Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Budoucnost aut, téma k zbláznění
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T. Hraj 19.4.2019 17:58Re: Kdo je Elon Musk? - pro českého diskutujícího T. Hraj Workoholik asi je a rakety dělá dobře. Všechna čest. Ale jeho e-auta jezdí už 10 let na dotace. A nově i na odpustky. |
L. Novák 19.4.2019 16:23Emise u nákladních aut se musí snížit. Do roku 2030 o 30% Potvrzeno, emise u nákladních aut se musí snížit. Do roku 2030 o 30 procent (Aktualne.cz) http://jdem.cz/e22pe8 |
L. Novák 19.4.2019 4:58Re: Kdo je Elon Musk? - pro českého diskutujícího T. Hraj Pro ekonomicky negramotného komunistu Pivodu samozřejmě ekonomické principy neplatí. A z čeho to tedy ten Elon Musk vlastně platí? Má snad zlatý důl utajený někde v Africe? :-P |
L. Novák 19.4.2019 4:55Re: Elektromobilita? A vedení VN souběžně s jízdní trasou... :-D |
J. Beaufort 17.4.2019 20:52Nazor Dle meho je cesta využívat nadále benzin nebo naftu, každe ma něco do sebe, učinnost se zlepšuje, i když často na ukor životnosti a složitosti, připadne hybridni technologie si vede v celku dobře i cenově. Eletromobilita jako doplněk, jistě ne tlačit na zdanění, různe super výhody, politicky tlak, to je jenom kroucení trhu. Nějak směrovat poměr ind.doprava a hromadná. Ano někdo si elektromobil chválí, ja ditě sociku jsem vyrustal na motorizmu, spojený se spal. motorem, k tomu i studiu na dopr.prumyslovce.Ale je pravda že mlada generace je aut jako Tesla nadšena. A ti zeleni nemaji vesměs technicke vzdělani, čest výjimkam. |
V. Liptovský 17.4.2019 20:32Kto nariadil prechod od koní k autám? Problémom nie je elektromobil, ten by si žil svojim životom, buď by sa elektromobily rozšírili, alebo by plnili len zvláštne úlohy (napr. rozvoz tovarov v centrách či peších zónach). Skrátka - rozvíjali by sa v súlade s našimi potrebami a ich možnosťami či výhodami. A postupne by sa zdokonaľovali... Problémom je doslova násilný prechod na elektromobily nariaďovaný "zhora". Skrátka - "poručíme vetru, dešti"... Obávam sa, že súdruhovia, ktorí o tom rozhodujú, nie sú schopní pochopiť, že je veľký rozdiel prevádzkovať pár elektromobilov na ukážku, a milióny či stámilióny, vrátane výroby a rozvodu elektrickej energie, budovania "nabíjacích" staníc, likvidácie opotrebovaných akumulátorov a riešenia množstva ďalších problémov... Ani cisára pána, ktorý bol všemohúcim bohom v "mocnárstve", nenapadlo nariadiť zrušenie kočiarov a dostavníkov a nahradiť ich tým nedokonalým, pafkajúcim štvorkolesovým strojom, ktorý čudne páchol spáleným olejom... |
J. Beaufort 17.4.2019 20:17Re: Scifi souhlas |
V. Kolman 17.4.2019 20:04Re: ....nebo když automobilní vůz stojí na místě a má puštěný motor - kvůli topení. |
J. Jurax 17.4.2019 19:30No jo, vizi ... pozoruhodné je, že dodnes se tuto vizi nezdařilo moc realizovat. Co vím, tak leda mikrovlnami, ale guru přes to nejsem ... |
J. Jurax 17.4.2019 19:27No, možná, nejsem přes to guru. Zkusím se někde poučit. |
J. David 17.4.2019 18:59Elektromobily nade vše... Počítejte kapacity "zdrojů". Pak stačí jeden "blackout", a je po "žouželkách". Co, no vypadl "elproud". Ono ani nic neprodáte, nenakoupíte, neb všechny systémy jdou do "hajzlíku". Generátory stacionární ale končí, pokud "něfteprodukt" k nim nebude mít kdo dovézti. Mrazáky i kompy v hajzlu. Nu, a pak se vrátíme k loučím, větrnejm mlejnům, drožkaření (ale pozor Zelení budou držkovat, že tažná zvířata jsou zdrojem CO2 a NH4, což je nepřípustné). Etc. etc. Holt příčinné souvislosti, jejich řetězec a síť si domyslete sami. Buterfly effect. Docela katastrofický scénář, který na nás "dobroseři" rafičí. Můj názor. |
M. Pivoda 17.4.2019 18:19Kdo je Elon Musk? - pro českého diskutujícího T. Hraj Elon Musk je hlavně workoholik. To lze říci s jistotou. Druhá jistota ohledně Elona Muska spočívá v tom, že kdyby se Elon býval byl snad řídil ekonomickými modely (zejména těmi, které přivedly Česko do stavu montovny), pak by do vesmíru nikdy nevzlétla žádná jeho raketa a ani elektromobily Tesla by nikdy nevyjely. |
V. Novák 17.4.2019 18:19Re: Politici jsou lidé hloupí stejně, jako jejich voliči. Jo - fyzika je segmentem vědění a proto o ní nemáte páru. |
