27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ENERGIE: Fotovoltaičtí parazité

Stalo se módou instalovat fotovoltaické panely na střechách, i jinde. Jen se přitom v rámci zelené ideologie zavřely oči před ekonomikou a elementární spravedlností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Moser 26.3.2023 18:49

Opravdu? Nějaký zdroj? Protože nějak nemohu nic takového najít...

O. Vašíček 27.3.2023 7:49

Bohužel ho taky nemůžu najít. Ale byl to článek zde na Seznamu. Cca rok zpět. Řešila se bezpečnost elektroaut a některá severská země, z důvodu velkého množství dřevostaveb, uvažovala nebo rozhodla (to si již nepamatuji) o omezení výstavby dobíjecích stanic přímo u domu. Povolení jen od určité vzdálenosti od domu. Zkusím ještě pohledat.

S. Dedic 26.3.2023 22:18

Ale ono se to resi. Napriklad u nas uz hasici prisli s tim, ze je treba zesilit nosne konstrukce bytovych domu s podzemnimi garazemi -- protoze projektovana pozarni nosniku pro teplotu a trvani pozaru samohybne baterie nestaci. Jen Buh vi, jak se to bude provadet u existujicich staveb.

V. Petr 26.3.2023 17:29

No, jel jsem autobusem. Na křižovatce před námi stála Š 120 (bylo to nekdy před 40 lety) a najednou jí začaly z motoru šlehat plameny. Vyběhl řidič našeho autobusu s příručním hasičákem a oheň uhasil. Chtěl bych vidět totéž s elektomobilem...

L. Novák 26.3.2023 18:14

Elektromobilů je u nás tak málo, že je hořet jen tak snadno neuvidíte. Ale několik případů už bylo zveřejněno.

M. Moser 26.3.2023 18:16

Já viděl.chytnout auto a za 20 minut z něj byla jen hořela kostra.

Oboje to případ od případu.

Jak u benzínu, tak u baterií.

Ale pro novináře je lákavé zveřejňovat články, na které lidé klikají a pod kterými se nadává. V některých případech není ani nutné aby byl článek pravdivý.

L. Novák 26.3.2023 18:26

Pravda vadí zeleným komunistům stejně, jako těm rudým... :-P

A. Teply 26.3.2023 22:30

Hořící Teslu by ten autobusák přece ponořil do speciální nádrže.

A do 24 hodin by bylo po požáru...

L. Novák 26.3.2023 18:18

Data pojišťoven pochází z nepatrného množství elektromobilů a jejich krátké historie v provozu. Tudíž nemohou být srovnatelná s dlouhodobými statistikami provozu aut se spalovacími motory za desítky let. :-)

M. Moser 26.3.2023 18:22

Takže říkáte že pojišťovny jsou blbé a vy jste chytřejší?

Fakt myslíte že pojišťovny neumí takové nuance ve svých statistikách (pojistné matematice) zohlednit?

To byste jim to asi měl zajít říct.

L. Novák 26.3.2023 18:34

Jsi obyčejný ZELENÝ ;-O GRÁZL, který překrucuje to, co bylo psáno. Každý, kdo má mozek neprožraný zelenou plísní, tomu, co jsem napsal, rozumí. !!

M. Moser 26.3.2023 18:44

Melete nesmysly. Pojišťovny ve svých statistikách rizik zohledňují krom jiného i staří vozidel a najdete km. A elektroauto má menší riziko požáru.

Jen hledáte jak pravdu, co se vám nehodí do krámu negovat, ale jste na to moc hloupý.

L. Novák 26.3.2023 21:06

Má to jediný háček, osle, totiž naprostý nedostatek dat o elektromobilech v porovnání s množstvím dat nashromážděných za dobu užívání automobilů se spalovacími motory. :-P

M. Moser 26.3.2023 9:02

Baterie provozovaná v horach, stav po 8 letech a 170.000 km je 88% (zjištěno měřením v servisu) původní kapacity.

L. Novák 26.3.2023 9:18

To ovšem nic nemění na skutečnosti, že NÁSILÍM STÁTNÍ MOCI VNUCOVANÁ ELEKTROMOBILITA je OBŘÍ POLITICKÝ PODVOD, jak je zdokumentováno zde:

https://www.autozive.cz/dokument-nemecke-televize-rekl-pravdu/

M. Moser 26.3.2023 9:45

Technické argumenty došli?

