20.6.2024 | Svátek má Květa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jiřik 29.9.2009 7:43

Zarazila mě jedna věta

Píšete, že... Dálnice potřebuje více drahé stroje než levné kopáče a pomocné zedníky. - s tím bych si dovolil polemizovat. Nažeňte tam stovky levných kopáčů a pár přísných, leč spravedlivých předáků - a uvidíte to tempo! Stovky, ne-li tisíce lidí s ruční mechanizací zvládne výkopové a stavební práce (vyjma finišování) stejně rychle a kvalitně jako těch pár desítek unuděných chlapů s drahou technikou.

Jeden příklad za všechny, byť nejde o dálnici, ale o železnici: podhorskou trať 042 Martinice - Rokytnice zvládlo pět tisíc lidí jen s minimální mechanizací postavit za půldruhého roku - a to kompletní! Včetně čtvero mostů přes řeku, jednoho tunelu, remíz, dep, překladišť, jedné velké a šesti malých nádražních budov, několika domů pro zaměstnance a tak dál! Dneska by těch dvacet kilometrů s příslušenstvím taková Skanska stavěla pět let...

Svatopluk 27.9.2009 4:40

Nedokazují se podobná tvrzení náhodou čísly

Nejlépe i příklady nebo ještě lépe s výčtem za delší období ?

kája 27.9.2009 0:34

To jste píchl do vosího hnízda! Ti se ozvali!

Aby ne, prachy za granty a projekty ze státu už letos vytahali, teď surfují po netu a mají času habaděj! Ti bzučí!;-D

znovu a lepe 27.9.2009 0:22

mám velkou prosbu

Nemohl by už někfo konečně Partikovi z dětí země vysvětlit, že takhle už nééé, že už by měl jít v padesáti konečně do práce a přestat nám rozkrádat miliardy ročně!

http://www.detizeme.cz/pobocky.shtml?x=61089&als[PID]=ba21a54dce2e9ec88d30ad6354bff6ca

402 25.9.2009 21:28

Vlk placa prazdnou slamu

Jestlize chce Vlk osocit nekoho ze lzi, mel by sam dodat tvrda fakta. Kolik ze stoji 1 km dalnice v nemecke rovine a kolik v Ceske? Ale to radeji neudela, protoze by usvedcil ze lzi pouze sam sebe.

A jenom jedna perlicka na zaver - stavitel dalnice je vzdy nadsen z kazde obstrukce zelenych khmeru. Bude to totiz on, kdo v polich postavi ten prechod pro medvedy a zkasiruje miliardu...

brok 25.9.2009 20:12

vykopat od rozhodování zelené a stavby budou za polovic

Všichni se mohou vyjádřit k stavbě. Jednou. Úřad tím pověřený schválí stavbu, schválí s připomínkami, neschválí. Rozhodnutí je konečné a nelze je měnit pokud nebyl hrubým způsobem porušen zákon (vysoké tresty za křivé obvinění zabrání zbytečným žalobám). Blokování stavby, násilné protesty a pod. jsou teroristickým činem ako každý jiný se sazbou 5 - 25 let podle závažnosti (platí i pro "levicové aktivisty" se zápanými lahvemi a dlažebními kostkami, fotbalové "fanoušky" a pod.). A je po problémech.

libero 25.9.2009 16:40

Dneska bych to pane Vlku

viděl na poněkud "úlet".

Nejen ve věci pí Havránkové.

Phickus 25.9.2009 15:57

Zírám

Pan autor buď vůbec nezná historii sporu o pozemky paní Havránkové nebo je absolutní komunistické hovado. 

Navíc - jakým způsobem by chtěl označit prodej pozemků za nezákonný?

? 25.9.2009 15:17

Vemocných alzheimerem dramaticky přibývá. Vlk je důkaz.

? 25.9.2009 15:18

Re: Nemocných alzheimerem dramaticky přibývá. Vlk je důkaz.

