25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Zelení odborníci světového kalibru

Měl to být den, který se zapíše do análu dějin, den, ve kterém se v Ingolstadtu (SRN) shromáždili pánové ve svátečním z daleka i blízka, aby byli přítomni historického počinu v boji za záchranu planety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Pakosta 4.12.2020 11:59

No, hasičský dron se na střechu dostane, ale co potom? Vynese tam kubíky vody, potřebné pro hašení? Nebo snese dolů evakuované osoby? Pro takovéto "krizové" aplikace, jako jsou záchranné či policejní operace, je elektropohon úplně na nic, protože když jde o životy, tak zelená ideologie jde naštěstí stále ještě stranou. Malé dálkově řízené drony jsou už dnes užitečné, ba nenahraditelné, ale to jen tam, kde nevadí jejich vrozené nedostatky, zejména neschopnost unést větší náklad na delší vzdálenost, což vyplývá z příliš velké mrtvé váhy v podobě baterií, které musí nosit. Fyziku neukecáme. Nemluvím tu o vojenském využití, to bych rád nechal stranou, ale bojové drony všech letectev, co já vím, používají klasický pohon, elektrické jsou maximálně výzvědné drony, které profitují z tichosti elektropohonu.

A. Pakosta 4.12.2020 11:41

Pane Nováku, máte úplnou pravdu, i když nesouhlasím s tím, abyste jiné nazýval "blbe", když s Vámi odmítají souhlasit. Ale to video je opravdu senzační - pokračovací letový test, kdy se ta mašina bez lidí či nákladu těžkopádně zvedne ze země, a pak hlemýždí rychlostí urazí sto nebo třista metrů a zase přistane. Bratrům Wrightovým v roce 1903 jejich letové zkoušky šly jinak od ruky!

A. Pakosta 4.12.2020 11:33

Byla v historii techniky spousta věcí, pane Ticháčku, které fungovaly napoprvé. Nadzvukový Concorde například, nebo americký raketoplán, když se omezím pouze na Hi-tech produkty. Ale ten megadron prostě fungovat nemohl, a ti technici to věděli a museli vědět. A že do toho přesto šli - inu, za cizí peníze se vyplatí světu dokázat, že vyfukováním tabákového dýmu do vody zlato prostě nevznikne.

A. Pakosta 4.12.2020 11:28

No, vždyť to povídám. Administrativním nátlakem se to nakonec povede, ekonomie neekonomie.

A. Pakosta 4.12.2020 10:03

Kdypak jste, pane Rado, Zkončil se svým vzděláním v českém jazyce? Jinak - naprosto souhlasím s panem Povolným. A k vašim argumentům o velikosti skutečné spotřeby - právě elektromobilita je v dnešním pojetí naprosto snobskou záležitostí, nikdo ekonomicky uvažující by si "elektriku" nekoupil, nebýt politického tlaku, reprezentovaného nesmyslnými dotacemi na elektropohon a na druhé straně dodatečnou daňovou či administrativní zátěží "ropáků" Já vím o firmě, která nakoupila pro služební potřebu "hybridy" jen kvůli aministrativním výhodám - parkování zdarma, vjezd do vyhrazených pruhů a oblastí, silniční daň a podobně. Ale ono se to rychle změní, až začne výrazně klesat odbyt ropných paliv (zatížených daní až ze 70 procent) státní administrativě nezbude, než dotace elektropohonu zastavit, případně elektřinu zdražit - samozřejmě nejen tu pro auta. Patrně tomu ale bude předcházet ještě jeden krok, extrémní zdražení benzínu a nafty, kdy daň bude tvořit skoro sto procent ceny,

A. Pakosta 4.12.2020 9:50

Pane rado, k těm vašim "schořeným" automobilům: Požáry, které hasičům působí opravdové problémy, jsou právě požáry elektromobilů, ať už vzniknou při nehodě, nebo při poruše nabíjení. Prozatím jich shořelo jen pár, ale až elektřina ovládne dopravu, bude jich o dva, tři řády více. A to se pak nasmějeme.

