26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Kam směřuješ, elektromobile?

Odpověď na tuto otázku není ani jednoduchá, ani jednoznačná. Pokud bychom vnímali per­spektivu elektromobilů pouze optikou většiny hromadných sdělovacích prostředků, tak je jejich budoucnost růžová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 20.11.2019 0:35

Pokud vyhrají ekologisti, tak za tři sta let třeba už žádní lidé nebudou. Návrat do jeskyní a na stromy možná žádní lidé nepřežijí. Jednak je těch jeskyní a stromů pro všechny lidi málo, jednak se asi lidé nemusí stihnout naučit žít v těch jeskyních a na stromech dřív, než stihnou vymřít hlady a zimou.

P. Grigar 19.11.2019 19:42

..dočasné vyrovnání nabídky a poptávky se ovšem stane bývalým v okamžiku navýšení spotřeby komodity(lithia..), vyvolané požadavky vyšší výroby.

S. Pavuk 19.11.2019 13:33

Zdravím. Nové technológie, už tradične najprv používa armáda a až neskôr sa uvoľňujú pre civilný sektor. Ak sa bude armáda prezbrojovať a do tankov a OT vozidiel sa budú zavádzať batérie na ich pohon, potom to bude signál, že elektromobilita má zmysel.

M. Prokop 19.11.2019 14:52

Ano.

F. Brabec 19.11.2019 16:11

S využitím nových technologií u armády obecně souhlas, ale zrovna na tanky a jinou těžkou techniku bych to zrovna nevztahoval. A věřím, že pro určité specifické účely už armáda elektromobily využívá. Kromě toho využívají (nebo se snaží) rozvoj baterií a elektropohonu pro pokusy s exoskelety a robotickými vojáky.

P. Grigar 19.11.2019 19:52

Trafili ste klinček na hlavičku..

.. každé mobilní zařízení, vojenské obzvláště, vyžaduje také mobilní logistické zajištění. Takže k tankům a obrněným vozidlům mobilní dobíjecí jednotky, taktéž odolné proti palbě protivníka. Koloběh, ze kterého by nebylo úniku. ;-D;-D;-D

Jára Cimrman, mistr slepých uliček, má v dnešní době zdatné následovníky.

J. Jurax 20.11.2019 0:32

Prostě když bude pod mrakem, armády s vybitými bateriemi přeruší boj a zakopou se. Ručně.

L. Novák 19.11.2019 17:50

Kostelanský, co to tady blábolíte o elektromobilech? Máte ponětí, jaké problémy v praxi jejich nucené zavádění vyvolá? Ne? Tak si běžte porovnat toky energie v dovážené ropě a plynu (přesněji s fosilními palivy obecně) s tím, kolik energie jsou schopny dodat existující elektrárny. Až to s něčí kvalifikovanou pomocí uděláte, zkuste nás o tom několika větami informovat. ;-)

J. Ježek 19.11.2019 12:00

Podíl skleníkových plynů na skleníkovém efektu:

vodní pára 99,7%

CO2 0,12%

Metan 0,07%

N2O 0,06%

ostatní 0,05%

Takže celé to blbnutí kolem emisí CO2 je úplně obyčejný podvod a tunel na naše prachy. Nic víc, nic méně.!!!!!!

L. Novák 19.11.2019 12:11

Přesně! VR^

K. Zelený 19.11.2019 12:27

99,7% - není to málo Ježku Ježkoviči? Co tam napálit rovnou stovku, to by byl teprve aplaus od místních katastrofodědků!

J. Ježek 19.11.2019 12:43

Zelený Ekoteroristoviči,

mýlil jsem se. Jedovatý CO2 způsobuje 189% skleníkového efektu. Blbka Greta to říkala a soudruzi z Brusele si to odhlasovali. Tak to musí být pravda ;-)

P. Grigar 19.11.2019 20:00

..stran CO2 jsou Gretina prohlášení absolutně směroplatná. Ona ho totiž vidí!!!!!

L. Novák 19.11.2019 12:45

Podstatné je slovo PODVOD. Zelení magoři jsou podvodníci jeden vedle druhého. Rv

J. Ježek 19.11.2019 11:42

Již jsem si zvykl, že vše s předponou eko je lumpárna, zlodějina a v lepším případě nesmysl.

