29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Zvrácený sociální experiment 2

Na příspěvek Zvrácený sociální experiment, ve kterém jsem před pár týdny zde na Psu upozorňoval na skutečnost, že „záchrana Zeměkoule“ povede ke snížení životní úrovně širokých vrstev obyvatelstva, se mi mimo souhlasných dostalo taky pár nesouhlasných reakcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 7.3.2017 8:16

Kapacita akumulátorů se řídí fyzikálními zákony,

které se nedají přehlasovat ani v pseudoparlamentě Evropské Únie. Takže svoje nadšení ztlumte, žádné podstatné zvýšení se konat nebude. Jezdíte výhradně elektroautem či na kole a jsou k vám dopravovány spotřební předměty stejným způsobem? Vsadil bych se poměrně vysoko, že ne. A tak to je se všemi takovými "nadšenci".

A. Trick 7.3.2017 8:39

Re: Kapacita akumulátorů se řídí fyzikálními zákony,

Žijete v době olověných akumulátorů.

F. Houžňák 7.3.2017 9:12

Jistě, to vy ale taky, máte auto? A co tam máte za baterii?

Nejspíš "olověnou". Nebo jezdíte pokrokovým elektrickým autem plným kobaltu? A fyzikální zákony platí, pokud vám to ušlo, pro všechny systémy na úschovu (elektrické) energie. Jste jiného názoru?

M. Šejna 7.3.2017 9:27

pane Houžňáku

fyzikální zákony sice platí, ale Vám uniká, že technologický pokrok se snaží využít veškeré možnosti fyzikálních zákonů. Zatím v tom má lidstvo dost velké rezervy.

Pro jistotu Vám připomenu, že ještě v roce1997 jsem měl doma počítač s kapacitou paměti 0,5 Gb. Tehdy si také mnoho skeptiků myslelo, že dnešní kapacita 1000 GB odporuje fyzikálním zákonům.

F. Houžňák 7.3.2017 9:43

Já vím, že jste chytrý jako tři vopice,

ale kdybyste si nevymýšlel svoje "fakta", byl byste chytrý jako vopice čtyři. Taky si pletete bity a byty, a pojem "paměť počítače" používáte stylem, prozrazujícím člověka nepříliš v počítačích zběhlého, ujasněte si to, nejlépe formou dlouhodobého dálkového studia. Mezitím si najděte na englické či německé wikipedii (můžete i v serióznějších zdrojích, ale zrovna tohle tam mají dobře), jaké jsou energetické kapacity fyzikálně možných elektrochemických systémů baterií. Porovnejte to pak s kapacitou litru nafty a pak už jenom žasněte. Připomínáte mi generála z jedné Feynmanovy knížky, co chtěl naspod tanku přimontovat lopatku. Ale aspoň je s vámi sranda.

M. Šejna 7.3.2017 10:25

Houžňáku

rozdíl mezi bitem a bytem znám. Netuším, kde jste přišel na to, že to nerozlišuji. Ve velikosti písmenek? Tak to vám stačí málo k vyslovování tak ostrých hodnocení.

Paměť počítače je pamět počítače. Duhou věcí je operační paměť. O té jsem ale nepsal. Pokud bych o ní psal, napsal bych slovo OPERAČNÍ.

Lituji studenty, které učíte, pokud jste takovýto učitelský troll a buzerujete je kvůli každému detailu.

M. Prokop 7.3.2017 10:42

Re: Houžňáku

Já bych se zase bál domu vámi postaveného. Některé věci prostě nejsou jen zbytečnými detaily. Kdo to nevidí, vidět nechce, je nebezpečný.

F. Houžňák 7.3.2017 11:56

No, operační neoperační, motáte to dohromady,

taky by mě zajímali ti vaši "skeptici", co údajně tvrdili, že "paměť" (vy asi míníte disk, že ano, proč to teda neřeknete rovnou?) 1000GB že prý odporuje fyzikálním zákonům, říkali vaši odborníci, které fyzikální zákony jste měl na mysli? Nestyďte se a poučte mě. Ale to jsou všechno titěrnosti, se kterými se vyhýbáte tomu hlavnímu, radši povězte, co jste si našel o těch skladovacích kapacitách elektrochemických systémů ve srovnání s naftou? Jak se vám to líbilo, pokud jste teda hledal? Čtvrtá vopice už napjatě čeká, aby si mohla přisednout na vaše záda. Jezdíte elektrickým autem? Čím ho nabíjíte? Jak daleko dojedete na jedno nabití? Vozí vám všechny spotřební předměty taky elektrická auta a na polích, produkujících rostliny k vaší výživě, ořou a řehtají elektrické traktory? Studenty nelitujte, na vás je vidět, jak to dopadne s člověkem, kterého "kvůli detailům", jako je třeba plus a mínus, ve škole nebuzerovali.

