28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Nechte si svůj elektromobil, já jdu do diesela

Poslední týdny politici nevědí, co řešit dřív. Volby? Nesnadnou volbu koalice? Státní rozpočet? Brexit? Bobtnající dluh Itálie?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 22.10.2018 12:41

Re:

Zato my to EU ukážeme. Navážeme výkupní cenu el.energie z atomek na státní rozpočet. To budeme koukat :o)

Pěkný den.

O. Uživatel 22.10.2018 13:43

Uživatel požádal o vymazání
J. Svoboda 22.10.2018 14:38

Re:

Aha, vy nestíháte porady u Zemana, v tom to bude.

Pěkný den.

P. Kubáč 22.10.2018 11:54

Elektromobil = jízda za cizí peníze.

Elektromobil výrobek zcela ve stylu nejmodernějšího designu - chudí jej svými daněmi dotují, aby si jej bohatí mohli koupit a mohli nad vesnickými "šrotokárami" ohrnovat nos.

Za dotace do kapes majitelů elektroaut je nutno počítat i stavbu sítí nabíjecích stanic z veřejných peněz.

Dánsko je pozoruhodný příklad faktické nekvality a konkurence-neschopnosti elektromobilů na volném trhu. Dotovaný obchod s elektromobily se tam tak dobře rozjel, že na rok 2017 dotace zrušili a výsledkem byl propad prodejů z 5000 aut ( v roce 2015 ) na 700 ( v roce 2017 ). Vláda musela dotace částečně obnovit aby prodejci alespoň vyprodali sklady.

R. Langer 22.10.2018 12:42

Re: Elektromobil = jízda za cizí peníze.

Asi tak.

M. Pivoda 22.10.2018 11:09

Politicky sice nekorektní, ale zato snad účinné řešení

Článek jsem ani nedočetl, ale ujistil jsem se ve svém dlouhodobém přesvědčení, že pokud se Češi chtějí technologicky posunout vpřed (v dnešní technologicky intenzivní době), pak by měla být co nejdříve vypsána cena (X-Prize) za vyhubení českých ekonomů.

J. Kavalír 22.10.2018 11:15

Re: Politicky sice nekorektní, ale zato snad účinné řešení

O tom se uvažovalo už v 70tých letech, ale pak zjistili, že VŠE nejde zrušit, protože by zase byli největší blbci policajti.

M. Pivoda 22.10.2018 11:49

Pro J. Kavalíra

Ten vámi zmíněný vtip ze 70. let zněl přesně takto: "Co se stane, až v Česku vyhynou ekonomové?" Správná odpověď měla být: "Čeští policajti vzdychnou: No a teď jsme to my, kdo je v tomto státě nejhloupější". Ale to byl jen dobový vtip.

Nastoupil jsem koncem 70. let na výzkumný ústav řízení, který řešil problémy Státního programu ekonomického výzkumu. Byl to tehdy jenom sarkastický vtip, ale jak víte, "na každém šprochu je pravdy trochu".

Můj návrh na X-Prize v diskuzi výše (na vyhubení ekonomů) je samozřejmě také jen sarkastickou nadsázkou, která je určena pro velmi sebevědomé jednotlivce, kteří se kategoricky vyjadřují k tématům mimo obor své specializace a kompetence.

Autorka článku se přece běžně podepisuje jako "ředitelka Next Finance", nikoliv "Next Technology". Je samozřejmě zajímavé vědět, jak uvažuje ředitelka takové instituce a je správné i tuto osobu nechat demokraticky vyjádřit se k tématu mimo svůj obor. Jenže jakou váhu připojíte takovému názoru, pokud budete rozhodovat o budoucnosti elektromobility. Uvědomíte si ale, že jakákoliv inovace vyvolá mnoho odporu.

J. Kavalír 22.10.2018 12:30

Re: Pro J. Kavalíra

U nás, na Albertově, ten vtip koloval v mé verzi. Podstata ale byla stejná.

V. Petr 22.10.2018 13:17

Pokud se elektromobily obejdou bez dotací a

současně bez REPRESÍ proti provozovatelům normálních aut, nejsem vůbec proti.

ALE autorka píše primárně právě proti těm dotacím!

M. Pivoda 22.10.2018 13:44

Kdyby P. Vaňura studoval inovace, pak by ...

Pak by se dozvěděl, že kdysi dávno v USA zavedly "nesmyslnou" daň, tzv. daň ze zataveného vakua, čím se měl urychlit přechod ze staré technologie elektronek na tehdy novou technologii tranzistorů.

Ekonomické stimuly o urychlení vývoje mohou mít správný účinek, přestože laikům mohou znít jako nesmysl.

R. Langer 22.10.2018 14:03

Re: Kdyby P. Vaňura studoval inovace, pak by ...

No, to je pěkná hovadina. :-P

M. Prokop 22.10.2018 16:15

Re: Kdyby P. Vaňura studoval inovace, pak by ...

Až pivodovina, to je vyšší stupeň.

M. Prokop 22.10.2018 11:17

Re: Politicky sice nekorektní, ale zato snad účinné řešení

Aby měli blbci (vy) více prostoru?

