravidla slušného chování. Administrátor by jej měl okamžitě vymazat. 

qwerty 4.5.2009 12:23

Re: Ty ses jeste neobesil Dusane?

Tak sis ulevil a zpatky do boudy, hlupacku.

Sid 4.5.2009 12:58

Re: Ty ses jeste neobesil Dusane?

Ja take podporuji spise Bushe nez Obamu. Ale budoucnost ukaze...

lotr 4.5.2009 22:15

Svedomi? Jsi nemecke hovado: DE-KNRW-IP4, ish NRW GmbH

nup 4.5.2009 8:25

Hmm, hmm

rybízový juice, daddy co to je, takové až zu moc hmm, hmm

R 4.5.2009 8:24

Bohužel zvučná jména s bohatou historií neznamenají záruku přežití.

 Konkurenční boj je neúprosný, malí,obratní, co spotřebují málo, ale hodně práce odvedou porazí mastodonty. Včera nebo předevčírem proběhl našimi medii článek, rozhovor redaktora v jakési detroitské hospodě s třemi zaměstnanci tuším GM, ale to je jedno. Dlouholetými zaměstnanci, kteří se ve fabrice vypracovali, mají příslušně vysoký plat a kteří očekávali, že to ve fabrice doklepou do důchodu a potom ještě z té práce budou mít dostatečný důchod. To je nyní pryč. Byla tam i jejich fotka. Všichni tři neskutečně tlustí, uprostřed byl černoch pomalu širší než delší. Nebyla zmínka o tom, že by to byli nějací kancelářníci, kteří by mohli celou směnu odsedět v kanceláři, asi skutečně manuálně pracovali. Jak ale, při své tloušťce, mohli dokázat pracovat ve fabrice a mít při tom ještě nějakou rozumnou produktivitu , aby se fabrice vůbec vyplatili, je pro mě záhada.  U nás by, minimálně ten nejtlustší uprostřed,  byli při první příležitosti propuštěni a nahrazeni někým s poloviční hmotností a (nejspíš) dvakrát větší produktivitou práce. A už nikdy by žádnou práci nejspíš nedostali, pokud by pořádně nezhubli, prostě by nikdo neuvěřil, že při své tloušťce by takový člověk dokázal odvést nějaké rozumné množství práce.

Když si vzpomenu, třeba na vietnamce, co za socíku dělali ve fabrikách, konkrétně v té tatrovce montovali náklaďáky,  tak jestli v azijských automobilkách postavených v USA pracují jejich zaměstnanci podobně, a navíc ještě za menší plat, tak je úplně jasné, že americkým mastodontům nepomůže nic a většina americkým automobilek půjde v krátké době do historie.

M. Zima 4.5.2009 7:56

Pane Neumann, proč

kritisujete service Fiata, když je úpadek tohoto sektoru všeobecný a specielně Amis jsou schopni předvést situace vhodné pro filmové zpracování? (Na výměnu cívky u Chevyvanu potřebovali celý den a to jsem měl kliku, protože parťák tam čekal na vodní pumpu už dva dny). Jelikož Tatra nebyl právě formát mého mládí, pojí se mé vzpomínky spíš s Aero Minor. Kdyby Češi zústali věrni této klase, mohli by dnes Asiatům konkurovat, s tou Tatrou nikoli. 

arlon 4.5.2009 11:10

Re: Pane Neumann, proč

Máte recht Zima, kdyby Češi mohli zůstat u Aera, tak by s Minory motorizovali nejen Francii ale i dostupné koloniální území v Africe. Tedy Minor by byl světoznámý včetně koncepce.

Se silnějším motorem vůz by tento vůz udělal ještě větší díru do světa a zázrak než s dvouválcem 615ccm.R^>->-

Jinak k tomu textu - co s tímn US autofirmy již jsou za zenitem, nyní s tím člověkem z Havaje to jinak nemohlo dopadnout.

Paul Sulc 4.5.2009 18:10

Re: Pane Neumann, proč

Kdovi jestli vubec Havay mela to ''stesti''

dr Turnowski 4.5.2009 6:18

ach jo....zase končí to, co se mi vždycky líbilo...

nejen pontiac, firebird v modrém je ve stodole...ale i hamr, Vím, že to není zrovna historicky legendární...ale pro mne trochu ano. Od dob Terminátora je to "moje" značka;-(