Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Kam směřuješ, elektromobile?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Vintr 20.11.2019 0:35Pokud vyhrají ekologisti, tak za tři sta let třeba už žádní lidé nebudou. Návrat do jeskyní a na stromy možná žádní lidé nepřežijí. Jednak je těch jeskyní a stromů pro všechny lidi málo, jednak se asi lidé nemusí stihnout naučit žít v těch jeskyních a na stromech dřív, než stihnou vymřít hlady a zimou. |
P. Grigar 19.11.2019 19:42..dočasné vyrovnání nabídky a poptávky se ovšem stane bývalým v okamžiku navýšení spotřeby komodity(lithia..), vyvolané požadavky vyšší výroby. |
S. Pavuk 19.11.2019 13:33Zdravím. Nové technológie, už tradične najprv používa armáda a až neskôr sa uvoľňujú pre civilný sektor. Ak sa bude armáda prezbrojovať a do tankov a OT vozidiel sa budú zavádzať batérie na ich pohon, potom to bude signál, že elektromobilita má zmysel. |
M. Prokop 19.11.2019 14:52Ano. |
F. Brabec 19.11.2019 16:11S využitím nových technologií u armády obecně souhlas, ale zrovna na tanky a jinou těžkou techniku bych to zrovna nevztahoval. A věřím, že pro určité specifické účely už armáda elektromobily využívá. Kromě toho využívají (nebo se snaží) rozvoj baterií a elektropohonu pro pokusy s exoskelety a robotickými vojáky. |
P. Grigar 19.11.2019 19:52Trafili ste klinček na hlavičku.. .. každé mobilní zařízení, vojenské obzvláště, vyžaduje také mobilní logistické zajištění. Takže k tankům a obrněným vozidlům mobilní dobíjecí jednotky, taktéž odolné proti palbě protivníka. Koloběh, ze kterého by nebylo úniku. Jára Cimrman, mistr slepých uliček, má v dnešní době zdatné následovníky. |
J. Jurax 20.11.2019 0:32Prostě když bude pod mrakem, armády s vybitými bateriemi přeruší boj a zakopou se. Ručně. |
L. Novák 19.11.2019 17:50Kostelanský, co to tady blábolíte o elektromobilech? Máte ponětí, jaké problémy v praxi jejich nucené zavádění vyvolá? Ne? Tak si běžte porovnat toky energie v dovážené ropě a plynu (přesněji s fosilními palivy obecně) s tím, kolik energie jsou schopny dodat existující elektrárny. Až to s něčí kvalifikovanou pomocí uděláte, zkuste nás o tom několika větami informovat. |
J. Ježek 19.11.2019 12:00Podíl skleníkových plynů na skleníkovém efektu: vodní pára 99,7% CO2 0,12% Metan 0,07% N2O 0,06% ostatní 0,05% Takže celé to blbnutí kolem emisí CO2 je úplně obyčejný podvod a tunel na naše prachy. Nic víc, nic méně. |
L. Novák 19.11.2019 12:11Přesně! |
K. Zelený 19.11.2019 12:2799,7% - není to málo Ježku Ježkoviči? Co tam napálit rovnou stovku, to by byl teprve aplaus od místních katastrofodědků! |
J. Ježek 19.11.2019 12:43Zelený Ekoteroristoviči, mýlil jsem se. Jedovatý CO2 způsobuje 189% skleníkového efektu. Blbka Greta to říkala a soudruzi z Brusele si to odhlasovali. Tak to musí být pravda |
P. Grigar 19.11.2019 20:00..stran CO2 jsou Gretina prohlášení absolutně směroplatná. Ona ho totiž vidí!!!!! |
L. Novák 19.11.2019 12:45Podstatné je slovo PODVOD. Zelení magoři jsou podvodníci jeden vedle druhého. |
