Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Budoucnost aut, téma k zbláznění
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Novák 17.4.2019 13:15Re: No co - občas dotáhnete... My, co jsme léta žili v paneláku, známe... |
V. Novák 17.4.2019 13:13Re: E-mobil jen pro bohaté. Poddaní mají makat a ne trajdat někde po světě! |
J. Jurax 17.4.2019 13:13Ano. Někde jsem ale četl, že známé zásoby mědi by nestačily na náhradu všech spalovacích motorů elektromotory. A vinutí z hliníku ... Ale odkaz jsem nenalezl ... A elektromobil má ještě jednu nevýhodu - klimatizuje a hlavně topí na úkor dojezdu. |
V. Novák 17.4.2019 13:12Re: Uvidíme. A jak jinak si představujete tu "částečnou ztrátu vlivu a moci ropného arabského světa a permanentně prudícího Ruska"? Elektřinu vyrábíme v tepelných elektrárnách, které potřebují uhlí (u nás před limity brzo dojde, dodá Rusko), mazut (z ropy od jmenovaných) nebo plyn (od jmenovaných), dále v JE (palivo nejlépe od TVELu), vodních (další nepostavíme - Zelení nedovolí) a v nespolehlivých OZE. Ještě že v zásuvce je elektřiny dost... |
B. Lukáš 17.4.2019 13:09E-mobil jen pro bohaté. :Elektromobilita nemusí být jen současný módní trend prosazovaný nezodpovědnými politiky čí profesními diletanty , ale možná i záměr bohatých, jak řešit přehuštěný automobilový provoz a parkování. Elektromobily jsou a lze předpokládat , že i budou v delším časovém horizontu pro většinovou nebohatou klientelu nedostupné , což povede ke zlepšení komfortu osobní dopravy a parkování bohatých, kteří na to budou mít.. Většina ostatních, co na to nemají, budou muset jezdit autobusy. Bohatí příslušníci "cool a trendy" jezdit autobusy opovrhuje, protože dle jejich názoru v nich převážně jezdí jen "socky." |
V. Novák 17.4.2019 13:06Re: Zřejmě máte v hlavě podobný, ideologicky podpořený... Tak tam je třeba dobudovat. Vzhledem ke ztrátám při přeměně elekrtrcké energie na chemickou a zpátky se to během pár let zaplati. |
V. Novák 17.4.2019 13:03Re: Elektromobilita? Bylo vyřešeno energomostem z Ruska a dvěma elektrárnami na Krymu. V současnosti by Krym mohl dodávat na Ukrajinu. |
J. Jurax 17.4.2019 13:01No, on ten příklad se žárovkami moc vhodný není. Totiž když bruselští blbečkové zasekli žárovky byly ledky tak nesmyslně drahé, že nebyly náhradou. Jako náhrada se vnucovaly všeliké výbojky - taky drahé, ale ne tolik jako ledky - ovšem s životností ne delší žárovek (prý se nemají často zhasínat a rozsvěcet!) a jen o trochu úspornější, zato jsoucí nebezpečným odpadem a při rozbití zahřáté svítící výbojky produkující zdravé rtuťové výpary (patrně aby nahradily dobrosery zapovězené rtuťové teploměry). Ano, trh to srovnal, ledky zlevnily a staly se konkurenceschopnými a žárovky i výbojky vytěsnily z trhu. Bruselským dobroserným blbečkům stačilo jen počkat a neprudit a nenutit lidí do zbytečných výdajů. Mimoto to na boj se zlotřilým CO2 to mělo jen zanedbatelný dopad. No a s elektromobily je být situace podobná až stejná. Postačí deset dvacet let počkat a stanou-li se elektromobily užitnější než auta klasická, nebude třeba dobroserných násilných regulací, dotování a křivení trhu. Nestanou-li se užitnějšími, zmizí v propadlišti dějin jako lokomobily. |
J. Holíček 17.4.2019 12:36Re: Už je to tady To je dobře, že už to skončilo. Nebo po třičtvrtě na jedenáct nebyla příležitost trollit? |
J. Jurax 17.4.2019 12:32No jo, jenže on se vodík průmyslově vyrábí ze zemního plynu. Elektrolýza vody ve velkém přijde dost draho. A potřebuje elektřinu, která se furt vyrábí v nadpoloviční míře z uhlí s plynu. |
T. Hraj 17.4.2019 12:31Re: Už je to tady Elon je génius. Postavi továrnu na e-auta a má současně továrnu na odpustky. |
J. Jurax 17.4.2019 12:25Nebojte se, i na to dojde ... zejména když rozvojem elektromobility začne klesat vejvar ze spotřební daně z benzínu. Stát se někde hojit bude muset a chlast a kuřáci výpadek nepokryjí ... |
