2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 11.7.2008 8:19

Re: Další nesmysl

Vilíku, ty jsi včera hodně pil, viď?

Jinak bys nenapsal takovou blbost. V dnešním autě nějaká měď už bude, že? Třeba ve vinutí startéru, alternátoru, větráků a ve všech kabelových svazcích.  Několik kg.

Také princip hybridu je ti asi cizí, že? Vždyť používá nejsvětější rekuperaci, tedy modlu ekologistů (místo tepla při brždění (EDB) vzniká elektrický proud, který dobíjí trakční akumulátor)!

jkbsb 11.7.2008 8:05

Re: Další nesmysl

;-Dještě že  tyhle diskuse nikdo nebere vážně, každej hospodskej pepík si tady vyleje srdíčko a myslí si jakou neudělal díru do světa. :-D 

Lovap 11.7.2008 8:03

Re: Re: Re: Re: Re: Nahrubo jsem to spočítal z dovozu ropy do ČR,

No ... trebárs aj hneď. Rusom to funguje už nejakú dobu: http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=3471

delfin 11.7.2008 8:03

Re: Re: Re: Re: Re: Nahrubo jsem to spočítal z dovozu ropy do ČR,

FBR BN-600 jiz 30let spolehlive slape v Belojarsku, ted se buduje BN-800 a projektuje se BN-1800.

Vilík 11.7.2008 7:54

Další nesmysl

Výroba hybridů je asi 1,7x "ekologicky špinavější", než výroba klasických aut. Obsahují totiž měď v elektromotorech a těžké kovy v akumulátorech. Je to další slepá ulička našich zelených debílků. Dokud budeme cestovat způsobem 1 auto=1 člověk, tak je zbytečné něco řešit. Takže v první řadě se musí změnit naše pojetí individuální dopravy. Do toho se ovšem nikomu nechce, protože je to zásah do příliš zažitého schématu tzv. svobody a demokracie. Hlasatelé jakýchkoli omezení ví, že by je v následujících volbách nikdo nezvolil. A protože o koryta jde až v první řadě, tak se budou prosazovat jakékoliv energetické nesmysly, které pochopí každý novák a pošle dotyčného hlasatele ke korytu.

cassul 11.7.2008 7:36

Re: Re: Re: Re: Re: Nahrubo jsem to spočítal z dovozu ropy do ČR,

Nojo, kolega trochu ulétl na křídlech budoucnosti. Ale v principu stačíme snadno uživit dostatek jaderných reaktorů současných typů v dostatečném počtu po několik dalších staletí.

honzak 11.7.2008 7:34

Re: Re: Akumulátory dneska ještě nejsou na takové úrovni

velmi správný postřeh! Aby člověk mohl jezdit na kole do práce KAŽDÝ den, tak musí být dojezdová vzdálenost max. 2 km a po rovině. S tím, že dojížděč se v práci převléká a má kde usušit promočené oblečení. Vím o čem mluvím (viz můj dřívější příspěvek), na kole do práce jezdím od roku 1975.

Jako např. můj děda - jezdil z Pekárenské do lokodepa na Novohradské. 

lájoš b. 11.7.2008 7:31

Re: Re: Re: Re: Nahrubo jsem to spočítal z dovozu ropy do ČR,

;-DTo mě rozesmálo - a na ty množivé reaktory přejdeme kdy ?;-D

Má cenu dostavovat Temelín a hledat úložiště ?

lájoš b. 11.7.2008 7:26

Autor použil klasickou bolševickou metodu argumentace.

