3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SOLÁRY: Zelená dostala zelenou

Chudí lidé zaplatí tyto zdroje k obohacení majetných solárních investorů vlastně dvakrát. Jednou svými daněmi, podruhé očekávaným zdražením elektřiny. Pro představu: kapacita 50 kW znamená asi 110 velkých solárních panelů, jako je čínský typ JA Solar větší než 2x1 metr každý s výkonem 455 Wp.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Loula 16.12.2022 19:51

Žádná velká stavba není imunní vůči utoku raket. Jistě by utok na Temelín byl průser jako hrom, ale myslím,. že větší průser by byl utok na Vltavskou kaskádu.

V. Loula 16.12.2022 19:47

Udržet stabilní sít vyžaduje

1. Řídít zdroje, tedy zvyšovat nebo snižovat výkon zdrojů dle potřeby, včetně jejich vypínánjí a zapínání.

2. Řídít spotřebu, tedy vypínat nebo omezovat výrobu, dopravu a pod

3. Kombinací bodu 1. a 2.

Výroba OZE je předvidatelná pouze statisticky, nikoliv operativně. A OZE jsou z principu neřiditelné. Aby se OZE staly ve větším měřítku součástí stabilní sítě, tak musí být vyřešeno uchovávání elektřiny (zatím je v přečerpávacích elektrárnách, Dluhé stráně mají kapacitu 6 hodin plné výroby) nebo teplé zálohování OZE třeba plynovými elektrárnami. Já vidím OZE jako doplnkový zdroj pro lokální spotřebiče umožnující odložený výkon, tedy panely na střeše baráku, které pohání UPS, klimatizaci nebo ohřev vody v tom baráku, a případě nadvýroby nabízející výkon do veřejné sítě (nabízející, ne že sít musí tuto nabídku akceptovat).

V. Pavelka 16.12.2022 19:24

Rada je idiot a nedá se to číst !

J. John 16.12.2022 16:46

Postačuje rekapitulovat následky "sovárního tunelu" a extrapolovat budoucí následky současného rozhodnutí vrchnosti.

Lehce vydělané miliardy:

-podvody s LTO

-solární baroni

-Lipská burza

Toto vše umožnili námi zvolení poslanci schválením vhodné legislativy. Metody stále vylepšují, zisk na úkor občanů ČR se zvyšuje.

L. Novák 16.12.2022 14:01

Blábolíš NESMYSLY A BLUDY!

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

L. Novák 16.12.2022 13:59

"... Podle vyjádření předsedy Státního fondu životního prostředí Petra Valdmana je návratnost současných investic do solárních zdrojů 3-4 roky. Proboha, proč jsou ještě dotovány? ..."

https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=795417

Nejspíš proto, že předseda Státního fondu životního prostředí lže, jako všichni ostatní z jeho kmene.

L. Novák 16.12.2022 13:56

"... Podle vyjádření předsedy Státního fondu životního prostředí Petra Valdmana je návratnost současných investic do solárních zdrojů 3-4 roky. Proboha, proč jsou ještě dotovány? ..."

https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=795417

Nejspíš proto, že předseda Státního fondu životního prostředí nestydatě LŽE, jako všichni z jeho "kmene"...

P. Rada 16.12.2022 13:54

Mohlo by tedy být přínosné, pokud by soláry zejména v létě hnaly klimatizace a v chladnější fázi byla takováto tepelné čerpadla použita zas naruby... Střešní instalace by se uvnitř měst mohly podílet na dobíjení elektromobily... FV i větrníky by mohly plnit akumulační nádrže typu Dlouhé stráně... V krizi by pak mohli diverzifikované místní zdroje navíc zálohovat město proti nejvážnějším dopadům blacoutů... atd.

Takto lze postupně rozvojem OZE v mixu a souvisejících technologií spotřeby, stále více snižovat spotřebu energií odebíranou s neobnovitelných zdrojů, které se tak jako tak časem stanou nedostupné.

Reálné příklady s okolních ekonomik přeci dokládají, že postupným rozvojem zdrojového mixu i zvyšofváním efektivyty tvorby HDP a také přechodem na jiný životní styl, lze udržet prosperitu v území a být při růstu efektivity dokonce energeticky soběstačnější jak doposud.

