18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

SOLÁRY: Zelená dostala zelenou

Chudí lidé zaplatí tyto zdroje k obohacení majetných solárních investorů vlastně dvakrát. Jednou svými daněmi, podruhé očekávaným zdražením elektřiny. Pro představu: kapacita 50 kW znamená asi 110 velkých solárních panelů, jako je čínský typ JA Solar větší než 2x1 metr každý s výkonem 455 Wp.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kyška 15.12.2022 14:04

Spíše ty odpovědi na vás. O potřebě modelování, simulací, výpočtů. Vstupní data nemám ani já, ani vy. Čez je má.

Čez by nějaké své simulace na stůl mohl dát.

J. Kyška 15.12.2022 14:04

Spíše ty odpovědi na vás. O potřebě modelování, simulací, výpočtů. Vstupní data nemám ani já, ani vy. Čez je má.

Čez by nějaké své simulace na stůl mohl dát.

L. Novák 15.12.2022 14:02

Tato fakta je potřeba každou hodinu tlouct do PRÁZDNÝCH HLAV ZELENÝCH IGNORANTŮ!!

Porovnání výkonu OZE v energetické soustavě Německa (výroba el. energie) v době nejvyšších hodnot slunečního záření v roce oproti současné době, kdy naopak výkon slunečního záření je minimální a vítr fouká málo (v obou porovnávaných časových intervalech)...

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/15.06.2022/27.06.2022/today/

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/28.11.2022/15.12.2022/today/

Z grafů je dobře vidět, jak mizivý je příspěvek fotovoltaiky v zimě, a jaký strmý je pokles dodávky el. energie z fotovoltaiky během dne v létě, kdy svítí slunce nejvyšší intenzitou. ;-)

O. Vašíček 15.12.2022 13:56

Které to byly? Ty s Vaší technicky zdatnou neteří nebo s FVE Vašeho synovce? :-)

Ty, na které jste mi odpověděl? ;-)

P. Rada 15.12.2022 13:55

Věcný fakt je ten, že na 1m2 dopadá v ČR v průměru energie 1MWh/rok. Kolik kdo a jak s tohoto přírodního přídělu umí vytěžit a těží, je však doposud o daleko větší rozmanitosti jak činí jen lokální podnební rozdílnost.

Vzpomínám jak se před desetiletími zdvihla často oprávněná vlna odporu proti budování solárních elektráren na zemědělské půdě. "Solární tunel" posléze přerostl až do společensky afektivního opaku kdy se FV v ČR přestala prakticky instalovat a OZE byly naopak legislativně utlumeny. V počátcích to bylo dokonce tak, že se až totalitně uvažovalo o tom, že každý kdo el. energii ze soláru vyrobí, by ji měl také státu danit a to i když by ji spotřebovával sám.

V okolním světě si oproti posléze energeticko - konzervativně zaostalé ČR FV i VE našly a dál rozvíjely uplatnění v energetickém mixu a tak dnes průměrný čech využívá s obnovitelného přírodního přídělu sotva desetinu co němec či rakušan a takto je i větším závislákem na dodavatelích odkudsi...

Čas utekl, prostředí se dál proměnuje a nově se i v ČR otevírá možnost budovat FV na doposud nejlépe osluněných polohách, kterými pravidelně bývají nevyužívané střechy velkých obytných budov.

To co je na N.P. podobné minulosti je opět vlna konzervativního odporu proti nové možnosti a typuji, že zas hrozí dlouhodobě celospolečensky škodlivým dopadem.

L. Novák 15.12.2022 13:55

Tak až se to naučíte, dejte vědět. Zatím je to kategorie fantasmagorických energetických nesmyslů. :-/

A. Teply 15.12.2022 13:48

To se v zásadě shodneme - dotovat soláry, když neumím ukládat energii, nedává smysl.

Pokud bych ale uměl z elektřiny vyrábět metan - tak už to smysl dává. A nejlépe někde na jihu (Sahara apod.).

Z elektřiny vyrobím metan - ten pomocí el. energie zkapalním. Nacpu do LNG tankerů. Tankery dnes umí být na plyn i poháněny (odpar LNG). A zemní plyn už umíme spotřebovávat "univerzálně".

L. Novák 15.12.2022 13:48

ZELENÝ DEBIL RADA lže, a ani se nestydí.!!Rv Další Bilionový Tunel OZE prosazený zelenou solární lobby na úkor běžných občanů...

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

V. Kučer 15.12.2022 13:46

Rakušani si odhlasovali v referendum odstavení hotové JE, místo ní postavili 2 uhelné, ty již také zrušili v zájmu záchrany planety a chybějící elektřinu berou z našich uhelek a jaderek.

J. Kyška 15.12.2022 13:45

Pane Vašíčku, doufàm, že jste zaregistroval ty dva nebo tři příspěvky, které jsem myslel vážněji...

