21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

GREEN DEAL: Soumrak motorismu v Čechách

Pojďme si v krátkosti nastínit reálné dopady nedávno přijatého Zeleného údělu na motoristu spotřebitele, tedy prakticky na každého z nás. Bude to obrovská díra do našich peněženek a pokřivení trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 30.8.2021 9:29

Optám se srozumitelněji:

"Jediné dobré na zelené ideologii je to, že . . . bude mít na svědomí méně ztrát na životech."

To jste si vypočítal nebo to máte podle pěti pentaklů a deseti mečů?

P. Čoupek 30.8.2021 9:28

Test demokracie - pokud EU tvrdí, že je demokratická, tak nastíněný scénář se celkem jistě nebude demosu ve své většině líbit. Ono to nepůjde okecat.

A. Renjascu 30.8.2021 9:20

Počítáte do této vyšší účinnosti také ztráty při výrobě elektrické energie, přenosu energie, nabíjení baterie, skladování energie...

P. Rada 30.8.2021 9:15

Výrazný pokrok vykazují nejen "baterie" ale i motory a jejich elekronika. Při více jak dvojnásobné účinnosti než má spalovací, vykazuje elektromotor navíc i schopnost znovu ukládat energii do akumulace při brždění.

Řada "směrnic" na silnicích přesto dál předurčuje podmínky provozu. Mezi sinými a jaksi opancéřovanými kteří jsou i deformačními zonami stavěni na vysoké rychlosti..., to pak nemají slabší účastníci v dravém silničním provozu vůbec lehké. Mnohdy jde na dopravní "trh" jeden s rizikem života zatím co jiný sotva rizkuje odtlačenou pneumatiku.

V. Merasicky 30.8.2021 9:12

Proč ten levičácký výraz "Odepsat z daní". Myslíte, že firmy sklízejí peníze někde kombajnem?

L. Vrána 30.8.2021 9:07

Souhlas. Příkladem, co se např. prosadilo bez blbnutí aktivistů a eurobyrokratů jsou čarové kódy na zboží. Ty je objevily bez ideologie, bez oslavných článků a úspěšně se (zatím) používají a budou se používat do té doby, něž je nahradí něco dokonalejšího. Takto by se měla prosazovat i elektromobilita - jako jedna z variant dopravy. Možná, že nějaká její varianta by byla úspěšná.

J. Nevrkla 30.8.2021 9:06

Taky vidím, jak se lidé bojí, jak slapaji brázdu. Zatím by stačilo alespoň prozření a volba stran, které to takto nechtějí. Ale myslím, že jednou přijde doba, kdy už lidé nebudou mít co ztratit a začne se to hroutit jako v roce 89. Ani vládci, vědomi si té bídy, kterou způsobili, nebudou mít vůli pokračovat. Přece neskončíme jako v KLDR. Snad ani tu Činu nezkousnem.

A. Renjascu 30.8.2021 9:02

Nejen drahá, ale i těžká. Ta energie na nesmyslné převážení půl tuny navíc se někde musí vzít. Lepší by asi bylo vymyslet něco na způsob autíček z autodráhy.

A. Renjascu 30.8.2021 8:58

Klíči se už na mnoha místech cinká a někde jde o miliony klíčů, ale dnešní vládnoucí establishment má k dispozici mnohem mocnější administrativní a mocenský aparát s mnohem vyvinutější technologií kontroly a eliminace nepohodlných jedinců. K tomu je potřeba připočíst, že dnes již neexistuje žádná podpora ze zahraničí, protože virem kontroly, šikany a eliminace opozice je nakažený celý svět. Všimněte si jak se do západního prostoru vplížila cenzura, kreditní systém, sledování a další chuťovky, které přišly z Číny a které jsme ještě nedávno kritizovali jako naprosto nepřijatelné. Dnes vám hrozí vyšší trest nad nekorektní poznámkou směrem k pachateli brutálního trestného činu, než onomu pachateli za tento spáchaný čin. Myslím, že na cinkání je již pozdě...