Nikdo elektromobilitu nevnucuje. Můžete mít nový automobil se spalovacím motorem i po 2035. Jen nesmí produkovat emise CO2.

Tedy na syntetické palivo nebo ethanol v pohodě.

Vám přijde normální pálit ropu, které je pravděpodobně omezené množství a přitom ji potřebujete na výrobu plastů, hnojiv...

L. Novák 26.3.2023 9:47

Tímhle může argumentovat jen TOTÁLNÍ ZELENÝ ;-O IDIOT jako vy. Rv!!

P. Rada 26.3.2023 10:00

"Totální myšlení" nařvaného hulváta zde pravidelně předvádí L.N. když mu začnou docházet argumenty.

L. Novák 26.3.2023 10:06

DALŠÍ negramotný ZELENÝ DE;-OBIL, který mi bude tvrdit, že můžu kupovat a provozovat spalovací motor, jenom NESMÍ PRODUKOVAT CO2... ;-D

M. Moser 26.3.2023 14:26

No mně přijdete jako idiot vy. Když vám dojdou argumenty k životnosti baterie, přeskočite na úplně jiné téma...

L. Novák 26.3.2023 16:17

K;-OKOTE ZELENÝ, debilní žvásty o tom, že spalovací motory nebudou (po 2035) zakázány, jenom nesmí spalovat, jsi sem vnesl ty. :-P

M. Moser 26.3.2023 16:49

Panáček neumí číst? Nebo umí, ale nerozumí?

Jasné že budou moct spalovat, třeba ethanol. Něco syntetické palivo s nulovým cyklem emisí CO2.

L. Novák 26.3.2023 16:53

A že jsi K;-OKOT, jsi potvrdil i ve svou vulgaritou ;-Ovygenerovanou tvou vlastní blbostí v příspěvku "M. Moser 26.3.2023 9:57". :-P

A. Teply 26.3.2023 10:30

Nevím, jestli vidíte do budoucnosti - ale syntetické palivo EU ještě stále po roce 2035 oficiálně neuznalo. To je teprve v jednání (na poslední chvíli - Němci se dost překvapivě "probudili").

Tj. aktuálně v EU platí - po roce 2035 je nový spalovací motor + syntetické palivo zakázán.

L. Novák 26.3.2023 10:49

Syntetická paliva podobně jako "zelený vodík" jsou z energetického a ekonomického hlediska zatím jenom sci-fi sen. Jsou však dobrým důvodem k odmítnutí plošného zákazu spalovacích motorů, aby mohl pokračovat jejich další vývoj a nemuselo se doslova zahodit veškeré know-how, které bylo za poslední století nashromážděno. Podobně jako se stalo v ČR s výrobou zařízení pro jadernou energetiku a kvalifikací množství pracovníků, z čistě politických důvodů.

Je jisté, že vzrůstající ODPOR PROTI TOTALITNÍM METODÁM ZELENÝCH KOMUNISTŮ povede k masovému odporu proti nesmyslné politice zelených aktivistů usazených v orgánech EU/EK. Vývoj a směr, který naplánovali v centrále Greenpeace, je pro lidskou civilizaci zničující. Odpor proti nim je tedy logický a předvídatelný... EU !!

P. Sura 26.3.2023 11:26

Pokud se svým autem najezdim za rok 7000 km, vyprodukuju 3x nižší objem spalin nez ten ,kdo najezdí 20 000. I pri stejné EU normě. Takže mi kazdej zelenej bolševik může vlézt na záda. I se svejma autíčkama na klíček.

V. Kučer 26.3.2023 17:43

Syntetický benzín bude možno ekonomicky vyrábět až v JE 4, generace. Pokud máte starého diesela můžete jezdit ekologicky už v současnosti na potravinářský olej ze supermarketu.

L. Novák 26.3.2023 18:24

Jo, cena za litr už klesá pod 40,- Kč/litr (38,-) u slunečnicového oleje. :-)

J. Gutvirth 27.3.2023 7:24

KDE? u nás furt 69kč

M. Moser 26.3.2023 14:29

Já jezdil jednu dobu na E85 a to je 85% lihu. Ten líh (ethanol) kritériu syntetického paliva vyhovuje.

Mimochodem to bylo i finančně úsporné.