Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GREEN DEAL: Soumrak motorismu v Čechách
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Merasicky 30.8.2021 9:12Proč ten levičácký výraz "Odepsat z daní". Myslíte, že firmy sklízejí peníze někde kombajnem? |
J. Ganaur 30.8.2021 9:37Elektrokombajnem! |
J. Jurax 30.8.2021 14:11Ano. Ovšem sprostný lid prachy taky kombajnem prachy nesklízí, a koupí si auto za řádně zdaněné peníze, aniž by si náklady na něj z daní též odepsati mohl ... :-))) |
F. Kusák 30.8.2021 8:07No, je to jen určitá varianta vývoje, i když docela pravděpodobná. Jenže nařízení je jedna věc, naplnění, zejména na úrovni členských zemí, věci druhou. Že tlak na ekologii bude sílit, je zřejmé. Pokud to bude mít logiku a nebude to mít charakter fanatické kampaně, tak s tím souhlasím. I elektromobilita je dobrá věc, ale v přirozené konkurencí a bez dotací. |
P. Rada 30.8.2021 7:59Soumrak motorismu zřejmě nenastane ale leckde se k prospěchu všech vymění druhy pohonů a nejspíše i změní zejména městský systém a pravidla provozu: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/komentar-tricitka-ve-mestech-ma-smysl-vetsi-nez-26-pruhu-173350 |
P. Milan 30.8.2021 9:44Totální pitomost. Autor zřejmě nemá řidičák ani na kolobrndu. |
S. Kneifl 30.8.2021 10:04Neuvěřitelný blábol. Absurdní omezení rychlosti logicky způsobí hlavně to, že se prodlouží doba, kterou každé auto stráví na silnici, takže zácpy to řešit v žádném případě nemůže, pouze zhoršovat. Snížení spotřeby je také pitomost - příslušný odkaz vede na 270stránkovou studii o komunikaci mezi auty a jde tam o homogenizaci rychlosti, nikoli o její snížení. Jiné studie prokazují naopak zvýšení spotřeby, což musí každý řidič vědět. Další citované „výhody“ s omezením rychlosti buď vůbec nesouvisí, nebo mohou být ovlivněny na obě strany. |
D. Polanský 30.8.2021 7:29Neberte to tak vážně, toho lidi nakecají a skutek utek. |
R. Vacek 30.8.2021 6:49Stačí se podívat do minulosti, jak to dopadlo tam, kde rozhodovala ideologie nad ekonomií. Velký skok vpřed v Číně znamenal největší hladomor. Rudí khmérové se v Kambodži odebrali z měst do lůna přírody, kde pro ty chytřejší čekala rána motykou. |
J. Strakoš 30.8.2021 5:46Jediné dobré na zelené ideologii je to, že na rozdíl od minulých jako je fašismus a komunismus bude mít na svědomí méně ztrát na životech. |
R. Langer 30.8.2021 6:01Méně? Jak jste na to přišel? Bude to přesně naopak. |
J. Strakoš 30.8.2021 7:45Při nacismu se šlo vyloženě po likvidaci Źidů, komunisté se jezdili do Moskvy učit, jak opozici zakroutit krkem, no a teď jsme o pár desetiletí dál a ani ti komanči na konci vlády moc nevraždili. |
V. Petr 30.8.2021 10:39Od života odtržená ideologie se dá udržet jenom terorem! |
P. Dvořák 30.8.2021 6:54To jste si vypočítal nebo to máte podle pěti pentaklů a deseti mečů? |
J. Strakoš 30.8.2021 7:46Viz výše - Při nacismu se šlo vyloženě po likvidaci Źidů, komunisté se jezdili do Moskvy učit, jak opozici zakroutit krkem, no a teď jsme o pár desetiletí dál a ani ti komanči na konci vlády moc nevraždili. |
P. Dvořák 30.8.2021 9:29Optám se srozumitelněji: "Jediné dobré na zelené ideologii je to, že . . . bude mít na svědomí méně ztrát na životech." To jste si vypočítal nebo to máte podle pěti pentaklů a deseti mečů? |
J. Strakoš 30.8.2021 9:38Ok, takže srozumitelně - Chtěl jsem tím říct, že je to tuze špatná ideologie. A co se počtu mrtvých - jedná se samozřejmě o můj soukromý odhad - zatím tato ideologie neútočí na skupiny obyvatel a nesnaží se je vymýtit jako to dělaly ideologie předtím. Pentakly ani meče jsem nepoužil, pouze klasickou kávovou sedlinu. |
A. Forman 30.8.2021 6:58Na zelené ideologii není nic dobrého, zhola nic....je to pouze podvod a lež. |
I. Bikkhu 30.8.2021 9:57Tím bych si vůbec nebyl jistý. Zatím se to příliš podobá Velkému Skoku v Číně, a ten stál životy víc než 100 milionů lidí. Čím větší území ideologická manipulace ekonomiky zasáhne tím větší ztráty na životech - většinou hladomor a umrznutí - protože není kam utéct. To říká historie. |
