Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Jaká je budoucnost elektromobilů a hybridů
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Lájoš B. 11.7.2008 15:28Re: Re: Re: Re: Autor použil klasickou bolševickou metodu argumentace. Mě vychází, že zelení to navrhují POUZE ústy autora článku a pak je za to tepe. Klasickej Jambor z Rudýho práva. |
JJ 11.7.2008 15:26Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech Hybridni auta dokazi vyrazne snizit spotrebu benzinu v mestskem provozu. Svetu staci pro nejblizsich 20 - 30 let, pokud se nebude zvysovat poptavka po rope. A k tomu hybridni vozy rozhodne prispeji. Stejne jako biopaliva, at si na ne nadava kdo chce, jak chce. |
Lájoš B. 11.7.2008 15:25Re: Re: Re: Re: nejprve VHTR Děkuji. Dejte mi kontakt. Pokusím se Vás dostat do Pačesovy komise. To bude rána pro současnou atomovou loby, jakou tady ještě nezažila. |
Lájoš B. 11.7.2008 15:20Re: Re: Re: Re: Na nutnosti spoření energie se shodnem všichni. Jak vidno, ty protipáky nějak neprotipákujou, takže vše co tady píšete jsou bolševické blafy. |
Lájoš B. 11.7.2008 15:17Re: Re: Re: Re: Šetření je krásné ALE přijde miliarda Číňanů Máte pěkně propracovanou rétoriku, ale na to vám neskáču. Ekologismus se na G8 neprobíral a vy to moc dobře víte. Anonymita této diskuse vám takové žvanění dovoluje. |
Lájoš B. 11.7.2008 15:14Re: Re: Re: ale i H2 je potřeba nějakým způsobem vyrábět a distribuovat. To nic nemění na mé poznámce a dál to na vás přesně sedí. |
Lájoš B. 11.7.2008 15:12Re: Re: Re: Centrální úložiště vyhořelých No vidíte, jak jste hloupej. To totiž není žádná recyklace. |
Lájoš B. 11.7.2008 15:10Re: Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech To se vám něco v noci zdálo, nebo kde to berete ? |
PetrH 11.7.2008 15:04Re: Autor by si mel neco zjistit o hybridnich automobilech To zajisté ne. Ale představa, že se v nich elektrická energie jaksi "narodí" bez spotřeby energie jiné, je taky poněkud mimo. |
Schumacher 11.7.2008 14:49Vyrobit účinně vodík je problém. Nízká účinnost elektrolýzy. Ostatní způsoby jsou technologicky náročné. Vodík lze dopravovat plynovodem tak jako zemní plyn. Skladovat lze v tlakové láhvi nebo krátkodobě v termosce. Při havárii je bezpečnější než benzín. Jediným bezpečnostním problémem je parkování v garážích. |
vita 11.7.2008 14:46Re: Re: Re: Re: Jistěže. Není problém vyrobit, ale dopravit do místa spotřeby. V autobusech fungují. Mají je třeba v Amsterodamu. Problém je s obsluhou, předpisy, opravami apod - pořád je to jako v muničce, všude čidla, střecha na pérech, postupy laboratorní... Dát to do ruky obyčejným mechanikům, tak je Amster děravej jak ementál. |
Šnek 11.7.2008 14:41Re: Re: ale i H2 je potřeba nějakým způsobem vyrábět a distribuovat. Vsadím se, že neexistuje člověk, který tam dělal víc než rok a ještě žije. |
Šnek 11.7.2008 14:37Re: Re: ale i H2 je potřeba nějakým způsobem vyrábět a distribuovat. Chytrolíne, to nebylo nic bezvýznamného. To byly haly o velikosti několika hektarů. Tak že když jsi to neviděl, tak do toho nekecej. Já jenom, že bychom se o výrobě vodíku mohli od někoho něco dozvědět. Od tebe určitě kulový. |
Jura Jurax 11.7.2008 14:36Re: Re: Re: Re: Na nutnosti spoření energie se shodnem všichni. přesněji v situaci socialistických a komunistických stran v zemích Západu - ono komunistické strany vznikly až po první válce zpravidla odštěpením od sociálních demokratů ... |
