11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Kam směřuješ, elektromobile?

Odpověď na tuto otázku není ani jednoduchá, ani jednoznačná. Pokud bychom vnímali per­spektivu elektromobilů pouze optikou většiny hromadných sdělovacích prostředků, tak je jejich budoucnost růžová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kolman 19.11.2019 9:25

Neviděl bych to pane Krátký tak tragicky a černobíle.

Moje vize je: klasický "spalovák" na jízdu na dovolenou a po republice na delší vzdálenosti. Na druhé straně MALÉ! a LEVNÉ! (třeba i jenom dvoumístné) elektrické vozítko s dojezdem 100km na cesty do zaměstnání a krátké cesty po městě. Malý dojezd (=levnější aku) by v tomto případě nemusel být na závadu a tato malá elektrická "prdítka" by se mohla pohodlně nabíjet v objektech pracoviště během pracovní doby.

Tedy nikoli "spalovák" versus "e-mobil", ale každé vozítko na jiný druh provozu a použití.

R. Langer 19.11.2019 6:01

Jasně, Zelený bolševiku, každý bude mít několik aut podle toho, kam zrovna pojede. ;-D

Ale kdepak, tahle si to určitě nemyslel, ty zelená zrůdo. :-P

R. Tichý 19.11.2019 6:40

V Radove svete budou vsichni zasobovani podle potreb, nikdo nebude muset nic vlastnit. Na ulici mavnete a projizdejici ridic vas s podekovanim zaveze do cile.

V. Kolman 19.11.2019 9:12

V tomto má pan Rada pravdu přecedo!

M. Krátký 19.11.2019 3:21

po D1 z Prahy do Brna při mrazech -20 C se budeme kochat totálním kolapsem vybitých el. kraksen a totální zablokování celé trasy - dál by to stejně nedojelo - že RvRvRv

P. Rada 19.11.2019 3:45

Dál se dopravit /dojet/ může ledcos. Záleží na řadě okolností a úhlu pohledu.

Např. pokud někdo i ze zatvrzelců uvázl v koloně na D1 na dobu i mnohanásobně delší, než za jakou projede mezioběma městy elektricky poháněný vlak a přitom potřebou bylo přepravit jen jednu osobu ... - pak takového možná napadlo, že jsou i jiné varianty a že pro příště může mít smysl je porovnávat.

K. Kubů 19.11.2019 6:00

Ano pane Rado. Na úhlu pohledu skutečně záleží. Jeden z těchto úhlů pohledu může být třeba ten, že možnost dopravit se kdykoliv kamkoliv svým vlastním dopravním prostředkem je součástí takové maličkosti, které říkáme svoboda pohybu. Některé státy si této svobody cení dokonce natolik, že mají ústavou zakázáno vybírat daň z pohonných hmot, aby tato svoboda nebyla ohrožena.

L. Novák 19.11.2019 6:38

Vykládejte tyhle souvislosti duševně nemocnému důchodci "Rada". Marnost nad marnost.

V. Kolman 19.11.2019 10:11

Pane Nováku a další. Pan Rada je sice fanatickým zastáncem klimatického alarmizmu, ale nazývat ho blbem je nevkusné a přehnané. V lecčems má pan Rada pravdu.

A teď se do mě, smečko nahánějící pana Radu pusťte. Mám jiný názor nežli většina a nebojím se ho napsat;-D.

L. Písařík 19.11.2019 7:27

Nezapomínejte, že Země se otepluje.

J. Vintr 19.11.2019 1:14

Někde jsem četl, že když elektromobil nabourá, měl by být na 48 hodin odstaven do "karantény", tedy na místo, kde by nemohl nic ohrozit případný požár baterie, který prakticky nejde uhasit. Takže by se kromě nabíjecích stanic měla ještě vybudovat hustá síť protipožárních bunkrů na odstavování nabouraných elektromobilů.

J. Zátrochová 19.11.2019 9:51

Teraz nedávno bol článok, ktorý písal o takomto havarovanom el.aute, ktoré sa vzňalo a aj po hasení muselo byť umiestnené v nádrži s vodou niekoľko hodín. Kto to bude platiť? Kto na to bude mať? Je to jasná snaha zabrániť väčšine ľudí mať auto a slobodu pohybu!

J. Zátrochová 19.11.2019 9:53

Tu je opísaný tento príapd spred pár dní: https://www.konzervativnyweb.sk/c/22254358/naburanu-teslu-hasili-tri-dni-a-stale-nevedia-co-s-nou.html