A. Pakosta 4.12.2020 9:46

Nejsem si jistý, vážený pane rado, zda se vzájemně chápeme. Já vůbec neposuzuji ekologii motorizmu, protože ekologické dopady elektromobility se záměrně zamlžují. Jediným opravdu ekologickým počinem v dopravě by tedy skutečně mohl být mnou zmíněný návrat k nákladním plachetnicím, tam je to zcela nesporné.

Co se pak týče závodu 24 hodin Le Mans, jeho původním atributem byla vytrvalost - dokázat, že stroje mohou podávat vysoký výkon po 24 hodin. Později, když už spolehlivost vozidel dosáhla významné výše, nabyl důležitosti faktor ujeté vzdálenosti - pochopitelně proto, aby lidé i stroje podávaly maximální možný výkon. Všechny servisní operace (tankování, výměna gum) se počítají do celkového času, takže výhodu má stroj co nejlehčí a s úsporným motorem, což jsou kritéria vhodná i do běžného provozu. A tady je kámen úrazu pro ty elektrovehikly. Elektrické baterie jsou na jednotku uložené energie vždy mnohem těžší než palivo v nádrži, a navíc, i vybitá baterie je stejně těžká jako nabitá, což o prázdné versus plné nádrži nelze říci. Nicméně, hlavním "protizávodním" faktorem je čas nabíjení - i při extrémně vysokých nabíjecích proudech (které vždy snižují životnost akumulátorů) je doplnění energie o řád pomalejší než u spalovacího motoru. A, jak jsem psal ve svém vstupu, při masovém použití elektromobilů současné koncepce bude problémem hlavně kapacita nabíjecích stanic. Elektromobil musí "k pumpě" nejméně třikrát tak často než "ropák", a stráví tam desetkrát delší dobu. Představa auta v garáži, pohodlně dobíjeného přes noc ze zásuvky ve zdi, jak ji vykreslují reklamní spoty, je sice lákavá, ale hodně snobská. Co ty tisíce aut na parkovištích panelákových sídlišť? Jinak řečeno, současná elektromobilita je pouze pro bohaté "horní vrstvy" společnosti. Normální BFU na ni rozhodně nemá.

J. Jurax 4.12.2020 1:59

Ehm ... on totiž spíš má pan Rada velmi výjimečnou schopnost tvrdit že dvě a dvě jsou ne čtyři, nýbrž pět zelených, a dokládat toto tvrzení četnými odkazy, které se týkají něčeho jiného.

J. Jurax 4.12.2020 1:55

Ach jo.

Akumulátory, jejich váha, hustota energie v nich kumulovaná, výkonová náročnost dronu s patřičnou užitečnou nosností ve stovkách kilogramů a vytrvalostí v řádu jednotek hodin ... to si dejte dohromady, zkuste to trošku propočítat, když máte to technické vzdělání, a pak napište, co Vám vylezlo.

J. Ticháček 3.12.2020 21:23

Četl jsem diskusi. Ale všechno je jinak.

Pan Zinga je mimo, z počátku jsem dokonce chtěl dát za pravdu panu Radovi. Pan Řada o můj mimořádný souhlas přišel o vlákno níže, takže se k jeho hloupostem nemusím vyjadřovat (i když bych s ním občas velmi rád souhlasil, jen jeho argumentace a odkazy mne vždy natolik vyděsí, že i téměř proti mému přesvědčení s ním raději nesouhlasím. On totiž má pan Rada velmi výjimečnou schopnost tvrdit že dvě a dvě jsou čtyři tak úpěnlivě, že si to člověk několikrát přepočítá, a pak zůstanete v pochybnostech. Je prostě úplně šejdrem.) Ale kašlemež na Radovy ptákoviny, kterými dokázal zaplevelit tuto diskusi, a pojďme k tomu, v čem je mimo pan Zinga.

