28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Skřivan 24.3.2024 20:55

Autor nepochopil dvě věci:

1. Je velký rozdíl mezi jádrem v zemi, která má jaderné zbraně a má jaderný průmysl a mezi jádrem v zemi, která jaderné zbraně a tedy ani jaderný průmysl nemá. Souvislost je prostá: přepracování paliva a množivé reaktory produkující plutonium, čili "jadernou výbušninu", resp. výbušinu, jak říkají pyrotechnici.

2. Bylo by to fajn, kdyby to bylo bez garance výkupní ceny, což nebude. To odpovídá na otázku, jak to bude s cenou elektřiny: zjevně dražší nebude, jak předpokládá s jistotou sobě vlastní autor. Asi to taková jistota není, když se na to ta elektrárna u státu nechává pojistit. Mimochodem: solární podvod byl založen na té samé fintě.

L. Novák 25.3.2024 0:13

ZELENÝ HLUPÁK "P. Skřivan", který nerozumí základním technickým a ekonomickým banalitám, má odvahu napadnout autora článku z "nepochopení věci"? ;-D

Mějte s ním slitování, je to jenom zelený hlupák... :-P [>-]

J. Vrabec 25.3.2024 9:36

No, bylo po půlnoci a vy jste zřejmě moc bumbal. Tak se z toho vyspite !;-D

J. Černý 24.3.2024 17:53

Fialové vládě jde jen o úplatky. Fiala svým rozhovorem se Strakatým srazil ceny akcií ČEZ a americký investiční gigant si hned ty akcie za stamiliony nakoupil. Co Rakušanova policie ?

P. Diviš 24.3.2024 20:44

Ta si asi nenakoupila, nemá to povoleno.

P. Skřivan 24.3.2024 20:55

Přesně. :-)

L. Novák 24.3.2024 11:55

Potíž je, že EU Fialova vláda je vládou ZELENÝCH BLBCŮ, kteří ;-O vytrubují do světa, že intenzívním dotováním výstavby OBČASNÝCH ZDROJŮ ENERGIE se sníží ceny el. energie v Česku. Opak je pravdou, tzv. OZE jsou tím NEJDRAŽŠÍM A NEJMÉNĚ SPOLEHLIVÝM zdrojem, navíc s krátkou dobou života, kratší, než je fotovoltaickými a větrníkovými podvodníky vytrubována v médiích jako placená i neplacená reklama. Česká televize a rozhlas budiž odstrašujícím příkladem takového nekritického přístupu... Rv!![>-]

M. Pesat 24.3.2024 10:21

"Podobně přemýšlí také Austrálie a spousta jiných zemí. Zejména chudé země třetího světa mají společné to, že nemají zásoby fosilních paliv, ale zato mají hodně, hodně sluníčka. Pro tyto země se sama nabízí možnost podstatnou část dovozu ropy a zemního plynu nahradit soláry a větrníky."

uz to bude min. 20 let co jsem cetl o planu vystavby obrovske slunecni elektrarny na Sahare/tusim Alzirsko/ za spolucasti Francie/Italie, s tim ze vyrobena elektrina se bude do Evropy dopravovat podmorskym kabelem/y. Dodnes se neinstaloval ani jeden panel. Par let zpet co zacala valka na Ukraine tak se opet vynorily "napady" modrobolseviku porucit vetru desti a pouzivat pouze ideologicky cistou elektrinu/plyn/ropu. OVSEM !!! ani na Sahare nesviti slunce 24/7 a opet nastane problem ulozist/prenos. soustavy. Nemecko uz davno melo mit vybudovano prenos. soustavu sever/jih, aby vetrnou elektrinu dodali na jih, skutek utek. O chudych africkych zemich a jejich "prenosovych soustavach" se radeji nebudu vyjadrovat. Nedavno jsem na BBC cetl clanek o nejakem anglickem soudruhovi, co ma v Africe firmu na vyrobu slnecni energie, coz je fakticky instalace fotovoltaickych panelu + akumulator ktere vyrobi dostatek elektriny pro osvetleni, a energeticky nenarocne spotrebice.

https://www.aljazeera.com/opinions/2021/4/7/there-are-grounds-for-concern-about-solar-power

V. Církva 24.3.2024 10:37

Tak pokud vím, ten plán vozit sluneční energii z Afriky do Evropy ztroskotal na realizovatelnost. A to nemluvím o hlavním problému rozvojového světa (teď nemyslím islám i když ten je vlastně původní příčinou) kterou je nestabilita. Spoléhat na Alžírsko s energií bych teda nechtěl. Stačí Rusko.