M. Pivoda 22.10.2018 13:47

Prokop

Reakce typického českého ekonoma. Jsem na to zvyklý. Mne už ze školy vyhodit nemohou, ani mi sebrat současný důchod.

Zdraví M. Pivoda, CSd, tj. celkem spokojený důchodce.

M. Prokop 22.10.2018 16:16

Re: Prokop

Ano. Hlupáci jsou nejspokojenější.

J. Kavalír 22.10.2018 11:05

Elektromobil patří do města.

Mám pocit, že to výrobci elektromobilů vzali za špatný konec. Vyrábějí drahá vozítka pro "ekosnoby" a předhánějí se v délce dojezdu. A ať se snaží sebevíc, pokud to auto nebude mít výměnný akumulátor (eventuelně spalovací motor pro dobíjení), nebude vhodné na delší cesty třeba na dovolenou.

Elektomobil by měl být relativně jednoduchý, vhodný pro cestování do práce nebo na nákupy. Před nedávnem jsem četl článek, že německá pošta si nechala vyvinout levný elektomobil pro rozvážení balíků po městě - cena cca 5 000 EUR. Takže to jde.

V. Kotas 22.10.2018 11:08

Re: Elektromobil patří do města.

No jo, ale to je na službu obyvatelstvu, pro " honoraci ". I zde se objevily podobné projekty, není zájem - pro výrobce zatím h, ov, no kšeft.

V. Kotas 22.10.2018 11:13

Re: Elektromobil patří do města.

ne pro " honoraci "

M. Prokop 22.10.2018 11:17

Re: Elektromobil patří do města.

Ano, ale pak to pro normálního uživatele znamená dvě auta.

J. Kavalír 22.10.2018 11:34

Re: Elektromobil patří do města.

A to vám připadá v současné době zvláštní?

M. Prokop 22.10.2018 12:22

Re: Elektromobil patří do města.

Ne, ale nepropagoval bych to. K rodinným domkům se jakž tak vejdou, na ulici by to bylo horší.

Z. Lapil 22.10.2018 12:32

Re: Elektromobil patří do města.

To je přesně ono: skrz dotace se předstírá, že elektromobil může být "plnohodnotné" auto. Naopak se zapomíná, že v omezeném prostoru elektromobilita dávno funguje viz tramvaje a trolejbusy a vlastně i vlaky. A od vysokozdvižných akumulátorových vozíků není k "samohybné nákupní tašce" vůbec tak daleko.

Dost se mi líbí: v Praze experimentálně jezdí zajímavý elektrobus z Palmovky na Prosek (do velkého kopce) a někam dál. Do toho kopce (společného pro více linek - Palmovka je stanicí metra) vedou dráty, takže si stroj cestou do kopce pomůže a ještě se trochu dobije a nahoře po rovině jezdí nezávisle a "lokálně čistě". Nabíječku má tuším i na konečné.

J. Novotny 22.10.2018 14:07

Re: Elektromobil patří do města.

Tesla si všimla, že v segmentu sporťáků dokáží dodat výkonnější stroje levněji, než klasické automobilky. Proto to šlo z tohoto konce.

Z druhého konce to jde zatím přes elektrokola, koloběžky, skůtry.

M. Prokop 22.10.2018 16:18

Re: Elektromobil patří do města.

Tesla ještě nevydělala ani $. Pořád prodělává. Někde je chyba.

R. Langer 22.10.2018 16:24

Re: Elektromobil patří do města.

Jo, a počkejte až tomu levnému vercajku začnou po pár letech odcházet hromadně akumulátory. To bude veselo...

J. Kočí 22.10.2018 10:47

Letadla těžší než vzduch?

Celý článek a diskuse mi připomíná diskusi možná 150 let starou, kdy vědci dokazovali, že těleso těžší než vzduch nemůže létat. Prosím dosaďte si místo "auta" "letadlo" a místo "jízdy na elektřinu" "létání" a už jste doma. Historie se opakuje. "Létání" nebo "auto na elektřinu" jsou jasné blbosti. Vždyť už na základní škole nám to říkali. Pardon, létání už ne.

J. Lepka 22.10.2018 10:57

Re: Letadla těžší než vzduch?

Proč? Vždyť stačí doplnit Létání na elektřinu a jste doma.

P. Götze 22.10.2018 10:57

Re: Letadla těžší než vzduch?

Vite ale o elektroautech davno nerozhoduje vedci. V tom je ten problem. Kdyby to totez resili vedci a technici, zadna tesla by dnes neexistovala. Neuzivila by se a nhikdo by si to nekoupil. o tom diskuse prece davno neni. Elektroauta jsou ciste politicky "projekt".

V. Kotas 22.10.2018 11:12

Re: Letadla těžší než vzduch?

Ano, letadla létají a je jich čím dál více, ale jejich spalin si nikdo nevšímá. V r.2017 přeletělo nad ČR o 80% více letadel, než v r.2016. A ještě to v médiích chválili, že vzrostly zisky za poplatky.