L. Novák 16.12.2022 13:52

Ještě si dovolím upozornit, že všechny články Milana Smutného najdete na adrese

https://smutny.blog.idnes.cz/

i s patřičným dohledem Babišova cenzurního oddělení iDnes nad vloženými komentáři. :-P

L. Novák 16.12.2022 12:53

Tato jasná a nezpochybnitelná fakta je potřeba každou hodinu tlouct do PRÁZDNÝCH HLAV ZELENÝCH IGNORANTŮ!!

Porovnání výkonu OZE v energetické soustavě Německa (výroba el. energie) v době nejvyšších hodnot slunečního záření v roce oproti současné době, kdy naopak výkon slunečního záření je minimální a vítr fouká málo (v obou porovnávaných časových intervalech)...

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/15.06.2022/30.06.2022/today/

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/28.11.2022/16.12.2022/today/

Z grafů je dobře vidět, jak mizivý je příspěvek fotovoltaiky v zimě, a jaký strmý je pokles dodávky el. energie z fotovoltaiky během dne v létě, kdy svítí slunce nejvyšší intenzitou jen kolem poledne. ;-)

L. Novák 16.12.2022 12:48

Jsi DEBIL s VÝPLACHEM MOZKU, argumenty už byly vysloveny nesčíslněkrát, IDIOT tvého druhu jenom vylepuje nesmysly pořád dokola.Rv!!

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

L. Novák 16.12.2022 12:45

Stačí si přečíst debilní bláboly agenta Greenpeace "Rada" s totálním zelným výplachem dutiny lebeční...

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

L. Novák 16.12.2022 12:42

Rado, jsi EKONOMICKY NEGRAMOTNÝ IDIOT!

Investice s ročním využitím max. 10% času nemůže mít bez státního příspěvku návratnost 3 - 4 roky! To jsou jenom FANTASMAGORIE ZELENÝCH PODVODNÍKŮ a jejich obchodního marketingu!

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

L. Novák 16.12.2022 12:39

ZELENÝ IDIOT Rada a jeho LŽI A DEMAGOGIE pořád dokola...

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

O. Vašíček 16.12.2022 10:32

Omlouvám se. Mě cizí jazyky nikdy moc nešly (čeština, ruština, angličtina,..). Já byl vždy spíše na Basic, Pascal,... :-)

Co mi nenapoví našeptávač, tak v tom může být chyba. Ale snažím se. ;-D

J. Hejna 16.12.2022 10:29

Celkem bych s vámi souhlasil,

ale ten češtin - katastróf.

P. Rada 16.12.2022 9:15

Jaká by podle Vás mohla být "odhadem" či "skutečná" návratnost v případě jen zatěsnění stářím prakticky znehodnocených (dle staveb normy nefunkčních) oken?

P. Rada 16.12.2022 8:52

"Vtip" bývá u tvrzení které předvádíte v tom, že nekonkretizujete výchozí situaci a přitom spekulujete o "skutečné" době návratnosti.

P. Rada 16.12.2022 8:49

V počátku prvé věty píšete sice o realitě ale nikoli jen ČR. Týká se to totiž jakéhokoli státu na světě, který ctí doporučení MAAE na výstavbu reaktorů 3+ generace a realitu ekonomických pravidel která ji pravidelně činí nekonkurenceschopnou až vyloženě prodělečnou. Konkrétně v USA proto od roku 1979 nespustili žádný nový jaderný reaktor.

Žádný stát na světě dnes navíc nedokáže své JE ochránit proti státně-teroristickému útoku supersonickými sřelami typu Kalibr a tak se prakticky všechny dnešní ekonomiky využívající JE stávají s hlediska válečného vyděračství ideálně zaminovanými.

J. Prikner 16.12.2022 5:53

Stát není schopen vybudovat dostatek stalych JE zdrojů podporujících stabilitu sítě, takže vyhazuje a zadlužuje rozpočet pseudodotacemi OZE, podporujíc stavitelské firmy na solary, které budou tu a tam produkovat mizivá množství energie. Je to absolutní neschopnost plánování zdrojů, ostatně u 5tikolky vládne jen schopnost devastovat stát.

K. Machala 16.12.2022 4:41

Návratnost 3-4 roky je vtip, i návratnost 10 let je nereálná, a to počítám po odečteni dotace, kterou bych odečítat neměl. Tj. Skutečná návratnost nad 25 let, odhadem.

