29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Zelení odborníci světového kalibru

Měl to být den, který se zapíše do análu dějin, den, ve kterém se v Ingolstadtu (SRN) shromáždili pánové ve svátečním z daleka i blízka, aby byli přítomni historického počinu v boji za záchranu planety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 3.12.2020 11:05

Ale prdlajs vinutí, ale ty akumulátory!

P. Rada 3.12.2020 11:31

"Prdlajs"?

Podstatou výkonu při relativní krátkodobosti výkonu může s principu být právě elektromotor pro jeho vysokou účinnost, snadné řízení a vysoký počáteční krouticí moment. Né nadarmo jsou dnes nejdynamičtější elektro-auta. Růst gravimetrické hustoty energie s vývojem akumulátorů pak postupně nahrává i vytrvalejším aplikacím.

https://automix.denik.cz/nova-auta/znate-nejrychlejsi-elektromobily-sveta-maji-vykon-o-kterem-se-jinym-ani-nesni-20190306.html

R. Langer 3.12.2020 11:37

Ty se raději ani neozývej, prolhanče, ty tomu nerozumíš ani jako ta koza petrželi, Zelený bolševiku. Kdybys alespoň uměl trojčlenku, mohl by sis to spočítat, ale ve tvém případě je to zbytečné... :-P

L. Novák 3.12.2020 13:31

Ten blb se není schopen naučit ani pravidlům českého jazyka, natož aby pochopil, že hustota energie v dostupných akumulátorech je na výkonově náročné letecké aplikace příliš nízká a žádné převratné vynálezy, které by akumulátory přiblížily k nádržím s tekutým organickým palivem, na obzoru nejsou a nejspíš ani nikdy nebudou.

J. Jurax 4.12.2020 1:55

Ach jo.

Akumulátory, jejich váha, hustota energie v nich kumulovaná, výkonová náročnost dronu s patřičnou užitečnou nosností ve stovkách kilogramů a vytrvalostí v řádu jednotek hodin ... to si dejte dohromady, zkuste to trošku propočítat, když máte to technické vzdělání, a pak napište, co Vám vylezlo.

A. Pakosta 4.12.2020 11:59

No, hasičský dron se na střechu dostane, ale co potom? Vynese tam kubíky vody, potřebné pro hašení? Nebo snese dolů evakuované osoby? Pro takovéto "krizové" aplikace, jako jsou záchranné či policejní operace, je elektropohon úplně na nic, protože když jde o životy, tak zelená ideologie jde naštěstí stále ještě stranou. Malé dálkově řízené drony jsou už dnes užitečné, ba nenahraditelné, ale to jen tam, kde nevadí jejich vrozené nedostatky, zejména neschopnost unést větší náklad na delší vzdálenost, což vyplývá z příliš velké mrtvé váhy v podobě baterií, které musí nosit. Fyziku neukecáme. Nemluvím tu o vojenském využití, to bych rád nechal stranou, ale bojové drony všech letectev, co já vím, používají klasický pohon, elektrické jsou maximálně výzvědné drony, které profitují z tichosti elektropohonu.

P. Haraším 3.12.2020 9:54

neskutečný blábol...

P. Han 3.12.2020 10:02

Pište dál, vaše bláboly jsou skutečné.

P. Haraším 3.12.2020 10:26

hane, hane...ten blábol trumpetisty zingy jste si alespoň přečetl?

R. Langer 3.12.2020 10:51

Přečetl. A ty jsi ho pochopil, Harašímě? Jo, ty vlastně nemáš čím. ;-D

P. Haraším 3.12.2020 11:02

pan braun vám odpověděl, proč lhář zinga blábolí a žvástá...takové naivní bejvávala, jako jste vy patří přihlásit zpět do základky...smích. pokrok se musí vyzkoumat a vyzkoušet a nikoli utopit v bilionových dotacích pro fosilní nacisty...

P. Han 3.12.2020 11:07

Fosilní národní socialisté? Co to je? To jsou ti ekoteroristé, kteří berou bilionové dotace? O jiných vyděračích nevím. Přidejte si do té gulášovky v hlavě pár brambor.

R. Langer 3.12.2020 11:09

Jo? A už ván pan Braun taky řekl, JAK DLOUHO to letělo? Na to už jste se ho zeptat nestačil, co, Haraší-mě, že? ;-D

R. Langer 3.12.2020 10:50

Ano, zato tvoje bláboly jsou naprosto skutečné, Harašímě. Taká jsi chyběl na základce na fyziku, co? ;-D

P. Han 3.12.2020 11:10

Nedělejte si z něj srandu, on byl z fyziky osvobozený.