J. Kyška 15.12.2022 13:45

Pane Vašíčku, doufàm, že jste zaregistroval ty dva nebo tři příspěvky, které jsem myslel vážněji...

L. Novák 15.12.2022 13:42

Nesmysl!!! Žádný "zákonný základ pro volný trh s energií" navrhovaná legislativní úprava nepřinese, jedná se jen o další nařízenou státní regulaci ve prospěch neefektivního využití rozvodné soustavy ve prospěch solární Bursíkovy lobby a na úkor kapes běžných spotřebitelů - koncových zákazníků, kteří jim ten jejich ZELENÝ solární KOMUNIZMUS mají zaplatit...

M. Juraška 15.12.2022 13:41

Znám ale zde to bohužel nepasuje.

A. Teply 15.12.2022 13:39

Ano, s vyšší teplotou klesá účinnost solárních panelů.

Nicméně množství světla v létě a v zimě je tak rozdílné, že to vůbec nehraje roli. Němci už to "zkouší" delší dobu a "ve velkém" - žlutá barva značí soláry:

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/15.12.2021/15.12.2022/today/

O. Vašíček 15.12.2022 13:39

Mě Vaše příspěvky celkem bavily. :-) Formulace lehce prokouknutelná, ale podněty jste měl ve stejném smyslu, jako spousta dalších s podobnými názory. Proto jsem taky reagoval. Předpokládám, že Vás četlo více lidí. :-)

Přeji brzké uzdravení.

O. Vašíček 15.12.2022 13:36

Starlink u nás jede a celkem bez problémů. :-)

L. Novák 15.12.2022 13:36

;-O Debila, který sem nakopíruje své žvásty pokaždé dvakrát za sebou, jsme tady už dlouho neměli...Rv

O. Vašíček 15.12.2022 13:35

Proč regulovat jaderné zdroje? Do elektrolyzérů můžou jít i tyto "přebytky". Nemusí se jednat jen o přebytky z OZE (navíc silně nespolehlivé). Z jádra by byly stabilnější a elektrolyzér může být další regulační prvek. Pokud výroba vodíku není hlavní náplní, ale jen "vedlejšák" z přebytků, tak by JE mohli jet stále na nominál a jen nepotřebnou energii posílat na výrobu H2. Je to relativně levnější než ostatní druhy stabilizace a je to hodně rychlé, přesměrovat tok jde velmi rychle a na kvalitu výroby H2 to nemá vliv. :-)

Navíc by to mohlo podnítit ke stavbě dalších reaktorů a nemuselo by se "chtěné" OZE zálohovat plynem. :-) Mít stabilní dodávku energie pro elektrolýzu je ekonomicky zajímavější než čekat, co na mě zbude z OZE. Elektrolyzér taky něco stojí. :-)

L. Novák 15.12.2022 13:34

ZELENÝ DEBIL RADA vytrubuje totální KRAVINY!!

"Legislativní rámec" zelené komunistické "KOMUNITNÍ ENERGETIKY" jenom přenese vyvolané náklady ze "sdílení" skrze veřejnou rozvodnou síť pro sluneční aktivisty na vykrádání kapes běžných spotřebitelů, kterým se k ceně spotřeby přičítají i vysoké náklady na dodatečnou stabilizaci sítě v důsledku zvýhodněného připojování Občasných Zdrojů Energie... Rv!!

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

L. Novák 15.12.2022 13:28

Vodík ... metan ... ukládání el. energie... To jsou jenom (ko)mediální marketingové bubliny snažící se vytvořit prostředí pro tlak na hloupé politiky (příkladem budiž Fialova nebo Babišova česká vláda), aby byli pod masívním plošným mediálním tlakem ochotni vyhazovat ze státní pokladny miliardové částky na podporu zjevné energetické nehospodárnosti, jako je výroba "zeleného vodíku" a podobné krávoviny. (Abyste ze spalovacích vodíkových článků získali 1kWh el. energie, musíte nejdříve spálit 4 kWh el. energie na elektrolýzu, zpracování a stlačení, skladování a přepravu vodíku na místo spotřeby, o astronomických nákladech na pořízení technologie ani nemluvě.

No a tohle je praxe současné Fialovy vlády a její nesmyslné dotační politiky:

Letos dotaci dostalo 50 tisíc solárních elektráren. Čtyřikrát více než loni

aneb BLUDY TRAKTORISTY JUREČKY (KDU-ČSL):

Ministr Marian Jurečka (KDU-ČSL) v úterý na tiskové konferenci oznámil, že Ministerstvo životního prostředí letos podpořilo 50 tisíc solárních elektráren na střechách rodinných domů. Letos resort schválil podporu domácím i velkým fotovoltaickým elektrárnám ve výši 14 miliard korun.