M. Šejna 7.3.2017 12:05

Houžňáku

máte doma ještě edisonky, nebo jste už přešel na ledky, které určitě odporují vašemu selskému rozumu profesora matematiky?

Já je mám všude, kde svítím víc jak hodinu denně. Kde rozsvítím jen na pár minut denně, tak mi zůstaly edisonky - zatím.

A takto je to i s těmi vašimu elektrotraktory. Kde se vyplatí elektromobil, tam bude. Jinde zůstanou traktory se spalovacím motorem. Já jsem dokonce ještě nedávno viděl v lese pracovat koně při svozu dříví. Představte si, že i čtvrtá vopice ty koně viděla. Přesto bych na dálnici s tím koněm nevyjel a radši bych se soustředil na elektromobil. I s tím současným akumulátorem by ten elektromobil už dnes dojel dřív a dál, než kůň, a podstatně dřiv i když ne dál, než klasický traktor.

F. Houžňák 7.3.2017 14:29

Ano, jak už říkal Lenin, je třeba se

vykrucovat, vykrucovat, vykrucovat. Co jste si našel o těch skladovacích kapacitách elektrochemických

systémů ve srovnání s naftou? Jak se vám to líbilo? Žádná sláva, co?

M. Šejna 7.3.2017 15:18

Re: Ano, jak už říkal Lenin, je třeba se

tak například technologie he3da, kde je plánovaná kapacita 1 kWh na 1 kg baterie. Pro porovnání Tesla má baterii 500 kg s kapacitou 90 kWh.

F. Houžňák 7.3.2017 15:34

No, 1 kWh na 1 kg baterie, to už je něco,

to se musí jít nafta se svými ubohými 13 kWh/kg schovat. Momentálně ovšem mají pouze jednu osminu té "plánované kapacity", tak nevím. Jistě pěkné, ale žádná revoluce. Nafta má těch 13 kWh/kg už dneska, a nemusí se vyvíjet už nic. Obzvláště půvabné je tohle: His battery is designed to store energy from renewable electric sources - to ta baterka pozná jak? A jinou elektriku odmítne? To je, panečku, vynález! Nechápu, že jste se taky nedal na vyvíjení nějakých baterek, musel byste mít ohromující výsledky, se svou erudicí a svými vědomostmi. Už jste si přečetl ty parametry elektrochemických baterií? Zkuste se místo dětského fantazírování vzdělat.

M. Šejna 7.3.2017 16:27

kdyby Egon Musk poslouchal rady Houžňáka

kdyby Egon Musk poslouchal rady Houžňáka, nikdy by nevznikl elektromobil Tesla. Nevznikla by ani česká technologie he3da.

To je stejně neuvěřitelné, kolik hlupáků, investujících miliardy do výroby elektromobilů a nových bateríí, se ve světě najde, když je přece podle Houžňáka jasné, že se to nikdy nevyrovna spalovacím motorům.

Nakonec ani meteority nemohou existovat protože vážení vědátoři z jisté akademie věd se už v 18 století shodli, že z nebe padat kameny nemohou a tudíž nepadají. Stejně tak se podobní "akademici" Houžňakova typu vyjádřili, že člověk nikdy nemůže létat na strojích těžších vzduchu.

F. Houžňák 7.3.2017 18:18

Už jste si to v té wikipedii přečetl? Já chápu,

planě řečnit o ničem je jednodušší než zapnout mozek. To není podle mě, ale podle fyziky. Ale zkuste si někde nechat odhlasovat, že baterky prostě tu hustotu energie mají větší než nafta, a všecko bude v cajku. Už jste si pořídil elektromobil značky Tesla nebo jenom tak blbě kecáte, že si ho má pořídit někdo jiný? Taky znám jednoho takového, vyzpěvuje o přednostech elektromobilů, ale sám jezdí Fabií na benzín.

B. Rybák 7.3.2017 19:11

Re: Já vím, že jste chytrý jako tři vopice,

Přesně tak! Na elektrochemický přenos jednoho elektronu je potřeba hmotnost kationtu (aniontu) dělená jeho mocenstvím!

M. Šejna 7.3.2017 9:20

pane Houžňáku

já jsem opravdu nadšenec. A skeptiky, z nichž většina neumí ani základy matematiky, nepřesvědčím. Jejich problém, nikoli můj.

Minulý týden se mi tady vysmívali tihle skeptici, když jsem napsal, že díky výměně edisonek za ledky jsem uspořil ročně na svícení kolem 5000 tisíc kč. Upozorňují, že roční spotřebu elekřiny jsem měl dřívě 23 tisíc a dnes kolem 17 tisíc.