A jedna oprava - Nemocných alzhiemerem přibývá. Vlk je důkaz.

janoryna 25.9.2009 14:10

novelizace zakonu pod zaminkou

implementace bruselskych direktiv je casto doprovazena tvurcimi prispevky nasich uredniku nad ramec pozadavku brusele. jedinou moznosti je, ze si budou muset i pani imunitni poslanci vzit k ruce ten prislusny bruselsky dokument a prislusnou komplkaci zakomponovanou nasimi uredniky vyhodit.

libero 25.9.2009 16:40

Re: novelizace zakonu pod zaminkou

I tak jsou ty bruselní nápady průserové.

visitor 25.9.2009 13:53

Nevim kdo je ten Vlk.

Ale pripomina mi deda Vseveda z hradu.

Tomáš Jasný 25.9.2009 12:51

Zbytečná srovnávání, zbytečné rozčilovaní, život jde dál

Autor článku se snaží vyvrátit neprokazatelnou generalizaci o tom, že stavba českých dálnic je dražší než někde jinde, kupou jeho vlastních, rovněž nepodložených generalizací o cenových složkách dálnicové výstavby v Čechách.  Že prý je tomu naopak a že když tomu není naopak, je to prý způsobeno tím nebo oním, všenárodní korupcí, neschopnou vládou, zelenými a jinak zabarvenými aktivisty, bezbarvými nebo blbými úředníky, zdlouhavým plánováním, žádným plánováním, špatnými zákony, nekonečnými  soudy, málo-placenými dělníky, hodně-přeplacenými společnostmi, atd atd.  Autor prostě vyjmenovává slabé stránky moderní kapitalistické produkce a snaží se je uplatnit hlava-nehlava na velice komplexní ekonomickou činnost jakou stavba dálnic se všemi mosty, tunely, odpočinkovými a palivovými stanicemi, pozemkovými, finančními, ekonomickými, ekologickými a dalšími aspekty bezesporu je.  Určitě by se našly i mnohé další nedostatky ve výstavbě a údržbě dálnic, které unikly přísnému kritickému oku autora.  Jeho slabinou ovšem je, že přehlíží skutečnost, že se skoro stejnými problémy zápasí všechny ostatní průmyslové země, včetně USA.  Jediným skutečným rozdílem mezi ostatními státy a ČR je odborná a řídící zkušenost, získaná léty výstavby dálnic v příhodném politickém klimatu.  Ovšem jak dokazují dálnice v sousedním Německu, kde je začali stavět ve velkém jako první na světě už na podnět Hitlera před druhou světovou válkou nebo ve Španělsku za Franca hned po válce, nemusí to být vždy demokratický systém, který by výstavbě dálnic vyhovoval.  Z toho hlediska je neuvěřitelné, že ani za 40 let totalitní vlády v ČSR, s jejími pětiletkami a celkem kvalitně vzdělanými technickými "kádry", se nepostavila ani jediná dálnice, která by spojila celou republiku vodorovně z východu na západ.  A považuju skoro za zázrak, že ty zlomky nových dálnic postavené v ČR, přes všechny jejich nedostatky, a třeba za vyšší/nižší cenu než jinde, jsou takové jaké jsou.                                 

pragmatik 25.9.2009 12:57

Re: Zbytečná srovnávání, zbytečné rozčilovaní, život jde dál

Život jde dál a zadlužování státu také:-(

Tomáš Jasný 25.9.2009 13:26

Re: Zbytečná srovnávání, zbytečné rozčilovaní, život jde dál

Milý pragmatiku!  Zadlužovat se - to se právě teď nosí.  Možná víte, že jednou z největších nákladových složkek v Obamově stimulačním balíku, který zadluží několik amerických generací možná na věky nebo v lepším případě jen na několik desítek let, je právě výstavba a zdokonalení americké klíčové infrastruktury neboli  dálnic, mostů, letišť, elektrických sítí, dálkové velkorychlostní železničniční dopravy a podobně.  Už se z toho balíku skoro jednoho trilionu (1 000 000 000 000)  dolarů vydaly  miliardy, buď neznámo komu nebo převážně velkým  korporacím, které přispěly k Obamově volebnímu vítězství a  různým organizačním organizacím, jejichž úkolem není něco stavět, ale vzdělávat masy a jinak pracovat na tom, aby masy pracujících mohly na něčem pracovat, i když o tom na čem by eventuálně někdy v budoucnu mohly pracovat zatím nemají nejmenšího šajnu.  Pochopitelně, že nikdo, ani vláda ani nikdo jiný nemá šajnu kdo a kolik jich je, kteří si  z těch miliard mastí vlastní kapsy.         

