2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lájoš B. 11.7.2008 12:14

Re: Re: Autor použil klasickou bolševickou metodu argumentace.

Co mají dotace společného s tím, že aurtor článku si vymyslel nějakou teorii a pak zato pěkně po bolševicku rozcupoval někoho jiného ?

Lájoš B. 11.7.2008 12:12

Re: Klasická bolševická metoda argumentace,

to vita : jste naprosto nesoudný. Trvám na tom, že autor článku se choval přesně podle vašich dvou bodů, já na to puze poukázal. 

Jiho 11.7.2008 12:12

Re: Re: Výroba H2

No upřímně řečeno, i kdyby měla auta na vodík stejnou produkci skl. plynů jako ta na benzín, pořád by ta náhrada stála za to :-D

Ale to byl samozřejmě jen příklad, že v podobných oblastech je nasazení asi nejperspektivnějšího zdroje, PV, už v dohledné době reálné a nevadí hlavní nevýhoda, tedy nemožnost 24/7 produkce a nemožnost elektřinu "skladovat".

Ustecak 11.7.2008 12:11

Re: Re: Re: Na nutnosti spoření energie se shodnem všichni.

Protože to v tý době byl celoevropskej trend.:-/

Ustecak 11.7.2008 12:10

Re: Na nutnosti spoření energie se shodnem všichni.

Opakuju, tohle všechno je nám k ničemu, dokud v tomhle snažení bude jenom Evropa ... kua, všichni zelení všech zemí spojte se a táhněte na křížovou výpravu do Číny a jim podobnejm zemím. Tady jste se už naškodili dost ...

zdeněk 11.7.2008 12:10

technický pokrok nám může zajistit

naprosto levnou a všude dostupnou elektřinu pomocí například množivých reaktorů.

Zde v ČR raketový nárůst obyvatelstva nevidím. Zatím vidím jen energetickou krizi, která je uměle vyvolaná tím že se nedostavěl Temelín. Vaše katastrofické vize spíše sedí na "přírodní" Afriku, kde je vědecký pokrok mizivý.

Stanislav Ševeček 11.7.2008 12:07

Re: Výroba H2

Jiho, problém je  v tom, že výroba elektřiny palivovým vodíkovým článkem produkuje vodní páru - významný skleníkový plyn.

Schumacher 11.7.2008 12:06

Jistěže. Není problém vyrobit, ale dopravit do místa spotřeby.

;-)

Stanislav Ševeček 11.7.2008 12:05

Centrální úložiště vyhořelých

elmobilních baterií (každá bude vážit tak dvěstapadesát kilo) nám zkrášlí krajinu. Budou pod zemí a nahoře bude trčet jenom věž se zeleným melounem na vrcholu.

Ledaže ... je místní obyvatelstvo v referendech, podpořených štafetovou stávkou sosanů a tamášů, zakáže a pak se budou kupit na ulicích a nadohled žádná Akce Zet.

Ustecak 11.7.2008 12:05

Re: Šetření je krásné ALE přijde miliarda Číňanů

Je to tak, Evropa se může posr... ze zelenejch, plní každej jejich debilní nápad, ale zbytek světa na Evropu, co se egologie týká, úplně kašle a je jim hej. Chtěl bych vidět rozvoj Číny, kdyby jim tam nahodili evropský ceny energií, nebo líp, posadil bych jim do vlády zelený ;-D

Jiho 11.7.2008 12:00

Výroba H2

Přímo ideální šance pro obnovitelné (a tedy nekonečné) zdroje. Fabrika na H2 nebo jiné palivo pro automobilový pohon vyráběné nějakým procesem pomocí elektřiny by s klidem mohla mít vedle sebe PV areál a ekonomika by se dělala podle průměrného ročního svitu. Že v noci nesvítí slunce a někdy přijde sněhová bouřka by nevadilo, na rozdíl od 7/24 potřeby v domácnostech.

Musím vás zklamat, současná jaderná energetika prostě nemá dost zdrojů uranu, aby tohle mohla obhospodařovat. Teď dává celosvětově 5% energie a jede z 1/2 na sekundární zdroje (ruské jaderné hlavice). Čili by se těžba a zpracování uranu muselo zvýšit aspoň 10x-20x, aby to mělo smysl a tolik ložisek není nebo už jsou za hranicí energetické návratnosti.

Až přijdou ty nové zázračné reaktory, fúze, apod., pak to můžeme používat, zatím nám nic jiného než solární zdroje nezbývá :-(

honzak 11.7.2008 11:59

Re: Re: Re: budoucnost je jedině v elektropohonu

pán je těžký teoretik, že? "muze byt jednodussi jezdit metrem" třeba v Příbrami, že?Myšlenka na centrální garáže je už úplně mimo - mít auto 10 km od baráku je opravdu terno. Doporučuji popřemýšlet o centrální koupelně, taky by to bylo levnější....

