3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kanor 10.7.2008 12:57

Re: Pane Nejedlý, tak slabý, jako dnes jste už dlouho nebyl.

Mohl byste v diskuzi uveřejnit nějaký odkaz na stránky popisující problém v dole v Asse. Nepodařilo se mi v češtině nic najít.

emersonskej 10.7.2008 12:51

Re: Vy jste dnes

Ještě že Vy tou konkrétnosti zde tak hýříte, že !!!;-D

Pumprlidentlich 10.7.2008 12:43

nereagujte na para, M.Zima

diskuze nemá smysl. pouze tapetují letáčky Mgr. Kuchtové.

podle nicku para spalováním metanu vzniká pouze voda a M.Zima je známý případ.

jsou to lidé, kteří nerozumí a nechtějí rozumět. Čím větší blb, tím víc do všeho kecá. Tyto dva případy jsou jasnou ukázkou, na čem stojí zelená ideologie.

Diskutovat s těmito jedinci je jako učit žížalu maďarsky

BM 10.7.2008 12:37

Re: Re: Prastite,

Kedze je to preobrazovatel castoty, chapal som to ako motor=generator na jednej mechanickej hriadeli, ale neodbiehajme od temy, myslite ze mam sancu uspiet u zelenych ?

Doprcic, teraz som si uvedomil, ze to nemam patentovane, co ak ma nejaky "aktivista" predbehne ?

Chris Kelvin 10.7.2008 12:33

Re: O tom, jak vypadá plynová elektrárna

Mluvím o plynové elektrárně/teplárně se dvěma plynovými a jednou parní turbínou. Nejekonomičtější možné provedení. Odběratel elektřiny přímo v areálu. Stojí na kraji města a pro vytápění není potřeba dlouhý horkovod. Vyplatí se provozovat jen díky plnému vytížení a masívní dotaci na výstavbu.

Těžko se Vám něco podobného vyplatí, pokud to budete provozovat jenom nárazově občas.

Výjimkou jsou menší špičkové zdroje energie, které používají někteří větší odběratelé elektřiny.

M. Zima 10.7.2008 12:30

Jo, ale

přijít na to může jenom takový ČEZácký agent s teplou vodou jako Vy.

Radek 10.7.2008 12:28

plkate

Autor otevrene priznava, ze vypichuje jen nektere aspekty problemu a dava odkazy na svuj zdroj informaci. To je otevrena hra. Podsouvat mu nejake nekalosti svedci spise o Vas, nez o nem.

Ladislav N. 10.7.2008 12:28

Re: expert na oteplování Zima

Tobě to přetvařování taky není nic platný... ;-P

Lucius Malfoy 10.7.2008 12:27

Re: Prastite,

Ne, elektrickou "hřídelí". To jsou dvě synchronní mašiny, spojené navzájem s tím, že buzení jedné mašiny ("hnaný konec")  je konstantní a druhá je buzená tak, aby vyrovnávala frekvenční skluz. Původně to bylo vymyšlené jako levná náhrada stejnosměrných nebo elektronických měničových spojek dvou soustav s rozdílnou frekvencí.   

Ladislav N. 10.7.2008 12:26

Re: O tom, jak vypadá plynová elektrárna

Nejste vy, Zimo, nakonec ruskej agent se zemním plynem? ;-P

Ladislav N. 10.7.2008 12:22

Re: Energetika = Potíže.

Para zapomněl zmínit svou mantru o dotacích státu na provoz JETE... ;-D Jinak blábolí jako obvkle.;-P

BM 10.7.2008 12:22

Prastite,

Prastite, ja tolka nimnozko panimaju pa russki,

ten dvigatel 1MW je s generatorom prepojeny klinovym remenom ?

M. Zima 10.7.2008 12:21

Jak Vy Vaše

slova hodnotíte mě nedojímá, a čísla? 130000 sudů jako číslo vypadá (a je!). Kam koukáte?

JJ 10.7.2008 12:16

Re: Ještě jeden faktor

Tem elektrarnam skodi studeny start - materialy se holt neohrivaji stejne rychle. Start ze studena je tak ecelkem pomaly (typicky tak 4 hodky), opravdu flexibilni je nekde mezi 60-100% instalovaneho vykonu. Tam to pak muze menit celkem rychle. Spodni hranice je ale casto o neco vyse, kvuli emisim NOx (plus klesa ucinnost).

VE v urcitem omezenem % (tam kde fouka) ovsem smysl maji, nebot spotreba elektriny je zavisla na rychlosti vetru.

M. Zima 10.7.2008 12:15

Reagoval jsem tak kvůli

tomu tomu GW, co ti zlí Němci přes Vás posílají. Vy sám víte, že ti přitroublí budulínci z ČEPSu právě z toho žijí, že by to nemuseli připustit, ale že jednoduše českou síť přetížili a jednou, nebo dvakrát jim to nevyšlo a potom lhali a koukali v ČT jako blbci a nemuseli se při tom přetvařovat.