nosál 25.9.2009 16:36

Re: Zbytečná srovnávání, zbytečné rozčilovaní, život jde dál

Milý pane Jasný, nevím kolik vám je.Ale za bolševika se stavěly dálnice jen tam,kde dovolila generalita SSSR. Protože si pmatovali,jak když vyjeli z Ukrajinských bažin,tak po dálnicích dofrčeli do Berlína jak na koni. Ostatně proto se nikdy nestavěla pořádná sionice a most z Bohnic přes Vltavu, protože  by se tak dalo rychle dojet třeba z Vysočan- "zbouření dělníci" k genštábu ČSLA. No a soudruzi plukovníci a jiní soudruzi bydlící dneska v Motole si mysleli, že to tak bude napořád,když se tam stěhovali.

Tomáš Jasný 26.9.2009 0:46

Re: Zbytečná srovnávání, zbytečné rozčilovaní, život jde dál

Milý pane Nosále, pro Vaši informaci o mém věku jsem dost starý na to abych si pamatoval to jak v květnu 45 Koněvovy tanky frčely z Berlína po Hitlerem vybudované dálnici z Berlína do Dražďan a pokračovaly dál po perfektních okreskách "Sudet" až dorazily na hranice Bohmen and Mohren, odkud směrem na Prahu sovětští ženisti museli zpevňovat všechny mosty u silniček, postavených za První republiky, protože ty mosty by neunesly nejenom ruské T-34, ale ani malé nákladní Fordy a Studebakry Rudé armády. Poučné je, že i do dnešní doby jsou stále silnice severních Čech lepší kvality než většína silnic, včetně dálnic, ve zbytku republiky.

Pokud se týká Vaší poznámky o pořádné silnici přes Vltavu, na donesení zvacího dopisu vysočanských "vzbouřených dělníků" pro intervenci spřátelených armád v srpnu 1968, na to ti čeští dělnící nepotřebovali žádnou dálnici ani žádný most. S tím papírem v hubě se dalo krásně Vltavu přeplavat, pokud tedy by se báli použít kterýkoliv most směrem na Letnou a Velvyslanectví SSSR.

Zebra 25.9.2009 12:30

Milý pane Vlku,

Úcta k vašim šedinám mi brání říci, že jste, s odpuštěním, starý blbec. Místo toho se vás jen zdvořile zeptám: Opravdu věříte tomu, že kontrapunktem k lacinému plášti z tržiště je kabát od Marks & Spencer ? Pokud ano, pak chápu, že věříte i dalším nesmyslům, které jste napsal, což ovšem vypovídá o vaší naprosté dezorientovanosti jak ve světě módy, tak i stavebnictví a zejména státních či veřejných zakázek v kotlince.

honzak 25.9.2009 13:20

Re: Milý pane Vlku,

v otázce oblečení s tebou ZCELA MIMOŘÁDNĚ souhlasím. M&S je eqivalent póvlu.

Zebra 25.9.2009 14:11

Re: Milý pane Vlku,

Ty musíš mít doma vymalováno jen černě nebo bíle, jinak to nevidím. Marx a Engels je slušná konfekce s dobrým poměrem cena/kvalita s výkyvy směrem dolů i nahoru, např. jejich laciné akrylové i (relativně) drahé kašmírové svetry tak dobře jinde nekoupíš. Ovšem samozřejmě, k pólu opačnému k Vietnamcům mají daleko.