Sám přišel s návrhem na 10 000 větrníků a pak za to rozcupoval zelené.

vladimír314 11.7.2008 7:25

Re: akumulátro energie.

a nebo bude zdrojem něco úplně jiného, co si dnes prostě neumíme ani představit. Podívejte se, jak se v posledních několika desítkách let např. zcela změnilo telefonování, dnes funguje na dříve zcela nepředstavitelných principech, věřím, že se něco podobného udá v oblasti akumulace energie.

loiz 11.7.2008 7:23

Re: akumulátro energie.

akumulator roadsteru od tesla motors se skalda z ~7000 clanku.Cely balik je rizen pocitadlem. ASsi to maji dobre vymyslene, baterie dodavaji take norskemu vyrobci Think cars.

http:://teslamotors.com

loiz 11.7.2008 7:20

Re: Re: na atomu zijeme

s uzavrenym palivovym cyklem mame "atomu" na miliardy let....

http://www-formal.stanford.edu/jmc/progress/cohen.html

loiz 11.7.2008 7:19

Re: Re: Re: Nahrubo jsem to spočítal z dovozu ropy do ČR,

VVER (a jakykoliv jiny PWR) vyuzije asi 3%, to dalsi procento pochazi s namnozneho Pu. NIcmene pokud to prepocitate na energii ziskatelnou z puvodniho uranu pred obohacenim, v jednom cyklu PWR vyuzijeme pouze asi 0.5% (!!!) energie "atomu".

Da se spocitat. ze pri prechodu na mnozive reaktory nemusime dalsich nekolik staleti zany uran kutat, staci ten co uz mame nasysleny...

S mnozivymi reaktory je predstavitelne i vyuziti uranu z morske vody, technologie se stale vyviji a budeme ji potrebovat nejdrive za nekolik staleti, ale pak mame dost paliva na krmeni veskerych energetickych potreb civilizace po miliardy let, tedy na furt. Dale lze misto uranu pouzt thorium ....

cassul 11.7.2008 7:16

Re: na atomu zijeme

Máš snad lepší zdroj energie? Spolehlivý, dostupný, snadno regulovatelný a dostatečně silný?

cassul 11.7.2008 7:14

Re: Re: Re: Nahrubo jsem to spočítal z dovozu ropy do ČR,

Nemluvě o tom, že by údajně v dohledné době neměl být problém znovu zpracovat uskladněné vyhořelé palivo. V současnosti je to problematické, ale údajně z důvodů nákladů, nikoliv neexistence technologie... Ovšem při nedostatku klasických paliv to může být zanedlouho velice cenný materiál...

cassul 11.7.2008 7:09

Re: Akumulátory dneska ještě nejsou na takové úrovni

Jenže s koly a elektrokoly je jeden zásadní problém, nikdy se (v našich klimatických pásmech) nebudou používat trvale. Jsem z Českých Budějovic, těžko si u nás představit vhodnější město pro ježdění do práce na kolech a přitom stačí, aby ráno zapršelo nebo byla mlha a v tu ránu jsou opět nabité silnice a autobusy k prasknutí. Z okna kanceláře koukám na kolostav veliké firmy a není lepší barometr... Takže stačí mírná změna počasí a šupky hupky kola do garáže a autíčko ven, popřípadě alou na MHD. Těch pár hrdinů, co jezdí na kole i po pedály ve sněhu, není statisticky významných...

Enik 11.7.2008 7:05

Re: Re: Nahrubo jsem to spočítal z dovozu ropy do ČR,

Paliva je víc než si umíš představit. U reaktorů VVER se na jeden palivový cyklus využije pouze asi 2% energie obsažené v palivu. Palivo je tak možné znovu použít pro další výrobu. Je to jen otázka jeho přepracování nebo použití v jiném typu reaktoru. Mimo to, vytěžitelná zásoba uranu na území naší republiky je schopna pokrýt energetické požadavky naší republiky na několik příštích století. Při recyklaci paliva by tak naše energetika měla vystaráno na hodně hodně dlouho! JEDU i JETE fungují na český uran. Materiál pro výrobu paliva si ČEZ dodává z našich uranových zásob. Výrobce paliva tak zajišťuje pouze jeho zpracování. 

Ales 11.7.2008 7:01

Re: Ještě jeden odkaz

No, hezké. Chybí tam ovšem jakékoli technické údaje a především cena. Navíc budou k mání až za 12 měsíců, což také může znamenat nikdy.

Takových zvěstí už bylo. Stále ovšem zůstává problém pokryté plochy a záložního napájení.