Něco se nepovedlo. No a co? Ještě jsem se nedoslechl o něčem, co fungovalo napoprvé. I když to někdo šel veřejně presentovat. Doba je taková, že se věci presentují dříve, nežli je funkční prototyp. Inženýři jsou z obliga. Nevynalézají. Plní zadání.

Popravdě řečeno, největší problém jsem měl s původním článkem. Anál a anály.

J. Jurax 3.12.2020 20:20

Záplavou příspěvků jste zahltili jeho intelektuální kapacitu. Až to zpracuje, tak se ozve. Možná již zítra nebo pozítří.

J. Jurax 3.12.2020 20:17

No jo, očekávaně jste se chytil toho závodění. A co říkáte na obsáhlý rozbor elektromobily, jenž zmínce o závodění předchází a jenž je těžištěm příspěvku?

Stěží s ním můžete souhlasit, není-liž pravda, takže bych čekal, že využijete svého deklarovaného technického vzdělání a budete kvalifikovaně oponovat.

J. Jurax 3.12.2020 20:07

Pane Rado, povšiml jste si, že zde diskutovaný aparát je koncepcí vrtulník? Délka vzletové dráhy u vrtulníku je nesmysl. A dopady na životní prostředí tenhle aparát zajisté má - veškerá energie využitá na jeho konstrukci, potažmo realizaci, byla vynaložena zbytečně. A protože ona energie zajisté nebyla vyrobena obnovitelně, natož bezemisně, je dopad na životní prostředí jednoznačně negativní.

A dál, využiju-li Vaší dikce: Vy by jste zas - jako příklad technického analfabeta - zřejmě byl rád aby v uhelných komisích seděli jen ti, kteří mají osobní profit z propagace zelené energetiky, ti, kdož ctí pravou zelenou víru a o energetice nemají ponětí, neboť vědomosti o oboru by jim tu víru bouraly.

J. Jurax 3.12.2020 19:51

Nuže, využijte svého technického vzdělání a ozřejměte, v čem se v popisu toho cityzázraku pan Zinga mýlí. Trochu se o letadla zajímám a též mi přijde, že pokud nebudou řádově kapacitnější a lehčí baterie, je celý vývoj toho zázraku jen vyhazování peněz jménem ideologie.

M. Mucha 3.12.2020 19:26

Pane Rado, čas od času si přečtu Vaše příspěvky, které mě někdy pobaví, nad některými jen nevěřícně kroutím hlavou, ale nikdy je neberu vážně.

Ono to dost dobře nejde.

Na první pohled používáním vědeckých výrazů působíte jako vzdělanec (sám to o sobě tvrdíte), nicméně mám pocit, že to, co tady předkládáte, jste si nejspíš někde přečetl, ale nejste schopen si to dát do souvislostí.

Než mne začnete osočovat, tak vězte, že ke vzdělání v jakémkoli oboru v první řadě patří vzdělání jazykové. A věřte mi, tolik zásadních gramatických chyb, které jsem ve Vašich příspěvcích zachytil jenom dneska, jsem už dlouho neviděl. Nemůžete se mi pak (a ani ostatním diskutujícím) divit, že o úrovni Vaší vzdělanosti mají rovněž pochybnosti.

Vykašlete se na psaní, které Vám, ani ostatním, nic nepřináší a ušetřený čas věnujte dovzdělání.

L. Novák 3.12.2020 18:43

Komunistický blábol...

L. Novák 3.12.2020 18:39

Ano. Agresívní zelené demagogy jako ty je třeba vyhubit v zájmu přírody.

L. Novák 3.12.2020 18:38

Lžeš a plácáš nesmysly! Rv

L. Novák 3.12.2020 18:36

S blbem jako ty diskuse nemá smysl. Vylepuješ stejné nesmysly stále dokola už několik let.

P. Rada 3.12.2020 17:32

Dáváte svou drzostí přeci jen na jevo jednu významnou okolnost.

Nejspíše ještě dříve než v Česku pro postupující klimatické změny budou dominovat negativní dopady na životní prostředí, tak mu více hrozí občanská válka.

