1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

GLOSA: Budoucnost aut, téma k zbláznění

Heslem této dekády je elektromobilita. Na takovém vývoji by nebylo nic působivého ani mimořádného, kdyby ovšem politici leckde na světě, hlavně ale v zemích EU, nevsadili nikoli na technický vývoj a jeho stávající možnosti pro tento druh vozidel, nehodili za hlavu logiku a nerozhodli o přechodu proto, že to prostě je cool a trendy. Kdo je free, cool a in, je prostě frikulín.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Wágner 17.4.2019 9:00

Čekání na zázrak

Čekání na zázrak... Jenže i tolik diskutované elektromobily jsou ekologické jen pokud se domníváme, že elektřina vzniká v zásuvce.

J. Jurax 17.4.2019 8:58

Přesně.

Jako druhé auto bych si to možná i koupil, ale vyhodit přes půl milionu za nákupní tašku mi nepřijde nejchytřejší. Stejně bych to neměl kde nabíjet - táhnout kabel ze čtvrtého patra paneláku až na parkoviště mi nepřijde schůdné.

A bez normálního auta se na malém moravském městečku kdysi okresním neobejdu.

R. Dubravský 17.4.2019 8:58

Problém elektrických aut...

...je v tom, že jsou politicky prosazována k plnění úkolů, ke kterým se nehodí. Současné elektrické auto z mnoha důvodů není vhodné jako jediné, univerzální rodinné auto pro střední a nižší vrstvy. Jenže právě tam je tlačeno. Přitom je mnoho jiných úkolů, kde by se již nyní mohla elektroauta ve velkém používat a přispívat k bezpečnosti provozu a čistotě prostředí. Mám na mysli všechny služby, kde auto jezdí převážně ve městě, jednotlivá jízda má nejvýše desítky kilometrů a parkuje na předem známých místech (kde lze vybudovat nabíječky). Tedy taxíky, pošta, rozvážkové služby, lokální zásobování, sanitky, hlídkové vozy policie, možná i malé autobusy...

H. Gene 17.4.2019 8:57

Re: Na vodík zapomeňte, je drahý a nebezpečný

Víte vůbec, jak funguje palivový článek?

M. Mikulec 17.4.2019 8:55

Re: Jde také o to,

:-)) Vám se stýská po 99,99% vítězství Komunistické strany ve volbách? :-))

M. Prokop 17.4.2019 8:49

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Nebojte. Až jiná auta nebudou, tak vám i ta vaše zdaní a úspory budou v prdeli.

Zatím spoříte na neoprávněných výhodách.

J. Jurax 17.4.2019 8:49

Ale někteří jo, a to nemám na mysli jen vysokou koncentraci politiků tamtéž ... :-)

M. Prokop 17.4.2019 8:46

Re:

Všichni Pražáci nejsou magoři, dokonce ani většina ne.

M. Prokop 17.4.2019 8:46

Re: Jde také o to,

Svobodnou volbu? Kam by to vedlo? :-P

M. Prokop 17.4.2019 8:45

Re:

Nic proti tomu, pokud máte dost peněz a nějak to využijete.

Dosavadní vývoj byl ovšem takový, že nová technologie vytlačila starou tím, že byla lepší. Tedy, užitkovější, pohodlnější a pokud možno levnější. Dnes je nová, zatím horší (cena, užitkovost) technologie vnucována nařízeními, omezováním staré a čachry s cenami. Cesta do pekel.

K běžné věci chybí vyřešit, kde brát elektřinu (viz pan Wagner výše "Kam míří Německo", kde brát suroviny na výrobu baterií, kde ta auta nabíjet (čas, prostor), jak renovovat a likvidovat baterie ...

Klasické auto se spalovacím motorem zatím elektroauto nenahradí, jisté šance by byla u pošty a podobných institucí, kdyby vše šlo přirozenou cestou bez ideologických nátlaků.

M. Mikulec 17.4.2019 8:40

Re:

Stirsky píše jako Pražák. Z jiného světa.

M. Mikulec 17.4.2019 8:39

Jde také o to,

aby měl člověk svobodnou volbu. Pokud bude terorizován ze všech stran, jako to vlády předvádějí na kuřácích, efekt bude opačný. Zatím ma svobodnou volbu bydlet na vesnici, kde není kromě připojení k Wi-Fi žádná jiná civilizační vymoženost.

J. Vrzal 17.4.2019 8:38

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Tehdy neslo o LEDky vs zarovky. Slo o usporky vs. zarovky.

Dnes uz po usporkach ani pes nestekne. Prisly LEDky, prisly rychle

a zadnou uredni pobidku nepotrebovaly.

D. Procházka 17.4.2019 8:33

Re: Na vodík zapomeňte, je drahý a nebezpečný

Cena musí jít stranou, když jde o záchranu planety. U ostatních zelených zdrojů se to už podařilo prosadit, nevidím důvod, proč bychom si (jim) ještě nemohli připlácet i na vodík.