P. Milan 30.8.2021 8:56

Zkonstruovat elektromobil s běžnými jízdními vlastnostmi, s dojezdem cca 300 km, je už dnes možné, ale drahá je a nejspíš ještě dlouho bude ta baterie.

P. Milan 30.8.2021 8:55

Možná má, možná nemá, to už bych nechal na trhu. Baterie byly skutečně dost vylepšeny, ve srovnání s olověnými nebo NiFe.

Kdyby to nikdo nedotoval a nesměrnicoval, vidělo by se, co je pro koho vhodné.

P. Pepax 30.8.2021 8:51

Elektromobil nemá ani současnost, ani budoucnost, smysl této tragikomedie EU je úžasný boj proti oxidu uhličitému.

J. Nevrkla 30.8.2021 8:45

Já si myslím, že je to tak vážné a vede to k takovému snížení životní úrovně, s nulovým efektem na vymyšlenou klimatickou hrozbu, že to zničí EU a Bruselu lidé v ulicích zacinkaji klíči. Čím dříve, tím lépe. Jiná cesta není, pokud se před sebou a svými potomky nemáme stydět za tu katastrofu.

A. Renjascu 30.8.2021 8:45

Někteří to s tou ojetinou už zkusili a výsledek?

https://echo24.cz/a/SyRim/uskali-elektromobilu-baterka-je-po-osmi-letech-nepouzitelna-a-co-dal

A. Renjascu 30.8.2021 8:42

Polovina aut na elektřinu asi přejít nemůže, chybí lithium i kobalt, takže snad jen, když bude nějaká jiná baterie, pokud možno i výrazně lehčí a levnější.

A. Renjascu 30.8.2021 8:39

Již jsem četl a kladu si otázku, zda to není moc, zda by nestačilo 10 - 20 km a těch 30 km nechat na dálnici. Ale pro Pražáky by možná stačilo, kdyby se dodělala Blanka, severní obchvat, metro na letiště (Beme vrať se, ulil sis prachy, ale aspoň za tebou byla vidět práce), odstranily nesmyslné bariery, které zužujíc či redukují počet pruhů, zvýšení kapacity parkovišť, aby vozidla nekroužily na malém prostoru jak supi. Samozřejmě, že k zahuštění dopravy v ČR přispěla neschopnost ČD, které nebyly schopny se přizpůsobit a garantovat firmám aspoň přibližný čas dodání zboží a tak se nákladní doprava přesunula z dráhy na silnici. Podobně porevoluční rušení velké části meziměstské i městské dopravy a její zdražení donutilo mnoho lidí předeslat z víkendové na každodenní osobní dopravu. A změna pohonů? Pokud to bude lepší, konkurenceschopnější, nedotovaná technologie, bez šikany a penalizace konkurenčních technologií, tak proč ne, ale elektrovozidla to evidentně nejsou.

Jinak v Paříži tu vaši třicítku již zavedli a údajně má podporu obyvatel, o čemž ovšem silně pochybuji.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/pariz-francie-povolena-rychlost-snizeni-kilometr.A210830_062955_zahranicni_lisv

P. Podhrázský 30.8.2021 8:26

Ano, koupí ojeté auto. Ale za jakou cenu? Ani chudí na ojetinu mít nebudou.

F. Kusák 30.8.2021 8:25

Je výsledkem propagandy marketingových oddělení, že elektromobil musí stát nejméně milión. Požadovat po městských a příměstských elektromobilech stejně vlastnosti jako má nadstandardní automobil se spalovacím motorem, je hloupost. Zkonstruovat elektromobil s běžnými jízdními vlastnostmi, s dojezdem cca 300 km, je už dnes možné, a za výrazně nižší ceny, než se dnes presentuje. Jiná věc je dostatečná výroba elektřiny a schopnost elektromobilý v místě a v čase dobíjet. A to je jádro pudla. Rychlý rozvoj elektromobility by vedl k rozvracení elektrické sítě a kolaps výrobců energie, zvláště těch z OZE.