Jura Jurax 11.7.2008 11:48

Re: Re: budoucnost je jedině v elektropohonu

No, víte, máte jistě pravdu - ale na přelomu 19. a 20. století byl masový automobilismus nerealistickou chimérou. Jednou ze skutečností podporujících tento názor bylo, že je málo drogistů (abych použil dobové terminologie materialistů) a drogerií - neboť jedině tam se prodával benzin - tedy tehdy spíš hlavně petrolej na svícení, benzin jako odmašťovadlo ;-D;-D ... a kde by, prosím pěkně, tolik motorových kočárů ten benzín bralo ... takže optimisticky doufám, že technikové a vědci na něco přijdou - a taky ono je to běh na dlouhou trať řekněme nejmíň půlstoletí.

Jura Jurax 11.7.2008 11:39

Re: Re: energetická bezpečnost

No, zátěž - ono by se musela předpokládat elektřina z JE- protože z uhlí lze dělat benzín přímo, o ropě nemluvě, a plyn lze taky efektivněji spalovat přímo v motorech dopravních prostředků; ztráty jsou ekonomický pojem - ono to s nedostatkem fosilních paliv může přijít srovnatelně draho, ba možná i levněji. A co je levnější při zachování užitnosti, prosadí se, pokud to nějací ideologové nebudou zakazovat zákony. A to nesmrdění bude jenom takový bonbonek na dortu.

No a brzdění motorem ... ono když někam jedete, tak se pochopitelně musíte nejdříve rozjet, překonat tření a aerodynamický odpor;  nicméně musíte-li stejně přes kopec, tak Vás rekuperace energie při nutnosti brzdit z kopce jistě potěší víc než ohřívání okolního vzduchu touž energií, ne? Zejména v létě, kdy je i tak hic ;-D 

Jura Jurax 11.7.2008 11:30

Re: Šetření je krásné ALE přijde miliarda Číňanů

No, jistě víte, kdo to byl Malthus, čím strašil, kolik bylo tehdy na Zemi lidí a nakolik se jeho prognózy vyplnily?

I když neomezený růst populace by měl být v budoucnu nejspíš nějak regulován, aby těm, kdož se narodí, bylo možno poskytnout náležitou výchovu a vzdělání, není tohle rozumně možné v horizontu nejmíň tohoto století. Hlavně jaksi politicky.

Takže bych spíš doufal ve vědce a techniky, co navzdory žvanění politiků a kecy humanitních krasoduchů problémy lidstva zase vyřeší, jakž zatím již nesčetněkrát učinili v minulosti.

I. Laengsfeld 11.7.2008 11:29

Re: Re: budoucnost je jedině v elektropohonu

Ti, co jezdi jen  na vikend budou  nabijet v predstihu,  lidi nepretrzite pouzivajicich auto

z nutnosti a ne prilisne  pohodlnosti (a ta pohodlnost se pak  muze prechylit na stranu

pouziti hromadne dopravy, nez se  kazdy den  vecer starat o vcasne nabiti auta,  muze

byt jednodussi jezdit metrem) je mensina. Postavit v centru podzemni garaz nebo podzemni garaz s nabijeci - to me jako laikovi pripada uz skoro stejna investice

Charlie 11.7.2008 11:14

Já jsem jen jeden, a ne 5,5 milliardy,

takže váš humanisticko-agresivní návrh by nic nepomohl.

Jak se "naprosto neudržitelně spoléhá" ?  To bych rád viděl ! Musí to být zajímavý pohled.  A opravdu si myslíte, že technický pokrok nafoukne zeměkouli ?

Já se taky spoléhám. Ale jen na to, co už mám.  Ne na to o čem se mi v noci zdálo.

křovas 11.7.2008 11:11

Re: Re: Re: Autor použil klasickou bolševickou metodu argumentace.

pozor vito! zapomínáte na úspory - to jsou taky významné zdroje;-)

Šnek 11.7.2008 11:04

ale i H2 je potřeba nějakým způsobem vyrábět a distribuovat.

Někdo to asi bude znát.

V padesátých letech existoval v ústecké chemičce provoz nazývaný elektrolýza. Poměry tam byly hrozné, vyloženě pro lidi, kteří neměli odvahu zasebevraždit se najednou, ale platilo se dobře.

Pokud se nemýlím, šlo o elektrolytickou produkci chloru ze solného roztoku - elektrolytu. Už si ale nevzponenu, co se tenkrát dělalo s tím, taky při tom vznikajícím, vodíkem.

křovas 11.7.2008 11:03

Re: Re: Re: Problém skladování el. energie z alternativních zdrojů

přád mi tam nesedí ta levná elektřina.  Ta se z větrníků získat nedá.

zdeněk 11.7.2008 10:52

tak to snížení počtu obyvatel realizujte na sobě!

Já zůstanu technokratem co naprosto neudržitelně spoléhá na technický pokrok ;-P

Charlie 11.7.2008 10:47

Máte naprostou pravdu.

Teď si k tomu přidejte, že náš dnešní standart chtějí i ostatní milliardy Indů, černochů, Číňanů,...  a že za pár let nás nebude 6 milliard ale 12 millard,...

Charlie 11.7.2008 10:42

Šetření je krásné ALE přijde miliarda Číňanů

a pak miliarda Indů, k tomu miliarda černochů a všichni budou chtít auta, pračky, žárovky, klimatizaci, dovolenou na Mallorce......atd.

