2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 11.7.2008 1:08

Akumulátory dneska ještě nejsou na takové úrovni

Akumulátory dneska ještě nejsou na takové úrovni, aby u čtyřstopého vozidla zajistily kombinaci dostatečného jízdního výkonu, dojezdu, ceny, ekologie a dlouhodobé spolehlivosti. Ale stačí už pro jednostopá vozidla, elektrické skútry nebo elektrokola. Hlavně u elektrokol je to vidět, dojezd bývá 30 - 50 kilometrů, takže s rezervou stačí třeba na každodenní ježdění do práce, kde se na kole stejně nejezdí dále než 10 - 15 kilometrů. Je tam dostatečná rezerva na stárnutí baterie, navíc Liion baterie pro elektrokolo má pár kilo, takže se dá z kola vzít do tašky a někde uvnitř bez problémů ze zásuvky dobít.

R 11.7.2008 1:01

akumulátro energie.

Hybridy asi budou skutečně jen přechodné na dobu, než se objeví dostatečně kapacitní akumulátory. Ale i samotný dostatečně kapacitní akumulátor je problém. Když se nešťastnou náhodou udělá díra do benzinové nádrže, benzín obvykle jen vyteče a nikomu se nic nestane. Kromě díry do nádrže zloduchova auta v akčních filmech.  Když se udělá ekvivalent díry do nádrže do dostatečně kapacitního akumulátoru, třeba takového, který v budoucnu v hmotnosti 200 kilogramů uskladní energii jedné plné benzínové nádrže, dojde k okamžité přeměně uskladněné energie v teplo, což znamená prudký požár nebo případně okamžitý výbuch takového akumulátoru. Akumulátor tedy bude muset být složen z hodně oddělených malých akumulátorů, což zvýší hmotnost a zdraží konstrukci.

SelskyRozum 11.7.2008 0:28

Problém skladování el. energie z alternativních zdrojů

Jak tu bylo ve včerejším článku Petra Nejedlého "ENERGETIKA: Vichr, vítr, větřík, větříček = potíže", velkým argumentem proti energii z větru a slunce je, že je či není k dispozici bez ohledu na požadavky spotřeby nebo jinými slovy jde o problém skladování. Jakmile by však bylo na silnicích množství aut s hybridním pohonem s možností dobíjení (plug-in), pak je po problému. Stejně tak jako léta používaný systém HDO, kdy provozovatel sítě reguluje spotřebu, by se mohla dobíjet auta napojená na parkovištích a v garážích do zásuvek podle momentální nadprodukce elektřiny, tedy s tou nejlevnější sazbou. Už dnes by se to lidem vyplatilo. Zatím jedinou brzdou jsou právě baterie. Vypadá to, že ještě pár let potrvá než budou vyvinuty dostatečně výkonné, které by se mohly vyrábět a montovat do aut ve velkém množství. Zdá se, že se tomuhle směru dává více nadějí než rozšíření pohonu na vodík co se týká ekonomické stránky celé věci

zdeněk 11.7.2008 0:12

zajímavou cestou je i použití superkapacitorů

v případě že by se podařilo dostat se objemovou hustotou energie blízko ke klasickým chemickým akumulátorům, znamenalo by to opravdu revoluci. Nejenom že mají výrazně větší životnost a větší zaručovaný počet nabíjecích cyklů. Znamenalo by to i pokles spotřeby těžkých kovů a opravdovému využití hybridních eletromobilů by již nic nebránilo.