Jura Jurax 11.7.2008 14:33Re: Re: Re: Na nutnosti spoření energie se shodnem všichni. No, víte, komančové jsou nebezpečí známé, proti němuž máme protilátky - kdežto zelenost je choroba stejně nebezpečná, proti níž jsou však zatím protilátky vzácné ... zelení khmerové jsou dnes v situaci komunistických stran v zemích Západu (ale nejen tam) řekněme počátkem minulého století nebo až ve dvacátých letech a taky za krize, kdy jejich ideje pro mnoho poctivých a čestných, leč nemajetných lidí představovaly východisko z materiální bídy a pro intelektuály pak ideál spravedlivé společností ... a stálo to mnoho miliónů - v SSSR desítek miliónů - obětí, než lidi z toho obluzení prohlédli (a dodnes tomu mnozí věří). Proto vadí pidistrana. Má totiž obrovský škodný potenciál. |
Jura Jurax 11.7.2008 14:23Re: Re: Re: Re: Re: Šetření je krásné ALE přijde miliarda Číňanů No, víte - bylo by to hezké, ale v dnešní rovnostářské době nemožné. To by muselo dojít k nějakému opravdu velikému průseru, aby tohle prošlo mimo hodně tvrdou diktaturu. Ale dala by se na tohle téma napsat pěkná sci fi - no spíš political fi - povídka, a nejspíš pochmurná. No a taky - máte určitě IQ nad 100? Já jsem si jej pro sichr dosud změřit nedal A potom - četl jste Limes inferior od Zajdela? Brzy by byly pevné taxy za ouřední zvýšení - nebo i snížení IQ, kdyby ti s vyšším museli mít děti povinně a ještě nejlépe s optimální ouřadem přidělenou partnerkou - a živilo by se tím víc mafiánů než pašováním alkoholu za prohibice To by byl taky námět na povídku! |
Honza42 11.7.2008 14:19Re: Re: Centrální úložiště vyhořelých Ale říká, třeba recyklace starých pneu, co jsou jimi zavezena již celá údolí . |
Charlie 11.7.2008 14:16Noční proud z JE je takřka zadarmo. Proč ho nevyužít na jednoduchou elektrolysu ? |
Jura Jurax 11.7.2008 14:15Re: Re: Re: Šetření je krásné ALE přijde miliarda Číňanů No, ta G8 je reprezentována politiky - a ti hudou, jak velí móda a voličské preference. A jsou-li vůbec na něco odborníci, tak určitě ne na přírodní vědy. Takže nekecejte, chytráku - mimochodem Vy nemluvíte ani tak o ekologii, což je věda o vztazích organismů a prostředí, v němž žijí, a organismů k sobě navzájem, ale spíš o systémové ekologii, neboť ta se zabývá problematikou životního prostředí - a úplně nejspíš ovšem o ekologismu, což je náboženství zelených trotlů. A přesně o tohle se zajímá G8 - dají se z toho vytlouct politické body a ještě na tom - ovšem na úkor nás všech - dá některým vydělat (viz třeba u nás fofrníky nebo celosvětově biopaliva). |
Charlie 11.7.2008 14:15Re: Re: Re: Re: Šetření je krásné ALE přijde miliarda Číňanů Ne, tak ne! Ale kvalitní rodiče fůru dětí, (s veškerou možnou podporou) a nekvalitní rodiče, (IQ pod 100) žádné děti. Redukce by se dala využít i k zlepšení inteligence národa. Kromě toho, Evropani nepotřebují zredukovat. Těch není "příliš" ! |
R 11.7.2008 14:07Re: Re: Re: Re: Akumulátory dneska ještě nejsou na takové úrovni Ve městech, kde není místo, by problém další cyklistická stezka byl. Mimo města nebo v málo frekventovaných čtvrtích města by se ti cyklisti prostě roztáhli do vedlejších ulic a cest. Jinak mně připadá jaksi vhodnější, když je silnice přecpána auty jen v případě nepříznivého počasí než když je přecpána každý den bez ohledu na počasí. A jedno auto zabere místo jako 5 jedoucích a 15 parkujících cyklistů. Jinak ale mně připadá, že by se cyklisti rekrutovali více z uživatelů MHD než z uživatelů automobilů. |