R. Langer 3.12.2020 11:14

On byl asi osvobozený naprosto od všeho, takový Boží tvor, prostě no... ;-D

J. Dostál 3.12.2020 9:51

Věcná poznámka k "U vrtulníků – a drony nejsou nic jiného - není utvářen Lift vzdušným proudem, jinak by se nemohly vznášet na místě." Jen doplním, že vrtulníky se též nazývají letadla s rotujícími nosnými plochami. Tedy on ten rozdíl mezi klasickými letadly a vrtulníky není zas tak velký a vrtulník se může stát i kluzákem (s vrtulníkem lze přistát i bez běžícího motoru). Vztlak vzniká i na vrtuli vrtulového letadla a též na lopatkách turbín. Jako myšlenkový pokus doporučuji si přestavit, co navážíme, když je na vahách nehmotná uzavřená sklenice a uvnitř poletující moucha, která: 1. stojí na místě, 2. plachtí, 3. letí horizontálně.

P. Han 3.12.2020 10:07

"S vrtulníkem lze přistát i bez běžícího motoru." - Ano, rotmistryně Michaela Tichá vám to dosvědčí.

V. Novák 3.12.2020 10:29

Přistání autorotací je poslední zoufalý pokus pilota o záchranu - někdy to vyjde, velmi často ne. Proto taky musí pilot v případě, že hrozí porucha motoru sestoupit do bezpečné výšky. Z 50 m to autorotace zbrzdí, ze 100 těžko a ze 300 máte smůlu i nad vodou.

J. Dostál 3.12.2020 15:39

Vy jste nepochopil princip autorotace. Právě pro tento případ je větší výška výhodou, protože to nějakou dobu trvá než se do tohoto tohoto režimu dostane. To není jako setrvačnost rotoru. Dám jen odkaz na zamyšlení

https://cs.wikipedia.org/wiki/Autorotace

M. Valenta 3.12.2020 9:07

Skoro to vypadá, že si autor opravdu myslí, že každý experiment musí skončit neodvratným úspěchem.

P. Rada 3.12.2020 9:50

Spíše to vypadá, že autor racionálně nemyslí ale ekologicky uvažující emotivně pomlová.

R. Langer 3.12.2020 11:04

Ekologicky emotivně uvažující jedinec = blbec co nezná ani základní přírodní zákony, a myslí si, že si je může odhlasovat.

Automaticky neakceptuje zcela jasná a nevyvratitelná vědecká fakta a stále věří na ničím nepodložená Zelená dogmata, kterými má vymytý mozek.

Mrkni se do zrcadla, Zelený bolševiku, jednoho takového tam uvidíš... ;-D

L. Novák 3.12.2020 13:43

Magore "Rado", včera jsi psal, že rozumíš fyzice. Lhal jsi. Kdybys fyzice rozuměl, tak ti skoro na první pohled musí být jasné, že popsaný stroj sice s akumulátory dokáže vzletět, ale jen na krátkou dobu, čímž se stává v reálné praxi NEPOUŽITELNÝ.

A to je vlastně všechno. Žádný směr vývoje, který by dokázal přinést akumulátory s mnohonásobně vyšší kapacitou při zachování stejné hmotnosti, neexistuje. Kapalná paliva v nádrži se v letectví el. akumulátory nahradit nedají. !!

R. Langer 3.12.2020 11:00

Vy jste na té fyzice chyběl spolu se Zeleným bolševikem taky, co?

Tady jde o to, že to ZÁKONITĚ muselo skončit neúspěchem, A VŠICHNI TO VĚDĚLI DOPŘEDU!

Ale to bez té fyziky ze základky nepochopíte, víte... :-P

V. Petr 3.12.2020 11:03

Pokud je ten experiment od začátku nesmysl, MUSÍ skončit neúspěchem!

A. Bocek 3.12.2020 9:02

Kdy už konečně novináři přestanou představovat elektrohejbatka za bezemisní, i elektrokolo má výfuk ve spalovací elektrárně. Energetická soustava zatím dlouho nebude bezemisní!

P. Rada 3.12.2020 9:48

Novináři to možná myslí dobře (nic nekonkretizujete) ale lidé jako Vy zřejmě nedomýšlejí prostředek rozvoje, kterým může být násobný růst efektivity využití energetického potenciálu při použití elektro-pohonů.

Nejlepší diselův spalovací motor totiž dokáže s principu přeměnit 40% energetického potenciálu na pohyb - kdežto elektromotor přes 90%!

J. Poláček 3.12.2020 10:08

ano to je pravda, jenom tu baterku jěště mít ...... doma v garáži na v labu na univerzitě xy

V. Novák 3.12.2020 10:30

A elektřinu získáme třením ebonitové tyče nějakou umělotinou, protože použít liščí ocas je nehumánní...