M. Zima 10.7.2008 12:10

O tom, jak vypadá plynová elektrárna

byste měl povědět hochům z ČEZu, já se jim to pokouším vysvětlit již léta bez úspěchu. Vaše poznámka k nákladům a k ekonomičnosti je přinejmenším podivná, a vzhledem k česklým poměrům je to tak, že jsou na Západě odstavovány i uhelné elektrárny, protože ČEZem nabídnutý proud je i přes ztráty vedením levnější. Jestli jste chtěl naznačit, že se kvůli účinnosti samotné plynové elektrárny vlastně nestaví, ale v kombinaci s napojenou parní, je to již dlouho v Evropě jasná věc, tak, jako např. hybridní hořáky (to ještě k tomu plynu).

Lucius Malfoy 10.7.2008 12:08

Re: zelené perpetum mobile

Hřídel asi neprojde, ale slyšel jste o asynchronizovaných měničích ? Profesor Zelenochat (to NENÍ vtip) s nimi docela pokročil.

Honza42 10.7.2008 12:06

Re: Re: Re: Re: Tak k takovéto

Tím hůř, protože provoz je pak zařízne úplně.

Chris Kelvin 10.7.2008 12:04

Re: Re: Re: Tak k takovéto

Měl jsem na mysli investiční náklady.

AGO 10.7.2008 12:03

Re: zelené perpetum mobile

Nač tak složitě,účinnější je motorgenerátor na jedné hřídeli,či raději transformátor s 95%účinností.

Honza42 10.7.2008 12:03

Re: Re: Tak k takovéto

Neboť náklady na palivo jsou u JE pouhých 13% a dělá to 12 Eur/MWh, kdežto u plynových elektráren je to 42 Eur/MWh. A bude hůř.

V.Novák 10.7.2008 11:59

Re: Energetika = Potíže.

Slov mnoho, informace žádná.

Připojím se k podezření předdiskutéra - nejste vy nakonec filosof? Nebo nějaký jiný "humanitně vzdělaný"?

Stoura 10.7.2008 11:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekonomicky

V tomhle mezi námi není sporu.

Chris Kelvin 10.7.2008 11:55

Re: Tak k takovéto

Už jste někdy plynovou elektrárnu viděl....? Já jednu stavěl (pravda, jako malé kolečko ve stroji). Je to strašně drahá věc a i když běží na plný výkon a využívá odpadní teplo pro dálkové topení města a ještě dodává elektřinu nikoli rozvodné síti (pouze přebytky), ale přímo do výroby (čímž odpadne prostředník ukusující si zisku), je pořád návratnost vyšší než životnost. Nebo tak nějak plichta. Představa velmi drahých plynových elektráren stojících jako záložní zdroje je děsivá, na to by neměla ani německá ekonomika.

BM 10.7.2008 11:52

zelené perpetum mobile

Vraj nejde zostrojiť perpetum mobile.

Ak si postavím 2 vrtule oproti sebe, jednu pustím na motorický režim za cenu elektriny z ČEZ-u a o druhej budem tvrdiť, že to je VTE a predám ČEZ-u späť za povinnú výkupnú cenu možem sa na vietor viete čo. Len ma mrzí nízka účinnosť, takto si na nový meďák nezarobím hneď prvý mesiac. Myslíte, že mi to zelení uznajú ako VTE aj keď tie vrtule prepojím hriadeľou ? Veď to prinesie zníženie emisií CO2, zvýšenie účinnosti a hlavne viac energie z obnoviteľných zdrojov nie ?

honzak 10.7.2008 11:48

Re: Energetika = Potíže.

to jsou zase kecy, že?

Honza42 10.7.2008 11:44

Re: Re: Re: Re: Hezky vysvětlená problematika,

Pomaloběžné kolo, krmit nahoře, vyměšovat dole, tzv. Cimrman řešení.

AGO 10.7.2008 11:41

Re: Pane Nejedlý, tak slabý, jako dnes jste už dlouho nebyl.

Mr.Zima více číselných údajů.Slova jsousračky čísla hovoří !

Lucius Malfoy 10.7.2008 11:36

Re: Re: Re: Re: Hezky vysvětlená problematika,

Logická připomínka ... Mohu navrhnout rozdělení kola do tří nezávislých sekcí, připojovaných elektromagnetickými spojkami a zvýšení počtu pohonných jednotlivců z řad zelených na trojnásobek ? Jednu z momentálně nevyužívaných sekcí bych doporučoval využít k nucené reprodukci, pokrývající přirozený úbytek pohonců.

BM 10.7.2008 11:34

Re: Re: Re: Re: Re: Ekonomicky

Štát zdroje na dotácie zobral buď formou výpalného = daní, alebo natlačením peňazí formou inflácie, spravidla od tých istých, ktorým zvyšuje cenu kWh cez výkupné ceny zelenej elektriny.

Opravoval som Vás len preto, že mi to vyznelo, ako keby Bursík vytiahol vlastnú peňaženku a Pávkovi na jeho vrtule prispel.