Solární elektrárny jsou financovány z Modernizačního fondu, Národního plánu nebo z programu Nová zelená úsporám.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-letos-dotaci-dostalo-50-tisic-solarnich-elektraren-ctyrikrat-vice-nez-loni-220803

LIDOVECKÝ BLB traktorista Jurečka rozhazuje miliardy na energetické nesmysly a vykrádá státní pokladnu a nám kapsy...

J. Majzlík 15.12.2022 13:27

Čili přiznání se bez nátlaku k tomu, že jste si ze všech "robil prču?" Tak to gratulírunk.

J. Majzlík 15.12.2022 13:25

Podobně jsem to peklo zhodnotil na aktuálním konci diskuse.

J. Majzlík 15.12.2022 13:23

Ta diskuse v kruhu se točící, to je peklo. A to jsem byl ve škole tak trochu ostuda třídy.

J. Kyška 15.12.2022 13:20

Děkuji za uznání, potěší.

Jsem marod, na lůžku, zpestřil jsem si dnešní adventní den.

A nebojte, zítra jedu na chalupu, kde není internet. (Musím počkat, až Elon Musk zprovozní Starlink i pro Česko na prvním místě.)

J. Kyška 15.12.2022 13:20

Děkuji za uznání, potěší.

Jsem marod, na lůžku, zpestřil jsem si dnešní adventní den.

A nebojte, zítra jedu na chalupu, kde není internet. (Musím počkat, až Elon Musk zprovozní Starlink i pro Česko na prvním místě.)

O. Vašíček 15.12.2022 13:20

Souhlasím, že článek je poněkud tendenční. Bohužel, nebude v našich končinách daleko od pravdy. :-(

Nepřinese to úsporu energie a ani její zlevnění. Jen zvětší dotační toky. Vyšší nároky na stabilizaci soustavy a to bude chtít někdo zaplatit. A když někomu zadotuji nějakou technologii, tak se asi nenajde politická vůle na něm vymáhat tyto zvýšené náklady.

Ale zákonný základ pro volný trh s energií by to mohlo přinést. Ideálně v ostrovních systémech. :-)

P. Rada 15.12.2022 13:20

Pane Teplý fotovoltaika naopak s fyzikálního principu s vyšší účinností transformuje svit v chladnějším prostředí.

Zaujatě také předpokládáte, že ve všech případech nelze energii hned na místě výroby efektivně využívat. To je hrubý omyl.

Ten kdo takovéto doposud málo běžné aspekty umí vyřešit, dnes snad dostane i legislativní rámec jak to udělat - a o to jde.

L. Novák 15.12.2022 13:17

Od solárního panelu chytly v Praze tři střechy 21. 7. 2022 (video+foto)

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-od-solarniho-panelu-chytly-v-praze-tri-strechy-40403639

Nebezpečí solárních střech ... ... Statisíce solárních panelů se začíná kromě solárních elektráren čím dál více objevovat na střechách rodinných domků. Není se co divit, kdo trochu přemýšlí o budoucím zdražování cen za elektrickou energii díky boomu solárních elektráren u nás, se začne zajímat o využití solárních panelů pro svou střechu. A tak podle vzoru Německa se montují solární panely na střechy budov. Majitelé si mnou ruce, jak to ekologicky a ekonomicky šikovně zařídili, ale věc má háček. V případě požáru mohou díky solárním panelům přijít i o celý dům. ... ... Odborový svaz hasičů

https://www.osh.cz/clanky-osh/nebezpeci-solarnich-strech

V Lošticích hořela střecha s fotovoltaickými panely. Škoda za 8 milionů (26.11.2022) ... ... https://sumpersky.denik.cz/pozary/lostice-fotovoltaicke-panely-strecha-pozar.html

Skrytý problém řady domácností. Stačí chvíle a z lithiové baterie může být plamenomet

V českých domácnostech podle odborníků na požární ochranu číhá skryté nebezpečí – lithiové baterie. Ty pohánějí například elektrokola, elektrokoloběžky a další podobná vozítka, jejichž obliba v posledních letech rapidně roste.

Jsou totiž z hlediska vzniku požáru problematické, protože jsou velice citlivé na zvýšené teploty a mechanické poškození. „Ty potom mohou vést ke vzniku prudké chemické reakce provázené plamenným hořením s vývinem zplodin, případně může dojít k nahromadění tlaku v baterii a jejímu roztržení či výbuchu,“ řekl Radek Kislinger z Profesní komory požární ochrany.

V poslední době hasiči likvidovali požár způsobený elektrokoloběžkou například v Dobrušce, Týništi nad Orlicí, Pardubicích či Mariánských Lázních. ...

https://www.lidovky.cz/domov/skryty-problem-rady-domacnosti-lithiove-baterie-plamenomet.A221201_152109_ln_domov_lros

J. Kyška 15.12.2022 13:14

Tak to vám můžu jenom podepsat.

Máte můj respekt, hezký den.

J. Kyška 15.12.2022 13:14

Tak to vám můžu jenom podepsat.

Máte můj respekt, hezký den.