J. Jurax 30.8.2021 14:30To zdaleka není jisté. Důsledně uplatňovaná zelenost může mít za důsledek hospodářský rozvrat, výrazně sníženou životní úroveň, následně pak nepokoje, politický rozvrat, masy migrantů, spory a ozbrojené konflikty, hladomory a takové podobné hezké věci. A aby se ta zelenost udržela, tak tvrdé represe a diktaturu. A pak už je celkem jedno, jaká zcestná ideologie - hnědá, rudá, anarchistický černá či zelená - je tou diktaturou vnucována. Je to krásný námět na dystopický román, jenž by ovšem dnes nesměl být vydán ... :-) |
J. Berger 30.8.2021 4:46Vždy se v minulosti prosadilo nové tím, že bylo lepší než staré. Někdy to trvalo dost dlouho, než se lidé přesvědčili (petrolej/elektřina). Teď se to děje zákazy a příkazy EU na základě subjektivních dojmů několika politiků a jakési zelené (občas nelogické) ideologie (olovo, rtuť – zákaz teploměrů s nulovou nebezpečností a přitom nařízení úsporek s obsahem opravdu nebezpečných rtuťových sloučenin, elektromobilita bez ohledu na reálné podmínky, uhlíková neutralita atd.). To je špatně. |
V. Mokrý 30.8.2021 4:50
|
P. Rada 30.8.2021 4:57Tvrzení ..."Vždy se v minulosti prosadilo nové tím, že bylo lepší než staré."... Co ale je "LEPŠÍ"? Vždyt lidé běžně přeci prosazují/schvalují své zákony společenské dokonce v rozporu se zákony přírodními. Vede toto k lepší situaci? |
R. Langer 30.8.2021 6:02Lepší je TO, CO SE PROSADILO, prolhaný Zelený bolševiku. Kdyby to lepší nebylo, tak by se to prostě NEPROSADILO, prolhanče. |
R. Langer 30.8.2021 6:06A netahej do toho zákony, prolhanče, s těmi to nemá nic společného, Zelený bolševiku. Tam prosazujete své prolhané bolševické zájmy jedině vy, a vám podobní. Včetně nových přírodních zákonů, hovado, protože techničtí analfabeti jako vy si myslí, že si je mohou odhlasovat, jak zrovna potřebujete. |
A. Renjascu 30.8.2021 7:17A toto je snad lepší a ekologičtější technologie? https://echo24.cz/a/SyRim/uskali-elektromobilu-baterka-je-po-osmi-letech-nepouzitelna-a-co-dal |
P. Rada 30.8.2021 7:50Jako argument obecné ekologičnosti která poměřuje plejády vstahů jste vybral extrémní příklad. Tím je už jen srovnávání neudržitelného fosilního motorismu s nedořešeným elektromotorismem. Zrovna dnes ale vyšel zajímavější článek o řešitelnosti městské udržitelnosti včetně mobility: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/komentar-tricitka-ve-mestech-ma-smysl-vetsi-nez-26-pruhu-173350 |
J. Ganaur 30.8.2021 8:12Choďte po svých.A chleba získávejte motykou a kosou!A žádné pečení, maximálně sušit na slunci.A žádný kvásek, produkuje škodlivý CO2! |
A. Renjascu 30.8.2021 8:39Již jsem četl a kladu si otázku, zda to není moc, zda by nestačilo 10 - 20 km a těch 30 km nechat na dálnici. Ale pro Pražáky by možná stačilo, kdyby se dodělala Blanka, severní obchvat, metro na letiště (Beme vrať se, ulil sis prachy, ale aspoň za tebou byla vidět práce), odstranily nesmyslné bariery, které zužujíc či redukují počet pruhů, zvýšení kapacity parkovišť, aby vozidla nekroužily na malém prostoru jak supi. Samozřejmě, že k zahuštění dopravy v ČR přispěla neschopnost ČD, které nebyly schopny se přizpůsobit a garantovat firmám aspoň přibližný čas dodání zboží a tak se nákladní doprava přesunula z dráhy na silnici. Podobně porevoluční rušení velké části meziměstské i městské dopravy a její zdražení donutilo mnoho lidí předeslat z víkendové na každodenní osobní dopravu. A změna pohonů? Pokud to bude lepší, konkurenceschopnější, nedotovaná technologie, bez šikany a penalizace konkurenčních technologií, tak proč ne, ale elektrovozidla to evidentně nejsou. Jinak v Paříži tu vaši třicítku již zavedli a údajně má podporu obyvatel, o čemž ovšem silně pochybuji. https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/pariz-francie-povolena-rychlost-snizeni-kilometr.A210830_062955_zahranicni_lisv |
I. Bikkhu 30.8.2021 16:12V Paříži tu třicítku zavedli aby nebylo možné rychle projet no-go zónou a vyhnout se tak kulturnímu obohacení ve formě bodných ran nožem a hořících aut :-) |