P. Neubauer 17.4.2019 8:26

Re: Na vodík zapomeňte, je drahý a nebezpečný

ne vodík přímo do nádrže, ale vodíkové články jsou budoucnost.

V. Kolman 17.4.2019 8:18

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Máte, i nemáte pane Humle pravdu. Když se jakž takž použitelná LEDka vůbec poprvé objevila na českém trhu, stála 1600,-Kč!!! Za tuto cenu by si jí kupoval jenom blázen, miliardář, nebo bezmezný nadšenec. V současnosti je její cena "rozumná" a klasickou žárovku se žhaveným vláknem si už kupuje jen málokdo.

Stejně tak se v současnosti ukazuje, že různé modifikace zářivek, byť v moderním provedení se závitem, s vysokofrekvenčním předřadníkem, byla "Cimrmanovým" úkrokem stranou. Měly různé neduhy (vadilo jim například časté rozsvěcení/zhasínání), které LEDky už nemají a i jejich životnost silně pokulhávala za životností deklarovanou. To jsem se ale na hony vzdálil od elektromobilů.

U e-automobilů je teď "míč" na straně výrobců akumulátorů. V současnosti mají akumulátory nedostatečnou kapacitu a neúměrně vysokou cenu. Nabíjení elektromobilů je sice velkým problémem, nikoli ale neřešitelným.

M. Klas 17.4.2019 8:04

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Pane Humle, v čem tkví ta úspora, když pořizovací cena je dost vysoká? Jezdíte i delší trasy? Bydlíte v domku nebo na sídlišti? Nabíjíte ze sítě doma?

O. Uživatel 17.4.2019 7:42

Uživatel požádal o vymazání
V. Kotas 17.4.2019 7:37

Re:

Do velkých měst jako " nákupní tašku ", nebo pro služby - pošta, taxi, rozvozy zboží, jo.

R. Lávička 17.4.2019 7:20

A kilowatty trháte v sadu jako jablka? Ta energie se také musí vyrobit.

D. Stirský 17.4.2019 6:32

V rodině jedno e-autíčko koupené z druhé ruky máme a nemůžeme si je vynachválit. Befely jistě ne, ale do 10 let - myslím - půjde o zcela běžnou věc.

P. Klíma 17.4.2019 6:28

Podepisuji! Naštěstí pro Zeměkouli blbne jen Západ...

A naneštěstí pro NÁS blbne jen Západ.

Dobíjecí stanice za pár let budou vypadat jako v katastrofických filmech - zarostlé travou a vítr kolem nich bude honit loňské listí...

V. Kotas 17.4.2019 6:26

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Přesto, že auta na baterie/elektriku jsou i v současnosti, při všech nejmodernějších technologiích, zatím stále slepou uličkou.

V. Kotas 17.4.2019 6:23

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Jak to dopadne ? Zřejmě budeme mít i nadále nejstarší vozový park - auta na benzín/naftu do doby, než je ti chytrolíni začnou úplně zakazovat. Někde už na tom pracují.

J. Anděl 17.4.2019 6:15

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

Jestli to tak dopadne, je otázka (vždy, u všeho), ale máte pravdu, že to tak dopadnout může.

Jestli máte dvě, to je skvělá zkušenost, hned se vás zeptám: jak nabíjíte? Máte dům a garáž a nabíjíte doma? V bytovém domě uprostřed města mi to zatím vrtá hlavou.

L. Novák 17.4.2019 5:14

Na vodík zapomeňte, je drahý a nebezpečný

Už se o tom psalo mnohokrát, ale zřejmě zbytečně...

Z. Rychlý 17.4.2019 5:10

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

:-)))))

J. Huml 17.4.2019 4:26

Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm....

No pane Kolmane, ono to dopadne s elektrickymi auty jako s LED svitidly. Blbci prskali, a chytraci si poridili a hodne usetrili. Dnes uz se o zarovkach ale vubec neprska. V nasi rodine mame elektricka auta dve, a je to opravdu podstatna uspora. Treba prijde neco lepsiho, treba vodik, ale zatim je to opravdu dobry.

J. Kovaříček 17.4.2019 4:07

Re: Žádné řešení není snadné

Nejlepší řešení by bylo nakázat autíčka šlapací, ta jsou úsporná. Ovšem uživatelé by při jízdě nesměli dýchat ani vypouštět jiné skleníkové plyny. Také častý pohyb by zlepšil fyzickou kondici uživatelů, ti by se dožívali vysokého věku a zruinovali by tak penzijní fondy. Nemají to tedy soudruzi v Bruseli snadné. Hádám, že jejich další nápad bude plošný zákaz vycházení z domu. Potraviny budou dovážet a odpadky odvážet dróny firmy Amazon.

J. Kovaříček 17.4.2019 4:00

Žádné řešení není snadné