P. Skřivan 30.8.2021 8:24

Škoda že většina zelenorudých nesnáší matematiku. Ta jim totiž napoví že pokud zakáží jádro a uhlí bude elektřiny méně. Jistě pomocí dotací můžeme tento deficit třeba i dorovnat. ALE pokud by se splnil jejich vlhký sen a jen polovina automobilů by přešla na elektriku tak bude elektřiny nedostatek a bude drahá. A to nemluvím o dalších plánech jako je zákaz výroby kotlů na plyn opět jen další zvýšení odběru ze sítě. Jenže ekofanatikům opravdu nejde o zemi zčásti je to banda hlupáků a ta větší skupina jsou jen lidé co větří peníze.

PS: rudozelení pamatujte jen bohatá společnost se stará o ekologii. Až lidem srazíte jejich životní úroveň a o tom není třeba debatovat to je prostě fakt. Tak bude ekologie všem ukradená.

R. Tichý 30.8.2021 8:19

V kazdem pripade jde o nadbytecne penize, ktere mohly skoncit uplne jinde.

J. Ganaur 30.8.2021 8:12

Choďte po svých.A chleba získávejte motykou a kosou!A žádné pečení, maximálně sušit na slunci.A žádný kvásek, produkuje škodlivý CO2!:-P:-P:-P:-P

J. Stehlik 30.8.2021 8:08

Pan je úplně mimo. Chudí lidé si nikdy nekupovali nové auto. 80% trhu s novými auty dělají firmy. No a ty to samozřejmě odepiší na daních.

F. Kusák 30.8.2021 8:07

No, je to jen určitá varianta vývoje, i když docela pravděpodobná. Jenže nařízení je jedna věc, naplnění, zejména na úrovni členských zemí, věci druhou. Že tlak na ekologii bude sílit, je zřejmé. Pokud to bude mít logiku a nebude to mít charakter fanatické kampaně, tak s tím souhlasím. I elektromobilita je dobrá věc, ale v přirozené konkurencí a bez dotací.

S. Dedic 30.8.2021 8:07

Dobre si poznamenejte, kteri europoslanci jak hlasovali, a zohlednete skutecny postoj jejich stran (ne ten, kterym se maskuje v kampani) v nasich parlamentnich volbach ... a pak ve vsech dalsich volbach.

P. Rada 30.8.2021 7:59

Soumrak motorismu zřejmě nenastane ale leckde se k prospěchu všech vymění druhy pohonů a nejspíše i změní zejména městský systém a pravidla provozu:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/komentar-tricitka-ve-mestech-ma-smysl-vetsi-nez-26-pruhu-173350

P. Rada 30.8.2021 7:50

Jako argument obecné ekologičnosti která poměřuje plejády vstahů jste vybral extrémní příklad. Tím je už jen srovnávání neudržitelného fosilního motorismu s nedořešeným elektromotorismem.

Zrovna dnes ale vyšel zajímavější článek o řešitelnosti městské udržitelnosti včetně mobility:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/komentar-tricitka-ve-mestech-ma-smysl-vetsi-nez-26-pruhu-173350

J. Strakoš 30.8.2021 7:46

Viz výše - Při nacismu se šlo vyloženě po likvidaci Źidů, komunisté se jezdili do Moskvy učit, jak opozici zakroutit krkem, no a teď jsme o pár desetiletí dál a ani ti komanči na konci vlády moc nevraždili.

J. Strakoš 30.8.2021 7:45

Při nacismu se šlo vyloženě po likvidaci Źidů, komunisté se jezdili do Moskvy učit, jak opozici zakroutit krkem, no a teď jsme o pár desetiletí dál a ani ti komanči na konci vlády moc nevraždili.

D. Polanský 30.8.2021 7:29

Neberte to tak vážně, toho lidi nakecají a skutek utek.

A. Renjascu 30.8.2021 7:17

A toto je snad lepší a ekologičtější technologie?

https://echo24.cz/a/SyRim/uskali-elektromobilu-baterka-je-po-osmi-letech-nepouzitelna-a-co-dal