Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Nechte si svůj elektromobil, já jdu do diesela
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Svoboda 22.10.2018 9:10Re: Dát technologii čas .... Ni c se neudálo ... hmm, zkuste porovnat současné čipy s těmi před třeba 10ti lety. Výkonem, svítivostí, světelným tokem, marevným podáním a životností. Pěkný den. |
M. Foltyn 22.10.2018 12:19Re: Dát technologii čas .... Zkuste porovnat cokoli, třeba mobily PC, auta, prostě cokoli před nějakým rokem a technologií současnou. |
J. Vintr 22.10.2018 13:02Re: Dát technologii čas .... Zákaz žárovek přišel v době, kdy ještě LED světelné zdroje pro jejich náhradu nebyly na trhu k dispozici, takže to jednoznačně směřovalo k podpoře prodeje kompaktních zářivek, které se jasně ukázaly jako slepá cesta. |
Z. Lapil 22.10.2018 12:16Re: Dát technologii čas .... Uvědomujete si, že argumentujete tím, že když se něco zakáže prodávat, tak se to prodávat přestane? |
J. Pospíšil 22.10.2018 2:01Elektromobil poháněný doma nastřádanou energií, to jsou rovnou dvě sady, ta doma větší, v autě jen na projetí, akumulátorů. Tedy hodně litia, jehož výroba je docela masakr životního přostředí. A každé tak čtyři pět let pěkně měnit za nové. Ani se slunečními kolektory elektrické energie na střeše to není nic ekologického. Ostatně materiály na všechno to zařízení také bývá vytaveno a to nejde bez tepelné a uhlíkové stopy. Není to žádná dřevo a hlínostavba izolovaná ovčí srstí a slámou. Nic opravdu ekologického na tom není. |
J. Svoboda 22.10.2018 8:35Re: Elektromobil poháněný doma nastřádanou energií, Životnost akumulátorů je cca 1000 cyklů. Dojezd mizerého elektromobilu je 150km. Denní nájezd na 4 roky je tedy cca 100km. A to fakt není denní průměrná hodnota nájezdu osobních aut "jen na projetí". |
J. Lepka 22.10.2018 9:44Re: Elektromobil poháněný doma nastřádanou energií, A nabíjet je budete kde? A samozřejmě také z čeho. V lednu to již budou dva roky, co se na Německo svalila inverze, Slunce ji neprosvítilo a jako na potvoru při ní ani nefoukalo ( každý meteorolog vám prozradí, že je to normální) a tak kluci německý hbitě roztápěli již odstavené uhelky a strtovali záložní zdroje na zemní plyn, jen aby nedošlo k blackoutu. Takže je nutná stavba nových zdrojů, to stojí peníze, moc peněz. A taky infrastruktura, tedy vedení, lidově dráty. Slibované supravodiče jsou furt vzdálenou budoucností, zbývá klasika - měď. Její množství na této planetě je omezené, těžba obtížná a doprava nákladná a vše produkuje CO2, přičemž skokově vzroste její potřeba jen na vinutí potřebných elektromotorů. A to jsme zaím jen u začátku celého nabíjecího řetězce. I když pominu organizační potíže s dobíjením u rychlonabíječek ( jejich trvalý provoz je nemožný, víte, rozvrátil by stabilitu celé sítě), máme tu konečně problém akumulátorů, který jste tak hezky optimisticky vyřešil malou násobilkou. Jenže tak to nefunguje. I u sebemodernějších aku se objevují stále ty samé problémy se samovybíjením, poklesem kapacity, vnitřním zkratem. Zajímavé také je, že obhájci vašeho typu zásadně neuvažují problémy v zimním období a to nemluvím, resp. nepíšu jen o odmrazování a topení, všechna ložiska mají větší odpor, výrobní tolerance začínají nestačit a odpadní teplo, běžný průvodní jev spalovacích motorů, které to pomáhalo odstranit, jaksi chybí. Inu nepříjemné problémy zamlčíme a počkáme jestli náhodou nebude teplá zima, že ? |
P. Štěpánek 22.10.2018 0:13Tak ono se zeptat vrahů ve věznici jestli chtějí, aby za vraždu byl trest smrti... má taková anketa smysl? A že se díky autům vzájemně vraždíme, a to hlavně ve větších městech, o tom snad nikdo nepochybuje. |
P. Dvořák 22.10.2018 0:51Re: Tak o tom snad nikdo nepochybuje? Vy znáte někoho, kdo by s vámi sdílel názor, že "se díky autům vraždíme"? Pokud o tom podle vás "snad nikdo nepochybuje", tak jste právě našel prvního. Že vy budete takový ten pitrýsek, co se prohání na kole a kličkuje mezi uskakujícími lidmi a kočárky uprostřed pěší zóny? |
V. Braun 22.10.2018 2:20Re: Tak o tom snad nikdo nepochybuje? A jaký pitrýsek jste vy, pane Dvořáku? |
P. Dvořák 22.10.2018 2:48Re: Tak o tom snad nikdo nepochybuje? Nejsem pitrýsek, co se prohání na kole a kličkuje mezi uskakujícími lidmi a kočárky uprostřed pěší zóny. Pokud to dosáhne k vašim rozumovým schopnostem, což podle vaší otázky pochybuji, máte určení pitrýsků v této problematice vyřešenou. |
P. Štěpánek 22.10.2018 10:26Re: Tak o tom snad nikdo nepochybuje? Nejsem. U nás to je ještě znasobeno auty bez katalyzátoru. Opět bez řešení, již mnoho let. |
P. Selinger 22.10.2018 10:36Re: Tak ono se zeptat vrahů Jo, ale vrahem jsou nezodpovědní řidiči, viz statistiku smrtelných nehod... |
V. Petr 22.10.2018 15:21V USA spočetli, že roku 1900, kdy se kromě vlaků používali téměř výhradně koně, bylo více úmrtí při dopravních nehodách, než dnes. Ostatně v mnoha starších romantických filmech se hrdina seznámí s hrdinkou tak, že statečně zastaví její splašené koňské spřežení... |