Příznivci elektromobility většinou nejsou absolventy technických škol a neumějí počítat. Jinak by si uměli spočítat, že u každého krajského města by bylo třeba vybudovat místní Temelín a Prahu těmi Temelíny obkroužit. A to už vůbec nemluvím o tom, že by bylo třeba vybudovat velmi mnoho vedení, každou ulici rozkopat a elektrické rozvody kapacitně cca zdesateronásobit. A tedy hlavně - zdražit elektřinu. Na mnohonásobek. A tím zdražit všechno zboží a snížit životní úroveň všem.

Ze všech těchto důvodů jsou elektromobily v dnešní době jen drahý nesmysl, který nic neřeší a ani řešit nemůže. Ekologii už vůbec ne. Je prokázáno, že nejekologičtějším vozidlem je to, které je poháněno moderním dieselem.

P.S. Už někdo záškoláckým greténům a jejich loutkovodičům prozradil sladké tajemství, že nejsilnějším skleníkovým plynem je vodní pára? (páru zakázat!). A že CO2 má na skleníkový efekt minimální vliv? A že bez CO2 by nemohly existovat rostliny? A že bez rostlin bychom nemohli existovat ani my (rostliny totiž papají CO2 a produkují kyslík, který dýcháme, milé děti) ;-)

T. Kočí 19.11.2019 11:51

správně. Jezdím s dieselem za 4.5 l, včt, topení. Kdo to má?

V. Mokrý 19.11.2019 12:08

Dost lidí, firem, kteří jezdí více jak 5tisíc km měsíčně.

Na těch 100km týdně, do marketu, k doktorovi, atd., stačí ten benzinovej litrovej čtyřválec, nepředraženej.

V. Mokrý 19.11.2019 12:10

Nic takového ŠKODA AUTO i mnoho dalších firem nevyrábí.

P. Burda 19.11.2019 22:08

Ne vše s eko... je špatné. Ekologie je věda a ekologové jsou vědci.

Jenže dnes jsou slyšet ekologisté - a ti vědí, že je TO špatně. Jenže nevědí CO je špatně, PROČ je to špatně ani JAK to vyřešit.

M. Prokop 19.11.2019 10:38

Poněkud zjednodušeno, ale v zásadě správné.

Hlavní problém je násilné protlačování elektromobily hlavně EUnijními nařízeními. Každá technologie potřebuje "dozrát", aby se stala lepší, než její předchůdkyně. Lepší ve smyslu pohodlnější a levnější.

B. Jelínek 19.11.2019 12:56

Ta elektro "dozrává" už přes 100 let, nic nového....

T. Kočí 19.11.2019 10:37

Překvapuje mně, že není slyšet o alternativním zdroji pro elektromobily- superkapacitory, kondenzátory. Viděl jsem je v akci a byl velmi překvapen. Podle všeho jsou bezpečnější a ekologičtější při výrobě i likvidaci.

R. Langer 19.11.2019 10:40

Je to jednoduché - kdyby nějaké použitelné skutečně byly, dávno by se používaly. Nic víc v tom nehledejte. ;-)

V. Petr 19.11.2019 10:53

Kapacita superkondenzátorů je dnes ještě pořád 10x menší, než v případě lithiových baterií.

Jinak, problém, kde vzít elektřinu zůstává!

K. Zelený 19.11.2019 10:34

Elektromobil má výfuk v elektrárně!

Nj, to je takový populární chyták na neznalé hejly, znalí hejlové vědí, že ten „výfuk“ elektromobilu je kromě elektrárny uhelní i zčásti v elektrárně jaderné, zčásti vodní, zčásti větrné a zčásti solární a i ty zplodiny z jednoho nebo několika výfuků uhelných elektráren lze vyčistit snáze a lépe než ze statisíců či milionů výfuků jednotlivých spalovacích motorů. Ale jeden si připadá takovej nadřazeně vtipnej, co?!

R. Langer 19.11.2019 10:43

Vtipná je myšlenka nabíjení elektromobilů solárními a větrnými zdroji elektřiny. A když si zavřete JE jako v Německu, kde máte výfuk? :-P

K. Zelený 19.11.2019 10:54

Ciwe vy snad máte v zásuvce filtr rozlišující odkud proud přichází?

Když zavřete všechny jaderné elektrárny máte výfuk v těch ostatních. Máte ještě nějakou podobně blboučkou otázku?

R. Langer 19.11.2019 10:58

Já, ne, ale vy evidentně ano. Máte ještě nějakou podobně blboučkou poznámku? ;-D

K. Zelený 19.11.2019 11:06

A na to jste přišel jak?

L. Novák 19.11.2019 12:15

Každý v problematice alespoň trochu orientovaný občan pozná, že plácáte naprosté hovadiny. :-)