Enik 11.7.2008 6:57

Re: Ještě jeden odkaz

Nemohla! I kdyby byla účinnost FV článků 100% a byly úplně zadarmo, tak by to bylo málo. Při plném slunečním svitu dopadá na zemský povrch zářivý výkon cca 1000W/m2. Když si vezmu v úvahu počet hodin použitelnývh pro výrobu za dobu jednoho roku, pak vznikne obrovský problém s akumulací. Je to čirý nesmysl!

honzak 11.7.2008 5:58

Re: zajímavou cestou je i použití superkapacitorů

supercapy mají povolené napětí 2,5V. Při sériovém zapojení se musí toto napětí pečlivě hlídat. Zatím tudy cesta nevede.

honzak 11.7.2008 5:55

Re: Akumulátory dneska ještě nejsou na takové úrovni

nic ve zlém, ale elektropohon u jízdních kol je POMOCNÝ. Automaticky se vypíná při dosažení určité rychlosti (nastaveno typicky na 18 - 22 km/h).

Druhá připomínka - sice jsem dneska autem (musím naplnit úplně prázdnou lednici), ale moje cesta do práce a zpět na kole dá 47 km....

SelskyRozum 11.7.2008 5:40

Re: na atomu zijeme

A bude na to dost atomů?

SelskyRozum 11.7.2008 5:38

Re: Nahrubo jsem to spočítal z dovozu ropy do ČR,

Kde se pro ně vezme palivo? Kolik se ho dá vytěžit u nás a za jakou cenu?

SelskyRozum 11.7.2008 5:34

Re: Re: Problém skladování el. energie z alternativních zdrojů

Doplňkový jistě, ale v takovém případě k benzínu. Mluvím o hybridním pohonu, takže když nebude dost levné elektřiny, tak si raději nechá nedobito a pojede na benzín.

Darth Maul 11.7.2008 3:03

na atomu zijeme

Auta na atom, vypapeni na atom, elektrinu na atom = nase skvela budoucnost, kterou si nadame vzit!!

Honza42 11.7.2008 2:29

Ještě jeden odkaz

Byť byl na psu uveden již někdy předvčírem - http://www.nanosolar.com/  Zajímalo by mne, jestli to je pravda, nebo jen lapák na investory jako v případě  vozidla na vzduch. Pokud by cena šla proti křemíkovým FV článkům na pětinu a účinnost byla těch uváděných 14%, pak by to mohla být skutečná revoluce v energetice.

Honza42 11.7.2008 2:24

Nahrubo jsem to spočítal z dovozu ropy do ČR,

zahrnul rozdíl účinnosti benz. a elektrické trakce a vyšlo mně, že na pokrytí veškerého vozového parku elektromobily by postačilo jen asi 5-7 JE velikosti Temelína. Výpočet je to velmi hrubý a elektrická trakce je zatím stejně v plenkách, ale jen tak pro představu. Podle mne je to přijatelná cena při představě nezávislosti na Středním východě a Rusku.

Honza42 11.7.2008 2:17

Re: zajímavou cestou je i použití superkapacitorů

Pokud prorazíte benzínovou nádrž, obrovské množství uskladněné energie se nemůže najednou uvolnit, z důvodu nedostaku přívodu kyslíku. Pokud byste vyrobil kapacitor s hustotou energie srovnatelnou s benzínem je to v podstatě bomba, protože energie se uvolní v řádově kratším čase. Bezpečnostní problém tam bude značný.

zdeněk 11.7.2008 1:30

na ústavu výkonové elektrotechniky a elektroniky FEKT

nedávnou zkoušely takového skůtra s bateriemi pod sedadlem a mělo to i rozumný dojezd.

R 11.7.2008 1:13

Re: Problém skladování el. energie z alternativních zdrojů

No, ten vítr bude asi vždy doplňkový. Málokterý zaměstnavatel by u svého zaměstnance asi překousl rovnici : několik dní bezvětří - akumulátor vybitý - zaměstnanec není v práci. Vidím to spíše na noční levnou sazbu. Výkonem, který ve dne spotřebují firmy na ranní směně a kanceláře by se v noci mohly dobíjet auta.