P. Rada 3.12.2020 17:22

"Blbé"/spamující... je, že na místo věcné diskuse k tématu článku, vlákna... nemá někdo na víc jak na projevy osobní nesnášenlivosti.

R. Tichý 3.12.2020 16:38

A pritom staci zdanit fosil treba 400%, ze? Hned by nam ta zelena vychazela....

P. Rada 3.12.2020 15:57

Pane Povolný vzdělání mám také oficiálně technické. Dalšího půlstoletí ale i praktické s těch oborů na které v úzce specializované škole ani dojít nemoho.

Ideologickou mantrou je tedy s mého pohledu např. se ohánět vzděláním které zkončilo na úrovni před půlstoletím. Tím nevylučuji, že jste např. promoval vloni a tak neobvykle úspěšně, že už se dál učit nemusíte.

Pokud jde o "životní úroven" tak i to může být "mantra" ve chvíli pokud neuvedete její technicky ověřitelné ukazatele.

Sociologové a psychologové však přesto mají metody a kriteria jak porovnávat a hodnotit takovéto "mantry". Studie ale kupodivu ukazují, že osobní životní spokojenost nemusí vůbec korelovat s velikostí spotřeby, kterou ale mnozí zaměnují s pojmen životní úrovně.

Jiná situace nastává pokud budou s nadhledu vyhodnocovány biologické podmímky pro ten který život. Já tvrdím, že se jejich stabilita obecně dlouhodobě horší, druhy mizí jak sotva kdy dříve a i klimaticky se svět mění tempem, které na planetě globálně nenastalo posledních 65milionů let. Gradientem dnešek překonal jen kolaps na počátku třetihor po dopadu meteroritu s důsledkem vyhynutí dinosaurů a všeho živého nad 23kg hmotnosti, jak dokládají fosilní nálezy. Takže naděje zatím snad ještě i pro daleko "hmotněji zaměřenou" civilizaci je. Ale klesá a o to jde!

L. Novák 3.12.2020 15:47

S idioty a demagogy a vylepovači plakátů jako jsi ty, není rozumná diskuse možná. Na tebe a podobné platí jenom pořádný klacek!

L. Novák 3.12.2020 15:45

Blb jsi ty, "Rado". A proč je nadpis správně, už ti někdo vysvětlil níže. Tedy, pokusil se o to... marně. :-P

J. Dostál 3.12.2020 15:39

Vy jste nepochopil princip autorotace. Právě pro tento případ je větší výška výhodou, protože to nějakou dobu trvá než se do tohoto tohoto režimu dostane. To není jako setrvačnost rotoru. Dám jen odkaz na zamyšlení

https://cs.wikipedia.org/wiki/Autorotace

P. Rada 3.12.2020 15:32

Vy se zřejmě ještě rád dětinsky perete o svou pravdičku s klackem v ruce ale máte během vzteklého osočování za to, že dospěle odpovědně diskutujete?

P. Rada 3.12.2020 15:26

"Blbové" jsou lidé schopni nadepsat článek "Zelení odborníci světového kalibru" s podtextem "shořel sen klimaalarmistů" a nedoložit jediného takového člověka za stavu kdy na silnicích světa schořelo bezpočet automobilů...

Další"blbové" k takovému textu přilepí hlavičku "Ekologie" a další "blbové" zde uvádějí k uvěření co prý každému konstruktétovi zadání musí být jasné...

Aby nebylo pochyb o smyslu v jakém používám výraz "blb", tak na tomto foru takto vnímám osobu nikoli hloupou ale jen s jiným, pravidelně nevyčíslitelně podaným náhledem na věc, případně jen s jiné ideové tlupy. Blbe.

L. Novák 3.12.2020 15:19

Typickým vzorkem technického analfabeta jsi tady zcela bez konkurence ty, zelený magore "Rado".

Ty jsi jenom vylepovač ideologických plakátů. Rozum žádný.

J. Huml 3.12.2020 15:10

Video - odkaz pana Sejny.