Mezi námi i velké přesuny energie přes celé Německo jsou určitým problémem. Často je spíš lepší vybudovat průmysl u energií ale to by pak taky znamenalo zavřít ten v ČR. A navíc průmysl nevybudujete za 5 let jak si EU naplánovala.

M. Pivoda 24.3.2024 14:21

Cituji: Často je spíš lepší vybudovat průmysl u energií ...

Tzn. na oběžné dráze kolem Země, nebo, řekněme, na Měsíci? Nebo na moři u větrníků?

M. Pivoda 24.3.2024 14:24

Východoslovenské železárny, v době ČSSR, byly vybudovány v místě, kde nebyly vůbec žádné suroviny.

J. Černý 24.3.2024 17:55

Kvalitní rudá dovážela že SSSR a koks z Ostravy.

Dnes dovazíme uhlí až z Austrálie ;-D;-D

O. Istvanfy 24.3.2024 23:45

Ale bola tam pracovná sila.

M. Kocián 25.3.2024 8:14

Byla tam ruda ze SSSR. Například hlubokotažná ocel se musela vyrábět ve Filakově, aby ingoty "nezestárly", tedy nezměnily strukturu, než je dovezou na Ostravsko nebo Kladensko. Provázanost těžkého průmyslu byla v té době skutečně dobrá.

P. Diviš 24.3.2024 16:33

Takový problém by to nebyl, ten přenos sever/jih Německa. Nesměli by ovšem bláznit němečtí zelení.

M. Pivoda 24.3.2024 14:17

Zmíněné Německo dobře rozumí technologickým vývojovým trendům. Z toho si Němci spočítali, že pro Německo bude výhodnější si počkat na pokles ceny solárních panelů a pak umístit ty levné solární panely na svém území. Mít ten byznys plně pod svou kontrolou.

- Mělo by se to Německu vyplatit, i při nižším slunečním osvitu v Německu, oproti jihu, tj. na Sahaře.

- Mělo by se to Německu vyplatit, než trvale bojovat o přenášenou energii ze Sahary. Zatím planeta Země totiž není centrálně řízena.

M. Novák 24.3.2024 14:40

Totální bullshit. Nemůže se to vyplatit dokud nebude možné ZADARMO skladovat energii na 3-6 měsíců dopředu. Dokud musíte v zimě provozovat jiné zdroje než soláry vždycky se vám vyplatí provozovat tyto zdroje celoročně a neudržovat dvě nezávislé soustavy výroby energie.

Pokud chcete teď soláry celoročně pro celou Evropu tak Sahara je jediná alespoň teoretická možnost, s tím že použijete Středozemní moře jako přečerpávací elektrárnu :-)

M. Pivoda 24.3.2024 16:44

Vítr na moři Němcům fouká i v zimě. Možná dokonce více než v létě.

L. Novák 25.3.2024 0:16

KRETÉNE DEMENTNÍ, už jsi někdy viděl, jaký má dodávka elektřiny z větrníků v Německu časový průběh během dne, týdne, měsíce, roku? ?;-D

Tak se podívej, než začneš žvanit nesmysly...

P. Diviš 24.3.2024 16:32

Zelenobolševíků, rudobolševíku. Nebo jste barvoslepý?

M. Pivoda 24.3.2024 16:42

Slepá je česká polistopadová demokracie.

Proč? Jinak by Karel Šebesta zde nemohl svinit jméno vynálezce Prokopa Diviše.

L. Peleška 24.3.2024 10:14

Oxid uhličitý krmí Svět a oni proti němu zbrojí? Teplo a vlhko spolu s uhličitým doslova krmí hladové a co budou říkat, až prudce poklesne produkce obilí a nastane doba ledová, od které nás zachraňuje uhličitý? Entchuldig, bitte? Anebo: ještě více Brusele? Jděte i s ni i do...