M. Smutný 16.12.2022 3:02

Si asi děláte legraci, ne? Maličké Česko ročně má čistou spotřebu kolem 63 TWh elektřiny (Němci přes 500 TWh), 80 TWh plynu a 90 TWh v ropě. Takže mne chcete "oslnit" nějakými 3 TWh kapacit baterek v USA??? Jinak jste Vy chtěl souhlas s překladem a zasláním, já vás o to nežádal. Tak si o to příště nežádejte! Počkejte 2-3 roky, až skončí státní dotace prodeje elektromobilů, právě proto teď jsou prodeje BEV v Německu rekordní, od ledna jde podpora silně dolů. Takže si vy koupíte BEV, když místo 1,3 milionu bude stát o 200 tisíc Kč méně?To je recept pro bohaté Čechy, ne pro lidi zubožené rekordními cenami energie vinou Green Deal.

P. Rada 16.12.2022 1:08

Že by byl J.J. je senzibil?

P. Rada 16.12.2022 1:06

Uvedený odkaz považuji za korektní se společensky prospěšným dopadem. Správně se v něm mezi desinformačními příznaky uvádí:

..."Titulky článku jsou psané velkými písmeny ve snaze co nejvíc zaujmout na první pohled. "...

Příznačné pro serioznost odkazu je i to, že hulvátský projev v něm není nikde posuzován. Nejspíš proto, že nejde o desinformaci ale naopak o faktickou informaci o míře pisatelovi afektivity až arogance.

................

Podotýkám, že vyloženě lhát může jen ten, kdo zná na rozdíl od obelhávaného pravdu. Proto bývá nejpraktičtějí vyvrátit lež pravdivým sdělením - nikoliv osočováním.

Proč to alespon nezkusit?

J. Kyška 15.12.2022 23:52

Jo, ty ruské běžky, to bylo dobré palivové dříví...

No, já jsem půlku života jezdil na rubínkách

Krkonoše, dvakrát jsem jel Krkonošskou 70, to jezdila desetičlenná družstva. Ze Špindlu na Mísečky, pak celým hřebenem na Luční, na Výrovku, pak smyčka na Liščí boudu pak zadem do Sv Petra. Dost záhul. Byli jsme mladí. Dneska spíš to elektrokolo...

Tak se měj, Pavle.

J. Kyška 15.12.2022 23:52

Jo, ty ruské běžky, to bylo dobré palivové dříví...

No, já jsem půlku života jezdil na rubínkách

Krkonoše, dvakrát jsem jel Krkonošskou 70, to jezdila desetičlenná družstva. Ze Špindlu na Mísečky, pak celým hřebenem na Luční, na Výrovku, pak smyčka na Liščí boudu pak zadem do Sv Petra. Dost záhul. Byli jsme mladí. Dneska spíš to elektrokolo...

Tak se měj, Pavle.

P. Vychodil 15.12.2022 23:09

Ty jsi fakt kousek...

Tedy já se většinou nacházím v Krkonoších ... ale znám i ostatní hory , běžky mám namazaný ještě za totáče , čím starší nánosy , tím lepší skluz ...ale na starý kolena již jsem trochu dychavičný , tak raději sjezdovky ...

Vidím že jsi odborník na drevo... no ja mam taky slušnou zásobu ...

PS pamatuješ ještě za totáče běžky made in SSSR ?

O. Vašíček 15.12.2022 22:47

Která část se Vám zdá nereálná?

Jestli ta, že by se uvolnila energetická koncepce dle možností každého státu, tak to, bohužel, asi budu muset souhlasit. :-(

V OZE byznysu je už hodně peněz a ideologie. Někdo by musel přiznat, že určený směr není dogma a jsou i jiné cesty k ochraně přírody. A některé i levnější. :-/

L. Novák 15.12.2022 22:31

Pořád stejná ZELENÁ PROPAGANDA magora s totálním výplachem mozku... Rv!!

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

P. Rada 15.12.2022 22:27

Ano právě o toto jde - ale do důsledků a na všech stanách.

Stavme si a provozujme fosilní zdroje "jen za vlastní peníze".

Když už při tom dokonce využíváme neobnovitelné suroviny alokované v oblasti fakticky pro celou společnost, činme to alespon tak, aby imise s procesu nezatěžovaly nejbližší okolí spadem rtuti, prachu ... a to daleko širší pak zátěží skleníkových plynů plynů jako NOx, CO2 - a pokjud pochybíme nevyhýbejme se reparacím.

Jinými slovy zkoncujme při produkcích energií s fosilů se zneužíváním skrytých dotací a s naužíváním recyklační planetární kapacity na vrub okolí a šancí dalších generací.

Vždyt nejde o nic méně než o udržitelnost života.