V. Kolman 17.4.2019 11:27Re: Uvidíme. Elektrocentrála v "kufru" to pane Lepko bude jistit :-)) |
J. Jurax 17.4.2019 11:22Aha. Pokud to myslíte vážně, pak byste mohl nastínit technologii, jež by umožnila bezkontaktní nabíjení elektromobilů na vzdálenost řádově nejmíň metrů až desítek metrů - řekněme na parkovišti před panelákem nebo firmou, samozřejmě v rozumném čase. Pokud možno levnou a bezpečnou. |
V. Kolman 17.4.2019 11:21Re: Zdražení elektřiny by bylo nutno souběžně doplnit o SPECIÁLNÍ DAŇ Z FOTOVOLTAIKY NA STŘEŠE DOMU - odstupňovanou podle výkonu. Ježíš-Maria, co jsem to napsal!!! Ještě se toho nějaký "písk" chytí a zavede to do praxe :-)) :-)) :-)) |
J. Jurax 17.4.2019 11:12Samozřejmě. Zdražením elektřiny. |
J. Lepka 17.4.2019 11:11Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm.... Dovolím si oponovat s vaší poslední větou. Je to velký problém a zatím neřešený a zelenými MAŠÍBLy záměrně ignorovaný. Není na to připravena ani infrastruktura ani výroba elektřiny, navíc sebevražedné tendence EU naznačují, že se o nich ani neuvažuje. |
Z. Lapil 17.4.2019 11:11Re: Zřejmě máte v hlavě podobný, ideologicky podpořený... To až potom. Kdysi, opravdu dávno, jsem četl docela podstatný článek. Čísla si vymýšlím: Není pravda, že nejsou alternativy za ropu. Až bude u pumpy benzín za 45,- Kč, přijde na řadu syntetický benzín z uhlí... Zjišťuju, že si nepamatuju, jak to bylo dál, ale dřevoplyn tam figuroval taky a elektřina tuším až někde "na vrcholu řetězce". Připomínám, bylo to dávno, dnes se možná najde něco ještě dražšího :-). Fakt je, že elektromobil má proti modernímu benzíňáku jednu velkou výhodu: má MNOHEM jednodušší motor. S trochou nadsázky je vlastně poháněn startérem, motor vůbec nepotřebuje. Dopad (dlouhodobý) na cenu a spolehlivost je jasný. A ano: baterie jsou naopak dražší a složitější, než kus plastu zvaný nádrž. |
J. Lepka 17.4.2019 11:07Re: VNUCOVAT E-AUTA BEFELEM JE ....ehm.... Jasně, chápeme milý Humle, jsme blbci, že jsme si nepořídili vych caně auto na elektriku, ze které se zatím neplatí spotřební daň a ani silniční. To je vskutku úspora, ta jistě více než nahradí cca troj až čtyřnásobnou pořizovací cenu nového vozidla. |
M. Pivoda 17.4.2019 11:07To vyřeší Neviditelná ruka trhu Nezoufejte! |
J. Lepka 17.4.2019 11:00Re: Na vodík zapomeňte, je drahý a nebezpečný A do toho článku se berou odkud? Že by z nádrže? |
J. Lepka 17.4.2019 10:59Re: Kdo jen chvíli stál, dnes je opodál Zvláštní, že se autor do palice nestřelil už v lednu 2017. To v Německu nefoukalo, byla inverze a tak ani to Slunce to nevytrhlo, ovšem úspěšně se to tutlá, aby nevyprchalo nadšení z OZE. |
J. Lepka 17.4.2019 10:56Re: Elektromobilita? A vo tom to je. Už Saturnin prezentoval populární větu pražských tramvajáků. |
J. Lepka 17.4.2019 10:54Re: Uvidíme. Sice ne přímo, ale v podstatě ano. Německo brutálně a nesmyslně odstavuje jaderky a uhelky, ale dobrovolně se váže na plynovod a buduje plynové elektrárny. A největší mazec vypukne, až vyplave na světlo světa, že větrníky ovlivňují proudění vlhkých atlantických větrů do střední Evropy a proto tu budeme mít brzo poušť. |
J. Lepka 17.4.2019 10:49Re: Politici jsou lidé hloupí stejně, jako jejich voliči. Janyška zase neví nic o fyzice, stejně jako jeho guru, ale nabrání mu to v rozletu. |
J. Lepka 17.4.2019 10:48Re: Zřejmě máte v hlavě podobný, ideologicky podpořený... Kůrovec nám naznačuje cestu : dřevoplyn. |
M. Valenta 17.4.2019 10:47Re: Uvidíme. a to tam píšu? |
J. Lepka 17.4.2019 10:45Re: Už je to tady Na místě jest otázka, co padne dřív Fiat nebo EU? |
Z. Lapil 17.4.2019 10:41Re: Zřejmě máte v hlavě podobný, ideologicky podpořený... Leckde trolej není. |
V. Novák 17.4.2019 10:37Re: Uvidíme. Jojo - a elektřiny máte v zásuvce dost, žádné elektrárny, ani uhelné, ani plynové, natož jaderné nejsou potřeba... |