Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Zvrácený sociální experiment 2
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I. Novák 7.3.2017 11:37Re: já bych ty elektromobily nezatracoval Klasickou žárovku si koupí jen blbec? Skoro to tak bude při ceně 35 Kč za edisonku a 45 Kč za LEDku. Přitom nikdo nemusel nic zakazovat, přikazovat ani dotovat. |
M. Šejna 7.3.2017 11:57cenová kalkulace 100 wattová edisonka stojí okolo 35 Kč. Stejně svítivá 10 wattová ledka stojí asi 350 Kč. Pokud budete takovými žárovkami svítit 5 hodin denně při obvyklé ceně 4 kč za kWh, pak je roční propočet následující: ledka: 5 x 10 x 365 = 18.250 Wh = 18,25 kWh za rok. To je 73 Kč za elektřinu za rok. Edisonka má 10-krát vyšší spotřebu, takže za rok zaplatíte při stejné době svícení 730 Kč. Roční úspora je tedy 730 - 73 = 657 Kč za elektřinu. Z toho plyne že už zhruba za půl roku se Vám investice do ledky vyplatí. |
P. Vaňura 7.3.2017 11:05A co to napsat ještě jinak. Bylo totiž nesmyslem zakázat normální žárovky. Možná by normální vývoj vedl k tomu, že by se vůbec nevyráběly výbojky, obsahující rtuť a přešlo by se rovnou na LED diody. Ale ani při současných cenách si LED nebudu montovat na WC nebo do sklepa! Nutit lidi, aby si na taková místa montovali výbojky v ceně 300 Kč za kus, které navíc potřebovaly několik minut k tomu, aby se plně rozsvítily bylo zvěrstvo! A o tom to celé je! |
M. Šejna 7.3.2017 11:40pane Vaňuro on Vás někdo nutí dávat si na WC nebo do sklepa ledku? Kdo, kdy a jak? Klasické edisonky lze normálně koupit v hobby-marketech nebo na internetu. Mají jich tam desítky. Pokud potřebujete svítit 100 wattovou žárovkou ve sklepě nebo na WC, zkuste toto: http://www.zarovky.cz/e27/ |
P. Vaňura 7.3.2017 12:27Původní idea byla opravdu prodej "edisonek" zakázat a určitou dobu opravdu nebyly. To, že se dnes edisonky přesto prodávají jako "průmyslová svítidla, nevhodná pro použití v domáchnostech" je jen o tom, že se původní zákaz přestal dodržovat. Já zatím edisonky kupovat nemusím, koupil jsem si je do zásoby za 6-10 Kč kus a než mě dojdou, bude výhodné koupit ty LEDky, které už mám tam, kde se hodně svítí. Jinak, dík za odkaz. |
V. Husák 7.3.2017 18:59Re: já bych ty elektromobily nezatracoval Já bych je zase klidně zatratil, protože na světě není dostatek mědi potřebné k výrobě stovek miliónů elektromotorů. |
V. Kříž 7.3.2017 6:34nejhorší na tom je... ... že těchhle prasečin se dějí po světě denně statisíce, jenže člověk většinou nemá přehled o všech oborech. proto je vždycky dobré, když se objeví takový článek, který zas trochu pootevře oči. je to stejné jako s tepelnými čerpadly pro dům za 200.000, za dobu životnosti s nutnou údržbou se nezaplatí. |
V. Kotas 7.3.2017 6:16V tom zeleném šílenství nejde o úspory pro obyvatelstvo, ale o velmi pohodlné žití těch spasitelů světa. Vyhnat do divočiny Patagonie, na Aljašku, Sibiř potřebují, i s těmi politiky, státními úředníky, kteří je podporují. Bez jakékoliv moderní technologie, maximálně tak sirky. Do krav se se rou a sami si všude lítají letadlama. Ta jsou asi nejekologičtější. |
K. Wágner 7.3.2017 6:15Nové koncepce Dnes nabízené elektromobily jsou na úrovni pouhého vývoje, stále se objevují nové koncepce. A je docela dobře možné, že se nakonec ujme některá novinka, která předčí současnou drahou a málo dokonalou nabídku. Čínská automobilka Techrules například v Ženevě loňského roku představila svá dvě auta AT96 a GT96 jako elektrická auta, která mají na jedno doplnění energie ujet dva tisíce kilometrů. Oba vozy mají „mikroturbíny”, tedy velmi malé plynové turbíny, které pohánějí generátor, a tak mohou dobíjet baterie vozidla. V případě AT96 je palivem kerosin (letecký petrolej), v případě GT96 to může být bioplyn nebo CNG (zemní plyn). A díky velkým nádržím na tato paliva mají vozy zvládnout dojezd 2 000 km. |
J. Schwarz 7.3.2017 7:33Re: Nové koncepce To už můžou rovnou použít klasický motor, který ovšem nebude pohánět přímo kola ale vyrábět proud pro elektromotor. Elektromobily nebudou nikdy konkurenceschopné, protože musí s sebou vozit v baterii i druhou složku elektrochemického procesu, "okysličovadlo", které si klasické auto bere ze vzduchu. To, že elektromotor je oproti klasickému agregátu menší tuto nevýhodu nevyrovná. |