25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Kam směřuješ, elektromobile?

Odpověď na tuto otázku není ani jednoduchá, ani jednoznačná. Pokud bychom vnímali per­spektivu elektromobilů pouze optikou většiny hromadných sdělovacích prostředků, tak je jejich budoucnost růžová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Brabec 19.11.2019 13:39

Nomen omen :-)

V. Kolman 19.11.2019 10:54

Já bych věděl;-D;-D;-D;-D.

J. Ganaur 19.11.2019 11:41

Já taky, ale to se nedá použít.;-D;-D;-D

M. Rohovský 19.11.2019 10:54

Myslím si, že v nějaké budoucnosti opravdu převáží elektromobilita, ale její současná podoba není nijak zářivá. Na rozdíl od Vás nebudu dělit lidi mezi znalé a neznalé hejly, nicméně v produkci dnes tolik nenáviděného CO2 si během životního cyklu elektromobily se "spalováky" mohou podat ruku.

K. Zelený 19.11.2019 11:05

1. Máte nějaké důvěryhodné srovnání produkce oxidu uhličitého během životního cyklu elektromobilu a auta s Ottomotorem? Já ne, takže se do srovnání nepouštím.

2. Oxid uhličitý je nenáviděný leda tak v IVK a podobně vyšinutých myslích. Konstatování škodlivosti skleníkového plynu není nenávist.

J. Vintr 19.11.2019 11:14

Ano máte pravdu, konstatování škodlivosti oxidu uhličitého není nenávist, ale projev blbosti.

K. Zelený 19.11.2019 11:35

Pokud vám důsledky skleníkového efektu prospívají, lze pochopit, že si to můžete myslet. Hůř lze pochopit, čím vám důsledky skleníkového efektu prospívají, pokud tedy nejste sysel, tchoř nebo dokonce fenek.

J. Ganaur 19.11.2019 11:40

Další CO2 m(a)g(o)r.

K. Zelený 19.11.2019 11:49

Mám na vás stejnou otázku jako na Vintra a těším se na vaší odpověď když už vašemu soudruhovi ve zbrani asi přivezli uhlí.

L. Novák 19.11.2019 12:07

Potřebovali jsme vás tady, abyste podpořil pomatence "Rada" svými eko-idiotskými nápady. "Rada" si už neví rady...;-D

K. Zelený 19.11.2019 12:17

Mám na vás stejnou otázku jako na Vintra a Ganaura a těším se na vaší odpověď když už vašim soudruhům ve zbrani asi přivezli uhlí.

L. Novák 19.11.2019 12:26

Já tady žádnou rozumnou otázku nikde nevidím. Jenom projevy vaší hlouposti. Rv

J. Ganaur 19.11.2019 13:11

Ani já jí nevidím.

R. Langer 19.11.2019 17:27

Já také ne.

J. Vintr 19.11.2019 18:03

A co takhle fakt, že takzvaný skleníkový efekt CO2 je zcela zanedbatelný a bezvýznamný. Takže nikomu nemůže prospívat ani škodit.

J. Ganaur 19.11.2019 11:38

:-)R^

R. Langer 19.11.2019 17:26

Přesně! R^

M. Rohovský 19.11.2019 15:26

Zeptejte se strýčka googla, tam spousta odkazů nejen na otta ale i na dieslový cyklus. Sám si vyberte, který zdroj považujete za důvěryhodný. Jinak mi prosím zkuste vysvětlit, jak se tedy bude řešit elektromobilita v zemích bez významného podílu hydroelektráren a jaderných elektráren - tedy v dohledné době v Německu.

V. Petr 19.11.2019 10:55

Vy vtipálku, zplodiny spalovacích motorů automobilů není třeba čistit od SO2, protože palivo prakticky neobsahuje síru. Na rozdíl od paliva pro námořní lodě.

K. Zelený 19.11.2019 11:09

Ovšem otázkou není od čeho zplodiny čistit ale zda je lze lépe vyčistit na jednom nebo milionu výfuků, že, ehm?!

P. Dvořák 19.11.2019 11:36

Jak čistit zplodiny nechme stranou, protože se žádné čisti nebudou. Přece máme soláry, větrníky, několik vodních elektráren, jaderné, které dosluhují.

Když u těch třech zcela!!! pominu fakt, že pojedou, když se Pánubohu zachce, Zelený, člověče nebohá, zkusil jste si představit, co se stane dnes a každý den dejme tomu po 18 hodině, až všichni doma i v garážích nákladní a osobní dopravy ty vaše skvělé elektromobily strčí do zásuvek?

J. Ganaur 19.11.2019 11:48

Nestane se vůbec nic, protože bude tma (BO tuším se tomu říká).Ani to pivo z chladničky si nedáte, takže se skutečně nestane vůbec nic.Vlastně stane, bouračky elektromobilů na neřízených křižovatkách.Ale svět mimo EU bude normálně fungovat.

K. Zelený 19.11.2019 11:55

Začnou se nabíjet. Apokalyptické představy ponechám vám a vám podobným dědkům, následníkům katastrofistů počátků věku železnice, automobilismu a vůbec všech skokových technologických změn.

P. Dvořák 19.11.2019 12:02

JASNĚ!!!! Začnou se nabíjet ze zásuvek.

Že jsem já, apokalyptický dědek, následník katastrofistů, přemýšlejících nad skokovými technologickými změnami, na to nepřišel hned.

L. Novák 19.11.2019 12:11

On ten zelený blb vůbec netuší, že nahradit spotřebu uhlíkatých paliv elektřinou vyžaduje masívní výstavbu elektráren, které jsou schopny dodat energii právě tehdy, když je to zapotřebí... Tedy žádné dotované OZE. :-P

K. Zelený 19.11.2019 12:20

Tak teď už to víte i když je smutné, že na takovou trivialitu jste nepřišel sám.

P. Dvořák 19.11.2019 13:05

Teď jenom ještě, aby za pár let, až zrušíme ty tepelné a odstavíme jaderné elektrárny, v 18 hodin svítilo slunce a foukal vítr. Za kolik hodin vypustíme všechny poloprázdné přehrady, netuším. Zcela pomíjím maličkost, jako je únosnost rozvodové sítě.

Ale osobně nevěřím, že jste takový debil, jste docela obyčejný troll a jenom tady provokujete

V. Petr 19.11.2019 15:17

Můj příspěvek byl o vyčištění paliva v rafineriích. Pak nejsou žádné zplodiny.

J. Vintr 19.11.2019 11:07

Jak bylo zmíňeno v článku, elektromobil netopí odpadním teplem z motoru, ale primární energií. To by znamenalo, že se v chladném období budou elektřinou navíc vytápět spousty kubických metrů mizerně tepelně izolovaných prostor. Tuhle elektřinu bude také potřeba vyrobit navíc k současné spotřebě. A v chladném období OZE (kromě větrníků) všeobecně dodávají méně elektřiny.

L. Novák 19.11.2019 12:29

Méně nebo taky žádnou... :-P