25.6.2024 | Svátek má Ivan


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Zelení odborníci světového kalibru

Měl to být den, který se zapíše do análu dějin, den, ve kterém se v Ingolstadtu (SRN) shromáždili pánové ve svátečním z daleka i blízka, aby byli přítomni historického počinu v boji za záchranu planety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 3.12.2020 13:57

Tohle "Rada" není nikdy schopen pochopit. Stejně jako psaní s/z. Asi ta jeho "dyslexie" bude spíš vážné poškození mozku.

P. Han 3.12.2020 8:14

Přerušované skoky zní zajímavě. Městské taxi jede přerušovaně kvůli dopravním zácpám, ne kvůli tomu, že by muselo každý kilometr tankovat.

P. Rada 3.12.2020 11:12

Každý kilometr snad ne. Projektů i realizací sdílené elektromobility je přeci celá řada se střídavými úspěchy. Městské elektro-busy by např. mohly dobíjet na konečných... Sdílené elektroautomobily by se odkládaly u nabíjecích stojanů... kdyby...

Vždy přitom vedle technologického potenciálu ale také jde, zdali to umožnuje míra kuturnosti a kolik procent populace je schopno vstřebat nutnou změnu souvisejících životních návyků.

L. Novák 3.12.2020 18:43

Komunistický blábol...

O. M. 3.12.2020 9:39

Zajímavé, že s tím "obtížněji řiditelným spalovacím motorem" se úspěšně létá již 117 let. A drony se spalovacími motory máme taky - a svými parametry své elektricķé bratříčky mnohonásobně překonávají.

J. Ganaur 3.12.2020 12:03

Píšete o hračkách.Armádní jsou poháněny uhlovodíky.

S. Zemitý 3.12.2020 6:50

Jestli shořel nebo neshořel, jak dlouho byl vyvíjen a bude-li se pokačovat nebo ne ... je sice zajímavé, ale nepodstatné. P.Z. si v tomto směru může i trochu vymýšlet. Ale zcela bezpečně vláčí takový stroj ssebou zatraceně těžké akumulátory, jejichž váha nutně zhoršuje ekonomiku letu. Ostatně u silničních elektrokřápů je to nemlich to samé. A samozřejmě jak pro ty silniční, tak pro ty eventuální vzdušné platí totéž: jejich výfuk nevidíte: je v Chvaleticích, Ledvicích, Počeradech a tak. Sejde z očí, sejde z mysli, neexistuje. Že, vztekloune Humle ?

P. Rada 3.12.2020 7:35

Okolnosti charakteru a tedy ekonomiky letu jste nespecifikoval. Při přerušované trajektorii totiž mohou mít elektropohony naopak celkovou výhodu.

V. Církva 3.12.2020 8:13

Mohou být smysluplnější, ale jakou výhodu?

S. Zemitý 3.12.2020 8:34

Smysluplnější ? V čem jako ? a) metráky navíc vláčí ssebou i při letu na 100m a b) ty notoricky známé vzdálené výfuky v komínech elektráren foukají stejně.

J. Poláček 3.12.2020 10:19

pane Rado, máte znalost o tom jak to vypadá s celkovou propulzní účinností. Turbohřídel je na 30-40% přeměny chemické energie na mechanickou (krouťák na hřídely) uložené v palivu (např. JP1) vs účinnost např. plynové turbíny v elektrárně * ztráty při přeměně mechanické energie na hřídely na elektrickou v generátoru * přenosové ztráty (asi malé)* ztráty při nabíjení baterií*ztráty při konverzi ele. energie na mechanickou (asi malé - krouťák na hřídely) ? Také koncepce multi-rotor pracuje na vysokých otáčkách což je z hlediska aerodynamiky nevýhodné , mnohem účinnější je točit pomalu na velkém průměru. ... a jěšte lepší mít pevnou nosnou plochu :-)

J. Pankovic 3.12.2020 3:14

Řešení je jednoduché: prostě EK navrhne a EP schválí zákon, že v členských státech EU bude gravitace o 50% nižší :-):-):-), nějaké fyzikální zákony nám nebudou hatit cestu k lepším zítřkům!!

M. Krátký 3.12.2020 9:40

jo, taky to tak vidím !!!!!!

V. Braun 3.12.2020 0:49

Nevím jak v březnu 2019, ale na začátku května 2019 letěl. Asi jste nám pane Zingo, ten příběh nedopověděl.

The aircraft was initially focused on remotely piloted flights achieving its first unmanned flight on May 3, 2019 at Donauwörth followed by the first autonomous take-off and landing last August 1.

https://www.helis.com/database/news/cityairbus-manching

M. Černý 3.12.2020 1:47

A tak je to vždycky, když jeden píše o voze druhý o koze, Můžete si vybrat pane Braune a dopovědět nám svůj příběh!

M. Šejna 3.12.2020 9:47

pan Zinga píše o tom, jak shořel pokus s elkrickým airbusem a že ten elktrický airbus je technický a fyzikální nesmysl.

Pan Braun píše otom, že po pár měsících ten airbus už létal.

Takže co na tom nechápete?

Zde je video:

https://www.helis.com/database/videos/cityairbus-at-manching/2323

J. Huml 3.12.2020 4:40

Jako vzdy, Petr Zinga lze, lze a lze. Nic jineho neumi, je to znama firma.

P. Han 3.12.2020 8:19

Uměl byste aspoň jednu jeho lež specifikovat a (nepovinně) i vyvrátit?

P. Haraším 3.12.2020 10:00

myslíte např. tuny nesmyslů stran prohry jeho kremelského idolu trumpa?

J. Huml 3.12.2020 15:10

Video - odkaz pana Sejny.

S. Hejda 3.12.2020 8:25

Mno... doporučuji všem příznivcům elektrolétání pročíst roletku "zobrazit více" pod YT videem https://youtu.be/H4jAJFp-tmw

(zaměřte se na "dobu letu" u předestřených typů) :-/

...současné letecké předpisy platné v ČR, především zákon č. 49/1997 Sb., o civilním letectví, ani nezmiňuji...:-)

R. Langer 3.12.2020 11:28

Hm, letěl, letěl - odkud kam letěl, co mi o tom povíte? ;-D