F. Houžňák 7.3.2017 9:24

Já ale základy matematiky umím, dokonce

přiučuji jeden takový kurs užité matematiky na vysoké škole. A taky jsem chemický inženýr a proto vím docela slušně, jak to s těmi baterkami je, líp než běžný účetní. A kolik jste za ty LEDky vydal, to jste taky napsal? 5000 tisíc uspořil, to jste teda klasa. Běháte taky domů místo za tramvají za taxíkem? Vy doma spotřebováváte elektriku jenom na svícení? A perete na valše? To je prý strašně zdravé.

M. Šejna 7.3.2017 9:30

pane Houžnáku

za všechny ledky jsem vydal asi 8 tisíc. Před 3 roky. Za tři roky úspora 15 tisíc, a to ani nemusím vyučovat na škole matematiku, abych si spočítal, že se to vyplatilo.

M. Těhanová 7.3.2017 9:30

Re: pane Houžňáku

A to svítíte na zámku?

M. Šejna 7.3.2017 9:31

Re: pane Houžňáku

svítím v domě 7+1 s dvougaráží.

M. Těhanová 7.3.2017 10:05

Re: pane Houžňáku

Ale svítíte asi 35 hodin denně

M. Šejna 7.3.2017 10:47

jistě, paní Těhanová

svítím mnoha žárovkami. Jen osvětlení baráku mi zajišťuje 6 ledek, každá o výkonu 6 W po dobu v průměru 5 hodin denné. Dřive mi na baráku svítilo 6 edisonek, každá o výkonu 60 W.

Další světla svítí uvniř domu. Hlavně v obývaku, v kuchyni, v dětském pokoji atd.

P. Khail 7.3.2017 9:38

Re: pane Houžňáku

Pane Šejno, když tedy umíte ty základy matematiky, měl byste si všimnout, že "5000 tisíc Kč" je 5000x1000=5000000 Kč a rozhodně to není možné při spotřebách 23 tisíc a 17 tisíc (mimochodem chybí vám tady údaj o jaké jednotky se jedná).

M. Šejna 7.3.2017 10:29

pane Khaile

ano, spletl jsem se. Inteligent to pochopil, že jsem měl na mysli 5 tisíc. Prudící troll z tohoto mého překlepu ale vytvoří samostatný poučující komentář.

P. Khail 7.3.2017 11:24

Re: pane Khaile

Poučující troll by se měl držet pravidel, která vyžaduje po druhých.

M. Šejna 7.3.2017 11:28

Re: pane Khaile

tak se těch pravidel držte

S. Kneifl 7.3.2017 9:03

Re: já bych ty elektromobily nezatracoval

Výměnné akumulátory se neprosadí ze dvou zásadních a několika menších důvodů:

1. Výrobci se nikdy nedokáží shodnout na jednotném systému.

2. Velmi rychle by nám došlo lithium. Výměnných akumulátorů by totiž muselo být nejmíň 2x víc než elektromobilů. Pokud by bylo více systémů, byl by poměr ještě horší.

3. Bylo by to dražší o skladování a distribuci baterií mezi stanicemi, navíc baterie by si člověk půjčoval od někoho jiného, což je vždycky dražší než přímé vlastnictví.

Jedinou výhodu by to mělo, že akumulátory, se kterými by se právě nejezdilo, by mohly sloužit pro akumulaci energie v chytré síti. Ale za jakou cenu...

F. Houžňák 7.3.2017 9:16

Lithium snad ani nedojde, tvrdí lidé od fochu,

ale v pokrokových "lithiových" baterkách hraje zásadní roli kobalt (o tom se ale nemluví, to je fuj těžký a reakcionářský kov, to by kazilo imáge), a s tím jsou prý nějaké kapacitní problémy.

M. Těhanová 7.3.2017 9:27

Re: já bych ty elektromobily nezatracoval

A kolik takových aut by jezdilo? Kdo by na něco takového měl? No, po zákazu benzinu a nafty, by se opravdu planetě ulevilo! A "nevzdělaná lůza", jak tady někteří občas říkají, by mohla chodit pěšky, že ano?

M. Prokop 7.3.2017 10:40

Re: já bych ty elektromobily nezatracoval

Nezatracujte, ovšem ani nedotujte (odpouštěním daní etc.).

Pak se jasně ukáže.

Nic proti LEDkám, používám je tam, kam se hodí, ale nezapomínejte na ten zákaz žárovek. Pokud byste měl pravdu, že "Dnes už si koupí klasickou žárovku je blbec", byl zákaz ZBYTEČNÝ.