honzak 11.7.2008 14:07Re: Re: Re: Jistěže. Není problém vyrobit, ale dopravit do místa spotřeby. ty nádrže v osobních autech snad opravdu fungují. O nádržích pro náklaďák jsem ještě neslyšel (ale může to být moje chyba). |
Jura Jurax 11.7.2008 14:05Re: Re: Re: Šetření je krásné ALE přijde miliarda Číňanů Hm, ale Čína není ryze demokratickou zemí - v diktatuře se nařizuje líp a protesty jaksi moc nejsou. A tak systém jakžtakž funguje - jenže mají problémy se stárnutím populace a hlavně s tím, že se jim nějak málo rodí holčičky - to je takové čínské špecifikum ... a Čína ovšem není celá Země. Takže neplácám. Není to řešitelné politicky. Ač u nás porodnost klesá, dovedete si představit, že by někdo vážně vystoupil s tím, že rodiče mají právo jen na jedno dítě? I zapřísáhlí staří mládenci a ženy, co nechtějí děti kvůli kariéře, by spolu se zastánci svobod a liských práv, jakož i s křesťany, co zavrhují antikoncepci a plánované rodičovství, a v neposlední řadě s těmi, kdož žijí z dětských přídavků vyrazili na barikády - jedna věc je svobodně nechtít a druhá věc je muset, byť by v důsledku šlo o totéž. |
LP 11.7.2008 13:56Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nahrubo jsem to spočítal z dovozu ropy do ČR, Ano, má to smysl. A k tomu aspoň ještě jednu jadernou elektrárnu. |
R 11.7.2008 13:56Re: ale i H2 je potřeba nějakým způsobem vyrábět a distribuovat. Učili jsme se, byla to elektrolýza roztoku chloridu sodného s katodou z tekuté rtuti. Na anode vznikal chlór, na katodě se sodík rozpouštěl do rtuti. Rtuť se periodicky čerpala mimo a sodík se neutralizoval vodou za vzniku hydroxidu sodného. Základní produkty byly chlór a hydroxid sodný, vodík byl odpad. Provoz skončil někdy s nástupem provatizace v 90 letech. |
liberal shark 11.7.2008 13:46Re: Re: nejprve VHTR MOX - mixed oxide fuel - palivo vyrobené přepracováním použitého paliva PWR - obsahuje i štěpné izotopy plutonia. Toto palivo používají některé klasické PWR ve Francii, Belgii a Japonsku. |
liberal shark 11.7.2008 13:43Re: Re: Re: nejprve VHTR Program rychlých reaktorů byl zastaven před 30 lety kvůli vysokým cenám, ale pár jich přežilo v RF, F, Jap. Dnes se ovšem cenové relace změnily a tak se v rámci Generace IV opět vyvíjejí. V zásadě je opravdu hloupost stavět klasické štěpné reaktory (lehkovodní) na pomalých neutronech. |
liberal shark 11.7.2008 13:37Re: Re: Jistěže. Není problém vyrobit, ale dopravit do místa spotřeby. Naopak, automobilové nádrže a distribuční zařízení na vodík jsou vyřešené. Problém je energetická (a environmentální) náročnost výroby vodíku. |
vita 11.7.2008 13:26Re: Re: Klasická bolševická metoda argumentace, Trvej si na čem chceš, bolševickou argumentaci jsi tady ukázal ty sám. Nepochybně to ostatní posoudí. A jak blbě jsi četl článek, to ti dole ukázali. Překrucuješ - a to je další bolševický styl "diskuse". |
vita 11.7.2008 13:23Re: Re: Výroba H2 není potřeba nový typ reaktoru. V Rusku testovali (pro amerického výrobce) chování palivových článků s thoriem v normálním reaktoru. Pokud vím, tak úspěšně. Zrovan tak Rusové provozují už léta množivý reaktor. taky úspěšně a bezpečně. |