J. Jurax 23.3.2024 17:53

Za 20 let 800 miliard vyhozených do hajzlu na podporu občasných zdrojů - 40 miliard ročně do roku 2030.

Kdo se o těch 40 miliard ročně dělí?

Podle Wiki https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Energetika_v_%C4%8Cesku se u nás v letech 2013 až 2021 vyrobilo v průměru cca 9,1 TWh elektřiny ročně ze všech OZE - biomasa, bioplyn, voda, soláry, vítr a biologicky rozložitelné komunální odpady.

Ergo každá kilowathodina z OZE byla v oněch letech v průměru dotována cca 4,40 Kč. A solárů a větru to bude víc, neboť přinejmenším vodní elektrárny dotovány asi nejsou.

My si to můžem dovolit, jsme bohatý stát co neví co s prachama, co vydupe z občanů na daních.

A ovšem - výpočet je nahrubo, znalejší nechť upřesní či opraví nebo doplní.

V. Vérosta 23.3.2024 14:59

ano, jádro je dnes, bohužel, jediný významný bezuhlíkový zdroj elektřiny. Technologický vývoj stojí na místě a bezmocně přešlapuje.

V. Kučer 23.3.2024 13:36

Před chvílí jsem poslouchal rozhlas plus kde propagovali OZE a hrozili migranty. „Pokud nepůjdeme důsledně do Green Dealu, budeme mít za 15 let v Evropě třeba desetinásobnou migrační vlnu než v roce 2015. V Sahelu je klimatická změna brutální, lidé vidí, jak jim ustupují políčka a musejí migrovat. A až nebude prostor, Evropa bude jejich jedinou nadějí. Pokud nezastavíme klimatickou změnu, budeme mít dalekosáhlé problémy,“ varuje Martin Záklasník, odborník na energetiku.

P. Diviš 23.3.2024 21:03

Jo, to bude nepochybně odborník na "energetiku". Takových tu máme plnou prdel. Ani oficiálně už nikdo netvrdí, že změny kliimatu lze nějak zastavit. Současná mantra je zmírnit, za cenu ekonomického sebezničení. A nedojde ani k tomu zmírnění, pokud by vůbec bylo možné.

V. Církva 24.3.2024 10:31

A řekl někdo Záklasníkovi, že 9% emisí svět nespasí a že žádné migranty nikdo do silně zalidněné Evropy nemá být nucen přijímat?

Emise a přelidnění se nějak vyřešit musí. Problém je když to řeší progresivisté rovnostáři socialisté marxisté

Všechno zlo a problémy Západu pak způsobují titoa původní problémy neřeší nebo i zhoršují

J. Lukavsky 25.3.2024 7:24

"Pokud nezastavíme klimatickou změnu, budeme mít dalekosáhlé problémy,“ varuje Martin Záklasník," na zasedání Komunistické strany Číny. Pak k mikrofonu přistoupila sv. Gréta, pořádně Číňanovi vypucovala žrádlo, on se rozplakal a.... napravil. Pak Gréta sedla na bicykl a jela udělat totéž do Indie. Takžeje to na dobré cestě! J.L. end

M. Pivoda 23.3.2024 12:23

Autor Milan Smutný v úvodu svého článku (hned v první větě) píše: "... klíčový člen EU Francie odmítl solární a větrné zdroje jako obecně vnímaný klíčový unijní nástroj dekarbonizace. ..."

Autor tímto sděluje čtenářům hlavně to, že BUDIUCNOST JE NEJISTÁ. A že proti nejistotě se lze zaštítit pomocí rozložených investic. "Nenoste všechna vajíčka v jednom košíku!" Rusky se to preventivní označení řekne zaščiščájuščijsa.

Technologická nejistota spočívá hlavně v tom, že produkce solárních panelů nemusí probíhat dostatečně rychle (tak, jak bylo původně plánováno), zatímco technologie fúzní jaderné reakce by mohla, tzn. pokud se už neobjeví další problémy, aplikačně dozrát rychleji, než vyřvávali skeptici.

Na ostatní možné nejistoty čtenáři (tj. moudří starci na NP) určitě přijdou sami.

P. Brich 23.3.2024 12:28

"... technologie fúzní jaderné reakce by mohla, tzn. pokud se už neobjeví další problémy, ..."

Naděje umírá poslední ...:-/