A kde jsem i s naším šetřením ? Ano ! Přesně tam ! (Y)

Jedinné co zachrání lidstvo je snížení na méně než jednu desetinu dnešního stavu !!!

vita 11.7.2008 10:41

Re: Re: Kdekdo se zaklíná šetřením energií...

To je ovšem úspora energie na vytápění. A počítáte to podle peněz - byly v tom nějaké dotace, třeba na to plynové topení? Bývaly...

Nekritizuji - samozřejmě, že zamezení ztrátám je dobrá cesta. Ale to ve zmíněných zemích udělali většinou už dávno. zrovna tak používání úspornějších aut (nemluvím o USA), elektrospotřebičů atd. - A přitom celková spotřeba roste. Spotřeba na hlavu roste. Proč? Protože auta jsou sice úspornější, ale jezdí jich víc. Spotřebiče jsou úspornější, ale je jich víc.

Roste životní úroveň - ergo roste spotřeba ne-lidské energie. Moje babička měla spotřebu minimální - prala v neckách na valše, vodu si napumpovala ručně, ohřála v kotli na dříví a šišky. Vařila na špórhéltu zase na dříví, topilo se (málo - bylo to drahé) piliňákama v jedné místnosti. Akorát večer si četla při žárovce a nebo zapnula trojlampovku po dědovi. Ale koho k tomu dneska přesvědčíte?

honzak 11.7.2008 10:31

Re: budoucnost je jedině v elektropohonu

optimismus je pěkná věc. Ale nemívá nic společného s realitou.

Předpokládejme, že je zvládnuta výroba malých a levných trakčních akumulátorů a schváleny technické podmínky pro elektromobil,  který pohání. Existuje automobilka, která investovala do technologie a vyrábí dostatek vozidel, která se dají koupit v cenové relaci "krátká FABIA ". Před 12 patrovým věžákem stojí 40 takových elektromobilů. Z ČEHO SE BUDOU NABÍJET????

Ty baterie musí mít při napětí 96V (aby to bylo bezpečné) kapacitu minimálně 200 Ah, tudíž se budou (hrubý odhad) nabíjet proudem 20A, tedy cca 10A z 230V/50 Hz. Tedy jakoby před barákem stálo 40 automatických praček a celou noc praly s ohříváním. Celkový příkon skoro 100 kW, tedy klasika pro přípojku 22 kV a trafo 22/0,4 na 100 kW.  Kdo to zaplatí? Kdo zaplatí přípojky k parkovacím místům? Kde se v síti vezme příkon? Pravda,nebudou všichni nabíjet najednou, ale v sezóně ve čtvrtek večer jich bude hodně...

cassul 11.7.2008 10:28

Re: Kdekdo se zaklíná šetřením energií...

K tomu Rakousku - nedávno ukazovali, že tam umělé zasněžování sjezdovek spotřebuje tolik el. proudu a vody, jako 190 000 město - konrétně Linec. To jen tak na okraj k tomu šetření...

cassul 11.7.2008 10:25

Re: energetická bezpečnost

Jenže dnešní elektromobil je ve své podstatě pro životní prostředí větší zátěž, než klasické moderní auto na benzín. A to jak výrobou, tak  provozem (akorát že nesmrdí z výfuku), systém kdy někde vyrobíme elektriku (nejlépe z uhlí), nějak (se ztrátami) jí dopravíme někam, tam jí transformujeme (se ztrátami), naládujeme do akumulátorů (se ztrátami) a pak na ní chvíli jezdíme, je už z principu příšerný. Takže jediný efekt je ta nezávislost na ropě.

K tomu brždění motorem - kolik to dá? 5%? Abych mohl motorem brzdit a rekuperovat, musím se nejdříve rozjet, překonat tření a aerodynamický odpor... Na jízdu z kopce na něj musí nejdříve vyjet...

vltava 11.7.2008 10:25

Re: pokročilo to hodně dnes již běžně 500F-3000F

Děkuji za odkaz. Zajímavé.

cassul 11.7.2008 10:20

Re: Re: Re: Akumulátory dneska ještě nejsou na takové úrovni

Ano, když je krásně, jede se na kole, to beru. Jenže ty silnice, křižovatky, parkoviště musí být dimenzovány na nejhorší variantu - tedy když z důvodů počasí nebo něčeho podobného se maximum lidí rozhodne jet autem. A to je ten problém - budují se cyklostezky - na úkor normálních komunikací pro auta - takže pak je problém někam dojet a tam zaparkovat, kolaps se prohlubuje a místo pomalu popojíždějících aut se to zastaví úplně a pro životní prostředí je to ta nejhorší možná varianta vůbec... Nejde vybalancovávat auta a kola - tak to nefunguje, musíme mít dost kapacit pro obojí - a to je ten problém.

zdeněk 11.7.2008 10:19

pokročilo to hodně dnes již běžně 500F-3000F

http://www.ecom.cz/katalog_pdf/maxwell.pdf

samozřejmě jde to dál a dál.... Dnes je již používají při pohonu modelářských letadel a podobně.