J. Ježek 19.11.2019 11:42Již jsem si zvykl, že vše s předponou eko je lumpárna, zlodějina a v lepším případě nesmysl. Příznivci elektromobility většinou nejsou absolventy technických škol a neumějí počítat. Jinak by si uměli spočítat, že u každého krajského města by bylo třeba vybudovat místní Temelín a Prahu těmi Temelíny obkroužit. A to už vůbec nemluvím o tom, že by bylo třeba vybudovat velmi mnoho vedení, každou ulici rozkopat a elektrické rozvody kapacitně cca zdesateronásobit. A tedy hlavně - zdražit elektřinu. Na mnohonásobek. A tím zdražit všechno zboží a snížit životní úroveň všem. Ze všech těchto důvodů jsou elektromobily v dnešní době jen drahý nesmysl, který nic neřeší a ani řešit nemůže. Ekologii už vůbec ne. Je prokázáno, že nejekologičtějším vozidlem je to, které je poháněno moderním dieselem. P.S. Už někdo záškoláckým greténům a jejich loutkovodičům prozradil sladké tajemství, že nejsilnějším skleníkovým plynem je vodní pára? (páru zakázat!). A že CO2 má na skleníkový efekt minimální vliv? A že bez CO2 by nemohly existovat rostliny? A že bez rostlin bychom nemohli existovat ani my (rostliny totiž papají CO2 a produkují kyslík, který dýcháme, milé děti) |
T. Kočí 19.11.2019 11:51správně. Jezdím s dieselem za 4.5 l, včt, topení. Kdo to má? |
V. Mokrý 19.11.2019 12:08Dost lidí, firem, kteří jezdí více jak 5tisíc km měsíčně. Na těch 100km týdně, do marketu, k doktorovi, atd., stačí ten benzinovej litrovej čtyřválec, nepředraženej. |
V. Mokrý 19.11.2019 12:10Nic takového ŠKODA AUTO i mnoho dalších firem nevyrábí. |
P. Burda 19.11.2019 22:08Ne vše s eko... je špatné. Ekologie je věda a ekologové jsou vědci. Jenže dnes jsou slyšet ekologisté - a ti vědí, že je TO špatně. Jenže nevědí CO je špatně, PROČ je to špatně ani JAK to vyřešit. |
M. Prokop 19.11.2019 10:38Poněkud zjednodušeno, ale v zásadě správné. Hlavní problém je násilné protlačování elektromobily hlavně EUnijními nařízeními. Každá technologie potřebuje "dozrát", aby se stala lepší, než její předchůdkyně. Lepší ve smyslu pohodlnější a levnější. |
B. Jelínek 19.11.2019 12:56Ta elektro "dozrává" už přes 100 let, nic nového.... |
T. Kočí 19.11.2019 10:37Překvapuje mně, že není slyšet o alternativním zdroji pro elektromobily- superkapacitory, kondenzátory. Viděl jsem je v akci a byl velmi překvapen. Podle všeho jsou bezpečnější a ekologičtější při výrobě i likvidaci. |
R. Langer 19.11.2019 10:40Je to jednoduché - kdyby nějaké použitelné skutečně byly, dávno by se používaly. Nic víc v tom nehledejte. |
V. Petr 19.11.2019 10:53Kapacita superkondenzátorů je dnes ještě pořád 10x menší, než v případě lithiových baterií. Jinak, problém, kde vzít elektřinu zůstává! |
K. Zelený 19.11.2019 10:34Elektromobil má výfuk v elektrárně!
Nj, to je takový populární chyták na neznalé hejly, znalí hejlové vědí, že ten „výfuk“ elektromobilu je kromě elektrárny uhelní i zčásti v elektrárně jaderné, zčásti vodní, zčásti větrné a zčásti solární a i ty zplodiny z jednoho nebo několika výfuků uhelných elektráren lze vyčistit snáze a lépe než ze statisíců či milionů výfuků jednotlivých spalovacích motorů. Ale jeden si připadá takovej nadřazeně vtipnej, co?! |
R. Langer 19.11.2019 10:43Vtipná je myšlenka nabíjení elektromobilů solárními a větrnými zdroji elektřiny. A když si zavřete JE jako v Německu, kde máte výfuk? |
K. Zelený 19.11.2019 10:54Ciwe vy snad máte v zásuvce filtr rozlišující odkud proud přichází? Když zavřete všechny jaderné elektrárny máte výfuk v těch ostatních. Máte ještě nějakou podobně blboučkou otázku? |
R. Langer 19.11.2019 10:58Já, ne, ale vy evidentně ano. Máte ještě nějakou podobně blboučkou poznámku? |
K. Zelený 19.11.2019 11:06A na to jste přišel jak? |
L. Novák 19.11.2019 12:15Každý v problematice alespoň trochu orientovaný občan pozná, že plácáte naprosté hovadiny. |