V. Novák 17.4.2019 18:15Re: Elektromobilita? Mohl byste mi nějak šetrně a jednoduše sdělit, co vám na troleji a trolejbusové trati připadá proti přírodním zákonům? Ostatně, vzhledem k tomu že ta trať funguje od r. 1959, tak za ni může spíše Nikita Sergejevič než Vladimír Vladimírovič. Kolik bylo maximálně trolejbusů připojených k troleji, nevím, ale ve špičce a v lázenské sezóně jezdily trolejbusy na té 86 kilometrové trati v intervalu 2 minuty, což mi při době jízdy Hodina 50 minut dává nějakých 55 v jednom směru, takže celkem 110 plus něco na obratištích. Jestli kvůli tomu někdo přepisoval přírodní zákony, to opravdu netuším - možná jen postavil patřičný počet napájecích bodů s měnírnami.. |
J. Lepka 17.4.2019 18:13Re: Kdo jen chvíli stál, dnes je opodál Tak letos taky? To mi uniklo, díky. |
J. Lepka 17.4.2019 18:10Re: Uvidíme. Takže, pane Kolmane jsme zpátky u hybridů. Což je nakonec asi nejlepší řešení. On jakýkoliv spalovací motor funguje nejefektivněji v stabilním režimu, jenže tenhle postřeh k melounům ještě nedorazil. |
J. Lepka 17.4.2019 18:06Re: Uvidíme. No, podle mě poušť vzniká absencí dešťových srážek a je vlastně fuk, proč tyto nejsou. Já se snažím poukázat na problém, který si nikdo ze zelených MAŠÍBLů nechce přiznat. Megafarmy větrných elektráren s pravděpodobností blízkou jistotě odebírají energii nutnou pro postup dešťových mraků dále do Evropy a protože příroda nesnáší vakuum posílá nám do naší kotlinky vítr od jihu až jihovýchodu, ten se ale stačí vypršet dříve, než k nám dorazí. Podle mě je to typický příklad odpankejtu k pankejtismu, když jsme kyselé deště, obohacené o CO2 a SO2 z tepelných elektráren vyměnili za sucho. A idioti nám ještě kážou, že řešení je elektromobilitě. |
J. Lepka 17.4.2019 17:56Re: MIMO TÉMA - pro odlehčení Proč zůstávat při zemi, vlastně u Nikoly, každá slušná sci-fi se hemží teleportací aniž by si některý autor položil otázku vpravdě kardinální : Umožňuje to fyzika? |
J. Lepka 17.4.2019 17:52Re: Politici jsou lidé hloupí stejně, jako jejich voliči. To, totéž tvrdí kreacionisti, jenže o své Bohu. |
J. Lepka 17.4.2019 17:48Re: A když uhnil, začaly problémy. Jenže u elektromotoru nevysekáte v betonu důlek a nenastavíte lustrsvorkou. |
V. Novák 17.4.2019 17:47Re: A to jenom na robotu a zpět! Ještě tak na školení/kázání njakého prověřeného školitele/kazatele. |
J. Lepka 17.4.2019 17:43Re: Už je to tady K vám ta poznámka došla až v půl jedné? Máte asi bohaté rodiče. |
J. Lepka 17.4.2019 17:41Re: Elektromobilita? A to vyřeší problém s maximálním možném počtu trolejbusů připojených k trolejím? Koukám, že taťka Puťka se ani nezabývá přehlasováním fyzikálních zákonů, prostě si je změní. Akorát, že o umí jen Chuck Norris. |
V. Kotas 17.4.2019 16:53Re: Nemecti vedci Dobržďovat motorem už dnes v autoškolách neznají, takže ho nemohou ani učit. |
V. Kolman 17.4.2019 16:35Re: MIMO TÉMA - pro odlehčení Svého času, v době masového vynalézání "perpetua mobile" pracujícím lidem v éře t.zv.: "socialismu", přišel do akademie věd vážně míněný dopis, navrhující "množení energie páčením"!!! Fakt - nekecám! Jak jednoduše a snadno lze problém s energií vyřešit, když se toho ujmou správní lidé a vezmou to tak nějak po soudružsku a politicky správně do ruky :-) Z trochu jiného soudku byly snahy geniálního chorvatského elektrotechnika Nikoly Tesly. Kdyby se mu podařilo realizovat jeho myšlenku bezdrátového přenosu elektrické energie s dostatečnou účinností, mohli jsme již řadu let jezdit v lehkých elektromobilech s jenom malými záložními baterkami (nebo bez nich?). Bohužel zemřel dříve, nežli se pokusil uskutečnit tuto vizi. |
O. Uživatel 17.4.2019 16:31Uživatel požádal o vymazání |
J. Sinnreich 17.4.2019 16:20Re: Nemecti vedci Klasicke automobily brzdi tez prerazovanim na nizsi prevodovy stupen (asi mate automat) a dobrzduji brzdou. Elektromobil pouze elektrodynamickou brzdou rovnez nezastavite. Chtel jsem pouze upozornit na idiocii ekologickych silencu a nezabyvat se technologickymi malickostmi. |
V. Kolman 17.4.2019 16:18Re: Ale prdlačku! V té době (to bude v pětiletce páté - ulicí půjdou děti rozesmáté....) už budou dopravu zajišťovat sdílené samořiditelné osobní/nákladní drony vy staromilci :-) |
V. Kolman 17.4.2019 16:15Re: Vzduch zdarma - tuhý CO2 k chlazení zdarma, tekutý dusík k chlazení zdarma..... Zkapalňovač dusíku u každého napájecího stojanu :-) |
V. Kolman 17.4.2019 16:11Re: Právě na neekonomickou výrobu vodíku elektrolýzou jsou pane Juraxi velmi vhodné "větrníky" a "slunečníky" v čase, když větry mocně dují a svítíčko sluní jak "o závod". Jedná se tak o svého druhu akumulátor, byť s mizernou účinností v době, kdy si s přebytkem el. energie energetici neví rady. |