A je to daleko nejlepší zdroj kvalitního čaje, orientálních kulinárních přísad a slušných francouzských a italských vín za rozumné ceny.

x2u 25.9.2009 12:18

PR článek

PR články by měly být zřetelně označeny!;-€

ahoj 25.9.2009 12:48

Re: PR článek

… zvláště pak ty od zelených! ;-P

Dr. Chocholoušek 25.9.2009 11:26

Za co vděčíme paní Havránkové

Jak to bylo opravdu s paní Havránkovou se dozvíte zde. Na rozdíl od bajek pana Vlka. ;-P

pragmatik 25.9.2009 10:50

Pro koho jste to napsal?

Vážený pane Vlku, rád bych se dozvěděl, proč jste napsal tak neskutečný blábol? Fakt, že o problematice výstavby dálnic nic nevíte Vám již popsali diskutující přede mnou. Já Vám doporučím jen jedno: jestli nechcete jen rozšířit řadu Vámi kritizovaných "alternativních" novinářů či "pisálků", sežeňte si seriozní údaje o průměrných nákladech ve srovnatelné měně na 1 km na výstavbu srovnatelného úseku dálnice u nás a v západní Evropě a publikujte. To by byl argument a důkaz o tomn, jak si stojíme ve srovnání např. s našimi sousedy, namísto Vaší úvahy nízké kvality a vypovídací hodnoty, která zastírá hlavní důvody problému.

Honza 25.9.2009 12:15

Re: Pro koho jste to napsal?

jste naivní ??Vy nevěříte v metodu "já stát objednám,vy menežment stav.firmy schválíte zhotovení do termínu a zažádáte cenu,Cena je vysoká,tak se dohodnete na nižší,ale jen když z toho něco kápne majiteli firmy do kapsy. Tak to chodí u všech staveb,nejen u silnic.Jak jinak by nám za pár let vyrostlo tolik milionářů,když ještě nedávno smrděli korunou ?

pragmatik 25.9.2009 12:55

Re: Pro koho jste to napsal?

Právě proto, že nejsem naivní a mám vcelku jasnou přestavu, jak u nás "funguje trh". Po 20 letech budování kapitalismu mohutně posílila korupce státní správy ve prospěch vybraných mafií, takže nějaká efektivita, kvalita, produktivita se nemůže prosadit. Jen jsem jaksi nepochopil, co nám vlastně autor článku chtěl říct.

knihovnik 25.9.2009 10:18

pan vlk spravne protestuje

proti novinarum, kteri chteji ocernovat nasi cestu vpred, usili pracujiciho lidu a budovani stastne svobodne kapitalisticke spolecnosti. Tito renegati a lokajove antikapitalistickych sil pracujici v zoldu evropskych socialistickych ideodiverznich central se nestiti opravud niceho.

R 25.9.2009 9:57

detailní rozpočty staveb.

Já myslím, že v současném právním stavu je porovnání nákladů na dálnice a další veřejné stavby nemožné. V první řadě bude bezpodmínečně nutné zpřístupnit detailní rozpočty  těchto staveb, to znamená rozpočty rozložené na elementární základní operace a materiál. Jen tak bude jasné, jestli bude dovoz tatrovky štěrku na dálnici stát stejně jako dovoz Frantovi Vocáskovi na stavbu baráku nebo třeba jestli stát za tu tatrovku štěrku nezaplatil 3x víc. Pokud je mi známo, v současné době to není možné kvůli zachování obchodního tajemství.  Dokud to ale nebude, budou veškeré názory tady o tom, že dálnice je nebo není předražená, jen mlácení prázdné slámy.

chv 25.9.2009 10:11

Re: detailní rozpočty staveb.

Ve Varech, při stavbě obchvatu to bylo tak, že stát zaplatil betonárce 3 mixy a 2 z toho dostal nějakej Franta Vocásek. Betonárce to bylo šumák, ta dostala svoje + všimný od Franty. U soudu to pochopitelně nepotvrdí nikdo, protože Březovská přehrada je u dna strašně studená.